פורום גסטרואנטרולוגיה, מחלות דרכי העיכול - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • היכן עושים בדיקת MRE
    אורלי
    07/04/2009

    אני אמורה לעשות באופן מידי בדיקת MRE
    האם ידוע לכם היכן אפשר לעשותה במרכז.
    האם קופות חולים מאשרים את הבדיקה או חייבים לעשותה באופן פרטי?
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היכן עושים בדיקת MRE

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRE

    ד''ר אהוד מלצר
    16/04/2009

    תיאורטית בכל מכון שמבצע MRI
    פני לאחד מהם ושאלי
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן בעקבות טיפול
    לימונית
    07/04/2009

    ד"ר שלום רב,
    רציתי לדעת, האם יכול להיות בעקבות שאיבת ביציות שתהיה פגיעה במערכת העיכול?
    השאיבה בוצעה ב-24/2/09 ומאז נבדקתי בעקבות כאבי הבטן מספר פעמים על ידי רופאים שונים באולטרסאונד נרתיקי בלבד.
    יש לי תחושה מוזרה: כשאני מכניסה אצבעות לנרתיק, יש תחושה שמהצד השני יש ממש גוש (בערך בגודל של כדור פינפונג). יחד עם זאת, לא נבדקתי בכלל בבדיקה ידנית על ידי אף אחד מהרופאים. בדק אותי בעקבות התלונות גם מנהל אגף נשים ויולדות בביה"ח בו אני מטופלת.
    התלונות שלי הן קצת מגוונות, וכוללות: כאבים שמופיעים רוב הזמן, לפעמים מתונים ולפעמים חזקים, הם גם קשורים למערכת העיכול - גם שתן וגם צואה, כשיש לחץ של אחד מהם, וגם לאחר הלחץ, מופיעה כאב חזק יותר, ולפעמים הם פשוט מפריעים בהליכה, תנועה, ואחרי מאמץ קטן.
    כלומר, הם מפריעים לי כמעט כל הזמן, ומדובר כבר על חודש וחצי.
    מה דעתך?
    והאם יש בדיקה שהיית מציע לי לבצע.
    בינתיים ביצעתי אתמול US של שלפוחית ודרכי השתן - אך טרם קיבלתי את הפיענוח.
    אודה לתשובתך,
    חג שמח,
    לימונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן בעקבות טיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת.... שכחתי לציין...

    לימונית
    07/04/2009

    תוספת:
    שכחתי לציין שמאז קשה לי מאוד עם יציאות, וכל הזמן יש לי תחושה שאניצריכה לשירותים.

    שוב תודה,
    לימונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימונית

    ד''ר אהוד מלצר
    16/04/2009

    שאיבת ביציות היא למעשה פעולה לפרוסקופית. תיאורטית יכולה להיות פגיעה במער' העיכול, אך היא לא הייתה מתבטאת בסמפטומים שאת מתארת. נוכחות הגוש שאת ממששת דורשת בירור אצל גינקולוג, בכלל זה US וגינלי.
    ממליץ שתפני תחילה לרופא הנשים שלך
    בברכה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות דם
    אפרת
    07/04/2009

    שלום,
    בעקבות תלונות שלי על בעיות בבטן הרופא שלח אותי לבדיקת דם לבירור אפשרות של צליאק. התוצאות להלן (סליחה על הסדר ההפוך):
    mcg/dl 0.2 C-REACTIVE PROTEIN
    mg /dL 872 IgG
    mg /dL 342 IgM
    mg /dL 138 IgA
    AU/ml 1 T.TRANSGLUTAMINASE
    IU 2.6 Deam.GLiadin.Pept

    אני מבינה מזה שאין לי צליאק, אבל מה פשר ה-IgM הגבוה? כתוב שהנורמה היא 40-230. האם אני צריכה לעשות משהו בנידון?
    תודה וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשרת

    ד''ר אהוד מלצר
    16/04/2009

    אפרת שלום
    תוצאות הבדיקות שצירפת אינן תומכות באבחנה של צליאק
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבטן העליונה
    אור
    05/04/2009

    מזה כשנתיים וחצי אני סובלת מגזים ויציאות רכות. בזמן האחרון אני מרגישה לחץ (עוויתות) בחלק העליון של המעי הדק. ניסיתי לשנות את התזונה, אך זה לא עוזר. אם אני אוכלת, בערך כשעה עד שעה וחצי לאחר מכן, אני מרגישה כאילו הכניסו לי אוויר לתוך הבטן ואני חשה לחץ נוראי. אם אני לא אוכלת כלום, אני גם מרגישה כאב. הכאב מלווה בעוויתויות של המעי הדק, כאב חד בחלקו העליון של המעי הדק וגזים. האם התופעות יכולות להצביע על אולקוס?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בבטן העליונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אור

    ד''ר אהוד מלצר
    16/04/2009

    אור שלום
    הסמפטומים שאת מתארת מתאימים לתסמונת המעי הרגיז. זו תסמונת שסחבתה אינה ידועה והטיפול בה מוגבל מאד. יחד עם זאת, למרות סבלך, אין סיכון.
    אני ממליץ שתתיעצי בכל זאת פנים אל פנים עם גסטרואנטרולוג שישאל אותך שאלות מנחות ויחליט אם אכם מדובר במעי רגיז ואם יש צורך בבדיקות כלשהן
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות מדכאי חיסון או פרוביוטיקה
    חברה חדשה בפו
    02/04/2009



    שלום לרופאי הפורום ,אני חולת קרוהן קוליטיס, לפני שנה הייתה לי התפרצות קשה מאוד של המחלה ולא הצלחתי לרדת מהמינון הגבוה של הסטרואידים(קיבלתי 7 חודשים) ,ניסתי את כל התרופות ולבסוף הרופא המליץ על פורניטול לא הסכמתי לקחת את הכדור ונסיתי לקחת תחליף את הvsl#3 אף אחד לא האמין שאצליח לרדת ולהרגיש טוב -ואכן זה קרה ,תוך כדי לקיחת הסטרואידים התחלתי לקחת 8 שקיות ולאחר לרדת בכמות והדימום נפסק לאט לאט 4 חודשים השתמשתי בvsl והרגשתי נהדר נסעתי לטיול ולקחתי איתי פרוביוטיקה בשם קו ביוטיק האמת שדי זלזלתי בכמות החיידקים שאני מכניסה לגוף,ובנוסף חברים אמרו לי שאני לא נורמאלית שאני עושה נזק לגוף ,אז הפסקתי ושוב התפרצה לי המחלה . הייתי מאושפזת בבית חולים ועשו לי צילום סי טי שהראה עיבוי ניכר של דפנות המעי בעיקר במעי הרוחבי היורד ובסיגמא, ללא עדות לנוזל חופשי בבטן ,.בלוטות מוגדלות בשורש המנזטריום בסמוך לצקום ללא אבצס אני מקבלת שוב סטרואידים וכעת הרופא רוצה לתת לי את הפורניטול שאלתי היא -אם בהתקף הקודם הvsl עזר לי האם אוכל גם כעת להשתמש בו -מפני שהרופא רוצה לתת לי את הפורניטול ואני ממש פוחדת ממנו והאם זה האזור שבו vsl יכול לעזור ושאלה נוספת האם ידוע לכם אם יש בארץ מידע קצת יותר רחב על vsl ואם יש רופאיים המטפלים בתכשיר זה תודה



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות מדכאי חיסון או פרוביוטיקה

    פרופ' אלכסנדר פיש
    05/04/2009

    טיפול במחלת קרהן כולל 2 שלבים: הראשון להרגיע את המחלה ,השני לשמור על שקט של המחלה.
    תרופות מווסות את מנגנון החיסון כגון פורינטול יכולת לשמור על השקט, האלטרנטיבה השנייה הם תרופות ביולוגיות שיכולים גם להכניס לשקט המחלה
    תרופות פרוביוטיות יכולות לפעמים לעזור אך לרוב לא יכולות להיות הטיפול הבלעדי.
    \בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיהוקים
    שרית
    02/04/2009

    בת 40, לפני כשנה טופלתי נגד הליקובקטר שעבר. לפני כשבוע התחלתי להתעורר מוקדם מתחושת פעילות בקיבה, מעין דופק וגזים ולעיתים מרגישה משהו 'תקוע' בגרון וגיהוקים. בדיקות דם תקינות, לבד מחסר בויטמין די.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיהוקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיהוקים

    פרופ' אלכסנדר פיש
    04/04/2009

    שרית שלום רב:
    גיהוקים הם ביטוי של בליעת אויר. לרוב אנו בולעים אוויר במצבי לחץ.
    אין קשר בין גיהוקים להליקובקטר.
    בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    רונית
    31/03/2009


    שלום, אני בת 50, סובלת מטעם מר בפה כחודש. נשלחתי לבדיקת ca-19.9 והתוצאה היתה 6.2.
    לפני שנתיים בבדיקת ca-19.9 התוצאה היתה 5, כלומר יש עליה בתוצאת הבדיקה. בדיקת נשיפה יצאה שלילית. ברצוני לציין שאמי נפטרה מסרטן הלבלב.
    האם יש מקום לדאגה? מה אומרת הבדיקה, ומה עלי לעשות? האם בדיקת אולטרסאונד בטן יכולה לעזור באיבחון? תודה!






    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה

    ד''ר אהוד מלצר
    01/04/2009

    הערכים שציינת תקינים לחלוטין (הנורמה עד 37) ואין עליה כלל (הבדיקה אף פעם לא בדיוק אותו דבר אפילו מיום ליום). לא ברור לי מדוע את מבצעת כלל בדיקה זו. אין לה כל ערך כבדיקת סקר ולכן אני מציע לא לבצעה יותר, במיוחד שפעמיים היתה תקינה לחלוטין.
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה במשקל
    גלית
    31/03/2009

    שלום רב.
    אמי, בת 69, סובלת מאוסטאופורוזיס ואוסטאוטריטיס במשך מספר שנים. לאחרונה חלה אצלה ירידה במשקל. במשך 7 חודשים אחרונים ירדה 6 קילו ובחודש האחרון 2 קילו נוספים. שוקלת כיום 52 כאשר היא בגובה 1.51.
    אנו עורכים לה סדרת בדיקות לגלות ממה נובעת הירידה במשקל. בדיקות שעברה כגון: דם סמוי בצואה, רופא נשים, גסטרוסקופיה, CT, מיפוי עצמות, בדיקות דם לסמני סרטן, בדיקות לבירור צליאק - כולן היו תקינות למעט העובדה שבCT גילו שיש הרחבת דרכי מרה תוך וחוץ כבדיות עם tapering עדין לכיוון הפפילה. המליצו על המשך בדיקה EUS שכאמור יצאה תקינה. אגב, אין חשד לדיכאון.
    יש לי כמה שאלות ברשותכם:
    1. מהו הממצא הזה שנמצא בCT?
    2. איזה עוד בדיקות עלינו לעשות לה על מנת שנגלה ממה הירידה במשקל?
    3. האם יש קשר לזה שסובלת מהבעיות הרפואיות שציינתי לעיל? ומה ההבדל ביניהן?
    אציין שבדרך כלל היציאות שלה סדירות חוץ מב-3 ימים אחרונים בהם היא משלשלת ללא הרף וסובלת מכאב בבטן העליונה ורופאת המשפחה הביאה לה כדורים לעצירת השלשול (רקמיד).
    אודה לעזרתכם וסליחה שהארכתי.
    גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה במשקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלית

    ד''ר אהוד מלצר
    01/04/2009

    גלית שלום
    אענה בהסתייגות מאחר ואיני יכול לצפות בהדמיות שעברה בעצמי.
    ירידה במשקל + הרחבת דרכי מרה עם התיאור ב- CT צריכה להחשיד לקיומו של תהליך גידולי בראש הלבלב או בקצה צינור המרה. אמנם EUS היא בדיקת הבחירה במקרה זה כדי לשלול אבחנה מעין זו, אך זו בדיקה התלויה מאד במבצע, בניסיונו ובמיומנותו (איני יודע היכן ביצעת את הבדיקה ואיני מרמז חלילה על אי מקצועיותו של מי שעשה אותה!!).
    מאחר והממצאים בסי טי בכל זאת מחשידים, אפשרי או לחזור על EUS או לבצע בדיקה הנקראת MRCP שהיא בדיקת MRI מיוחדת המדגימה את דרכי המרה.
    בברכה,
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה
    שימרית
    30/03/2009

    עשיתי בדיקת גסטרוסקופיה וכתוב באבחנות גסטריסיס,וחשד לאזופגיטיס.מה זה אומר האבחנות האלו?נלקחו ביופסיות גם בבדיקה האם זה צריך להדאיג שלקחו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראי תשובה מהיום

    ד''ר אהוד מלצר
    30/03/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה
    עמרי
    28/03/2009

    שלום
    לפני כמעט חצי שנה עברתי ניתוח של קריטת מעי עקב התפשלות של המעי הדק לתוך המעי הגס
    לאחר הניתוח אמרו לי שהחלק שחסר היה סופח את מיצי המרה וצריך שהגוף יתרגל ויגרום למעי לספוג אותם שוב בנתתים אני הייתי משלשל כחמש פעמים ביום
    עד שהתחלתי לקחת את התרופה כולסטיד שאותה אני שותה כל יום
    כל עוד אני לוקח את התרופה אני לא משלשל אבל מספיק שאני שוכח לקחת יום אחד
    עוד באותו הערב אני מתחיל לשלשל
    להלן שאלותיי
    א. האם זה נורמאלי
    ב. מתי זה יפסק
    ג. האם יכול להיות שהשילשולים נובעים מסיבוך אחר במערכת העיכול או מרגישות כל שהיא שנגרמה מתראומה שהגוף עבר

    אני מתכנן לטוס לחול ביוני ולכן אשמח לפתור את זה כמה שיותר מהר
    תודה רבה
    עמרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול

    ד''ר אהוד מלצר
    29/03/2009

    לשאלותיך, לפי הסדר:
    א. זה בהחלט נורמלי וצפוי
    ב. בדרך כלל זה לוקח הרבה זמן. צריך לנסות להוריד בהדרגה את מינון הקולסטיד. לעיתים צריך לקחת תקופה ארוכה
    ג. יכול להיות גם גורם נוסף כמובן, אם כי התגובה לכולסטיד מרמזת שהבעייה קשורה בכריתה שעברת
    בברכה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוצאת אויר
    שימרית
    27/03/2009

    האם גרפסים מרובים זה מהקיבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הוצאת אויר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרפסים

    ד''ר אהוד מלצר
    29/03/2009

    האויר מופק מהושט או מהקיבה ובדרך כלל זה חסר משמעות רפואית
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלאגן בבטן
    עדי
    25/03/2009

    אני צעירה בת 24 ולאחרונה (כחודשיים) סובלת מכאבי בטן, גזים ונפיחות בבטן באופן חריג. יש לציין כי אין לי היסטוריה של בעיות כאלו ואחרות הקשורות לבטן \ עיכול. לפני כשלושה וחצי חודשים התחלתי דיאטה שמטרתה להוריד את רמת הכולסטרול החריגה שיש לי בדם (276mg/dl הורדתי ל- 248) גם כן יש לציין כי תופעת הכולסטרול כבר קיימת אצלי מזה זמן רב ולא נובעת מתזונה לקויה, אלא מבעיה תורשתית ככל הנראה. בהוראת תזונאית אני אוכלת המון ירקות, ברנפלקס, לחם קל, מוצרי חלב רזים, כרובית, ברוקולי, אורז מלא וקצת קטניות. התוזנאית חושדת שמדובר ברגישות לגלוטן - לכן כבר שבוע וחצי לא אכלתי מוצרים עם גלוטן ובימים האחרונים אכן הנפיחות וכאבי הבטן ירדו אך בדיקת אולטראסאונד הראתה כמות גדולה של גזים בקיבתי.
    האם רגישות זו היא אכן נפוצה או שיש סיבות אחרות שיכולות לגרום לתופעות אלו?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלאגן בבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלאגן

    ד''ר אהוד מלצר
    26/03/2009

    הסמפטומים שלך קרוב לודאי קשורים לשינוי התזונה. ריבוי ירקות עלול לגרום לגזים ולתופעות שאת מתארת. רגישות לגלוטן, או מחלת צליאק, יכולה גם כן לבוא לידי ביטוי דומה ואת זה ניתן לבדוק בקלות ע"י בדיקת דם - פני לרופא המשפחה בשאלה זו
    בברכה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי סבילות ללקטוז לאורך שנים
    תמרה
    25/03/2009

    שלום רב.

    יש לי בן חייל ולו אי סבילות ללקטוז.

    הוא משלשל וסובל מגזים מכל מוצר חלב, גלידה, לחם, מאפים שונים. בשנה וחצי האחרונות החמרה.

    מאחר והוא חייל קרבי הוא מתקשה בשמירת הדיאטה . במקביל אינו מעוניין ליידע את הצבא בבעייתו.
    האם מצב של שלשולים יומיומיים במשך שנים יכול לגרום לנזקים/ מחלות אחרות כגון סרטן? האם יש צורך במעקב?אודה על תשובתך.

    חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמרה

    ד''ר אהוד מלצר
    25/03/2009

    שלום תמרה.
    הדבר היחיד שאי סבילות ללקטוז גורמת, הוא אי נוחות. אין סיכוןנים מסוג זה ששאלת עליהם.
    יש פתרון לבעייתו - קיים בבתי מרקחת תכשיר - תוסף מזון, המכיל את האנזים החסר - לקטאז (איני יכול לפרסם שמות מסחריים, לכן התייעצי עם הרוקח). אין צורך במרשם. הנחי את בנך שבכל פעם שהוא אוכל מוצר חלבי עליו לבלוע 1-3 כדורים כאלה תוך כדי האוכל (מותאם לכמות שאוכל).
    בהצלחה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס
    ליאל
    25/03/2009

    היום אני צריכה לעבור בדיקת גסטרוסקופיה ומאוד מפחדת גם מההרדמה רציתי לדעת איזה סוג חומר זה ואם אין סיכון.וגם מאופן הכנסת הצינור האם זה מפריע או רדומים באותו הזמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריפלוקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאל

    ד''ר אהוד מלצר
    25/03/2009

    שלום ליאל
    בדרך כלל נותנים זריקה בוריד של חומר ששמו דורמיקום. זהו חומר מטשטש (דומה לוליום) שבדרך כלל גורם לכך שלא זוכרים את הבדיקה כלל. הבדיקה קלה וקצרה - לא לדאוג
    בהצלחה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס

    ליאל
    25/03/2009

    לאחר wקראתי את הודעתך וזה נתן לי מוטיבציה לעwות את הבדיקה .תודה.אם אפwר רק להגיד לי את התוצאות:נבדקו וwט קיבה תריסריון ובוצע תרגיל היפוך.וwט-מעבר לקיבה ב39 ס"מ,רירית נראית תקינה.בוwט התחתון עד 37 ס"מ רירית עם פלקים לבנים בודדים(2*b.
    קיבה
    -באנטרים רירית עם אודם (b*ן.בצל וחלק wני wל התריסריון תקינים.נלקחו ביופסות. רציתי לדעת מה התוצאות ומה זה תרגיל היפוך הרופא אמר לקחת לנטון 30 מג כל בוקר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאל

    ד''ר אהוד מלצר
    26/03/2009

    התוצאה מעידה על דלקת קלה בקיבה, קרוב לודאי מסרת משמעות - צריך לחכות לביופסיות. תרגיל היפוך זו טכניקה המאפשרת לארות חלק מהקיבה שהוא נסתר בדרך כלל.
    בברכה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפלוקס

    ליאל
    26/03/2009

    תודה רבה על תwובתך.רציתי לwאול האם זה יכול להיות ריפלוקס כי אני לוקחת לנטון תקופה ארוכה לפי הבדיקה.לדלקת בקיבה מה צריך לקחת איזה כדור?למה נלקחות ביופסיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה בבקשה

    שימרית
    30/03/2009

    האבחנה שהיתה בבדיקה של דלקת בקיבה האם התרופה לנטון 30 מג פעם ביום זה מספיק או צריך תרופה נוספת ?למה לקחו ביופסיות בבדיקה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גסטריטיס

    ד''ר אהוד מלצר
    30/03/2009

    גסטריטיס כשלעצמה לרוב אינה דורשת טיפול. אינני יודע מדוע לא לקחו ביופסיה אך ברוב המקרים אם המראה הוא של דלקת קלה בלבד אין חובה ליטול ביופסיות
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצאים - סיגמואידוסקופיה
    דניאלה
    24/03/2009

    שלום רב, להלן הממצאים של הבדיקה (גבר בן 29), אודה לפירושה: האנדוסקופ הוחדר עד למעי היורד בגובה 45 ס"מ. המעי הגס הנבדק כולל רקטום והיפוך - במעי היורד בגובה כ-40 ס"מ פוליפ ססילי זעיר 5 מ"מ, ביופסיה, בסיגמה פוליפ ססילי זעיר 3 מ"מ נכרת בשלמותו ע"י ביופטר, טחורים. נלקחו 4 ביופסיות: 1. ביופסיה - מעי דק (במהלך גסטרוסקופיה) 2. ביופסיה - אנטרום וגוף הקיבה (במהלך גסטרוסקופיה) 3. ביופסיה - פוליס במעי היורד 4. ביופסיה - פוליפ בסיגמה בהמשך תתקיים קולונוסקופיה מלאה לשם הסרת הפוליפ במעי היורד. עניין נוסף, כשלקחו ביופסיות במהלך בדיקת גסטרוסקופיה, זה נלקח ישירות מפני השטח? על אף שלא היו פוליפים? תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממצאים - סיגמואידוסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיגמוידוסקופיה

    פרופ' אלכסנדר פיש
    24/03/2009

    דניאלה שלום רב:

    הסיגמוידוסקופיה מלמדת על קיום 2 פוליפים זעירים שאחד מהם נכרת ומהשני נלקחה ביופסיה (דוגמית). תוצאות הביופסיות ילמדו אותנו על סוג הפוליפים על מנת לקחת החלטות.
    אין לי כלל פרטים על למה בוצעו הבדיקות. אין תאור של הגסטרוסקופיה בה גם נלחו ביופסיות.
    בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום