מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
.jpg)
- כיסאות בטיחות לרכב וחיבור איזופיקסחן12/11/2020
שלום קובי,
לפני לידה ראשונה, אנחנו נקנה כנראה צ'יקו נקסטפיט זיפ ויש לי שאלה בנוגע לחיבור איזופיקס.
הבנתי שבכיסאות בטיחות כמו צ'יקו נקסטפיט ובריטקס בולוורד (הגיע אצלנו לגמר מול הנקסטפיט) יש מנגנון ריסון בחגורת הבטיחות שמייתר את העיגון באיזופיקס ולמעשה אין צורך לעגן באיזופיקס כשמשתמשים במנגנון הזה. בבריטקס הוא פשוט יותר (הקליקטייט) ובנקסטפיט הוא קצת מורכב יותר. אבקש לדעת אם הבנתי נכון ואם תוכל לתקן אותי ולהדגיש מה שחשוב ופספסתי.
ברכב השני שלנו אין בכלל איזופיקס (קורולה 2001) אז אני צריך גם לדעת איך לפעול בכל מה שקשור לעיגון כיסא לרכב כזה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר14/11/2020שלום חן,
אם נסביר את ההיסטוריה זה יהיה מובן.
בסוף שנות ה-90 הבינו חברות הביטוח ויצרני המושבים שהמושבים של היצרנים ברמת בטיחות גבוהה אבל רוב ההורים מתקינים את המושב לא נכון. ניסוי שנעשה שכלל הורים, בעלי חנויות, אנשי מקצוע (בארה"ב לדוגמא אלו אנשי כבאות שמתקינים להורים מושבים) והסתבר שזה נכון, מעל ל-70 אחוזים התקינו את המושב בצורה שגויה.
ניסו לחשוב על כל מיני פתרונות והפתרון שנבחר היה האיזופיקס. הוחלט שיצרני הרכב יהיו מחויבים לשים עוגני איזופיקס משנת 2002/3 (חלק משכו עד 4, בהרבה רכבי ליסינג ומסחריות בכלל אין). כשנעשה הניסוי עם האיזופיקס אחוז הטעויות ירד לפחות מ5%.
לפני מספר שנים ברייטקס באו בגישה שונה שכן האיזופיקס יעיל רק עד 29 ק"ג (משקל הילד והכיסא יחד), לכן זה אומר שבשלב מאוחר נצטרך להתקין את המושב עם החגורה ואז חוזרים לאותה בעיה של סוף שנות ה-90.
כדי שפחות יטעו הם המציאו את הקליקטייט שמצמצם טעויות אנוש בהתקנה כמו איזופיקס אפילו בצורה יעילה יותר.
לכן זה אומר שהאיזופיקס לא יותר בטיחותי מחגורה רק מקל בהתקנה ביחס לכיסא עם שצריך להתקין עם חגורה (כל עוד אין פטנט בסגון הקליקטייט או משהו דומה). ברייטקס טוענים שבהתקנה עם חגורה הבטיחות גבוהה יותר מאיזופיקס שכן חגורה מסוגלת להחזיק משקלים של מעל 100 ק"ג ואילו האיזופיקס רק עד 29 ק"ג. בשורה תחתונה בהמון מקרים של תאונות שנחשפתי בארץ ובחו"ל גם בכיסאות עם דירוג בטיחות בינוני ומטה, כאשר המושב היה מותקן נכון זה הסתיים במקרה הגרוע בפציעות קלות ביותר.
לכן לדעתי אין כאן נכון או לא נכון, שניהם מעולים. אני תמיד נוטה להמליץ על צ'יקו בגלל שלדעתי לתינוקות עד גיל חצי שנה הוא יותר נוח. מצד שני בטויטה התקנת הברייטקס תהיה הרבה יעילה בהשוואה לצ'יקו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיסאות בטיחות לרכב ואיזופיקס, תוקף הכיסא
חן14/11/2020תודה רבה רבה על התשובה.
כפי שציינתי, ההתלבטות שלנו הייתה בין הנקסטפיט לבולוורד וכנראה נלך על הנקסטפיט כי הכיסא מיועד כרגע לתינוק בן יומו ונראה שבנקסטפיט התינוק "ייעטף" טוב יותר ולא "ילך לאיבוד" בכיסא.
דבר נוסף ברשותך.
הבנתי שלכיסאות בטיחות יש תוקף. לנקסטפיט למשל יש תוקף של 8 שנים, לבולוורד 10 שנים.
1. האם מקובל לבקש מהחנות לקבל כיסא עם תאריך ייצור קרוב כמה שניתן למועד הרכישה?
2. מה מרווח זמן מקובל בין הייצור לרכישה לדעתך?
3. יש יתרון בקנייה מחנות מסוימת במה שקשור לנושא הזה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר15/11/2020שלום חן,
1. זה פחות תלוי בחנויות, לחנויות לרוב יש את המלאי הכי מעודכן שיש ליבואן, בעיקר לחנויות חזקות שמוכרות הרבה מושבים. בגלל שהמשובים מגיעים מארה"ב יש כמה חודשים פיספוס כאשר עד חצי שנה זה מקובל. מעבר, צריך לברר בכמה חנויות ואם כך הדבר אצל כולם כנראה שזה מה שיש. מה שכן לפעמים יש דגם זהה בשני צבעים שונים ובצבע אחד התוקף יותר חדש, לכן שווה לבדוק זאת גם.
2. עד חצי שנה זה סביר לחלוטין.
3. לא תמיד, רוב החנויות לא מחזיקות מלאים והכל לפי מלאי היבואן, בחנויות שמוכרות יותר סביר שהתחלופה יותר גבוה וכך גם התוקף. כן שווה לבדוק מול מספר חנויות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
בוסטר גב סייבקס
שלום וברכה, מחפשת המלצה לכיסאות בטיחות צרים שמאפשרים חגירה בטוחה של שלושה כסאות במושב האחורי, חוץ מה- graco slimfit.
ספורטליין פולד 2025 יתרונות חסרונות
מחפשת טרמפיסט לעגלת סלסה
ייעוץ בנושא קניית טיולון
מה דעתך על נונה ובייביבוס
Babysafe - כסא בטיחות
רכישת טיולונים לבת שנתיים
רעש לבן לתינוק - מומלץ?
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

