מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אפיסקטומיsunny04/01/2016
שלום, מהו טווח המחירים לניתוח אפיסקטומי אצל אנדודונט? ב 2 שיניים שבוצעו בהן טיפולי שורש ישנה דלקת . קיימת בידי הבחירה בין ביצוע טיפול שורש חוזר אצל מומחה או לבצע בהן טיפול אפיסקטומי מה עדיף ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אפיסקטומי - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר06/01/2016סני שלום,
על מנת לתת תשובהה מתאימה לך, יש צורך בבדיקה ובצילומים רלוונטיים.
בכל מקרה, אנסה לתת כללי אצבע:
במידה ובשיניים המדוברות יש כבר מבנה וכתר וטיפול השורש תקין - הרי שקיימת עדיפות לביצוע של אפיסקטומי.
במידה וטיפול השורש אינו נראה תקין הרי שקיימת עדיפות לביצוע של חידוש טיפול שורש.
במידה והגישה לחידוש טיפול השורש פשוטה ( כלומר אין צורך להוריד כתר ומבנה ) הרי שעדיף לנסות לבצע חידוש טיפול שורש.
קשה לי להתייחס לעלויות.
מקווה שהייתי לעזר :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש לשן שנשברהבטי02/01/2016
הייתי אמורה לעקור שן -ניב קידמי לפני כשנה .בגלל שהזנחתי השן ירדה עם הזמן.לפני שבוע בשעה שנגסתי לחם השן קבלה זעזוע ונשברה . השורשים נשארו בפה . בנתיים הוסיפו לי שן בפלטה העליונה שיש לי .כרגע אין לי כאבים .האם אני צריכה לעשות עקירה כירורגית או שאפשר להשאיר את השורשים בתוך הפה ?רציתי לציין שאני בת שבעים ומעדיפה לא לעשות השתלות .עקב פחד וחסר עצם בפה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול שורש לשן שנשברה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר18/01/2016בטי שלום,
קשה לתת חות דעת מבלי לבדוק את הפה ומבלי לראות צילום הרנטגן הרלוונטי.
בכל מקרה במידה והשורש מטופל עם טיפול שורש ואין דלקת מסביבו , ניתן לשקול השארת השורש ואפילו לקטום אותו כך שיהיה מתחת לגובה החניכיים ובמקרים מסויימים החניכיים יכולים לכסות אותו . היתרון הוא שכך השורש שומר על נפח העצם.
במידה והשורש דלוק או אכול עששת , הרי שעדיף לעקור את השורש - ( בשלב זה בד"כ יש מספיק עצם וניתן לשקול השתלה).
יש לשקול כל מקרה לגופו.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה בשן טוחנת שעברה טיפול שורש בעקבות זיהום וסדקענת27/12/2015
שלום,
לפני כשבוע התחילה לכאוב לי שן טוחנת (תחתונה, 46 שעברה טיפול שורש לפני כחמש שנים), הלכתי למכבידנט ואמרו לי שיש לי זיהום בשן וסדק ורטיקלי.
הלכתי להתייעצות נוספת לרופא מומחה לטיפולי שורש (ד"ר טל קורן), שאמר שיש לי זיהום וקרוב לודאי סדק - שלא ניתן לראות סדק בצילומים, אבל ע"פ התסמינים, לכן לא ניתן לטפל בה, גם לא בטיפול שורש כירורגי ויש לבצע עקירה.
אני בת 27, בריאה ובדרכ מאוד מקפידה על בריאות השן שלי.
האם אין אופציה לטיפול משמר מלבד עקירה?
והאם יש עדיפות לשתלים בהעמסה מיידית או בטיפול השמרני?
ויש אפשרות לחכות עם העקירה? או שיש לבצע אותו מיידית?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עקירה בשן טוחנת שעברה טיפול שורש בעקבות זיהום וסדק - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר28/12/2015ענת שלום,
על פי הרנטגן נראה שהשן אבודה.
רצוי לעקור את השן כמה שיותר מהר, עקב החדירה המהירה של החיידקים דרך הסדק שבשורש אל העצם, מתרחשת ספיגה מהירה של העצם.
במצב הזה רצוי להמתין עם ההשתלה כ חודש -חודשוחצי על מנת לאפשר לעצם "להתנקות" ולחדש את עצמה.
מאחר ומדובר בשן טוחנת , לא רצוי לבצע העמסה מיידית ,שכן אין כל חשיבות אסטטיתובנוסף במידה ותהיה העמסה מיידית הדבר יצור מגבלה של לעיסה על הצד הזה במשך כ 3 חודשים.
ממליץ לעקור , להמתין כחודש וחצי להשתיל , להמתין כ 3 חודשים ואז לבצע את השיקום.
בהצלחה:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - השתלת עצם
ענת28/12/2015הלכתי לרופא שהסתכל על העצם ואמר שיהיה צורך בהשתלת עצם ושלח אותי לCT.
האם את העקירה והשתלת העצם יכול לבצע כל רופא שיניים או שיש צורך שזה יבצע את השתל? אני פשוט מחפשת רופא שיניים ולא יודעת למי לפנות ומפחדת לקחת החלטות פזיזות עם השיניים שלי.
תודה רבה על ההודעה המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תודה רבה - השתלת עצם - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר28/12/2015שלום ענת,
עדיף שהרופא שאמור להשתיל את השתל הדנטלי יהיה זה שעוקר את השן ובמידת הצורך ישתיל את העצם. אולם הדבר אינו חובה וכל רופא המנוסה בעקירות והשתל עצם יכול לבצע זאת.
בנוסף מאחר וההליך הינו הליך שיקומי רצוי שהרופא המשתיל יהיה זה שמשקם או ששני הרופאים יהיו בקשר האחד עם השני.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקצעת שורשיםדוד18/12/2015
מה ההבדל המהותי בין הקצעת שורשים הנעשית ע"י שיננית לבין זו הנעשית ע"י רופא - מומחה חניכיים ?
חוץ מהעובדה ששיננית אינה יכולה לבצע הרדמה שכן לצורך זה היא נעזרת ברופא
האם ניקוי חניכיים עמוק = הקצעת שורשים ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הקצעת שורשים - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר21/12/2015דוד שלום,
הקצעת שורשים הינה פרוצדורה בה מבצעים ניקוי של השורשים עצמם - בד"כ בכיסים מעל 5 מ"מ. הפעולה מתבצעת תחת אילחוש מקומי וכרוכה ניקוי + הקצעה ( הורדת שיכבה דקה מאוד) של הדנטין של השורש , על מנת לאשפר קבלת חיבור חדש של החניכיים לשורש.
את הפרוצדורה הזו יכול לבצע רופא שיניים / מומחה לחניכיים או שיננית ( אכן שיננית צריכה שהרופא יאלחש).
החשיבות היא שאת הטיפול יעשה מטפל מנוסה ובעל יכולת.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקוניםספיר12/12/2015
אני חושבת לעשות תיקונים בשיניים משחיקות וגם שןמנפילה שרואים את ההבדל בגודל וגם רווחים .
1.נרא לך שבכל הדברים יבפיק תיקון בעזרת חומר מורכב או יכול להיות שמהשבירה שלפני מספיק שנים יצטרכו ממש ציפוי/השלמה?
2.מאיזה חומר וסוג יש סדים ולאחרונה אציין שהשחיקה יותר חזקה העירה כמה פעמים מהשינה ופעם אחץ קמתי כאבים חזקים בלסת שנמשכו מספר ימים שבהתחלחה ממש כאב חזק ובאיזה לסת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר13/12/2015לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיגת חניכיים במהלך יישור שינייםisca06/12/2015
הי שלום,
אני באמצע טיפול אורתודנטי שמתי לב שבמהלך הטיפול החניכיים שמעל הכתר קצת ברחו.
זה מאוד משנה לי מבחינה אסטטית( בגלל זה אני עושה יישור בגילי 22).
הייתי שמחה לדעת מה הפיתרונות לזה. אשמח בהרחבה.
תודה לכם ושיהיה לכולנו חג חנוכה שמחחחח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמונה לנסיגת חניכיים מהשאלה הקודמת
isca06/12/2015
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
נסיגת חניכיים במהלך יישור שיניים - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר07/12/2015isca שלום,
יישור שיניים יכול לגרום לנסיגת חניכיים - הן בטווח המידי והן בטווח הארוך, הדבר תלוי במיקום השן ביחס לעצם , עובי החניכיים ועובי העצם וכמובן האם קיימת מחלת חניכיים ורמת ההיגיינה.
על מנת לפתור את הבעיה שנוצרה - ניתן דווקא להיעזר באורתודנט- ניתן למשוך את השן החוצה כלומר להבקיע אותה ( למשוך אותה בכיוון הבקיעה הטבעי שלה) . בתהליך כזה העצם והחניכיים נמשכים לכיוון הבקיעה של השן ובכך מרוויחים חזרה את הגובה ומפצים על הנסיגה . כמובן שיהיה צורך לקצר את הכתר ובסופו של תהליך להחליפו אולם אז תתקבל תוצאה אסטטית ויפה.
ניתן לשקול פתרונות נוספים אולם זהו הפתרון האלגנטי ביותר.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן ושתלאמיר30/11/2015
שלום רב,
ברצוני להתייעץ בעניין הבא.
יש לי בליטה קטנה בחך שן הלסת התחתונה בצד שמאל (בשן האחת לפני האחרונה). הבליטה אינה כואבת.
מדובר בשן בה בוצע בעבר טיפול שורש וכתר.
כעת רופא השיניים אצלו נבדקתי ממליץ לעקור השן בטענה כי הבליטה נוצרה מדלקת בשורש השן בה בוצע טיפול (ככל הנראה נסדק השורש)וכעבור מספר חודשים לבצע שתל.
האם בהתאם לצילום המצ"ב יש צורך בעקירת השן? במידה וכן, האם ניתן לדחות עד הופעת כאב? האם ניתן בו בזמן לבצע גם שתל? מהו ההליך והבדיקות?
אודה לתשובה
אמיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עקירת שן ושתל - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר05/12/2015אמיר שלום,
קשה לתת חוות דעת רק על סמך התיאור שלך והצילום - יש לבצע בדיקה קלינית להשלים את הבדיקה.
על פניו נראה כי השן אבדוה ויש לעקרה - עדיף לעקרה כמה שיותר מוקדם על מנת שכמה שפחות נזק יגרם לעצם.
במצב של דלקת כרונית הנובעת מסדק , לא בהכרח יש כאב אסל נותר נזק לעצם. קצב הפגיעה בעצם גדול יחזסית ולכן רצוי לבצע כמה שיותר מהר את העקירה. ( ולא להמתין עד שיופיע כאב).
ישנם מקרים בהם נ יתן לבצע עקירה וניקוי יסודי של אזור העקירה ואז ניתן לבצע השתלה מיידית.
בד"כ במקרה של סדק נהוג להמתין כחודש וחצי עד להשתלה של השתל.
אבל ברפואה כמו ברפואה כל מקרה לגופו .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדק כותרץימשה24/11/2015
שלום. הייתי בחידוש טיפול שורש. רופא השיניים שלי אבחן במיקרוסקופ 2 סדקים כותרתיים ורטיקליים בשן 46 כאשר הסדק ב mb מגיע עד פתח תעלת mb. לטענת הרופא אין פתרון אחר מלבד עקירת השן.
האם באמת בסדק כותרתי וטריקאלי שמגיע עד לתעלה באמת אין טיפול יעיל מלב עקירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סדק כותרתי- תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר30/11/2015משה שלום,
במצב בו יש סדק המגיע את השורשים - הרי שבמצב כזה חיידקים יכולים להגיע מחלל הפה אל העצם דרך הסדק בשן - במקרה כזה אין מה לעשות אלא לעקור את השן.
אולם ישנם מקרי ביניים בהם ניתן לזהות סדק אבל השן אינה גורמת לכאב ואין סימני דלקת - במקרה כזה ניתן לשקול ביצוע של טיפול שורש + מבנה וכתר זמני והמתנה של מספר חודשים או יותר ובמידה והשן בסדר , ניתן לבצע כתר סופי.
ישנם מקרים שלמרות הניסיון להציל את השן ולמרות ההשקעה בכל זאת השן נעקרת.
קשה לי לומר לך מה המצב אצלך - ממליץ להיבדק שוב ע"י הרופא ולהחליט מה רצוי לעשות, במדיה ושן ללא סימני דלקת או כאב . אולי רצוי לשקול מעקב .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
משה30/11/2015יש דלקת (שבגללה היה צורך בתיקון טיפול השורש) אבל אין כאב (לטענת הרופא בגלל שזו שן שעברה טיפול שורש אין בה עצבים ולכן אין תחושת כאב)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר30/11/2015שלום משה,
שן שעברה טיפול שורש והוצא ממנה העצב אינה יכולה להרגיש כאב , אבל מסביב לשן יש עצם וחניכיים אשר עדיין מעוצבבים וכאשר מתפתחת דלקת מסביב לשורש יכולים להיות כאבים חזקים מאוד.
במקרה של דלקת כרונית למרות שיש מראה של דלקת , סביר שלא יהיו כאבים.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשןענבל24/11/2015
היי,
הייתי אצל רופאת השיניים שלי לפני שנתיים, לאחר שהרגשתי רגישות באחת השיניים (הניב) לקור\חום.
היא בדקה אותי וצילמה את השיניים, וראתה שאכן באותה שן רגישה יש חור מאוד עמוק, אך לפי הצילום היא אמרה לי שזה כנראה נובע מפגם בשן ולא ברקבון, כיוון ששאר השיניים לידה נראות טוב ולא נפגעו (הראתה לי בצילום שהשיניים שלי ואלו שלידה לא "נגועות" בכלל ושאני די בריאה באופן כללי, צחצוח טוב וכו').
בו במקום היא החליטה שצריך לטפל בזה. המחשבה הייתה לעשות לי שורש או סתימה מאמלגם. התעקשתי על סתימה ולא שורש, וכמה שפחות אמלגם, ויותר החומר הלבן- כיוון שאני יודעת שאמלגם פחות בריא ונראה אסטטית בשן (כי זה הניב, ורואים אותו בחיוך).
וכך היה. לקח קצת זמן לשכנע אותה, אבל בסוף הלכנו על סתימה שעשויה חצי אמלגם ובחלקה החיצוני (איפה שחשוב שיראה טוב אסטטית) החומר הלבן.
היא גם אמרה שהיא עשתה לי קצת טיפול שורש תוך כדי כי זו סתימה מאוד עמוקה, לא יודעת מה המשמעות של האמירה אבל כך אמרה.
הטיפול הסתיים, והיא אמרה שיש סכוי של חמישים אחוז שתוך חודש אצטרך לבוא לשורש. היא הדריכה אותי שאם במהלך החודש הקרוב יכאב לי כאבים עזים- זה כנראה סימן לשורש.
אך עברו שנתיים ולא היו בעיות למעט רגישות לחום\קור ולפעמים גם מתוק.
אתמול בלילה קמתי מכאב בשן הזו, שהעיר אותי. ומאז אני לא שקטה (מפחדת שזה שורש).
העניין הוא כזה:
רמת הכאב הינה בערך בעוצמה שהייתה לי כשעות לאחר הסתימה לפני שנתיים. זאת אומרת, כאב שבא והולך. לא כאב חריף וכשאני חושבת על דברים אחרים- הכאב אינו מורגש כלל.
השאלה שלי היא מה זה יכול להיות? הרי זה כאב שמתעורר שנתיים אחרי סתימה...
דבר שני: אני יכולה לקבוע תור לרופא שיניים לעוד שבוע או שתוך שבוע הכאב עלול להחמיר ואני צריכה מעכשיו לעכשיו לראות רופא? (הכאב נסבל ועם עבודה רגשית כגון האזנה למוסיקה וכו'- הוא כמעט נעלם. זה לא אומר שאין בעיה, זה אומר שהוא לא מספיק עוצמתי בשביל לשבש לי את מהלך חיי).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרמטרים
ענבל24/11/2015שוטטתי מעט בפורום וקראתי על תסמינים שעשויים להעיד על שורש, שכתבת:
"1.רגישות גבוהה מאוד לקור/חום -כאב שנמשך זמן רב יחסית מעל ל 12 שניות.
2.שן שאינה רגישה בכלל לקור -גם עם נבצע גירוי ארוך מאוד לקור השן לא נגיבה - כי המוך שלה מת.
3. שן ששינתה את צבעה לכהה יותר.
4. שן שכאשר לועסים או לוחצים עליה מתעורר כאב.
ישנם עוד סימנים אבל הם יכולים להיות גם ממקורות אחרים.
חג שמח".
אז יש לי רגישות סבירה לקור\חום. זאת אומרת, בערך 3 שניות, והרגישות ישנה יותר לקור מאשר חום, ואם אני אוכלת קר אז השן מתישהו "מתרגלת" וזה פחות רגיש באותה אכילה.
את 2 אין לי, את 3 אין לי (היא מעט כהה בגלל האמלגם, אבל זה קרה מיד אחרי הסתימה שם בלי קשר), ואת 4 אין לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
כאב בשן- תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר30/11/2015ענבל שלום,
במדיה והשן הפכה לרגישה , אני ממליץ להגיע לרופא שיניים אשר יבצע בדיקה מסודרת עם צילום רנטגן. יש לאבחן האם יש צורך בטיפול שורש או לא ( ישנם מקרי ביניים אשר מאוד קשה לאבחן את מקור הכאב או האם השן זקוקה לטיפול שורש - במקרים כאלו יש להמתין).
לגבי "קצת טיפול שורש " - אין דבר כזה - כנראה היא התכוונה ל"כיפוי מוך ישיר"- זהו מצב בו בסילוק העששת מגיעים למצב של חשיפת מוך השן , אולם החשיפה קטנה מאוד ולכן שמים על מקום חומר שמעודד ריפוי של המקום. עם הזמן השן בונה במקום דנטין חדש . לעיתים כיפוי המוך מצליח ואז אין צורך בביצוע של טיפול שורש ולעיתים יש כאבים או רגישות לקור מיד לאחר הטיפול או תקופה מאוחרת יותר ( יתכן אפילו מספר שנים!).
מקווה שהייתי לעזר -
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ענבל01/12/2015אם כפוי המוך הצליח, יש אפשרות שזה יהפוך ברבות הזמן לשורש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תודה רבה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר05/12/2015שלום ענבל,
גם כאשר הטיפול מצליח בזמן הקרוב , קיימת אשםרות שעם הזמן יהיה צורך לבצע טיפול שורש . קשה לחזות את התוצאה של הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שם עם כתר ופס סגולהילית22/11/2015
שלום, עשיתי טיפול שורש שהסתיים בכתר לפני כשבועיים. שמתי לב שהתחיל להיווצר לי פס בצבע סגול כהה במפגש בין החניכיים לכתר, צירפתי תמונה. האם זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן עם כתר ופס סגול - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר22/11/2015נועה שלום,
קשה מאוד להתרשם מן הפס הסגול בתמונה ששלחת.
בכל מקרה יש לדעת כי שינים לאחר טיפול שורש נוטות להפוך לכהות ויתכן ואת רואה את ההשתקפות של השורש הכהה מן החניכיים.
בנוסף יתכן ואת רואה את השתקפות השוליים המתכתיים של הכתר ( במידה והכתר אינו כתר זירקונייה)
מקווה שהייתי לעזר
בברכה דר' ניצן שלזינגר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
הילית22/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטותמישהי15/11/2015
סיימתי סתימת שורש לפני כמה חודשים ואני צריכה לעשות מבנה וכתר ואני ממש בהתלבטות. אסביר: דיברתי עם מישהי על התהליך הזה אז היא אמרה שהרופא שלה אמר שיש מחזור חיים של שיניים כלומר כל שן שיש בה חור, יהיה בה גם טיפול שורש, ובסוף היא תצטרך להיעקר ולהתחלף בשתל. אז לפי מה שהיא אומרת הרופא שלה ממליץ להישאר עם הסתימה הזמנית או איזה מבנה זמני כי גם ככה עוד כמה שנים יעקרו אותה. ז"א מבחינתו עדיף להיות עם דברים זמניים כי מה שיש בשן זה תהליך טבעי שכל שן תעבור. וזה חסכון כסף וכאב. בהתחלה לא האמנתי ושאלתי את הרופא שלי והוא אמר לי שזה נכון שיש תוחלת חיים לטיפול שורש ואם שומרים על הטיפול זה יכול להחזיק שנים. הוא בעד מבנה וכתר. מאז אני מדברת עם מלא אנשים ואני מגלה שכל כך הרבה בעמדה של הרופא ההוא. יש אחת שעשתה טיפול שורש ולא משקמת כי היא אומרת שכל כמה זמן יש לה שם דלקת והיא עושה שוב ושוב שורש. ואם היא תשים כתר שזה קבוע זה יהיה יותר מסובך. כי יצטרכו לנקות את הדלקת דרך החניכיים שזה יותר כואב ועכשיו מנקים דרך השיניים שזה בסדר. ומה שהיא אמרה הכי שכנע אותי. אני לא יודעת מה עליי לעשות. אני יודעת שתוכנית טיפול זה x ז"א שורש מבנה וכתר. אבל אני רואה שברגיל כמעט אף אחד לא הולך לפי זה וטוב להם. אני יודעת שבלי כתר שן שאחרי טיפול שורש יכולה להישבר, אז אני לא ילעס וישתמש בשיניים האלה. אשמח לשמוע את דעתך. במיוחד הקטע של להיכנס דרך החניכיים.. כדאי להישאר עם זמני? כי אם תחזור הדלקת? מעדיפה 10 סתימות שורש דרך השן ולא אחת מהחניכיים.. זה מפחיד אותי. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התלבטות - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר15/11/2015נועה שלום,
התיאור של מחזור חיים של שן - סתימה לאח"כ טיפול שורש ואח"כ עקירה - אינו מדוייק.
אכן ישנם מקרים שכאלו בהם בוצעה סתימה ואח"כ הגיע צורך בטיפול שורש ולאחר מכן מסיבה כזו או אחרת השן נעקרה.
אולם בד"כ שיניים שקיבלו שחזור של סתימה נשארות כך שנים רבות מאוד וכמו כן שיניים משוקמות ע"י טיפול שורש + מבנה וכתר קיימות שנים רבות.
במידה ולא תבצעי את השיקום הקבוע על טיפול השורש קיימת סבירות גבוהה כי תזדקקי לחידוש טיפול שורש שכן האיטום של הסתימה הזמנית לאורך זמן אינו טוב.
בנוסף במידה והשן שאיבדה חומר רב אינה משוקמת על ידי כתר , השן תהיה חשופה יותר לאפשרות של שבר או סדק ואז השן תעקר . לכן אני ממליץ לך לבצע את השיקום.
כמו תמיד הטיפולים צריכים להיות מבוצעים בצורה הטובה ביותר ואז הסיכוי לכישלון קטן מאוד.
בהצלחה : -)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתליםסיוון זיו08/11/2015
לאחר שתלים וכתרים, מספר שבועות לאחר סיום הטיפול, התגלה אצלי בלסת התחתונה נסיגת חניכיים ודלקת (לפי דברי הרופא). לדאבוני הרופא התייחס לנושא כלאחר יד ובכוונתי לדרוש ממנו לטפל בנושא.
נשאלת השאלה, האם זאת תוצאה של עבודה לא טובה? האם זה קורה לעיתים קרובות? כיצד ניתן לטפל בבעיה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שתלים - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר12/11/2015סיוון שלום,
קשה לתת חוות דעת על סמך התיאור שלך בלבד.
קורה שיש נסיגת חניכיים לאחר השיקום - יש לשקול ולבדוק מה הגורם.
בברכה
דר' ניתן שלזינגר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהשיר03/11/2015
ואודה על תשובה כנה (:
איך היית מרגיש לו לקוח שלך היה מטיל ספק בהצעת טיפול שנתת לו ומבקש חוות דעת שנייה ?
לחילופין לו היית שם עצמך בנעליו, מה היית עושה ?
לעיתים מרחף הפחד שרופאי שיניים מעודדים טיפולים שהם לא מחויבי המציאות... אזי מהי הדרך להתמודד עם כך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה חשובה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר07/11/2015שיר שלום,
במידה ויש לך ספק לגבי תוכנית טיפול שקיבלת , את תמיד יכולה לפנות לחוות דעת שניה.
עליך לזכור כי יתכן וההצעה תהיה שונה בגלל גישות שונות של רופאים שונים.
הדבר שצריך להתאים הם הממצאים, כלומר מוקדי עששת או שיניים אבודות וכו' .
עדיין יתכן ותהיה שונות בין תוכניות הטיפול ( עלי לציין כי יתכן אפילו שיהיו הרבה הבדלים - ככל שיש יותר ממצאים כך הסיכוי לשונות גדלה )
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשרארז30/10/2015
שלום ניתן לעשות טיפול שורש על שן שמתחת לגשר ללא נזק לגשר. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גשר - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר31/10/2015ארז שלום,
כאשר שן המצויה מתחת לגשר ( מאחזת לגשר) זקוקה לטיפול שורש - הרי שקימות שתי אופציות:
1. להוריד את הגשר ולבצע את טיפול השורש + מבנה בשן ואז לבצע גשר חדש.
2. לבצע חור דרך הגשר אל השן ולבצע את טיפול השורש + המבנה ולהשאיר את הגשר הקיים.
במקרה הראשון - יש עלות גבוה של החלפת הגשר ואילו במקרה השני- חירור הגשר יוצר נזק אבל עדיין השג ר עמצמו נשמר .
מבחינת העלות ובמידה וניתן הרי שהאופציה השניה רצויה יותר, אבל כן נגרם לגשר נזק ולעיתים החרסינה יכולה לקפוץ מן הכתר הזה. מאידך תמיד ניתן לבצע גשר חדש.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבגאיה25/10/2015
שלום הנני שוחקת שיניים עד היום היום התקפים של הרגישות בעקבות זאת משתמשת יותר במשחת שיניים וזה עזר עכשיו מהחודש האחרון הרגישות והשחיקה עלו בהתחלה חשבתי שזו שן מסויימת שיותר כאבה ששם עשיתי נזק יותר אבל הכל בסדר ופתאום בימים האחרונים כואב כל פעם שן אחרת השאלה היא האם יכול להיות כאבים חזקים מאוד עקב רגישות גדולה ובעקבות השחיקה מאבדת ככה יותר חומר שן , האם אם יעשו תיקונים לשיניים שכבר שבורות + רווחים שאם כבר יש יעשו זה יקטין את הרגישות שחשה והאם לאחר מכן הפתרון יהיה רק סד וכמה קשה אם זה הפתרון היחיד להתרגל אליו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר26/10/2015לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

.jpg)



