עריסות ועגלות בעלות תו תקן

מנהל הפורום

 קובי סופר
קובי סופר
לקביעת תור אצל קובי סופר ללא פרסום בפורום
 
  • עריסות ועגלות בעלות תו תקן
    אנה
    07/12/2020

    שלום,

    בדקתי עריסות ועגלות תינוק בעלות תו תקן בעמוד של מכון התקנים

    שתי הרשימות קצת בלבלו אותי. ראשית, כל המוצרים מיובאים. לא מייצרים בארץ בכלל עגלות ועריסות?

    שנית, שתי הרשימות נראו קצרות למדי: רק 22 עריסות מאושרות ו-100 עגלות. הרבה דגמים שנמכרים בשוק, כולל בחנויות מוכרות, לא מופיעים ברשימות הללו. הייתי תחת רושם שכל מוצרי תינוק שנמכרים בארץ מחוייבים בתו תקן, לא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    קובי סופר
    09/12/2020

    שלום אנה,

    צריך להפריד:
    תו תקן- ניתן רק למוצר שמיוצר בישראל, כיום 99% לא מיוצרים בארץ. מה שכן זה בעיקר מזרני מיטה.
    אישור מכון התקנים- ניתן למוצרי יבוא, מצריך בדיקה חד פעמית של דגם מדגמי ולאחר מכן מכל משלוח יש נטילה שבודקת שאכן מה שהגיע תואם למה שנבדק.

    לקחת בחשבון, 2 האישורים הם זמניים וצריך לחדשם: אחת לשנה בתו תקן ואחת לשנתיים (בממוצע, זה משתנה) באישור.
    לכן זה אומר שיש המון מוצרים שנבדקו ולא הצליחו ועדיין נמכרים ובמכון התקנים כביכול מופיע שהם לא מאושרים (זה רק בגלל שלא נבדקו שוב). בשורה התחתונה כל מה שנמכר נבדק שכן אף מוצר לא יכול להיכנס לארץ בלי אישור ובלי בדיקת הנטילה.
    אני רשמתי בעבר, נושא העריסות זה נושא קצת פרוץ בגלל שלא מאשרים כיום עריסות נצמדות וכאלו נמכרות בחנויות כאשר הן נבדקו במכון התקנים כעריסה סגורה.

    ועוד נקודה קטנה, כיום בעידן האונליין המון הורים מזמינים מחו"ל מוצרי תינוקות מפריטי בייסיק ועד פריטים גדולים. אם כבר שם לדעתי טמונה הסכנה הגדולה גם כי לא ידוע אילו תקנים יש להם (בעיקר לפריטים מעליאקספרס) וגם אין שום חוברת הוראות, אזהרות, שירות לאחר מכירה. ועדיין המון הורים בוחרים לקנות באופציה זו כי היא יותר זולה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מנסה להבין מה אפשר לקנות בלב שקט

    אנה
    09/12/2020

    אה, עכשיו אני מבינה למה הרבה עגלות עליהן אתה ממליץ לא מופיעות ברשימת מוצרים מאושרים במכון התקנים - כמו cielo, britax, abc design ועוד. האישור שלהן כנראה לא חודש. ואם האישור היה מבוטל - היו מפסיקים למכור אותן מיידית בכל הארץ?

    מה שאני שואלת למעשה, זה האם כל מוצר תינוקות שנמכר בארץ - פרט לעריסות נצמדות - בטיחותי לתינוק, עבר את כל הבדיקות הנדרשות ואפשר לקנות אותו בלב שקט?

    ומה לגבי רכשיה מחו"ל של דגמים שאושרו בארץ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    קובי סופר
    12/12/2020

    שלום אנה,

    לגבי סיילו חייב להיות אישור היא אחת העגלות הנמכרות בארץ ומגיעים משלוחים בתכיפות קרובה והם לא היו יכולים להיכנס לארץ ללא אישור. לגבי ברייטקס לא יודע, יתכן ואין המון זמן כבר לא משווקות העגלות. לגבי איי.בי.סי שאני משווק האישור נגמר אבל יש לנו מלאי מאושר. זה אומר שאם יכנס משלוח חדש הוא לא יאושר אלא אם נעשה תקינה חדשה (שזה מה שנעשה בקרוב עקב חידוש דגמים שאנו ממתינים לדוגמאות לבדיקה).

    לדעתי כל מוצר שנמכר בארץ אמור להיות בטוח. בכל מקרה לרוב העגלות יש גם בדיוק מחו"ל, באיי.בי.סי אני יודע לומר שמלבד תקינה אירופאית יש גם אוסטרלית ומדרום קוריאה. לכן אפשר בלב שקט לרכוש.

    רכישה מחו"ל זה הדבר הכי עצוב שיש לדעתי. מדוע? מכיוון שכדי שנקבל אישורים לישראל אנחנו צריכים לשים ספר הוראות בעברית + אזהרות בעברית למוצר והאריזה (במושבי בטיחות גם בערבית). כשרוכשים מחו"ל כביכול אין את כל אלו לכן אותי זה קצת מעציב שהמדינה מאשרת לרכוש מחו"ל מוצרים שדורשים בתקינה כאשר הם כביכול לא עומדים בתקינה. מעבר לכך שיש המון מקרים שנכנסים מוצרים לא בטיחותיים מאתרים כמו עליאקספרס לדוגמא.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מבינה אותך

    אנה
    12/12/2020

    אבל אנשים קונים מחו"ל לא כי בא להם או כי זה יותר נוח. אני באמת מעדיפה להיכנס לחנות ליד הבית שלי ולסגור עניין. לצערי המחירים בארץ לא תמיד שפויים. וגם כשלא מדובר בהפרש מאוד גדול במוצר מול מוצר, בסופו של דבר ההפרש מצטבר לסכום משמעותי. גם אותי זה מעציב. ובאזישהו מקום גם מכעיס. לדוגמה, אני לא מבינה למה אני צריכה להוציא 350 ש"ח על משטח החתלה (אמנם אני מחפשת גודל שהוא קצת לא סטנדרטי בארץ, אבל באירופה מצאתי אותו תוך 10 דקות ב-50 ש"ח).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    קובי סופר
    12/12/2020

    שלום אנה,

    גם אני צרכן וקונה לא מעט מחו"ל. ברור שאם יש פערים אדירים שווה לרכוש מחו"ל. בפערים קטנים תלוי מה המוצר כי יש מוצרים שמצריכים אחריות אז שווה לחשוב פעמיים אם עדיף מחו"ל או לא. סה"כ מוצרים עד 75$ הפער בין חו"ל לארץ לרוב יהיה גבוה בגלל שאין עליהם חובת מס.
    הבעיה היא לא ההפרשים אלא האפשרות שיכנסו מוצרים לא בטיחותיים לישראל. דווקא בתחום התינוקות קרו לא מעט מקרים של מוצרים ברמה ירודה כמו טיולונים שפשוט התפרקו להורים במהלך הסעת התינוק. המון ישראלים הזמינו בוסטר רצועות מתקפל לחו"ל מעליאקספרס שמבחן פרטי הראה איך בובת ילד פשוט עפה ממנו.
    בנוסף לפעמים מוצרים בישראל נמכרים באופן שונה מחו"ל, לדוגמא הסלסה נמכרת בכל העולם רק עם גלגלי אוויר ובארץ אנו משווקים אותה ללא גלגלי אוויר, בישראל כמעט ולא יגעו בעגלה עם גלגלי אוויר, לכן מי שירכוש מחו"ל ויתקל בבעיה בגלגלים לא נוכל לתת לו שירות. לכן גם אם זה מוצר תקני שמשווק בארץ שווה לברר בנושא עגלות אם המוצר מחו"ל זהה לישראל.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו