סלקל שוכב JOIE או CYBEX

מנהל הפורום

 קובי סופר
קובי סופר
לקביעת תור אצל קובי סופר ללא פרסום בפורום
 
  • סלקל שוכב JOIE או CYBEX
    הילה
    27/04/2020

    היי קובי,

    קוסם לנו הרעיון של סלקל שוכב, מכיוון שאם התינוק נרדם ברכב (כמו שקורה לרוב), אפשר לאחר הנסיעה להוציא אותו ולהשכיב את הסלקל בלי לגרום לו נזק. ואז או לחבר לעגלה או להשאיר אותו לישון עד שיקום ביעד.

    אנחנו יודעים שיש כרגע את דגם CLOUD Z שיקר מאוד בארץ (שקלנו להביא מחו"ל ב-2000 שח עם הבסיס המסתובב), וראינו שיש גם JOIE I-LEVEL שעולה 800 שח כולל בסיס.
    נשמח לשמוע את דעתך עליהם ואם אתה יודע לאיזה עגלות קלות ניתן לחבר אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סלקל שוכב JOIE או CYBEX

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    קובי סופר
    27/04/2020

    שלום הילה,

    נכון, זה נחמד שלא צריך להעיר את התינוק לאחר נסיעה אבל:
    יותר בריא לישון בעגלה, יותר נוח ואפשר להשכיב על הבטן מה שאי אפשר לעשות בלילה, ככה הם ישנים טוב יותר וזה גם מפתח את גופם טוב יותר + מונע היווצרות ראש שטוח.
    כמוכן הסלקלים השוכבים מאוד מאוד כבדים ולא עונים לשם סל קל! בניגוד לסלקלים הרגילים ישנן עגלות שהם לא מתחברים אליהן ולכן אם בכל זאת הלכתם על סלקל שוכב, לוודא טרם רכישת העגלה שהוא מתחבר!

    לגבי הג'ואי: הוא ברמת בטיחות גבוהה ובמחיר שנותן תמורה מעולה מכיוון שהוא עולה באזור 800 וכולל כבר בסיס איזופיקס במחיר. יש לקחת בחשבון שלא ניתן לחבר ללא בסיס (אם יש רכב שני/מונית/רכב של סבא וסבתא).
    לגבי הקלאוד: הוא עוד יותר כבד מהג'ואי ו-2000 זה מחיר מטורף לדעתי לסקל שמשמש כחצי שנה/שמונה חודשים במקרה הטוב, למרות שמתאימים עד שנה+ בפועל זה לא קורה כי זה לא נוח לתינוקות.
    כמוכן הבסיס המסתובב מיותר אם המטרה לחבר לעגלה. היתרון שלו הוא למי שלא רוצה להוציא את הסלקל מהרכב, כך יותר נוח להוציא את התינוק.
    לגבי הסלקלים לאחר שתתמקדו אוכל לכוון לעגלות אבל יש יחסית הרבה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    הילה
    28/04/2020

    כן ברור שעדיף שיהיה באמבטיה בעגלה או בטיולון, הצורך בסלקל נשכב זה רק אם התינוק נרדם ברכב ועכשיו שהגענו ליעד רוצים להסתובב קצת או להתארגן לפני שמעבירים אותו אז הוא יכול להמשיך לשכב ולישון. הרי לרוב מעבר לעגלה/מיטה לא ילך בצורה חלקה וזה בעצם הצורך היחידי שמצדיק סלקל לטעמי, להעביר ילד שנרדם ברכב, אבל רצוי לא להיות בתנוחת ישיבה יותר מ-45 דק' אז בעצם למה להשתמש בסלקל מלכתחילה אם הוא לא יכול לשכב? :)

    באשר למחיר של הסייבקס, בארץ רק הסלקל עולה 2600 שח (נשארו רק דגמים מעוצבים), והבסיס עוד 1500 שח, המחיר מחו"ל הוא בעצם מחצית,בסיס מסתובב נראה ממש מפנק ומקל אבל כן מסכימים שעדיין ממש יקר.

    מבאס קצת עם הג'ואי שחייבים את הבסיס כדי לחבר, עדיין יש לנו שני רכבים ולא היינו רוצים להעביר את הבסיס כל פעם.

    יש בישראל עוד אופציות של סלקל נשכב? אנחנו יודעים שבחו"ל קיימים עוד.

    עגלות אנחנו נוטים לכיוון עגלות קלות, כמו מיוס2, בי5, סיטי טור לוקס. קראתי שיש לך השגות שונות לגבי כל אחת מהן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    קובי סופר
    28/04/2020

    שלום הילה,

    כמו שרשמתי, בריאותית אין שום בעיה.
    החסרונות שצריך לקחת בחשבון:
    הסלקלים האלו נורא כבדים עוד לפני שיש תינוק בתוכם! ככל שהתינוק יגדל כך יהיה עוד יותר קשה לחבר לעגלה.
    הם צפופים ולכן זה פחות נעים לתינוק לשכב בהם.
    שכיבה מרובה על הגב יוצרת ראש שטוח, זו לא בעיה בריאותית אבל אסתטית, זה תופעה עולמית שקוראת בעשורים האחרונים, גם בגלל שצריך בלילה שישנו על הגב אבל גם בגלל עצלנות ההורים ששמים בסלקל, טרמפולינות/נדנדה, אוניברסיטה ועוד ובכך נוצר מצב שלא משכיבים על הבטן מספיק. כדי להשכיב על הבטן חייבים להיות בקשר עין עם התינוק ואחד המקומות הכי טובים לכך לדעתי זו העגלה.

    לגבי המחירים, אכן הסייבקס יקר נורא ויש לקחת בחשבון שגם יותר כבד מהג'ואי. שווה לבדוק מול יבואן ג'ואי אם ניתן לרכוש עוד בסיס בנפרד, זה עדיין יעלה זול יותר מהסייבקס. רק לוודא שהם מתחברים לעגלות שציינת (לדעתי כן). כמוכן רשמתי, לדעתי בסיס מסתובב בסלקל שאת מתכוונת לחבר לעגלה לא מעניק שום יתרון. היתרון היחיד שלו זה רק אם הכוונה להשאירו ברכב, אז יותר נוח להוציא את התינוק מהסלקל ולהעביר לעגלה/מנשא.

    אני לא מכיר עוד סלקלים נשכבים בארץ.

    לדעתי משלושת העגלות שציינת הבי הכי מוצלחת.
    היא הכי נוחה בניוד ובגלל שהיא היחידה מה-3 עם ידית טלסקופית היא משמעותית יותר נוחה בעליה וירידה ממדרכות.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עגלות

    רן
    28/04/2020

    באשר למשקל, האמת ששניהם שוקלים 4.8 ק"ג לפי מה שמצאנו.
    בעבר היה לנו סלקל פבל של מקסי קוזי ולפי מה שאני מוצא הוא היה במשקל 4.1 ק"ג, ונכון קליל הוא לא היה. בכל אופן אני מאמין שהמשקל שלהם פחות מפריע לנו. בסיס מסתובב נותן יתרון כאשר למשל לוקחים את הילד בעגלה וחוזרים לרכב, הרבה יותר נוח וקל להכניס מאשר להדחס ולרכון מעל התינוק, אבל כן זה לגמרי פינוק שלא מצדיק מחיר יותר מכפול.
    ננסה לברר אם אפשר להשיג עוד בסיס לג'ואי.

    מדוע ידית טלסקופית משמעותית יותר נוחה למדרכות?

    אנחנו רוצים עגלה יחסית קלילה (מתחת ל-9 ק"ג), צרה מספיק לעבור בסופר, שאפשר לתלות עליה תיק וקניות עם שאקל בלי שתתהפך, אנחנו גרים בהוד השרון באיזור כפרי בית פרטי, שכונה בבניה שתהיה רחובות הולנדיים בהמשך. במקרה הקיצוני שנרצה יותר "שטח" נוכל גם להשתמש בעגלה ישנה שלנו (מוטצי EVO). אנחנו בגובה 1.7-1.8 מ'. רצוי שתגיע למצב שכיבה קרוב ל-180. שיהיה אופציה לקידון קידמי. אם הסל התחתון מרווח אז נהדר (חסרון ספצפית בבי5).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    קובי סופר
    28/04/2020

    שלום רן,

    בקשר למשקל סייבקס מול ג'ואי, לי בהרמה מרגיש הבדל גדול. אולי הדגם שנמכר בחו"ל מתקדם יותר ממה שהיה בזמנו בארץ. היום הסייבקס הנשכב כמעט ונכחד מהחנויות בארץ ולכן לא יצא לי לראותו בחודשים האחרונים. גם הג'ואי נמכר תחילה במחיר כפול ממה שהוא כיום. מה שאומר שהביקוש לסלקל נשכב כמעט ולא קיים בארץ שזה רווח גדול לכם שכן רוצים.

    לגבי הסיבוב, לדעתי כשיש בסיס זה ממש לא יתרון. לי היו מגוון סלקלים עם בסיס ולקח בדיוק שנייה להקליק את הסלקל לבסיס.
    דאגנו שהסלקל יהיה בבית והיינו חוגרים את התינוק טרם ההכנסה לרכב ואז מקלקלים כשמגיעים לרכב.
    ושוב אני מזכיר, משך השימוש בסלקל מאוד קצר, שווה יותר להשקיע בכיסא בטיחות ויש כאלו מסתובבים ברמת בטיחות גבוהה. אז לסיבוב יש יתרון נוחות גדול.

    ידית טלסקופית מעבר לנוחות להפרשי גובה בין הורים אם יש, משמשת כמנוף כאשר היא פתוחה במקסימום. כאשר תעלו מדרכה תפעילו לחץ על הידית כלפי מטה וכאשר היא טלסקופית הלחץ יעבור למרכז העגלה ויגרום לכמעט חוסר מאמץ בפעולה.
    כאשר יש ידית לא טלסקופית עם כיוונון זווית, הלחץ שתפעילו יעצר בלחצני כיוונון הזווית מה יצריך הרבה יותר מאמץ וגם מניסיוני, זה מוביל לבלאי מהיר יותר. אם יש לכם מוצי אבו אני בטוח שהרגשתם שאתם מפעילים מאמץ ולמוצי יש גלגלים גדולים שמחפים על זה, במיוס או בג'וגר הגלגלים הקטנים יצריכו עוד מאמץ. הניסוי שאני ממליץ לעשות זה לשים משקל של 12 ק"ג בעגלה (זה בערך משקל של תינוק בגיל שנה) גם 9 ק"ג זה בסדר. לאחר מכן לעלות ולרדת מדרגה/מדרכה עם המיוס או הג'וגר ולעשות אותו דבר עם הבי ולבד תרגישו כמה ההבדל הוא משמעותי.

    הבי עונה לרוב הדרישות פרט למעקה ולסל הפחות נגיש.
    היא גם מעט חורגת מ9 ק"ג. אפשר לרכוש מעקה אוניברסלי מאתרים בחו"ל. לגבי הסל אפשר לרכוש סלי תליה או ווים לתלות קניות, לא הכי אידאלי אבל הבי יכולה להתמודד עם זה.
    אפשר גם לבדוק את:
    בייבי בוס טייגר או סיילו XL שתי עגלות פחות ממותגות שיכולות גם להתאים לדרישות לדעתי. הטייגר תהיה בעייתית להתאמת הסלקלים (לא הסייבקס ולא הג'ואי הנשכב יתאימו) ועל הסיילו צריך לבצע בדיקה אם הג'ואי מתחבר, הסייבקס לדעתי יתאים.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו