מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- כתריערה20/05/2016
יש לי כתר בפה עדיין עם דבק זמני באחת השחיקות שלי שעשייתי נעשה קצת נזק וכבר לא חלק בכולו למעלה אלא יש חלק מחוספס לא כואב או משהוא עזה השאלה האם אפשר ללטש /לסדר במרפאה שיהיה חלק או רק במעבדה כי זה לא מפריע חוץ מאסתטית וגם ממש קצת כי זה מבין האחוריים ושן טוחנת אם זה משנה משהוא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתר - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר30/05/2016יערה שלום,
בד"כ ניתן ללטש במרפאה .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דבק לכתריםאדוה20/05/2016
רציתי לשאול מה ההבדל בין כתר זמני לקבוע בשן מדוע משתמשים בדבק זמני ומחכים והאם גם בשתל שיש לי דבק זמני יחליפו לקבוע והאם זה שמחליפים לדבק קבוע עושים עוד פעולה בכתר הקבוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר30/05/2016לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנה לשתליםיעל16/05/2016
הייתי אצל שני מומחים שונים לקבלת תוכנית כללית לשיקום הפה
האחד רשם שיש צורך ב"הרמת סינוס" ואילו האחר רשם שיש צורך ב"עיבוי רצפת הסינוס"
האם מדובר באותו הליך ? או שהפרוצדורה שונה ובמה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הכנה לשתלים - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר30/05/2016יעל שלום,
עיבוי רצפת הסינוס והרמת סינוס - הינו אותו הליך
על מת להשתיל שתל , יש צורך בנפח עצם מינימאלי מסויים- במידה ובאזור האחורי של הלסת העליונה חסר גובה לעצם , ניתן לבצע הליך של עיבוי/הרמת רצפת הסינוס. כך שיהיה נפח גדול יותר של העצם. והשתל יוכל לקבל עיגון מספק.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות לחום בשן לאחר טיפול שורש זמנישון13/05/2016
שלום
לפני כמעט שבועיים עברתי טיפול שורש זמני (קלקסיל) בשן טוחנת אחורית.
ובעוד שלושה ימים אני אמור לעבור טיפול שורש קבוע.
(ככל הנראה הדלקת נוצרה בגלל סדק בשן,סדק שהיה זמן רב והייתי תחת מעקב של רופא שיניים בנושא)
שלושה ימים לאחר הטיפול הכאבים פחתו וכמעט נעלמו.
לאחרונה יש לי שוב רגישות לחום בשן הזו, וללא כאב חוץ מכאשר אני אוכל משהו חם.
האם זה מעיד על חזרת הדלקת? (הבנתי שרגישות לחום זה סימן לדלקת במוך/שורשים)
זה אומר שהטיפול שעברתי נכשל וצריך לחזור עליו שוב,ושוב להמתין עד לטיפול הקבוע?
נ.ב. כמו כן יש לי כאב בשן העליונה מעל, ללא רגישות למתוק. האם יכול להיות שזה קשור לשן התחתונה או שאין כל קשר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רגישות לחום בשן לאחר טיפול שורש זמני - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר14/05/2016שון שלום,
שן שעברה הוצאה מלאה של העצבוב שלה - אינה מגיבה לטמפרטורה - לכן קיימת סבירות נמוכה שהרגישות לחום מקורה מן השן הזו. ( אלא אם בוצעה הוצאה חלקית של מוך השן).
ממליץ לחזור לרופא המטפל ולבדוק את העניין.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר טיפול קלקסיל בשן אחוריתדני03/05/2016
שלום
בשן האחרונה בלסת התחתונה יש לי מזה שנים כאבים בלעיסה
יש לי שם סתימה גדולה, וכמה פעמים נעשו חידושי סתימה.
לפעמים גם רגישות למתוק, אבל רגישות לקור תמיד יש.
אובחן שיש לי סדק בשן, אך לא ידוע עומקו.
לאחרונה החלו כאבים באזור השן גם לא בזמן לעיסה, כמו כן רגישות גדולה כשאכלתי משהו חם.
הכאב מקרין ללסת התחתונה, וכן מדי פעם עם תחושת פעימות דופק בשן. כמו כן בניקוש קל על השן יש תגובת כאב.
אתמול הייתי אצל רופאת שיניים שבדקה ועשתה צילומים, המליצה על טיפול שורש דחוף במרפאה, ועל אנטיביוטיקה מוקסיפן 500 מ"ג 3 ביום למשך שבוע.
בהמשך היום זומנתי למרפאה למומחה לטיפולי שורש, ובוצע טיפול קלקסיל, ולחזור בעוד שבועיים לטיפול שורש.
ושמבחינת הסדק, יש בשורה טובה, הוא לא מגיע ללשכה (זה היה לשונו)
כמו כן הרופא טען שאין צורך באנטיביוטיקה.
רציתי לשאול בבקשה:
א. איך עלי לנהוג בקשר לאנטיביוטיקה? כאשר יש סתירה בין הרופאים. עדיף להחמיר ולקחת?
ב. יש לי עדיין כאבים, כולל מסביב לשן, אני מרגיש את הכאב גם בנגיעה בלסת (אבל אני לא רואה אודם או משהו חריג בחניכיים ליד השן). האם זה מצביע על משהו או תגובה נורמלית לאחר הטיפול קלקסיל?
כמה זמן יכול להימשך הכאב? מתי כאב צריך להדליק נורה אדומה ולחזור לרופא?
ג. לא ממש הצלחתי להבין מה יש לי בשן, הרופא ביצע את ההרדמה על דעת כן שאין חיות בשן, ובהמשך היתה רגישות גבוהה והוא הוסיף חומר הרדמה, אז למה בעצם היה צריך טיפול שורש?
סליחה על האריכות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים לאחר טיפול קלקסיל בשן אחורית - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר11/05/2016דני שלום,
קשה לתת חוות דעת ולייעץ מבלי לבדוק.
לגבי האם או לא להשתמש באנטיביוטיקה- הרי שכארש יש זיהום חיידקי - מטפלים בעזרת אנטיביוטיקה ובמידה ואין זיהום חיידיקי או שהזיהום נשלט וממוקד ( הרופא הניח קלקסיל).- אין צורך בנטילת האנטיביטיקה.
במידה וקיימת דלקת בחוד השורש - לעיתים במגע או לעיסה יתעורר כאב.
מטרת טיפול השורש הוא לנקות את העצם והתעלות של השן מחיידקים ולמנוע מן החיידקים מחלל הפה אל העצם ע"י ביצוע של סתימה שורש שחוסמת את מעבר החיידקים.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר עקירת שןגאיה02/05/2016
אני כמעט שבועיים מעקירת שן טוחנת עליונה השאלה האם זה נורמלי שנכנס לי עדיין שאריות למקום כלומר עדיין לא נסגר וגם שמנקה בין השיניים ומצחצחת במקום העקירה יורדת טיפה דם למרות שאני עושה ממש בעדינות ומברשת רכה האם משהוא לא בסדר שזה קורה לי, צריך להדאיג אותי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לאחר עקירת שן - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר11/05/2016גאיה שלום,
במקרים בהם העקירה היתה קשה על רקע של דלקת אקוטית - יתכן ויקח זמן רב יותר למקום העקירה להחלים.
בכל מקרה אני ממליץ לך לחזור לרופא השיניים לבדיקה.
:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת עצם בשן טוחנת עליונהאילנית01/05/2016
רציתי לשאול האם יכול להיות גם שעשו לי עקריה רק של שן אחת וטוחנת עליונה עם זיהום שאצטרך השתלת עצם למרות שזו שן אחת ואני לא מבוגרת הגיל שלי הוא סביבות ה-40 , ככה שבגילי אין ספיגת עצם כמו של מבוגרים אבל בכל זאת בגלל עקירה של שן טוחנת עליונה שהיו בה 4 שורשים וזיהום , האם בעקבות זאת המצב של ספיגת עצם גדולה יותר מאשר שן אחרת ? אבל האם יש סיכוי ששן אחת לא יותר מזה תגרום ספיגה גדולה ותאלץ אותי חוץ משתל גם לעשות השתלת עצם או אפילו הרמת סינוס בסבירות גדולה יותר והאם במקרה אצטרך עושים את זה היום במעמד ההשתלה או בניתוח אחר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עקירת שן , ספיגה והשתלת עצ - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר12/05/2016אילנית שלום,
הצורך בבנית עצם לאחר עקירה של שן , לא קשור לאוסטאופרוזיס - אלא למצב השן העצם.
במקרים של דלקת חריפה או כרונית הנמשכת זמן רב - העצם הולכת ונספגת ויתכן שאף תגרום לספיגה של עצם הקרובה לשיניים הסמוכות - זאת הסיבה שיש לעקור מוקדם כלל האפשר שיניים אבודות או שיניים שזוהו עם סדק.
ישנם מצבים בהם המבנה האנטומי הוא של עצם דקה מאוד או סינוס גדול כך שהשורשים של השן מצויים בתוך הסינוס ולכן יהיה צורך לבצע בנית עצם או הרמת סינוס בכל מקרה.
לכן גן באובדן של שן אחת יתכן מצב בו יהיה צורך בבנית עצם או הרמת סינוס.
ניתן לבצע השתל עצם ביחד עם העקירה - הדבר תלוי במידת אפשרות הניקוי של אתר העקירה וכמה המקום מזוהם.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר שתל שאלות לגבי השלב השיקומירוית30/04/2016
רציתי לשאול איך השתלת שתל שמגיעים לשלב השיקומי והמדידות האם זה הולך אותו דבר גם מבנה , גם כתר זמני ובסוף כתר קבוע? וגם האם שלב המדידות הולך אותו דבר עם מדידה עם החומר הזה ללסט גם הרגילה וגם הנגדית כמה פעמים ? ושאלה אחרונה כמה זמן המתנה בין השתל הזה לשלב השיקומי מדובר בלסת עליונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לאחר שתל שאלות לגבי השלב השיקומי - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר12/05/2016נועה/ רוית שלום,
לאחר שהשתל נקלט בהצלחה , ניתן לשקם אותו- התהליך דומה אבל שונה מזה של שיקום של שן שעברה טיפול שורש. בשן שעברה טיפול שורש בד"כ משקמים ע"י ביצוע של מבנה ( מיידי או יצוק) + כתר זמני ואז לוקחים מידה עם חומרי המטבע ( ה"פלסטלינה " הזו )מהמעבדה מקבלים את הכתר ומודדים את התאמתו.
במקרה של שתל- לוקחים מידה של השתל עצמו והמעבדה מייצרת את המבנה ואת הכתר הזמני + הכתר הקבוע כ(מובן שיש אפשרות שהרופא עצמו יבצע את המבנה הכתר הזמני בפה) ואז הרופא מודד את ההתאמה בפה .
לצורך השיקום לוקחים מידות של הלסת המטופלת וכן של הלסת הנגדית + מנשך (דף שעווה - אותו המטופל נושך על מנת ליחס את הלסתות) .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נימול לאחר טיפול שורש בשן טוחנת תחתונהרועי29/04/2016
ביצעתי טיפול שורש בטוחנת תחתונה לפני כמה ימים ואני עם סתימה זמנית עד הפגישה הבאה,לאחר כיומיים התחילו לי נימולים מציקים מאחורי האוזן ובאזור הטיפול לפעמים נעלם הנימול ויש כאב קל.
האם זה נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נימול לאחר טיפול שורש בשן טוחנת תחתונה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר12/05/2016שלום רועי,
במצבים בהם ישנה דלקת הקרובה לעצב - יתכן מצב בו מתפתחת בצקת הלוחצת על העצב , דבר שגורם לתחושה של נימול - .
מאחר והתחושה הזו התחרשה רק לאחר יומיים ותחושת הנימול אינה רציפה , סברי להניח שכאשר הדלקת תעובור גם הנימול יעבור.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדק בשן איך זה קורה וממה נעשה ומה עושיםרוית26/04/2016
היו לי כאבים חשדו שזה סדק בשן לא היינומבטוחים לא מצאו בסוף זה התברר בעקירה לא הבנתי אם סדק או משהוא אחר רציתי לשאול איך לא רואים שיש סדק לא במבט ולא בצילום. למרות שמתפתלים מכאבים ואז מתברר שבאמת היה סדק לא אמורים לראות באיזה צורה לפני עקירה מה הבעיה? וממה נגרם סדק ואיך אפשר למנוע אותו ? מה שתלוי בי שהייתי יכולה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סדק בשן איך זה קורה וממה נעשה ומה עושים - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר12/05/2016רוית שלום,
סדק הוא אחד המצבים הכי מורכבים לזיהוי.
סדק המגיע לשורש יכול לנבוע מעומס יתר על שן מסויימת, למשל לאחר לעיסה של דבר קשה מאוד ולא צפוי כמו אבן קטנה במזון.
שיניים שעברו טיפולי שורש נוטות יותר להסדק ולכן רצוי לבצע שיקום ע"י כתר אשר חובק את השן ומפחית את הסיכוי לסדוק את השן.
במקרים בהם רואים את הסדק בפה או שניתן להות ברנטגן - האיבחון קל.
אבל לרוב קשה מאוד לזהות סדק ובעיקר מזהים אותו לפי סימפטומים- דומה הדבר ל - " הוא הולך כמו ברווז , יש לו צבע של ברווז , מגעגע כמו ברווז - כנראה שזה ברווז."
כך לעיתים זה עם סדק - יש כאב לא ברור משן שנראית עם טיפול שורש תקין, הכאב מתגבר בלעיסה, גם לאחר חידוש טיפול שורש עדיין יש כאב , קיימת דלקת לאורך השורש - , הפרשת מוגלה , אלו סימנים של סדק .
כמובן שיש לבצע מעקב ארוך על מנת לשלול כל דבר אחר, שכן הטיפול הינו עקירה של השן.
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תעלה מפותלת בטיפול שורש וקושי לטפלדנה26/04/2016
שלום רב. בעקבות רגישות בשן הותחל אצלי טיפול שורש. לאחר טיפול ממושך הרופא הודיע לי שהצליח לנקות לחלוטין את כל התעלות מלבד קצה של תעלה אחת שמפותלת ולא מצליח. אמר לי להחליט אם ברצוני לפנות לרופא אחר או לסגור ככה. בינתיים עברו שבועיים ואני עם סתימה זמנית וללא רגישות. ניסיתי לפנות ל3 רופאים שלא ממש רצו להתעסק בזה. לשאלתי: האם ניתן ורצוי להמשיך טיפול למרות המצב ולסגור? או להתעקש ואולי גם לשלם הרבה יותר אצל רופא אחר? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תעלה מפותלת בטיפול שורש וקושי לטפל - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר26/04/2016דנה שלום,
לשאלה שלך אין תשובה אמיתית.
אבל במידה והשן לא היתה מזוהמת הרי שיתכן וניתן יהיה להשאיר את המצב כמו שהוא והכל יהיה בסדר.
במידה והיה זיהום רצוי לבצע את הטיפול בצורה מושלמת.
קשה לחזות ולהתנבא בנושא הזה.
לטעמי תמיד רצוי לבצע את הטיפול המקסימאלי שניתן.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר שתלשירה23/04/2016
רציתי לשאול כמה מחכים אחרי התקנת שתל לשלב השיקומי בלסת עליונה בשן טוחנת? ושאלה שנייה כמה זמן יכולים להיות כאבים אחרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לאחר שתל - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר23/04/2016שירה שלום,
בד"כ יש להמתין כ שלושה חודשים עד לשיקום על השתל - זאת בתנאי שלא בוצעה בנית עצם.
בד"כ לאחר השתלה אין כאבים אבל ברפואה כמו ברפואה יתכן ויהיו כאבים למשך מספר ימים.
מאחל בהצלחה וחג שמח
:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיביוטיקה וכאב עזרה מה לעשותרעות19/04/2016
נתנו לי אנטביוטיקה לכאב שיניים למרות שכרגע לא רואים כלום לא במבט ולא בצילום אבל ראו ואמרתי שמתפתלת מכאבים התקפים חזקים שגם בלילה העירו אותי ולא נתנו לי מנוח וזו שן שעשתה לי המון בעיות אז מנסים את האנטביוטיקה ונמשיך מה לעשות השאלה אבל עבר כבר יום וחצי ויש הטבה מאוד מינמלית מתי אמור להיות הטבה עם שיפור משמעותי ואם לא תשפיע מספיק למרות שלא ראו כלום מה עוד אפשר לעשות כי אני די בסיום שלמכתר של השן הזאת ולא ברור מה לעשות כשלא רואים כלום והאם יכול להיות שלא יראו בצילום במרפאה וכדאי יהיה לבדוק שוב את כל האיזור במכון לצילום למרות שכבר לפני שנה עשיתי צילומים רודה על תשובה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אנטיביוטיקה וכאב עזרה מה לעשות - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר23/04/2016רעות שלום,
על מנת לתת לך תשובה מתאימה יש צורך בבדיקה וצילומים.
בכל מקרה רצוי לבדוק שיניים שכנות , במדה והכאב ממוקד רק מן השן המדוברת אז צריך לזכור כי לוקח זמן לאנטיביוטיקה לפעול- בין 24-48 שעות. לאחר שהמקום ירגי יש לבדוק מדוע הופיעו הכאבים.
בנוסף יש לבדוק שאין דחיסת מזון בין השיניים.
חג שמח :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילומים במכוןשירה19/04/2016
כל כמה זמן מומלץ לעשות צילומים שגרתיים , וגם שלא בטוחים בטוח מאיפה הבעיה כדאי גם לעשות צילומים למרות שנעשו כבר לפני שנה האם במצב כזה כדאי שוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילומים במכון - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר26/04/2016שירה שלום,
אין דבר כזה צילומים שיגרתיים.
בד"כ רצוי לבצע בדיקה בין פעם לפעמיים בשנה כתלות במצב השיניים- ובאותם מקרים מבצעים צילום לפי ה צורך.
בברכה
דר' ניצן שלזינגר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סד ותיקונים בפה שצריך לעשות בשביל התקנתורעות17/04/2016
איך הולכת הפרצדוורה של הכנת סד + תיקונים של שברים שיש לי חלק אחד טיפה יותר גדול והשאר קטנים באיזה סוג חומר משתמשים והאם צריך כמה מפגשים במיוחד לתיקונים כי לסד הבנתי שבדרך כלל 2-3 מפגשים מספיק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר18/04/2016לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



