האם זה מתאים לי?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם זה מתאים לי?
    דליק
    31/03/2013

    היי
    אני דליק, בן 32 . אני בחור נורמטיבי אבל יש לי בעיות שונות בחיים שנובעות מחסכים במשפחה ובעיקר בילדות, שבגללן אני לא מצליח ליצור קשרים אינטימים עם נשים.
    הלכתי לפסיכולוגית רגילה שהסבירה לי את כל זה, ואחרי שנה של טיפול הבנתי שאני צריך שהיא תחבק אותי בשביל להשלים את החסך משנות הילדות המוקדמות , אבל היא לא הסכימה, ניסיתי לשאול שוב ושוב למה והיא התחמקה ואמרה משהו על כללים וחוקים .
    אני מרגיש שהטיפול הנפשי אצלה תקוע כי היא לא מחבקת אותי,
    ולכן חשבתי לחפש את זה במקום אחר, או במקביל או במקום . אפשרות אחת היתה ללכת לנערת ליווי ולבקש שתחבק אותי אבל זה נראה לי דבילי, וגם לא מוסרי, אז ירדתי מזה מיד, אחכ חשבתי על ידידות שלי שאולי יסכימו, אבל זה נראה לי בעייתי כי זה יכול לפגוע בידידות שלנו . בסוף נזכרתי ששמעתי על הטיפול הזה שעוסקים בו בפורום וחשבתי שאולי זה הכיוון.
    נראה לכם שזה משהו מתאים ומקובל, לבוא למטפלת פסיכותרפיה-גופנית, לחפש אחת שדומה לאמא שלי, ולבקש ממנה שתחבק אותי פעם בשבוע עד שאני אוכל להשלים את החסך ולהתקדם הלאה? אני לא מתכוון למשהו מיני במיוחד, סתם חיבוק ומילים טובות . תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם זה מתאים לי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה מתאים לי? - תגובה

    יעל צמרת
    03/04/2013

    דליק שלום,

    אני רוצה לעשות קצת סדר במשמעות טיפול בפסיכותרפיה גופנית אל מול דרישתך. בטיפול יש מה שנקרא "אתיקה מקצועית" - בפסיכולוגיה חלק מהאתיקה היא שאין מגע בין מטפל למטופל. בפסיכותרפיה גופנית האתיקה הזו קצת יותר מטושטשת בשל הגדרת התחום. אני חושבת שיהיה לך קשה למצוא מטפלת שדומה לאמא שלך ושתחבק אותך. נכון שיש מגע בטיפול, אבל קודם כל הטיפול נבנה על בסיס של אמון, קשר בין מטפל למטופל וקשה לי להאמין שתמצא ישר את "המאמא המחבקת". מעבר לכך הרבה מטפלים לא ישר ניגשים למגע, זה לא לבוא לעשות מאסז'...(לצורך הדוגמא).
    גם העיניין המיני אכן לא ברור ויכול להרתיע כי אתה כותב "אני לא מתכוון למשהו מיני במיוחד..." אז למה כן? כך שאני מציע לך לבדוק בכנות מה כן אתה צריך, לחסכיי מגע וחיבוקים יש דרכים שונות לעבוד בטיפול .


    המשך יום טוב,
    יעל צמרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם התגובה שלך מטושטשת ומעורפלת

    דליק
    05/04/2013

    את כותבת כל מיני ניסוחים כמו "לא תמצא מיד את האמא המחבקת" (לא מיד - זה אומר שאולי אחרי כמה זמן כן ? " או "לא יהיה לך קל למצוא מישהי שדומה לאמא שלך " (אבל אולי אם מחפשים הרבה מוצאים? ) .
    זאת אומרת, ההתנגדות שלך לא מפורשת , וגם בקטע המיני לא ברור אם אסור לגמרי או חצי-אסור ? איזה דרכים שונות יש לעבוד על חסכי מגע וחום ?
    תשמעי אולי נדמה לך שאני בא לתקוף אבל אני באמת מנסה להבין מה בדיוק קורה בטיפול שלכם , וכל פעם שאני שואל בפורומים אני מקבל משפטים כאלה שאפשר להבין לכאו לכאן , שאפילו קצת מזכירים איזה מסמך שהבנק מוציא שכאילו מסביר הכל ברור אבל לא ממש מעוניין שהלקוח יבין ע ל מה הוא חותם .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהלן. נראה לי

    נ
    14/04/2013

    שהתשובה שניתנת לך מרגישה לך מעורפלת כי הדברים הם לא מדע מדוייק או תרגיל במתמטיקה. זה לא תן כסף וקבל חיבוק טיפולי שימלא לך את החור בלב. הדברים יותר מורכבים.נכון שאמרו לך בטיפול ש"יש לך חסך". זו דעתה של המטפלת, וזה בסדר, ואולי זה נכון ואולי לא, ואולי זה רק חלק מהעניין. בני אדם הם לא אוטו שלוקחים למוסך מתקנים וממשיכים מהר הלאה. -הם מורכבים מאוד. אם טיפול פסיכולוגי עזר לך חלקית, והשאיר אותך עם תחושה של צורך בחיבוק/מגע/אמפטיה מהמטפל אולי פסיכותרפיה גופנית היא אכן כיוון בשבילך. אבל רק אולי, צריך לנסות. וכשאתה הולך לטיפול הזה אל תגיע ותחכה לחיבוק. תבוא כמטופל שמקשיב ושלוקח חלק, ותראה מה יש למטפל להציע. אולי משהו אחר יעזור לך יותר? אתה לא יכול לדעת כי אתה לא המטפל, אבל אתה כן יכול להרגיש את הכיוון שנכון לך-אם אכן מרגיש לך שיש אצלך צורך במגע- לך להתנסות בזה. אני במקומך אגב לא הייתי בהכרח מחפשת מטפלת אישה, גם מטפל גבר יכול להיות טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו