מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מה משמעות ספיגת עצם ליד שורש השןדן30/09/2016
שלום
לפני כ-4 חודשים עברתי טיפול שורש בשן 37, שן שהיה בה סדק עוד לפני כן. וכשהגיע השלב של רגישות לחום, וכאב ספונטני, נבדקתי ע"י רופא שיניים. והטיפול שורש בוצע בכמה שלבים.
נאמר לי ע"י הרופא שהסדק לא הגיע ללשכת המוך, ולכן היה טעם לבצע טיפול שורש במקום עקירה.
בסיום הטיפול בוצע מבנה מסיבים, לאחר מכן כתר זמני, עם המלצה למשוך את זה חצי שנה בכדי לראות מה מצב השן לפני שהולכים על כתר קבוע (בגלל הסדק וכן בגלל שתעלה אחת מסויידת).
הכתר התרופף לי לא מעט, והודבק שוב ושוב. במשך כל הזמן היה לי כאב בחניכיים בשן הזו במגע ובצחצוח, וכן נפיחות ודימום בצחצוח.
הרופאה גם קיצרה את שולי הכתר מתוך מחשבה (אולי מוטעית?) שזה לא יציק לחניכיים. היה ניתן לראות גם את החלק האפור של השן.
בביקור האחרון (לאחר שהכתר שוב נפל ונשבר קצת)היא ציינה שהחניכיים נפוחות. היא רצתה להתחיל לקחת מידות לכתר קבוע, אך לפני כן בוצע צילום, והרופאה הראתה לי שיש כתם שחור לצד שורש השן, ואמרה שמדובר בספיגת עצם, ולכן היא לא בטוחה שכדאי להשקיע עדיין כתר קבוע, והמליצה על כתר מתכת והמשך מעקב. וביצעה הרדמה לחניכיים והתאימה כתר מתכת.
לשאלתי האם מדובר בדלקת, היא אמרה שלא. כששאלתי איך זה קרה, היא אמרה שאולי יש סדק בשורש וכך זה קרה.
מאז (כבר יומיים) שיש לי כאב בפה באזור הלסת התחתונה ובין הלחי ללסת, והכאב היותר משמעותי הוא דווקא באזור שליד השן שלפני 37.
אתמול בלילה היה עליית חום קלה (37.8), תחושה כללית לא משהו, אבל אין נפיחות או אודם שנראה לעין.
(קיבלתי חיסון לשפעת באותו יום של הביקור במרפאת שיניים, וכן הזרקה של טסטסטרון לשריר בעכוז, ויש לי כאבים באזור שם מאז, כך שאני לא יודע מה מקור עלית החום)
אני לא רגוע לגבי כל העניין.
א. ממה שקצת ידוע לי, ספיגת עצם זה תוצאה של דלקת, לא כך? לא נדרש טיפול כלשהו?
ב. האם העובדה שבמשך כל ה 4 חודשים הללו, היו לי כאבים ודימום בחניכיים באזור השן המטופלת בזמן צחצוח זה לא משהו שדרש טיפול?
ג. ספיגת העצם (ובאם היא תוצאה של דלקת) הגיוני שזה מסדק בשורש השן אף שלא היה כזה לפני כן (וגם זה לא שהיא ראתה סדק)?
ד. האם הבעיה בחניכיים והעובדה שהכתר הרופף פצע שוב ושוב את החניכיים זה לא סיבה לחשוד שמקור כניסת הזיהום זה מהחניכיים ולא מסדק בשן?
ה. מה הפרוגנוזה של שן במצב כזה? והאם ביצוע כתר מתכת הוא טיפול סביר ומקובל במצב כזה?
ו. סליחה על השאלה, האם יכול להיות שמהלך הטיפול עם הכתר הזמני במשך ה 4 חודשים הללו היה לקוי, ומצב השן נובע מרשלנות והיה נין למנוע את זה?
תודה רבה
שבת שלום ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מה משמעות ספיגת עצם ליד שורש השן - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר04/10/2016דן שלום ושנה טובה,
אחד הדברים היותר מסובכים לזיהוי הוא סדק ולכן הזהירות בהתקדמות בטיפול נכונה מצד רופאת השיניים.
בד"כ על מנת שזיהום בשן יגרום לעלית חום- המקום יראה נפוח ודלוק עם כאבים במע בשן עצמה - יתכן והחום שיש לך נובע ממקור אחר.
ספיגת עצם מסביב לשורש של שן- נובע בד"כ מדלקת חניכיים או עומס יתר על השן.
יש לבדוק את הסיבה לספיגת העצם.
כתר שנופל לעיתים תכופות - אינו יציב על השן ויכול לכשלעצמו לגרום לדלקת בחניכיים.
במידה ויש סדק בד"כ יהיה תהליך דלקתי מסביב לשורש עצמו ולאו דווקא מקצה השורש .
כאמור לעיתים קשה לזהות סדק - והרבה פעמים הסדק מזוהה ע"י הסימפטומים . בבחינת "אם הוא הולך כמו ברווז, יש לו צבע של ברווז והוא מגעגע כמו ברווז - הרי שזה ברווז"
אם יש דלקת מסביב לגוף השורש של שן (למרות שטיפול השורש נראה טוב מאוד ), השן כואבת בלעיסה , יש הפרשת מוגלה מצד השורש - הרי שסביר מדובר בסדק.
בהצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מאבחנים דלקת במוך השן? והאם ניתן להציל?דן28/09/2016
שלום
זה אולי יהיה קצת ארוך, אך נראה לי שחשוב לתאר את המקרה. סליחה מראש.
שן טוחנת עם סתימה נרחבת ישנה. לאחרונה התחיל רגישות בלעיסה/קור/וקצת גם בחום.
ללא כאבים ספונטניים, ללא כאב שמעיר משינה.
בבדיקה אצל הרופא נמצא חור קטן, ללא כל רגישות למתוק.
הסתימה הישנה הוסרה, בוצע שחזור חדש (סתימה לבנה).
הרגישות בלעיסה המשיכה, והרגישות לקור התגברה. ושוב, אין כאב ספונטני, יש רגישות בלעיסה, רגישות קלה לחום, ורגישות לקור שגם נמשכת זמן מה לאחר השתיה הקרה.
בבדיקה חוזרת (כעת לאחר שבוע מאז ביצוע השחזור), לא נראה כל סימן לעששת בצילום, הסתימה היתה נראית תקינה.
במבחן קור (עם הספריי והספוג) הרגישות בשן היתה גבוהה, ונשארה גם זמן מה לאחר מכן.
הרופא אמר שככל הנראה יהיה צורך בטיפול שורש, כי העובדה שהרגישות לקור נמשכתזה מעיד על דלקת במוך.
לבנתיים עשה ניסיון, הסיר את הסתימה (הדגיש שהיה קל להסיר אותה, התרוממה בקלות), שם סתימה זמנית. במקרה ויהיה שיפור, יבוצע סתימה קבועה בעוד שבועיים, במקרה של החמרה, טיפול שורש.
מה דעתך על המקרה? המהלך נשמע תקין?
האם מלבד מבחן הקור והתלונות אין דרך לאבחן אם יש דלקת במוך השן? לא רואים בצילום?
בתקווה שאין דלקת במוך השן, יש משהו שיכול להסביר את הרגישות המוגברת לקור (גם במבחן קור) והרגישות בלעיסה?
באם הסיבה היא דלקת במוך, איך ניתן לדעת אם מדובר בדלקת הפיכה או שלא?
האם יש טיפול כלשהו לדלקת הפיכה? משהו שיכול לעזור? חומר/תרופה כלשהי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בשן עם עששת או שחזור עמוק
ד''ר ניצן שלזינגר03/11/2016דן שלום,
ישנם מקרים בהם העששת הינה עמוקה מאוד אבל עדיין אין צורך בטיפול שורש - במקרים כאלו עלולה להיות רגישות לקור או חום- במידה והרגישות נעלמת במשך הזמן הרי שהשן "ניצלה" הצורך בטיפול שורש . במידה והריגושת גדלה או לחילופין יש כאב ספונטני - הרי שיש לבצע טיפול שורש.
הרופא המטפל שלך - מנסה לבדוק האם ניתן להציל את השן ולכן סתם עם סתימה זמנית - במידה ולא יהיו כאבים או רגישיות הרי שניתן לבצע סתימה רגילה .
במידה ויהיו כאבים הרי שיש לבצע טיפול שורש .
בד"כ באזור הקרוב למוך השן - מורחים חומר המעודד ריפוי ועליו מתקינים את הסתימה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפל לי השתל עם הבורג. השתל בוצע לפני עשרים שנהטל26/09/2016
האם ניתן להחזירו או שזה מחייב שתל מחדש והאם העלות היא גבוהה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נפל לי השתל עם הבורג. השתל בוצע לפני עשרים שנה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר04/10/2016שלום טל,
האם השתל הדנטלי עצמו יצא או שרק הכתר היה מוברג על השתל והוא יצא ביחד עם הבורג?
במידה והשתל הדנטלי עצמו נפל, אין מה לעשות אלא לבצע שתל חדש עם או בלי בנית עצם.
במידה ורק הכתר עם הבורג נפל - הרי שבמידה והשתל עצמו במצב טוב ניתן להבריגו בחזרה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת סינוס סגורה ושתלאיילת23/09/2016
אני אמורה עוד חודש לעבור התקנת שתל בשן טוחנת והרמת סינוס שאלתי האם ההחלמה קשה יותר בהרבה מאשר שתל ללא הרמת סינוס, כמה זמן לוקח להחלים וכדאי לנוח עד שחוזרת לעבודה כי עשו לי פעם אמנם הלסת תחתונה ולקח לי לפחות יומיים והיה ללא הרמת סינוס האם שיש הרמה החלמה יותר קשה וגם תופעות שונות שיש הרמת סינוס שיכולים להיות ?ונתנו לי אלא אם כן נהוג להוסיף אנטיביוטיקה רק ל5 ימים יום הניתוח רק ממש לפני ההשתלה ו4 ימים נוספים האם לא נהוג לתת לשבוע בדרך כלל או שמוסיפים לך עוד מינון ליותר זמן ביום הניתוח האם זה לא מעט מדי והאם נותנים גם תרופות נוספות? וכמה ימי החלמה לאחר הפרצדורה כדאי /רצוי לקחת להחלמה כי עשיתי פעם שתל והייתי חיעבת יומיים האם כדאי יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרמת סינוס סגורה ושתל - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר04/10/2016שירה /איילת שלום,
בד"כ ככל שההליך פשוט יותר כך ההחלמה קלה יותר.
מבחינת סבירות השתלה של שתל דנטלי ללא צורך בהרמת סינוס יהיה עם החלמה קלה יותר מזו של שתל דנטלי עם הרמת סינוס - אולם לא מחייב שיהיו בכלל סיבוכים.
קשה לדעת כמה ימים תזדקקי למנוחה אם בכלל.
לגבי אנטיביוטיקה - ניתן לתת 5- 7 ימים לאחר הטיפול - כמובן שכל שהטיפול מורכב יותר כך סביר לתת ל 7 ימים.
בהצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בלעיסת דברים קשים ורגישות לחוםנעם15/09/2016
שלום
מלפני כמה ימים יש לי כאב בלעיסה (רק בלעיסה של דברים קשים) בשן טוחנת אחרונה תחתונה.
כ"כ רגישות באזור (קשה למקם) לחום.
לגבי קור באופן כללי יש לי רגישות, אז קשה לי להתייחס לזה ספציפית.
הרגישות לחום הלחיצה אותי, כי עברתי סיפור דומה עם שן עם סדק שהתפתחה לנמק וזה בא לידי ביטוי ברגישות לחום.
נאלצתי לעבור טיפול שורש וכו'.
אך חשוב לי לציין, שגם הכאב בלעיסה וגם עוצמת הרגישות לחום, פחותות בהרבה ממה שהיה לי בשן האחרת.
בביקור במרפאת שיניים במסגרת עזרה ראשונה, נבדקתי ע"י רופאת השינים שראתה חור (אני חושב בין השן האחרונה לשן שלפניה)
בוצעו 2 סוגי צילומים, והרופאה אמרה שלשמחתה היא לא רואה סימנים של נמק, ומדובר בחור לא במצב חמור, ויש לבצע סתימה, והעדיפה שלא לעשות סתימה זמנית אלא לעשות תור בהקדם לסתימה רגילה.
אציין שאין לי כל רגישות למתוק.
האם יכול להיות שהיא טועה באבחנה?
אין לי רגישות למתוק
הרגישות לחום התחילה לי בדיוק כשהתחילה הרגישות בלעיסת דברים קשים
עד כמה שאני יודע, רגישות לחום מעידה על דלקת/נמק
כ"כ החשש שלי מהכאב בלעיסה שאולי זה תוצאה של סדק (סבלתי מזה הרבה בשן האחרת שהיתה עם סדק)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאב בלעיסת דברים קשים ורגישות לחום - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר17/09/2016נעם שלום,
קשה לתת חוות דעת על פי התיאור שלך.
צריך לקחת בחשבון שרפואה כמו רפואה אין 100% של אבחנה - אוןלם על פי התיאור של הבדיקה שעברת נראה שמסקנות הרופאה נכונות.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב בלעיסה ורגישות לחום
נעם17/09/2016שלום
איזה עוד סיבות יש לרגישות לחום חוץ מאשר דלקת המוך/נמק?
האם יש מצב שחור גורם לזה? (אין לי בכלל רגישות למתוק)
יכול להיות בעיית חניכיים מוסתרת בין השיניים?
או האם בעיות בסתימה ישנה? יכול להיות שיש פגיעה בסתימה?
כאמור, בלעיסה ובאוכל חם יש לי בעיה (לא משהו חמור, אבל עדיין)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
כאב בלעיסה ורגישות לחום - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר17/09/2016נעם שלום,
עששת עמוקה ( חור) יכול בהחלט לגרום לרגישות לחום ( לרוב תהיה רגישות גם לקור אבל לא בהכרח)
נסיגת חניכיים יכולה גם כן לגרום לכך.
במידה ויש סדק בשחזור קיים - גם כן יכולה להיות רגישות לחום.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפה כאב ורגישות מתחת לכתר הקבוע שעשו לי לפני שבועיים.יוסף11/09/2016
שלום,
עשיתי לפני שבועיים כתר קבוע ומלכתחילה תמיד הייתה לי רגישות במקום הכתר,
ביומיים האחרונים הרגישות קצת גוברת עם טיפה כאב, ממה זה יכול להתרחש?
האם הגיוני שאחרי שבועיים אני אמור להרגיש רגישות כזאת וכאב קטנטן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפה כאב ורגישות מתחת לכתר הקבוע שעשו לי לפני שבועיים. - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר15/09/2016יוסף שלום,
בד"כ לאחר התקנת כתר , לא אמור להיות כאב.
ישנם הרבה סיבות לכאב- אולי קיימת דחיסת מזון? או דלקת חניכיים? או אולי תהליך דלקתי מתחת לשורש?
ממליץ להבדק אצל הרופא המטפל.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהו אורך חיי השתלשרון03/09/2016
למיטב ידיעתי אורך חיי השתל הוא בממוצע 10-15 שנה.
מה קורה אחר כך ?
גם אם זה יחזיק יותר, מה קורה כשזה לא מחזיק ? חייב לעבור לתותבת או שצריך לעשות שתלים אחרים, או שפשוט מחליפים את השיקום שמעל ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מהו אורך חיי השתל - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר15/09/2016שרון שלום,
על פי הספרות המקצועית - אכן אורך חיים ממוצע של שתל נע בין 10-15 שנים.
מה עושים אחר כך?
תלוי מה קרה והאם נותרה מספיק עצם?
במידה וניתן יותקנו שתלים חדשים - במידת הצורך ניתן לבנות עצם חדשה.
עלי לציין כי כל הזמן יש חידושים וטכנולוגיות חדשות - כך שבעוד 10 שנים יתכן ויהיו פתרונות אחרים לגמרי.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן תוצאות צילום סיטירעות29/08/2016
אני הולכת בקרוב לעשות צילום סיטי שאלתי היא אני רוצה ללכת בערך שבועיים לפני התור שנקבע למומחה השאלה האם התשובות ושליחתם למראה יהיו מוכנות או שכדאי לתת יותר זמן ? ובאופן עקרוני כמה זמן לוקח קבלת התוצאות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילום סיטי - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר29/08/2016רעות שלום,
בד"כ ניתן לקבל תוצאות של סיטי לאחר יום או יומיים , כך ששבועיים זה בהחלט זמן סביר,.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכון בעישון לאחר ביצוע השתלת שןנועם23/08/2016
שלום רב,
לפני כחודש ביצעתי השתלת שן. המצב נראה תקין (באם רלוונטי גילי 30).
ידוע לי כי מומלץ לא לעשן לפני ואחרי שתל מאחר ועישון מהווה גורם סיכון בקליטת השתל.
מהו בעצם הגורם הספציפי לסיכון בעישון?
האם לאחר כחודש השתל נקלט?
האם עישון בתדירות נמוכה של פעם בשבוע יכול לגרום נזק גם אחרי חודש לאחר ביצוע השתל או שההמלצה מופנת בעיקר למעשנים כבדים עם בעיות חניכיים?
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עישון והשתלת שיניים
ד''ר ניצן שלזינגר29/08/2016נועם שלום,
אתייחס לעישון רק בהיבט הדנטלי ולא בהשפעה השלילית על יתר מערכות הגוף.
עישון גורם לשינוי הרכב האויר הנשאף ובכך משנה גם את אוכלוסית החיידקים בפה ובד"כ מעודד את החיידקים האגרסיביים יותר אשר פוגעים בחניכיים.
בנוסף בעשן הסיגריה יש ניקוטין אשר גורם לכיווץ כלי הדם בפה - כתוצאה מכך הריפוי לאחר עקירה או השתלה מתעכב ( כי פחות דם יכול להגיע אל אתר העקירה /ההשתלה- ובכך יש פחות נוגדנים , פחות פעילות של ריפוי ובניה של רקמה חדשה). ככל שמעשנים יותר כך הפגיעה בריפוי גדולה יותר. כך הסיכויים לזיהום באתר ההשתלה גדלים.
השתל נקלט לאחר כ חודשיים וחצי - שלושה. עדיין גם לאחר הקליטה של השתל - יתכן ותתפתח דלקת חניכיים אשר תגרום לפגיעה ברקמות התומכות בשתל - כך שההשפעה של העישון אינה רק על הקליטה של השתל אלא גם על משך החיים שלו.
במאמר מוסגר- אותו הדבר גם במי שיש לו נטיה למחלת חניכיים - ככל שמעשנים יותר כך מחלת החניכיים ונסיגת העצם מהירים יותר.
כמו שאתה מבין - עדיף לא לעשן , וככל שמעשנים פחות כך הנזק קטן יותר.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בהחלפת כתר זמני בקבוע בכתרענת22/08/2016
אני הרבה זמן אחרי סיום טיפול הכתר שהינו עם כתר זמני. הגעתי להחלפה לדבק קבוע ואחרי כמה נסיונות שהרופאה ניסתה ולא הצליחה להוריד את הכתר כבר פחדה לשבור . השאלה האם בעקבות זאת שהכתר עם דבק זמני צריכה לחשוש בעקבות כך בקשר להחזקת הכתר ועמידתו כלומר האם בעקבות שהוא עם כתר דבק זמני ישרוד פחות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר29/08/2016לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחעקת שיניים והרגשה מוזרה בשן האם יש קשר?טופז19/08/2016
יש לי שן למטה מציקה וכואבת והרגשה שומה חשבנו שזה אבנית ועברתי ניקוי וזה עדיין מרגיש אותו דבר. שאלתי היא יכול להיות בגלל השחיקה בשיניים שאני עושה יכול להיות שמזה עשיתי משהוא לשן ומשם הרגשה כזאת ואם כן לפני הסד אפשר לעשות תיקון קטן לשן שאז ארגיש טוב יותר וזה ייפתר ההרגשה. אדגיש שוב שזה לא כואב רק מרגישה אי נוחות לעומת השיניים הרגילים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר20/08/2016לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר20/08/2016לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר20/08/2016לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת שינייםמיכל17/08/2016
שלום רב,
אני בת 63 ומטופלת בפמרה-לטרזול עקב ממצא בשד
ידוע לי שהטיפול פוגע בצפיפות העצם.
לאור זאת שאלתי היא האם מותר לעבור השתלת שיניים
בעת לקיחת הכדורים.
אסור להפסיקם ועלי לקחת אותם כעשר שנים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
השתלת שיניים - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר29/08/2016מיכל שלום,
יש לברר עם הרופא המטפל - האם יש השפעה ישירה על המטבוליזים של העצם.נראה לי שמידה ואין השפעה ישירה , הרי שלא אמורה להיות בעיה .
בכל מקרה יש להתייעץ עם הרופא המטפל .
רפואה שלמה
ובהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיבות לשתל שכואב ומתנדנד ?A16/08/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

מה הסיבות לשתל שכואב ומתנדנד ? - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר20/08/2016שלום
כאשר מתארים שתל מתנדנד, יש להבחין בין 3 מצבים:
1. הכתר על גבי השתל מודבק בד״כ עם דבק זמני ולכן הוא עלול להתנתק מן המבנה ואז מרגישים ניידות של הכתר ובמידה ושולי הכתר נמצאים בתוך החניכיים , הדבר יגרום לכאב. במקרה כזה יש להוציא את הכתר לנקות את המקום ולהדביק מחדש את הכתר.
2. המבנה שעליו מודבק הכתר השתחרר ולכן קיימת ניידות ותחושה שהכתר זז. במידה והמבנה מצוי בעומק החניכיים התזוזה גורמת לכאב. במקרה כזה יש להסיר את הכתר ולהבריג מחדש את המבנה למקום ולהדביק את הכתר. ( זו הסיבה שמדביקים את הכתר עם דבק זמני).
3. השתל עצמו זז, במידה וזה המקרה הרי שהשתל נכשל ויש להוציאו בהקדם.
בהצלחה. :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
A29/08/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק וכאב בכתראורית31/07/2016
יש לי כתר בשן טוחנת שעדיין לא הודבקה קבוע . הבעיה היא היום אכלתי כמו בכל יום בכלל לא משהוא קשה ובזמן האכילה חשתי קול כמו של שבר למרות שלא רואה משהוא מיוחד רק שפשופים אבל הבעיה שזה גם קצת כואב השאלה הכאב ממה שנעשה או אפילו רגישות גבוהה והאם גם יכול להיות שעשיתי נזק לחרסינה או גם לחרסינה וגם למתכת. או אפילו נזק לשן שפגע בכל טיפול השורש שנעשה? וחוץ מזה אני גם שוחקת אבל אף פעם זה לא קרה באכילה או ביום מה יכול להיות ומה צריך לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נזק וכאב בכתר - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר07/08/2016אורית שלום,
במידה ונגרם שבר בחרסינה הדבר אינו אמור לגרום לכאב בשן - אלא אם השבר גורם לדחיסת מזון בין השיניים.
ישנם מצבים בהם לחץ על השן יכול לגרום לסדק בשורש דבר שמלווה בד"כ בכאב בלעיסה.
ממליץ להבדק
בברכה
דר' ניצן שלזינגר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בשן שעברה טיפול שורש- עזרה בבקשהההמישהי21/07/2016
שלום רב ד"ר,
אני בחורה בת 29, בריאה בדר"כ.
לפני כ-6 שנים בערך עברתי טיפול שורש בשן מספר 36.
מאז אותו טיפול שורש, נאמר לי ע"י הרופאה שעדיין קיימת דלקת מתחת לשן עם הכתר. ושעלי להיות במעקב (צילומים).
לפני מספר חודשים הרופאה אמרה שעלי לעבור צילום סי טי בשן, על מנת שיוכלו לעשות לי ניתוחון קטן בשן- לעשות חתך מתחת לשן, בבשר, ולנקות את הדלקת(מבלי לפתוח את הכתר).
לאחר הסי טי, הרופאה שינתה את דעתה ואמרה שעלי לעקור את השן.
מצרפת לך צילומי סי טי של שן מספר 36- אשמח בבקשה ד"ר יקר שתסתכל ותתן לי את חוות דעתך המקצועית- האם לפי מה שנראה לך יש דרך להציל את השן?
כמובן שהתשובה שלך איננה מחייבת... אלא בגדר יעוץ..
חשוב לציין שאין לי כאבים בשן.
תודה רבה וסליחה על כל המלל :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלקת בשן שעברה טיפול שורש- עזרה בבקשההה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר07/08/2016שלום למשהי,
ניתן לזהות תהליך דלקתי מתחת לשורש - ההתלבטות היא בין חידוש טיפול שורש או עקירהשל השן.
על מנת לקבו יש לבצע בנוף גם בדיקה קלינית.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



