התקנת סלקל ובסיס - עם חגורה במושב האמצעי או עם איזופיקס במושב הצדדי?

מנהל הפורום

 קובי סופר
קובי סופר
לקביעת תור אצל קובי סופר ללא פרסום בפורום
 
  • התקנת סלקל ובסיס - עם חגורה במושב האמצעי או עם איזופיקס במושב הצדדי?
    ענת
    11/10/2020

    הי קובי,
    מבחינת בטיחות איפה עדיף להתקין סלקל עם בסיס -
    עם חגורת בטיחות במושב האמצעי או עם איזופיקס קשיח באחד המושבים הצדדיים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    קובי סופר
    12/10/2020

    שלום ענת,

    אין משהו חד צדדי שיכול לומר היכן הכי בטוח ברכב.
    תאורטית באמצע יותר בטוח מכיוון שזה מרחיק את המושב/סלקל מהדלתות ובמקרה של תאונת צד המושב לא יספוק את המכה כמו שהיה סופג לו היה ממוקם ליד הדלת.
    מצד שני לפי סטטיסטיקה של חברות הביטוח (של פציעות או מקרי מוות בתאונות רכב) המקום הכי בטוח ברכב הוא מושב הנהג, לאחר מכן מאחורי הנהג, אמצע, מאחורי הנוסע ובסוף מושב הנוסע. הסיבה העיקרית שרוב תאונות הצד קורות בצד של הנוסע. לכן אם תחליטו עם איזופיקס אז מאחורי הנהג (אבל לקחת בחשבון שאם הנהג גבוה הוא יצטרך להזיז קדימה את הכיסא ואז לא יהיה נוח או בטיחותי.
    אם החגורה אז באמצע, לקחת בחשבון שברכבים מסוימים יש מעין גבעה באמצע והרבה סלקלים או כיסאות לא יושבים באופן מאוזן.
    כמוכן מבחינת נוחות, המקום הכי נוח זה מאחורי הנוסע כי זה מאפשר קשר עין עם הנהג + מראה, מאפשר גישה לתינוק עם יד אחת ולכן פחות מסיח את הנהג בנהיגה. כמוכן זה הצד הקרוב למדרכה בעת חניה ויותר נוח להוציא או להכניס את התינוק. כמובן שליד הנהג זה הכי נוח ואידאלי.
    לכן כמו שרשמתי בהתחלה, קשה להצביע על מיקום מסוים ברכב.
    ההחלטה שלכם.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו