המשך

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • המשך
    דנה
    21/11/2011

    תודה על ההתייחסות.

    לא התכוונתי בדיוק לכך. קיוויתי שתוכלי לומר לי משהו יותר כללי- מניסיונך: מה המשמעות של ישיבה מסוג זה לפני מטפל? הישיבה כאמור היא על כסא- אך מנח הרגליים הוא כפי שבתמונה. ( הטיפול הוא פסיכולוגי- ולא בתנועה).

    האם יש משמעות לישיבה ספציפית זאת? ברור שהיא אינה ישיבה "רגילה". המטופל/ת לא יושב/ת כך באופן שגרתי. פשוט הישיבה הופיעה בסיטואציה ספציפית שבה דובר על חוויה טראומטית מהילדות.

    ישיבה כזאת, אך המטופל/ת לא מרבה ליצור קשר עין עם המטפל/ת. אלא יושב/ת כך, כאשר לעיתים לוחצ/ת את כפות הרגליים במנח זה- אחת כלפי השנייה.

    האם נתקלת בישיבה כזאת?

    האם תוכלי לומר באופן כללי מה משמעותה? על מה יכולה להעיד- אם בכלל...

    ייתכן כי ישיבה כזאת תיהיה חסרת משמעות בכלל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    יעל צמרת
    22/11/2011

    הי דנה,

    לפי התאור שלך כי המטופל/ת לא יוצר קשר עין, זה נראה שהוא סגור בתוך עצמו. לכל ישיבה או מנח גוף יש משמעות. לי זה נשמע כמו סגירות כלפי העולם ומהעולם פנימה. הישיבה בצורת מעגל סגור, במיוחד שאת מדברת על פוסט טראומה. אני מאמינה שזה נובע מפחד עמוק להפתח (לפתוח את הרגליים) לעולם ואליך. אם הטראומה הייתה על רקע של פגיעה מינית, אז זה סוג של שמירה על המקום המיני.

    מקווה שיותר עזרתי לך

    יום טוב,
    יעל צמרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו