מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם זה מתאים לי?דליק31/03/2013
היי
אני דליק, בן 32 . אני בחור נורמטיבי אבל יש לי בעיות שונות בחיים שנובעות מחסכים במשפחה ובעיקר בילדות, שבגללן אני לא מצליח ליצור קשרים אינטימים עם נשים.
הלכתי לפסיכולוגית רגילה שהסבירה לי את כל זה, ואחרי שנה של טיפול הבנתי שאני צריך שהיא תחבק אותי בשביל להשלים את החסך משנות הילדות המוקדמות , אבל היא לא הסכימה, ניסיתי לשאול שוב ושוב למה והיא התחמקה ואמרה משהו על כללים וחוקים .
אני מרגיש שהטיפול הנפשי אצלה תקוע כי היא לא מחבקת אותי,
ולכן חשבתי לחפש את זה במקום אחר, או במקביל או במקום . אפשרות אחת היתה ללכת לנערת ליווי ולבקש שתחבק אותי אבל זה נראה לי דבילי, וגם לא מוסרי, אז ירדתי מזה מיד, אחכ חשבתי על ידידות שלי שאולי יסכימו, אבל זה נראה לי בעייתי כי זה יכול לפגוע בידידות שלנו . בסוף נזכרתי ששמעתי על הטיפול הזה שעוסקים בו בפורום וחשבתי שאולי זה הכיוון.
נראה לכם שזה משהו מתאים ומקובל, לבוא למטפלת פסיכותרפיה-גופנית, לחפש אחת שדומה לאמא שלי, ולבקש ממנה שתחבק אותי פעם בשבוע עד שאני אוכל להשלים את החסך ולהתקדם הלאה? אני לא מתכוון למשהו מיני במיוחד, סתם חיבוק ומילים טובות . תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זה מתאים לי? - תגובה
יעל צמרת03/04/2013דליק שלום,
אני רוצה לעשות קצת סדר במשמעות טיפול בפסיכותרפיה גופנית אל מול דרישתך. בטיפול יש מה שנקרא "אתיקה מקצועית" - בפסיכולוגיה חלק מהאתיקה היא שאין מגע בין מטפל למטופל. בפסיכותרפיה גופנית האתיקה הזו קצת יותר מטושטשת בשל הגדרת התחום. אני חושבת שיהיה לך קשה למצוא מטפלת שדומה לאמא שלך ושתחבק אותך. נכון שיש מגע בטיפול, אבל קודם כל הטיפול נבנה על בסיס של אמון, קשר בין מטפל למטופל וקשה לי להאמין שתמצא ישר את "המאמא המחבקת". מעבר לכך הרבה מטפלים לא ישר ניגשים למגע, זה לא לבוא לעשות מאסז'...(לצורך הדוגמא).
גם העיניין המיני אכן לא ברור ויכול להרתיע כי אתה כותב "אני לא מתכוון למשהו מיני במיוחד..." אז למה כן? כך שאני מציע לך לבדוק בכנות מה כן אתה צריך, לחסכיי מגע וחיבוקים יש דרכים שונות לעבוד בטיפול .
המשך יום טוב,
יעל צמרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם התגובה שלך מטושטשת ומעורפלת
דליק05/04/2013את כותבת כל מיני ניסוחים כמו "לא תמצא מיד את האמא המחבקת" (לא מיד - זה אומר שאולי אחרי כמה זמן כן ? " או "לא יהיה לך קל למצוא מישהי שדומה לאמא שלך " (אבל אולי אם מחפשים הרבה מוצאים? ) .
זאת אומרת, ההתנגדות שלך לא מפורשת , וגם בקטע המיני לא ברור אם אסור לגמרי או חצי-אסור ? איזה דרכים שונות יש לעבוד על חסכי מגע וחום ?
תשמעי אולי נדמה לך שאני בא לתקוף אבל אני באמת מנסה להבין מה בדיוק קורה בטיפול שלכם , וכל פעם שאני שואל בפורומים אני מקבל משפטים כאלה שאפשר להבין לכאו לכאן , שאפילו קצת מזכירים איזה מסמך שהבנק מוציא שכאילו מסביר הכל ברור אבל לא ממש מעוניין שהלקוח יבין ע ל מה הוא חותם .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאהלן. נראה לי
נ14/04/2013שהתשובה שניתנת לך מרגישה לך מעורפלת כי הדברים הם לא מדע מדוייק או תרגיל במתמטיקה. זה לא תן כסף וקבל חיבוק טיפולי שימלא לך את החור בלב. הדברים יותר מורכבים.נכון שאמרו לך בטיפול ש"יש לך חסך". זו דעתה של המטפלת, וזה בסדר, ואולי זה נכון ואולי לא, ואולי זה רק חלק מהעניין. בני אדם הם לא אוטו שלוקחים למוסך מתקנים וממשיכים מהר הלאה. -הם מורכבים מאוד. אם טיפול פסיכולוגי עזר לך חלקית, והשאיר אותך עם תחושה של צורך בחיבוק/מגע/אמפטיה מהמטפל אולי פסיכותרפיה גופנית היא אכן כיוון בשבילך. אבל רק אולי, צריך לנסות. וכשאתה הולך לטיפול הזה אל תגיע ותחכה לחיבוק. תבוא כמטופל שמקשיב ושלוקח חלק, ותראה מה יש למטפל להציע. אולי משהו אחר יעזור לך יותר? אתה לא יכול לדעת כי אתה לא המטפל, אבל אתה כן יכול להרגיש את הכיוון שנכון לך-אם אכן מרגיש לך שיש אצלך צורך במגע- לך להתנסות בזה. אני במקומך אגב לא הייתי בהכרח מחפשת מטפלת אישה, גם מטפל גבר יכול להיות טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
אבחון הפרעה בעקבות הופעת תסמינים - עזרה דחופה
חרדות חברתיות סטרס וקילוף העור במכוון
דודה מרירה ושלילית - בירור
דלוזיה מגלומניה- דרכי טיפול
בעייה מינית וירידה בזיכרון
הפרעת אישיות גבולית- דרכי טיפול
חלומות חוזרים על האקס
מחלות נפש והשפעת גנטיקה
טיפים לשפר של הזיכרון
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

