מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
.jpg)
- עגלה לילד ראשון סביבה כפריתרותם23/05/2020
שלום קובי
אנחנו מתלבטים בין כמה עגלות בעקבות ההמלצות שקראנו פה.
גרים בסביבה כפרית בקומת קרקע ובעלי רכב עם תא מטען גדול.
מתלבטים בין העגלות הבאות-בוגבו קמיליון 3, סלסה ABC ובין העגלות של פג לא כל כך הבנתי את ההבדלים בין דמגי הבוק השונים לבין האיפסי.
חשוב לנו נוחות לתינוק מחד ומצד שני נוחות תפעול.
את הבוגבו אני מכירה מחברה ויודעת שהיא עמידה מאד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר23/05/2020שלום רותם,
הבוגבו מאוד מיושנת. זו עגלה שיצאה במקור ב-2007 ונעשו מעט שינויים לאורך השנים. כמוכן הגלגלים הקדמיים שלה לא יהיו הכי יעילים לדרך משובשת. דגם הפוקס 2 לדעתי יותר מתקדם גם בניוד, גם במשקל וטיפה בתפעול. יש לקחת בחשבון שבשני הדמים האמבטיה והטיולון חולקים מסגרת משותפת, כלומר קצת בעייתי לעשות רוטציה בינהם. כמוכן אין שכיבה ישרה, המושב נשכב בתנוחת עירסול, לדעתי שכיבה ישרה עדיפה. צריך לפרק את מושב הטיולון טרם הקיפול.
בפג יפסי מקבלים מושב זהה בזווית השכיבה לבוגבו ולכן אני יותר נוטה להמליץ על הבוק + שדרוג לשלדת S (עם הידית הטלסקופית כמו של היפסי). הפג יותר נוחה לקיפול ויותר קומפקטית במעט מהסלסה.
הסלסה מציעה מושב עם שכיבה ישרה אפילו זווית שטוחה יותר גם משל הבוק. היא הגבוהה מה-3 אם מישהו מההורים גבוה.
לדעתי הכי נוחה בניוד ובעיקר בבלימת הזעזועים.
היא הכבדה מה-3 והכי רחבה (לטוב הכי מרווחת לתינוק, לרע במעברים צרים קשה יותר להתנייד).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
רותל23/05/2020תודה על התגובה.
מה ההבדל במשקל בין הפג לסלסה?
האם יש עגלות נוספות שיכולות להתאים לנו?
ולגבי הפג רואה הרבה דגמים של הבוק, מה ההבדלים בינהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר24/05/2020שלום רותם,
אם משדרגים לשלדת S בפג אז ההבדל הוא פחות מק"ג לטובת הפג. בדגמי הפג ההבדלים הם עיצוביים/בדים/רמת גימור וכו', אין הבדל טכני מלבד דגם הפופאפ שבו האמבטיה קלה יותר בקילו וניתנת לקיפול.
אפשר גם לבדוק את אינגלזינה אפטיקה שדומה מאוד לבוק בסגנון, משקל, קיפול וכו'.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
רותם25/05/2020מה לגבי הקרוז של אפפה בייבי? מאד אהבנו את הקיפול והנוחות, מה לגבי הניוד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר26/05/2020שלום רותם,
היא אכן יחסית נוחה לניוד. בעיקר בדרכים העירוניות וגם טיפה מעבר (לדעתי לדרישות שלכם היא תתאים). הקיפול מזכיר את של הסלסה.
אני אישית פחות אוהב את המושב שלה שכמו בפג יפסי מדובר במושב שלא נשכב לזווית ישרה אלא לתנוחת עירסול.
חשוב לציין שבארה"ב ובאירופה הושקה הקרוז 2 לפני כחודשיים!
ברגע שיצרן מכריז על דגם 2 לפעמים זה שינויים קלים אבל הקרוז החדשה קיבלה שלדה חדשה לחלוטין. זה קצת מדאיג בנושא האחריות בעוד 5 שנים (בדרך כלל יצרנים שומרים סטוק של חלפים ל-5 שנים).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
רותם29/05/2020תודה קובי
בדקתי באתר של שילב ואני רואה שהאפה בייבי לפי מה שכתוב מגיעה לזווית של 180, אתה כתבת אחרת....פשוט רוצה לוודא איך ניתן לדעת בודאות?
מתלבטים בינה לבין הסלסה בעיקר לאור העובדה שהאפה מעט יותר צרה.
נשמח לדעתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר30/05/2020שלום רותם,
גם תנוחת עירסול בפועל נראית 180 מעלות אבל זה רק המסגרת של המושב שבזווית זו. בפנים המושב יש שקע בין הגב לישבן. לכן טכנית מה שרשום נכון, בפעול לא. אפשר פשוט לגשת לחנות להשכיב ולראות למה כוונתי.
לדעתי, לפחות בכל הקשור לנוחות התינוק: האמבטיות של שתיהן מצוינות (לדעתי הכי מפנקות ונוחות לתינוקות), לעומת זאת הטיולון בסלסה לדעתי הרבה יותר נוח לתינוק. בנוחות ההורה הן די זהות למעט (כפי שציינת) רוחב השלדה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה אחרונה
רותם30/05/2020תודה רבה, עזרת לנו מאד!!!
האם דגם הקרוז שיש בארץ הוא הדגם החדש שנקרא v2?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר30/05/2020שלום רותם,
לא! כפי שציינתי בתשובה לפני הקודמת. לפני כחודשיים הושקה הקרוז 2 (V2) בארה"ב ואירופה ואילו בארץ נמכר הדור הראשון.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
רותם30/05/2020ידוע לך מתי יגיע הדגם החדש? אנחנו צריכים עגלב בסוף ספטמבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר31/05/2020שלום רותם,
אין לי מושג אבל להערכתי די בטוח שלא בשנה הזו 2020.
דגם הקרוז החל להימכר בארץ רק לפני כשלושה חודשים. הדגם החדש מצריך בדיקה במכון התקנים, זה לבד לוקח המון זמן.
לדעתי שיקול דעת לא נכון של היבואן להשיק מותג עם דגם מיושן כשבספטמבר 19 הוצגה הקרוז V2
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רותם02/06/2020תודה רבה קובי, היבואן עדכן שהדגם החדש יגיע באוגוסט ואז זה יתן לנו באמת את הזמן להתלבט.
אשמח רק להבין ממך מה ההבדל בזויות השכיבה מבחינת נוחות התינוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר02/06/2020שלום רותם,
בגדול מושב שכיבה מלאה מציע את היתרונות הבאים:
ניתן לעבור לטיולון לפני גיל חצי שנה.
ניתן להשכיב על הבטן.
אם התינוק נרדם בטיול ארוך אפשר לישון כמה שעות שצריך, בתנוחת עירסול כמו בסלקל מומלץ שלא לשהות בזווית זו זמן ממושך.
מכין את התינוק לזחילת גחון (מומלץ שתינוקות לפני שהולכים יעברו תהליך של שכיבה על הבטן, להתגלגל מהגב לבטן, זחילת גחון, זחילה על 4 והליכה).
היתרונות:
זה מכין לזחילה על 4.
מונע החלקה כשיורדים ממדרכה עם הגלגלים הקדמיים קודם.
מונע מהתינוק להתגלגל לצדדים.
אני אישית תמיד אמליץ על שכיבה מלאה. בתנוחת עירסול תמיד יש אחוז של הורים/תינוקות שלא מרוצים מהזווית הזו לעומת 0% שיתלוננו על זווית השכיבה הישרה. אם תשימי לב, כל הטיולונים שנמכרים מגיל חצי שנה כטיולונים כולם עם שכיבה מלאה.
בעבר עוד חשבתי שאם יש אמבטיה ענקית עד 9 חודשים (כמו שיש בסלסה או האפפה בייבי) אז יהיה פחות צורך ביתרונות של השכיבה המלאה. בפועל אף אחד לא מושך עם האמבטיה מעבר לחצי שנה וכמו שציינתי, יש תינוקות שזה פחות נוח להם. אציין שבעגלות עם אמבטיה ענקית יש פחות תלונות בנושא אבל עדיין יש.
רוב היצרנים בעולם שהיו עושים זווית כזו או שעברו לזווית ישרה באותם הדגמים או שהוציאו דגמים חדשים ובכל הדגמים החדשים הזווית של הטיולון הייתה ישרה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה
רותם05/06/2020שלום קובי
בדקנו היום את העגלות ברכב ונראה שקצת יקשה עלינו המשקל והקיפול בסלסה....
אם רוצים לרדת במשקל איזה עגלה תתאים לנו?
נשמח להמלצות
הסתכלנו על הספורטליין.
אבל קצת מוטרדים מהאמבטיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר06/06/2020שלום רותם,
ירידה במשקל תוביל לירידה של דברים אחרים.
כמו שציינת הסיילו קלה יותר בכ-2 ק"ג. מה שיורד בהשווה לסלסה זה אמבטיה יותר בסיסית גם בגדול וגם בבדים, טיולון יותר בסיסי, צר יותר ונמוך, אין קפיצים כמו בסלסה, סל יותר קטן, גגון טיולון יותר קטן.
אז כמו שאני מציין תמיד תמיד יש משהו על כף המאזניים שצריך לשים בתמורה לנוחות שלנו.
בסגנון של הספורטליין יש את הטייגר שלדעתי מציעה יכולת ניוד עדיפה, קיפול יותר קטן, אמבטיה לא ברמה של הסלסה אבל לדעתי טיפה יותר איכותית מהסיילו, טיולון הרבה יותר איכותי ומכיוון שיש זמן אז טייגר 2 תגיע בסוף יולי אם המון שיפורים כך שזו אופציה טובה מה גם שהטייגר קלה יותר בכ-2 ק"ג מהסיילו.
אם רוצים טיפה לרדת במשקל אז פג בוק פלוס עם שלד S51 תציע את המימדים של הסלסה באמבטיה והטיולון, הקיפול יותר נוח ויותר קומפקטי. היא פחות נוחה בניוד מהסלסה ואין לה קפיצים שרמה של הסלסה אבל, זה מפחית בערך ק"ג במשקל ביחס לסלסה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
בוסטר גב סייבקס
שלום וברכה, מחפשת המלצה לכיסאות בטיחות צרים שמאפשרים חגירה בטוחה של שלושה כסאות במושב האחורי, חוץ מה- graco slimfit.
ספורטליין פולד 2025 יתרונות חסרונות
מחפשת טרמפיסט לעגלת סלסה
ייעוץ בנושא קניית טיולון
מה דעתך על נונה ובייביבוס
Babysafe - כסא בטיחות
רכישת טיולונים לבת שנתיים
רעש לבן לתינוק - מומלץ?
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

