מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהעינבר13/06/2009
שבת שלום
רציתי לדעת מה פירוש המונח
FALCIFORM LIGAMENT ?
האם ממצא זה גורם לכאב בטן עליונה ימנית ?
כמו כן אני עברתי כריתת כיס מרה לפני כשנה וחצי
זה ניראה בבדיקת CT המונח הנ"ל
מהו הטיפול
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר falciform ligament
פרופ' אלכסנדר פיש21/06/2009מדובר בתאור של מבנה אנטומי -קרום שמפריד את האונות הכבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד מאבחנים ריפלוקס?דנית12/06/2009
ומה התופעות שהוא עושה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס
פרופ' אלכסנדר פיש12/06/2009רפלוקס -זהו החזר קיבתי ושטי.
התסמינים הנפוצים הם צרבת וחזרה של תוכן קיבה-(רגורגטציה)
תסמינים אחרים הם כאבים בחזה. תופעות פחות נפוצות הן איחות בצואר, כיכוח וצרידות.
התסמינים מוחמרים אחרי הארוחות וכעת שכיבה.
הבירור תלוי בסוג התסמינים.אנדוסקופיה רצויה לערכת סיבוכים.
ניטור חומציות בושט מבוצע לפעמים.
בריאות לשמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ והקאותדנית12/06/2009
שלום.מידי פעם יש לי לחץ מתחת לעצמות החזה ואז הקאות שמשחררות את הכאב אבל אז אני מרגישה חולשה.ממה כול זה יכול לנבוע?איזה בירור צריך לעשות?
האם יתכן שזה קשור לכך שנוטלת פרדניזון באופן קבוע כבר הרבה מאוד זמן?מקבלת אומפרדקס יחד איתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאה
פרופ' אלכסנדר פיש12/06/2009לאה שלום רב:
את מוסרת מעט מדי מידע, אז קשה להבין את הבעיה.
רצוי לדעת את גילך, כמה זמן קיימת הבעיה? מה התדירות? מה מקל? מה מחממיר?
למה את מקבלת פרדניזון? באיזה מינון? איזה בעיות רפאויות נוספות יש?
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ד"ר
דנית19/06/2009אני בת 25.אני סובלת מסכרת,לח"ד(בגלל הפרדניזון) וגם אסטמה.
מקבלת פרדניזון בגלל אטופיק דרמטיטיס.
ההקאות באות והולכות(בערך פעם בשבוע)ואני לא יודעת מה מקל אבל ראיתי שזה קורה אז אוכל ושתיה מחמירים ועושים עוד הקאה.
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי
דנית19/06/2009הפרדניזון כרגע על 20 מ"ג.שאר המחלות מאוזנות.וההקאות התחילו לפני שבועים-שלוש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף ל - Rafassalאמנון10/06/2009
שלום.
אני בן 18 ולפני כחודשיים אובחנה אצלי מחלת קרוהן באיליום הסופי
(הביופסיה לא נתנה תוצאה וודאית, אך כנראה זה נכון).
קיבלתי Rafassal, שנראה עוזר- פחות כאבים ושילשולים, אך גרם לחום תוך מס' ימים - אלרגיה לחומר ? הפסקת הכדורים הפסיקה את החום.
הרופא שלי המליץ על Budeson, שלא עוזר בכלל וגם כנראה פחות בריא, כיוון שמכיל סטרואידים.
האם יש תחליף הדומה ל- Rafassal שכדאי לנסות ?
תודה,
אמנון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפאסל
ד''ר אהוד מלצר11/06/2009שלום
ישנם עוד 2 תכשירים המבוססים על החומר שברפאסל - האחד נקרא פנטסה והשני אסאקול. התייעץ עם הרופא שלך
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרפס ללא שליטהגל10/06/2009
ילדתי בת 5. באחרונה החל אצלה תופעה של גרפסים ללא ריח ללא שליטה. נראה לי כי השכיחות גוברת והתופעה מאד מטרידה . מה לעשות? נא תשובתכם הדחופה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גל
ד''ר אהוד מלצר11/06/2009גל שלום
הפורום הוא לרפואת במוגרים. פני לפורום של ילדים
בברכה
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- על שילשולים וכאבי בטןאסי אושר10/06/2009
בימים האחרונים יש לי שלשולים אני כל שעה בשירותים.
בכלל בטן זה דבר הכי רגיש אצלי בגוף אני חושב , מגיל קטן זה ככה , למשל אני אוכל עוד לפני שסיימתי אני רץ לשירותים.
אני אוכל מוצרי חלב אני רץ לשירותים ולעיתים גם משלשל מזה.
ועכשיו גם בימים האחרונים אני משלשל לא יודע ממה! כל הזמן מאז ומתמיד היה לי בעיות בבטן כל היום כאבי בטן מכל דבר לכולם לא כואב ורק לי!
דרך אגב אני בן 18
מה לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסי
ד''ר אהוד מלצר11/06/2009יתכן ויש לה מעי אגיז. כדאי שתתיעץ פעם אחת עם גסטרואנטרולוג (במרפאה ולא באינטרנט) כדי לאשר את האבחנה.
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- dexamethasone ומערכת העיכולרונית10/06/2009
שלום רב,
אני סובלת מדלקת קיבה וכיבים בקיבה וכן חשד לקרון.
לצורך מבחן קורטיזול עליי ליטול 2 כדורי dexamethasone של 0.5MG (סה"כ 1MG) באופן חד פעמי בערב שלפני הבדיקה.
האם יש בעיה עם נטילת הכדורים האלה בגלל הבעיות במערכת העיכול? והאם ניתן ליטול אותם על קיבה ריקה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקסמטאזון
ד''ר אהוד מלצר10/06/2009סטירואידים קשורים לעיתים עם התכייבות בקיבה אם כי ה'קשר אינו ברור. לעומת זאת מחלת קרוהן מטופלת לעיתים באמצעות תרופות אלו. אני מציע שתתייעצי עם הגסטרואנטרולוג שלך שמכיר אותך הכי טוב.
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הבעיה אצלי?ליאל08/06/2009
שלום
אני בחורה בת 21 ,כבר קרוב ל-6 שנים שאני אוכלת בצורה בריאה בניגוד לעבר שהייתי חיה על ממתקים ושטויות
מאז התחלת האכילה הנכונה אני ממש סובלת מבעית הגזים בצורה מאוד קיצונית של כל כמה דקות
,עשיתי את כל הבדיקות האפשקריות אך שום דבר לא העיד על בעיה מסויימת במעי
אני רוצה לפרט בדיוק רב מה אני אוכלת אולי יש צורך בשינויים
רוב המאכלים שאני אוכלת זה :תפוחים ירקות כגו:עגבניה מלפפון גזר וכרוב מעט ,וכמובן שומר וקולורבי ,בנוסף אני אוכלת מוצרי חלב, לחם קל ,אורז מלא ,ביצים ,תמרים ,קורנפלקס ,חטיפי אנרגיה ,סויה ,אלו בערך המאכלים שעליהם אני מתבססת מדי יום (עם מעט שינויים כמובן)
אני שותה שתייה דיאט ,ושתיה חמה עם זוכרזית ,נוטה לאכול פירות לאחר הארוחה ,נוטה לאכול עדל מצב של קצת מעבר לשובע ,שוקלת 52 1.68 ,לא מעיבה את עצמי ולא חסר לי ויטמים (כן אני אוכלת טונה וחזה עוף שכחתי לרשום) אני חייבת לציין שאני אדם לחוץ מטבעי ,שותה בערך ליטר מים ביום כי זה פשוט עושה לי בחילה ,עוסקת בספורט פעמיים בשבוע ,הליכה ,אירובי ,
אני מקווה שנתתי את מירב האינפורמציה ,אני פשוט מיואשת ,נמאס לי ,האיכות חיים שלי ממש לא טובה ,לפי ההסבר זה ממש כל כמה דקות וריח נורא מחריד יש לציין ,אשמח לקבל כל יעוץ!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליאל
ד''ר אהוד מלצר08/06/2009יתכן מאד ששינוי התזונה הוא הגורם לבעייה. אכילת יתר של ירקות ופירות עלולה להחמיר או ליצור ריבוי גזים. זה לא מרמז על בעייה רפואית אך אכן עושה את החיים לא נעימים. אין פתרון טוב לזה. אני מציע שתתיעצי עם תזונאי/ת
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התכווצויות ושלשול דמי מזה כ- 5 ימיםנטלי07/06/2009
שבוע טוב.
אני פונה אליך בשאלה דחופה בנוגע לתסמינים במערכת העיכול ב-5 ימים האחרונים. אשמח לדעת האם יש צורך בבירור דחוף במיון.
התסמינים הינם משתנים: ביום שלישי החלו בהרגשה כללית לא טובה כגון בחילות וחולשה.
ביום רביעי החלו שלשולים והקאות קשות בליווי חום גבוה (חשוב לצין כי מעולם לא סבלתי מחום בשום מחלה) וכאבי בטן.
ביום חמישי ירד החום והמשיכו רק השלשולים (שהפכו ירוקים) והתכווצויות נוראיות בבטן העליונה. ההרגשה הכללית השתפרה למרות תופעות הלוואי.
מאז אתמול (שישי) אני סובלת משלשול דמי (בכמויות גדולות מאוד לפעמים), תחושה של עצירויות, התכווצויות קשות (למרות לקיחת פפברין ואופטלגין - ללא ייעוץ רופא) ותחושה כללית ששוב קצת מחמירה (לעומת הימים האחרונים איני מצליחה לישון בלילה ויש מקרים בהם אני "רצה" להתפנות. (אין חום).
אולי כדאי לציין כי יש ברקע המשפחתי מחלת קרוהן (אימי).
האם כדאי לפנות באופן דחוף לחדר מיון?
התסמינים משתנים ואין שיפור. כמויות הדם לפעמים מאוד גדולות וכאבי הבטן אינם חולפים.
ברור לי כי ייעוץ זה אינו מחליף ביקור רופא אך מאחר ומדובר ביום שבת והמוקד בעירנו הינו ממש בתת רמה- אשמח מאוד להנחיות מאיש מקצוע כמוך בכדיי לקצר את הסבל.
תודה רבה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שישול דמי
פרופ' אלכסנדר פיש07/06/2009איו ספק שאת חייבת בירור רפאוי . ממליץ להתחיל אצל רופא משפחה ואיו ספק שבהמשך גם גסטרואנטרולו
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתיה בשכיבהדני07/06/2009
רציתי לשאול האם מותר לשתות בתנוחה הקרובה לשכיבה, וכן לשתות ממש סמוך לשינה, כשהסוגר תקין או לפחות לא ידוע על בעיה בו, והאם אכן כשהסוגר לא תקין אסור לעשות כך.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתייה בשכיבה.
פרופ' אלכסנדר פיש07/06/2009שתייה בשכיבה קשה יותר כי כוח הכובד לא עובד לטובתינו. הסיכוי של חזרה של אוכל לחלל הפה ולדרכי הנשימה גדול יותר. כמובן שיש יש בעיה בסוגר התחתון של הושט סיכונים גדלים.
אם אתה לא סובל ומעדיף את המצב לא רואה בעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחילות מתמשכותשרון06/06/2009
שלום רב,
מזה כחודשיים שאני סובלת מבחילות שנמשכות בכל זמן העירות שלי - מרגע שאני פוקחת את העיניים ועד שאני הולכת לישון בלילה (אני ישנה טוב).
הבחילות מלוות בחולשה, עייפות וסחרחורות. לאחר שביקרתי אצל רופאת משפחה, אא"ג, רופא עיניים ונאורולוג ובצעתי מספר בדיקות דם, נשלחתי לפסיכיאטרית שאבחנה את מצבי כחרדה.
מזה כשבועיים וחצי שאני נוטלת ציפרלקס (יחד עם קלונקס במינונים משתנים).
המצברוח טוב, אבל מבחינה פיזית אין כל שינוי. עדין בחילות בכל זמן הערות שלי (שפוגעות לי מאד באיכות החיים), חולשה, עייפות וסחרחורות. יש לי 3 ילדות קטנות והקושי רב.
עדין מנכרת בי המחשבה על אפשרות כי הבחילות אינן נובעות מחרדה אלא מבעיה פיזית אחרת. לא נראה לי הגיוני שאין הקלה או הפוגה אפילו קצרה במשך חודשיים.
האם יש מקום לבדוק בעיה במערכת העיכול? דלקת או משהו אחר?
המון תודה,
שרון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחילה
פרופ' אלכסנדר פיש06/06/2009בחילה יכולה להיות ביטוי של מספר רב של מחלות כולל סיבות נפשיות.
יש לחפש תמיד סיבה לבחילה.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באמצע החזהגלית06/06/2009
ד"ר שלום רב
מזה שנה יש לי התקפים באמצע החזה והתחושה של הכאב המדוייקת היא כאילו בלעתי אבן ענקית והיא יורדת ואז זה הכאב.כשזה תוקף אותי אני פשוט מתפתלת מכאבים,זה לא כאב קבוע ואני לא יודעת להגדיר באיזה פרקי זמן הוא מופיע,אבל כשהוא בא אין לא שעה זה יכול לקרות גם באמצע הלילה. עוד דבר כשזה קורה אני רצה למקרר שותה מים כדי להעביר את זה ואז זה מקל עליי,כמו שתארתי כאילו כשאני שותה אז "האבן" יורדת.
מעולם לא נבדקתי אצל גאסטרו אני קצת חוששת.
אשמח לתשובה ,תודה ויום נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בחזה
פרופ' אלכסנדר פיש07/06/2009גלית שלום:
לא ברור לי מה גילך, הדבר חשוב לגבי כאבים בחזה.
כאבים בחזה יכולים לנבוע ממגוון סיבות בין היתר גם בשטח הגסטרואנטרולוגיה.
מציע לך לפנות תחילה לרופא משפחה שהתרשם מהכאב והסיפור שמאחוריו.
הוא יוכל גם להנחות אותך לבירור או למומחה הנכון.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בחזה
גלית07/06/2009אני בת 43 ולפי מה שנראה לי זה שייך לקיבה ולא חלילה ללב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין צליאק לניוון שרירים - דחוף!ניר04/06/2009
שלום,
אמי , בת 75, מאובחנת מזה כ- 10 שנים כחולת צליאק. זאת ללא תסמינים אקוטיים ומיוחדים (יש חוסר, ברזל, אוסטיופרוזיס) וללא הקפדה בדיאטת גלוטן. לאחרונה הופיעה לה חולשת שרירים ברגליים והיום כבר מתקשה בהליכה ובשליטה על שתן (החמרה של בעייה אורולוגית קיימת). לאחר אישפוז בבית החולים ובירור נוירולוגי אובחנה חולשת השרירים כחשש ל- ALS.
שאלתי - האם התופעות שאובחנו כ- ALS עשויות להיות בעצם תסמיני צליאק? אם כן, כיצד עושים את האבחנה? האם הקפדה על הדיאטה עשויה להביא לשיפור ולעצור את ההידרדרות? עם מי אפשר להתייעץ?
תודה מראש, ניר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות נירולוגיות במחלת צליאק
פרופ' אלכסנדר פיש06/06/2009מחלת צליאק לפעמים גורמת להפרעות נירולוגיות קשות. חלק מהתופעות הפיכות.
אין ספק שיש לשמור דיאטה נטולת גלוטן.
לפעמים חלק מהתופעות קשורות לתת ספיגה של ויטמינים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשר בין צליאק לניוון שרירים
ניר08/06/2009תודה רבה. יש ממוחים בעלי שם עם התמחות ספציפית בצליאק ובבעיות מסוג זה שנוכל לפנות אליהם לייעוץ? ניר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניר
פרופ' אלכסנדר פיש08/06/2009לגבי צליאק כל גסטרואנטרולוג ובעיקר דיאטנית
נירולוגים חייבים להיות בתמונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשר בין צליאק לניוון שרירים
ניר10/06/2009תודה רבה על התשובות המהירות והבהירות. ניר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיער לאחר ניתוח כריתת מעיאנה04/06/2009
שלום רב,
אני חולת קרון, לפני 4 חודשים עברתי ניתוח לכריתת 1 מטר של מעי דק וגס.
יש לי נשירת שיער נוראית. לפי דעתי איבדתי כחצי מכמתו השיער שהייתה לי!!! הבנתי שזה יתכן לאחר ניתוח. טופלתי בסטרואידים ואנטיביוטיקה לוריד במשך חודש. כיום אני לוקחת אימוראן.
האם ידוע לך על תמיסה כלשהי למריחה על הקרקפת למניעה וחיזוק?
שמעתי על תמיסת בטאקרוטן.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת קרהן נשירת שערות.
פרופ' אלכסנדר פיש07/06/2009לפי התאור סבלת ממחלה קשה. נשירת השערות היא קרוב לודאי יותר תוצאה מהמחלה מאשר מהניתוח.
את מקבלת כעת תרופה טובה למניעת השנות המחלה.
כעת את בתקופת ההתאוששות . אני מאמין שהשער יתחיל לגדול מחדש.
למרות התסכול והאי נעימות העתיד ניראה טוב
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת MREרותם03/06/2009
שלום.
אני בן 18 חולה במחלת קרון מגיל 12. בשנה האחרונה המחלה התפרצה שוב והתחלתי לקבל רמיקייד כל 8 שבועות.
הרופא שלי שלח אותי לבדיקת MRE אתמול קיבלתי את התוצאות
האם אפשר בבקשה להסביר לי אותם כי אני יפגוש את הרופא רק עוד חודש וחצי.
בטופס נכתב כך:
הודגם עיבוי דופני באיזור הצקום ומסתם אילאוצקלי וקטע קצר מאילאום סופי.
האם זה אומר שהמחלה עדיין פעילה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת קרוהן -MRE
פרופ' אלכסנדר פיש07/06/2009הממצאים של הבדיקה מלמדים על כך שהמחלה ממוקמת בחיובור של המעי הדק והגס. זהו המיקום האופייני.
השינויים יכולים להצביע על דלקת אך גם שינויים כרונים. אין אנו מטפליפפ בממצאים של צילומים אלא בחולה. מה שקובע כעת מה התסמינים שלך ומה בדיקות הדם שלך אומרות.
מטרת הטיפול במחלתך היא לשמור אותה במצב של שקט (רמיסיה) התרופה שאתה מקבל יכולה לעשות את זה.
ברוב המקרים יש צורך במתן תרופה על בסיס קבוע לשמירה על שקט של המחלה.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

