מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קרוהן -ערכי ESR גבוהים + חוסר ברזלהילה20/05/2009
שלום,
להלן מעט פרטים על אבא שלי.השאלה היא לגביו.אודה לתשובה מורחבת עד כמה שיש צורך.
בן 55, חולה במחלת קרוהן מספר שנים,מטופל ע"י סטרואידים ולעתים זריקות.נוטל ברזל באופן קבוע.
לאחרונה הוא לא חש טוב.
כאבים חזקים המלויים גם בחום.
אין דם בצואה (לדבריו)
תוצאות בדיקת הדם האחרונות הראו:
[1] ESR = 58 (כאשר הנורמה היא 2-37 ,לפי קופת חולים כללית)
[2] RBC , HB , HCT נמוכים מטווחי הנורמה באופן הבא:
HCT= 36.3
HB=12.6
RBC= 4.21
[3] C-REACTIVE PROTEIN , בעל ערכי נורמה גבוהים מהטווח: 1.81
[4] IRON = 51 (נמוך)
[5] FOLIC ACID , בעל ערכי נורמה גבוים - 47.4
[6] ערכים תקינים לידיעה הינם ב- TSH, VITAMIN B12 , FERRITIN
אני מאד מודאגת.
אני לא רוצה תשובה מרגיעה כמובן, אנירוצה תשובה אמיתית עם כל האופציות לתוצאות אלו.
אודה בנוסף על המלצות.
כמובן שניפגש עם רופאת הגסטרו שלו.
המון תודה,
הילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת קרהן
פרופ' אלכסנדר פיש20/05/2009אין הרבה פרטים אך הרושם הוא שמדובר בהתלקחות של המחלה ושהטיפול שמקבל הוא לא מספיק
יש כיום אפשרויות רבות וטובות לטיפול.
יש לפנות ליעוץ של גסטרואנטרולוג
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרבת-לנטון מתי משפיע והאם צריך דבר?מלי20/05/2009
קיבלתי לנטון לצרבת ובקע סרעפתי : שאלתי היא תוך כמה זמן הצרבת עוברת לקחתי 2 לנטון ביום במשך 6 ימים ולא הרגשתי שיפור , מעבר לקלולונוסקופיה האם צריך עוד בדיקות לכאבים בקיבה וצרבות?
בתודה מראש פצינטית לשעבר ממאוחדת ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרבת
פרופ' אלכסנדר פיש20/05/2009צרבת לרוב הוא ביטוי של רפלוקס קיבתי ושטי.
לרוב התגודבה לתרופות להורדת הפרשת חומציות כמו לנטון יעילה מאוד.
6 ימים זה זמן קצר אך בכל זאת הסביר היה לראות שיפור.
הבדיקה לערכת צרבת היא גסטורוסקופיה ולא קולונוסקופיה.
אם התסמינים ממשיכים רצוי לחזור לגסטרואנטרולוג
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעי רגיזשירי18/05/2009
שלום,
אני בת 32 סובלת כ10 שנים בתדירות של בין 2-3 פעמים בשנה מתופעות שהוגדרו ע"י הרופא כמעי רגיז .ההתקף כולל :הבטן מתנפחת בחילות הקאות חמורות גזים שילשולים כאבי בטן חזקים התכווציות . ההתקף נמשך מספר שעות ורק לאחר הקאות בלתי פוסקות (20 לפעמים אפילו פעמים)ושילשול אני מרגישה הקלה.
ברגע שאני מתחילה לחוש את ההתקף מתקרב אני לוקחת :פארמין,פפאברין ופומטדין.בהתקף חזק זה לא עוזר בכלל
בימים שלאחר ההתקף הבטן נותרת נפוחה ועדין יש התכווציות כמובן לא בתדירות ובעוצמה של ההתקף עצמו.
נשלחתי לעשות מספר בדיקות כמו:רגישות לחלב,צאליק הליבקטור
כולם היו שליליות אז הרופא הסיק שזה מעי רגיז או רגישות למזון מסוים-כלומר לא הייתה לו תשובה חד משמעית לגבי .אני משתדל לאוכל אוכל בריא (בדר"כ) עוסקת בפעילות גופנית ובעלת משקל תקין
אשמח לקבל ממך איזה שהיא חוות דעת על המצב.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירי
ד''ר אהוד מלצר19/05/2009שירי שלום,
הסמפטומים כשלעצמם יכלו להתאים למעי רגיז, אך עובדת הופעתם בצורת התקפים חד פעמיים מידי מס' חודשים אינם מתאימים על פניו לאבחנה זו. יש לשלול סיבות אחרות, כמו אירועים קצרים של חסימת מעיים, סיבוב הקיבה ועוד. אני מציע שתפני שוב לייעוץ אצל גסטרואנטרולוג כדי שיבחון אפשרויות נוספות.
בברכה,
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח בדיקה HEL.PYL.NESHIFאורנית18/05/2009
רשום לי -POSITIVE מה זה אומר?
הרופא בזמנו אמר לי שהוא חושב שזה תסמונת המעי הרגיז- לפני שהוא שלח אותי לבדיקה הזו
ובנוסף הוא הפנה אותי לגסטרולוג.
מה זה אומר? שיש לי משהו בבטן?
האם בגסטרו יעשו לי עוד בדיקות או שיש לזה טיפול.
התור לגסטרולוג רק בסוף החודש ואני אשמח לדעת מה קורה איתי.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר HP
ד''ר אהוד מלצר18/05/2009תשובות בסדר ששאלת:
-זה אומר שיש לך חיידק בקיבה ששמו הליקבקטר פילורי
-אין קשר בין מעי רגיז לחיידק זה
-זה לא אומר יותר ממה שזה - החיידק קיים אצלך מילדות ואני מניח שתקבלי טיפול נגדו (זה לא דחוף)
-קשה לי לדעת "מה קורה איתך" על סמך שאלותיך
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
אורנית18/05/2009התופעה שהתלוננתי עליה זה כאבי בטן אחרי אוכל ונפיחות ובנוסף גזים לכל אורך היום בלי קשר לאם אכלתי או לא (ז"א גם בלילה בזמן שינה או בבוקר לפני שאכלתי) בנוסף, בזמן האחרון יש לי בחילות בבקרים.
זה תופעות שנגרמות מהחיידק? איזה טיפול נותנים והאם הטיפול אכן מעלים את התופעות?
אמרו לי לעשות את הבדיקה הזו לפני שאני הולכת לגסטרולוג. האם רופא משפחה יכול לתת לי את התרופות הנדרשות?
אם יש לי את החיידק מילדות איך זה שלא היו לי בעיות כאלה קודם?
מעולם לא הייתה לי בעיה כזו ולכן אמרו לי שיכול להיות שזה תסמונת מעי רגיז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאורנית
ד''ר אהוד מלצר19/05/2009כאב הבטן יכול להיות קשור במידה ויש לך כיב (אולקוס). שאר הסמפטמים אינם קשורים. רופא המשפחה חכול לתת טיפול.
החיידק אינו גורם צרות ברוב המקרים וליתים, מסיבה לא ידועה הוא עלול לגרום לכיב.
הערת לואי: הפורום מנוהל ע"י רופאים בהתנדבות. מילה כמו, שלום, בבקשה ותודה לא מזיקות.
כל טוב
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההליקובקטר
פרופ' אלכסנדר פיש19/05/2009בדיקת נשיםה חיובית לנוכחות הליקובקטר מלמדת על זהון בחיידק זה. מדובר בזהום אשר נפוץ ביותר ממחצית באוכלוסייה בארץ.
אין הדבר מלמד על כך שהתסמינים נובעים מהליקובקטר.
כאשר יש תסמינים יש נטייה לטפל בהליקובקטר אך אין בהכרח קשר בין תסמינים לחיידק.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אורנית19/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלאגן בבטןאיריס17/05/2009
שלום רב!
לא עניתם לי על השאלה מ-17.05 כנראה שבטעות דילגתם.
נא לענות לי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איריס
ד''ר אהוד מלצר18/05/2009איריס שלום
אינני יודע בת כמה את (ההתייחסות לדימום שונה בהתאם לגיל). אם את צעירה מאד, מספיק שתעברי לפחות סיגמואידוסקופיה. אם גילך מעל 40 אני ממליץ על קולונוסקופיה מלאה. חובה לברר האם הסמפטומים שלך (דימום) נובעים רק מטחורים או שיש משהו אחר שגורם לכך, במיוחד לאור השינוי הקל ביציאה, שאין בדרך כלל ליחסו לטחורים.
בברכה
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההבדל בתסמינים בין מעי רגיזשירי16/05/2009
מה ההבדל בתסמינים בין מעי רגיז לקלקול קיבה לאי סבילות למזון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעי רגיז
ד''ר אהוד מלצר17/05/2009קלקול קיבה היא תופעה חולפת, נמשכת ימים אחדים בלבד (ויכולה לחזור כמובן)
אי סבילות למזון, כשמה כן היא - אם התופעות מופיעות אחרי אכילת מזון מסויים והתופעה עקבית זו יכולה להיות אי סבילות למזון
מעי רגיז היא תופעה מתמשכת, יכולה להופיע לסירוגין אך תמיד חוזרת על עצמה
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לשלשולזירו16/05/2009
בלי שום סיבה ניראת לעין אני סובל מתחושת מועקה בבטן (כמו בלון)
ומשלשול מספר רב של פעמים ביום ( כעשר) בשלושה ימים האחרונים.
בינתיים אני נח בבית ומרבה בשתייה.
אני ללא חום ולא מקיא ומעבר לחולשה גופנית וליציאות הרבות וצבעם הלא תקין אין שונה.
מתי צריך ובאיזה מקרים בנושא שלשול יש לגשת לרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשול
ד''ר אהוד מלצר17/05/2009נשמע שיש לך "קלקול קיבה". אם אין חום, אינך מרגיש תחושת עילפון או חולשה יוצאת דופן ומס' שיציאות השלשוליות אינו רב, אין חובה לראות רופא. אם השלשול יימשך יותר משבוע כדאי בכל מקרה לגשת לרופא
בברכה,
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלתי שאלה ב7.5.09 משום מה דלגתם..גבי11/05/2009
נא ,השיבוני עניינית ,או כתבו לי שאין בשאלתי בעיה רפואית ואני אבין ממילא שהטרדתי אתכם ומותר יהיה כנראה לאכול כאוות נפשי מן התערובת שציינתי.בברכה,גבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבי
פרופ' אלכסנדר פיש11/05/2009כל מאכל במידה מוגזמת לא מומלץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בטן עליונהאנה11/05/2009
סובלת מכאבים בבטן העליונה ותכושה של תסיסה וצרבות בבדיקת דם הערך של Amylase (B 122) אינו תקין מה משמעות הדבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן
ד''ר אהוד מלצר11/05/2009שלום רב,
ממה שכתבת לא ניתן לתת ייעוץ כלשהו. כאב בטן, אם הוא מתמשך, מחייב לפחות בדיקת רופא במרפאה. עמילזה מעט מוגברת אינה משמעותית כשלעמצה. פני לרופא.
בברכה
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיורטיקוליטיסאמא ל-310/05/2009
האם דיורטיקוליטיס תורשתי? מהם הסימפטומים למחלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיברטיקוליטיס
פרופ' אלכסנדר פיש11/05/2009סעיפים (דיברטיקולים) הינם נפוצים באוכלוסייה המבוגרת.
דיברטיקוליטיס הינה דלקת המאופיינת בבכאבי בטן ,לרוב בבטן שמאלית תחתונה,מלווים בחום.
התופעה לא קשורה לתורשה אך כן תוצאה של אוכל מערבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת גסטרוסקופיהkfir10/05/2009
שלום רב,
אני בן 30 , מזה כחודש הנני סובל מתופעת גרפסים חזקים בזמן ואחרי האוכל (עד כדי קשיי נשימה). בנוסף, תחושת שובע לאחר אכילת כמות קטנה של אוכל וכאבים באיזור הוושט והבטן העליונה. בתחילת החודש הזה נטלתי למשך כ-5 ימים אומפרדקס 10מ"ג ובתום חמשת הימים התופעות חזרו והחמירו.
ביצעתי בדיקת גסטרוסקופיה- ממצאי הבדיקה היו תקינים לחלוטין.
בעקבות המלצת רופא הגסטרו נטלתי אומפררדקס 20 מ"ג פעמיים ביום וכעבור שבוע חזרו התופעות.
יש לציין כי למעט בשבוע זה היציאות לא היו סדירות במהלך כל החודש הזה.
הופנתי ע"י הגסטרו לבדיקת אולטראסאונד בטן עליונה ותבחין נשיפה.
שאלתי - אילו בדיקות דם עליי לעשות על-מנת להרחיב את האיבחון?
יש לציין כי קיימת פגיעה באורח חיי וכי ירדתי עד כה כ-4 ק"ג.
אודה על תשובה מהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיהוקים
פרופ' אלכסנדר פיש11/05/2009גיהוקים הם משנים לבליעת אוויר.
בליעת אוויר נפוצה בזמן מתח נפשי.
אם התופעה רק אחרי הארוחות, ממליץ לאכל לעט ולהימנע ממשקאות מוגזים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אתופן 600 XL דחוףמירית08/05/2009
בוקר טוב
סובלת בכאבים בברך הרופא נתן לי אתופן אחרי כמה שעות התחילו לי הקאות של המון דם
כולל כאבים בצד שמאל של הבטן העליונה
בבקשה תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות דמיות
פרופ' אלכסנדר פיש09/05/2009המצב מחייב להגיע לחדר מיון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים מתמשכיםמירה06/05/2009
שלום, יש לי כאבים בטן החוזרם יום יום מזה שנה.. הלכתי לרופאים רבים לבדיקות דם, אולטרסאונד, בדיקות גניקולוגיות ועשיתי בדיקת רגישיות לאוכל שמצאה כי אני אלרגית לחלבבאולטרסאונד נמצא נוזל קרוב לרחם והגניקולוגית אמרה לי כי זה אומר שיש לי איזהשו כאב חוזר בבטן.. (מה שכבר ידוע לי) וגזים בבטן העליונה. עדיין לא גיליתי מה הבעיה שלי ואיך להפסיק את הכאבים החוזרים והבלתי נסבלים.
האפשרות האחרונה שלי היא גסטרוסקופיה.. אך לפני שאני עושה את זה האם יש למישהו השערה מה יכולה להיות הבעיה שלי??
בבקשה תעזרו לי. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מירה
ד''ר אהוד מלצר07/05/2009מירה שלום
קשה לתת ייעוץ וירטואלי לבעייה מהסוג שאת מציגה. לפני מתן ייעוץ לגבי מה צריך עוד לעשות, חייבים לדבר איתך, לשאול שאלות ולבדוק אותך. זה יהיה ממש לא מקצועי לייעץ לך במקרה זה דרך האינטרנט.
בהצלחה
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טחורים פנימייםאיריס06/05/2009
שלום רב!
אתמול בבדיקה אצל כירוג פרוקטולוג נאמר שיש לי טחורים פנימיים ונתנו לי נרות.
עדיין לא התחלתי את הטיפול. הבעיה שאני מרגישה כאילו יש לי צורך להתפנות גם אם אין לי צואה.
האם ככה מרגישים שיש טחורים או שיש לי בעיה נוספת? האם זה קשור לזה שאני לא אוכלת הרבה
בימים האחרונים בגלל שאני דואגת? האם הנרות שנתנו לי יעזרו כנגד ההרגשה שציינתי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחורים
ד''ר אהוד מלצר06/05/2009התחושה שאת מתארת מכונה "טנזמוס" ואיננה בדרך כלל סמפטום של טחורים. אם לא בוצעה בדיקה פנימית (לפחות רקטוסקופיה) כדאי להשלים זאת לפני האבחנה של "טחורים"
בברכה
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטחורים פנימיים
איריס06/05/2009תודה רבה על התשובה. בבדיקה שערך אתמול הכירוג פרוקטולוג הוא ביצע אותה ע"י מכשיר ממתכת
ארוך ועגול שנכנס לפי הטבעת האם זה רקטוסקופיה? אם לא למה הכוונה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת וידיו קפסולהבת06/05/2009
ערב טוב ,
לאיזה מקרים עושים את בדיקת וידיו-קפסולה ?!
והאם יש מצב שבמקום לבלוע את הקפסולה מכניסים אותה ע"י גסטרוסקוף ? ובאיזה מקרים ?
תודה ולילה טוב ,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קפסולה
ד''ר אהוד מלצר06/05/2009הבדיקה במוצעת כאשר יש צורך בהדמיית הנעי הדק, למשל בחיפוש אחרי מקור דימום נסתר, בחשד למחלה דלקתית של המעי ועוד. במצבים מסויימים קיימת אפשרות להחדיר את הקפסולה ע"י גסטרוסקופ. השימוש בטכניקה זו הוא בעקר בילדים
דר' מלצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך........
בת06/05/2009בוקר טוב , תודה מראש על הכל , הבדיקה אמורה להעשות לי בגלל :
(אני מעתיקה ממכתב הרופא) : תלונה עיקרית :- ירידות במוגלובין קיצוניות עם צורך בעירויי דם תכופים . דם סמוי חיובי . מלנה לפני כן . גסטרו' וקולו' תקינות . וגם כן CT בטן . ולכן זקוקה לביצוע דחוף של בדיקת וידיו-קפסולה !! את הבדיקה , יש לבצע בביה"ח בילינסון עם הכנסת הקפסולה ע"י גסטרוסקוף.
ובאבחנות : ONGOIING GASTROINTESTINAL BLEEDING
ובהמלצות : נא לבקש אישור מיידי למימון הבדיקה הנדרשת .
ולכן אני ממש תוהה , למה מבצעים את הבדיקה ע"י גסטרוסקוף (ממש פולשני וצריך טשטוש) במקום בליעת הקפסולה ?! זה ממש מדאיג ומפחיד אותי , ולכן אם יש סיבות חוץ מבעיית הבליעה , בבקשה מה הן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקפסולה
ד''ר אהוד מלצר06/05/2009אכן לא ברור מדוע עם גסטרוסקופ - אני מציע שתשאלי את מי שקבע זאת
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

