תשובה לשאלה על ניתוקים ופיברו -

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תשובה לשאלה על ניתוקים ופיברו -
    עינבל פנחס-פרג
    06/08/2011

    שלום אני

    בטעות השאלה שלך נמחקה.

    כתבת בשאלתך על ניתוקים שנראים לך דיסוציאטיבים שיתכן שקשורים לשחזור קשה שעברת (עקב פוסט טראומה אם הבנתי נכון). הניתוקים האלה מחייבים בעיניי בדיקה. לא ברור לי למה את מתכוונת בשחזור קשה? מתי זה קרה ואיך? אני חושבת שאת צריכה לדבר עם המטפל שלך בעניין ובמידת הצורך להתייעץ עם רופא. בכל מקרה לדעתי אל תזניחי ואל תסתפקי ביעוץ בפורום כלשהוא. קשה לי לומר לתת לך תשובה טובה מבלי להכיר אותך ואת הסיפור שלך גם מההיבט הרגשי וגם מהבעיה הפיזית (פיברו ובכלל).

    במידה ומדובר בניתוקים על רקע רגשי, תרגילי קרקוע יכולים לעזור. וככל שתרגול מקרקע יהיה יותר חלק משגרת יומך כך ההשפעה תהיה גדולה יותר. אני מציעה לך לנסות פעילות גופנית מקרקעת וקבועה כדוגמת יוגה (אינגר או אשטנגה להבדיל משיטות רכות יותר) או פעילות גופנית אחרת , תלוי במה שמתאפשר לך כמובן עקב מחלת הפיברומיאלגיה.
    שיהיה בהצלחה,
    ענבל פרג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוקים

    אני
    06/08/2011

    ענבל תודה לך ,
    ברור שאני משתפת את המטפלת שלי בעובר עלי את רופא המשפחה בכלל לא וזאת בעייה כי מבחינתי הוא לא רופא אבל זה מה יש. אני נפגעת גילוי עריות

    השיחזור הוא קשה מבחינה נפשית כי זה היה ניפוץ של כל מה שגדלתי עליו זכרון שהיה קבור 40 שנה וטילטל אותי מאוד , אני מאוד מוצפת הניתוקים האלה שאני נרדמת בהם באים תמיד יחד עם הזכרון הזה ככה שזה די ברור שזה ניתוק כתוצאה מהפוסט טראומה .

    המטפלת שלי חושבת שזה יכול להיות גם שיחזור של מה שקרה אז ויכול להיות שהתנתקתי אז וזה שיחזור .

    יותר משגע אותי שאני לא יודעת מה לעשות עם זה ואיך לחיות עם זה ויחד עם זה שאני לא מוצאת אף מאמר על סוג כזה של ניתוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוקים - תגובה

    עינבל פנחס-פרג
    06/08/2011

    שלום אני,

    מה שאת מתארת שבעצם מערכת העצבים הסימפטטית שלך מגיעה לעירור יתר והגוף שלך לא יכול להכיל את הסיטואציה ואז מתרחש הניתוק.
    אם אני מבינה נכון , השיחזור הוא טרי ולכן טבעי שאת מאוד מוצפת עכשיו.
    כרגע את צריכה לדאוג לעצמך לסביבה תומכת באופן מספק ולעבודה עם משאבים (אני מניחה שהמטפלת שלך יודעת לעבוד עם טראומה) זו בהחלט תקופה לא פשוטה בשבילך. אפשר לעבוד עם זה ולשפר את המצב אך זהו תהליך.
    כפי ששאלת בראשונה, תרגילי קרקוע יכולים לעזור, אולי כדאי גם לשקול להגדיל את תדירות הפגישות הטיפוליות.

    לגבי מאמרים ובכלל את יכולה לפנות למרכז לנפגעות תקיפה מינית, אני מאמינה שהן יוכלו להפנות אותך.
    אני יכולה להמליץ לך על ספר של פיטר לוין, "להעיר את הנמר" , שמדבר על טראומה בכלל, סימפטומים גופניים ודרך להתחיל החלמה.
    עם ובלי קשר לסביבה תומכת -החליפי את רופא המשפחה שלך. כדאי לעשות בירור גם פיזי כדי לשלול דברים אחרים

    כל טוב,
    ענבל פרג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אני
    06/08/2011

    קראתי את הספר להעיר את הנמר ויש לי אותו ,

    תודה על ההסבר וכן יש לי מטפלת מדהימה שעובדת עם טראומה


    ושוב תודה אני אתגבר את תרגילי הקרקוע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו