מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- צילום פנורמי, האם יש מספיק מקום בלסת לשתליםor06/12/2016
שלום
מצ"ב צילום פנורמי עדכני
נאמר לי שיש לעקור את שן 26 עקב דלקת
לעשות שתל ב 26, כ"כ לעשות שתל בשן 24
ובשן 25 לעשות שתל או גשר בין 26 ל - 24 שבהם יבוצעו השתלים.
אם אפשר לומר לי בבקשה האם יש בלסת העליונה מספיק עצם לצורך ביצוע שתלים או שיש צורך בהשתלת עצם והרמת סינוס?
וכן, מה החסרונות בביצוע גשר בין השתלים במקום לעשות שתל נוסף? (השיקול שלי הוא כמובן כלכלי, אך לא הייתי רוצה שזה יהיה על חשבון שיקול רפואי), האם זה באמת נתון לבחירה?
אציין שאני בשנות השישים (ואין מניעה רפואית מביצוע שתלים, יש לי כבר כמה כאלו בפה)
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הערכת מיקום לשתלים על פי צילום פנורמי
ד''ר ניצן שלזינגר20/12/2016שלום אור,
צילום פנורמי, הינו הדמיה דו מיימדית של מצב תלת מיידמי - ניתן להתרשם שבסה"כ יש גובה - אולי חסר מימד העומק כלומר הרוחב של העצם באזור.
על מנת להעריך בצורה נכונה יש צורך בהדמית CT אשר מדגימה את מיימד הרוחב של העצם וכן תיתן בצורה מדוטייקת את גובה העצם בין רצפת הסנוס ללסת.
כמה שתלים - 2 או 3 - תלוי בנפח העצם - במידה וניתן להתקין שתלים רחבים וארוכים הרי ששני שתלים יספיקו . במידה ונפח העצם מאפשר שתלים צרים יחסית וקצרים , הרי שיש עדיפות ל3 שתלים.
צריך לזכור כי מדובר באזור אחורי של הסלת - מקום בו מתבצעת הטחינה של המזון ומופעל בו כוח רב.
מקווה שהייתי לעזר .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתל דנטלי קצר או הרמת סינוס?מיכל30/11/2016
שלום
בת 66, לפני כ-8 שנים עשיתי 4 שתלים רגילים בלסת התחתונה.
כעת בביקורת אצל הרופא נאמר לי שיש לי בעיה בלסת עליונה מצד שמאל, במקום בו כיום יש שן אחת חסרה, שן שלידה היא כתר על גשר, ומחוברת לשן קיימת.
את השן הקיימת יש לעקור, ואז יש צורך למצוא פתרון לשלושה שיניים.
נאמר לי שאין מספיק עצם ולכן עומדות בפניי האפשרות לשתלים רגילים ואז נדרש לבצע הרמת סינוס וכו', או להשתמש בשתלים קצרים של חברת בייקון ואז אין צורך בהרמת סינוס.
מה עדיף? מה הייתרונות והחסרונות?
והאם השתלים של חברת בייקון נחשבים לאיכותיים במיוחד?
כמו כן נאמר לי שאם אני רוצה את השתלים הקצרים, עלי להוסיף לא מעט כסף על השתלים הללו (עוד 1500 ש"ח לכל שתל של חברת בייקון)
זה הגיוני? עלות השתל עצמו באמת יקרה כל כך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שתל דנטלי קצר או הרמת סינוס?
ד''ר ניצן שלזינגר03/12/2016מיכל שלום,
קשה לתת לך חוות דעת מבלי לבדוק ולראות CT רלוונטי.
בכל מקרה ניתן לשקול את שתי האופציות
שתלים קצרים אינם דורשים נפח עצם גדול - יש שתלים קצרים למספר חברות חוץ מבייקון.
מידה וניתן לבצע הרמת סינוס סגורה - הרי שאולי עדיף לבצע הרמת סינוס סגורה .- ישנן טכניקות שונות המקטינות את תופעות הלואי - כולל שיטה מיחודת של קידוח אשר בו זמנית מרים את רצפת הסינוס ע"י דחיסה של העצם ואז ניתן יהיה לקבל תנאים להשתלת שתלים באורך רגיל.
במידה ויש צורך בהרמת סינוס פתחוה - ישנן שיטות זעיר פולשניות אשר מבצעות הרמת סינוס באופן מהיר וקל יחסית וכמעט ללא תופעות לואי.
יש לבצע בדיקה ולהחליט כי כל מקרה לגופו.
אשמח לעזור -
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתוכל בבקשה לפרט קצת על השיטות הסעיר פולשניות ?
רינת05/12/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שיטה זעיר פולשנית להרמת סינוס
ד''ר ניצן שלזינגר31/12/2016רינת שלום,
בלסת העליונה - באזור השיניים הטוחנות נמצאים סינוסים - הסינוסים הללו הינם חללים השייכים למערות האף , לאחר עקירת שיניים באזור הזה - הסינוס "מתאוורר"- כלומר הנפח שלו גדל על חשבון השיניים שנעקרו - כך שבמידה ונרצה להתקין שתל - הרי שלא יהיה מספיק נפח של עצם.
כאשר חסרה עצם באזור האחורי של הלסת העליונה, ניתן בד"כ לבצע הרמת סינוס - ישנן שתי שיטות קלאסיותת-:
הרמת סינוס סגורה :
- במקרים בהם יש חוסר של 2-4 מ"מ - הרי שניתן להוסיף עצם דרך הקדח של השתל עצמו - מגיעים אל הרצפת הסינוס ( החלק התחתון של חלל הסינוס) עם המקדח של השתל ואז רמימים בעדינות את הרירית מחדירים עצם ובהמשך מחדירים את השתל - ובכך מרווחים עוד 2- מ"מ.
הרמת סינוס פתוחה:
- במקרים בהם חסרה כמות גדולה של עצם - נכנסים אל הסינוס דרך הדופן הדדית שלו ( זו שפונה ללחי)- יוצרים חלון , מרימים את רירית הסינוס ואז מחדירים כמות גדולה של עצם - ולעיתים מחדירים גם את השתלים עצמם - הפרוצדורה של הרמת סינוס פתוחה - הינה מורכבת יותר ובד"כ תהיה עם יותר תופעות לואי כגון - כאבים , שטפי דם ונפיחות .
היום בחלק מן המקרים בהם יש חוסר גדול של עצם (_ אשר עד כה ניתן היה לבצע אותם רק בשיטה של הרמת סינוס פתוחה ) ניתן לבצע את הרמת הסינוס בשיטה זעיר פולשנית - ע"י הכנה דומה של הרמת סינוס סגורה - כלומר דרך הקדח של השתל המיועד מחדירים בלון או לחץ של מיים אשר מרימים את הרירית של הסינוס , מחדירים עצם ואז שתל או את כל השתלים .
בשיטה הזו מפחיתים מאוד את הסכויים לתופעות הלואי של הרמת הסינוס הפתוחה.
לכן במקירם בהם ניתן לבצע הרמת סינוס זעיר פולשנית - היא עדיפה .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בקיר שבור בסתימהגאיה29/11/2016
רציתי לשאול שברתי כנראה את אחד הקירות בשן/סתימה מה הפתרון למצב כזה סתימה חדשה / טיפול שורש או יותר מזה עוד כמה ימים אברר בטוח כי הרופאה שלי כרגע איננה אבל באופן כללי מה יכול להיות הטיפול והאם יש אפשרות לתקן קיר שבור או שבמצב כזה כבר אצטרך עקירה?
הבעיה שכרגע הרופאה שלי חולה , האם דחייה של עוד מקסימום שבוע יכול להחמיר מאוד את המצב , כי במילא יש כאבים וזה מציק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בשן עם קיר שבור
ד''ר ניצן שלזינגר03/12/2016גאיה שלום,
קשה לתת חוות דעת רק על סמך התיאור שלך בלי לבצע בדיקה וצילום רנטגן.
בכל מקרה יש לבדוק באיזה עומק השבר.
במידה והשבר מעל גובה החניכיים הרי שניתן לשקול ביצוע סתימה יצוקה ( אשר יכולה להשלים את הקיר החסר ולתת מענה מצויין לעומס הלעיסי) או לבצע טיפול שורש + מבנה וכתר.
במידה והשבר מתחת לגובה החניכיים צריך לבדוק האם ניתן לשקם או שיש צורך לעקור .
בכל מקרה יש להבדק .
במקרה שלך יש כאבים כנראה שיהיה צורך בטיפול שורש.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר טיפול שורשרבקה28/11/2016
איך היא נמדדת ?
האם יש לי עדיין כאב לאחר 5 ימים מטיפול השורש, זה מבשר רעות ? הכאב הוא לא באזור השורש אלא מעלה יותר בלחי...
כמו כן נרשם לי שמדובר בשורש עם אנטומיה חריגה. למה הכוונה ? בצילום נראה כי השור ישר לגמרי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הצלחה של טיפול שורש
ד''ר ניצן שלזינגר29/11/2016רבקה שלום,
ישנם מצבים בהם יש רגישות משן שעברה טיפול שורש - הריגושת יכולה להמשך ימים ואפילו שבועות.
הדבר יכול להגרם או דלתק שהולככת ונעלמת או בגלל לחץ הידרוסטאטי של מילוי סתימת השורש ועוד סיבות נוספות.
בכל מקרה אין הדבר מעיד על טיב או הצלחת טיפול השורש.
אנטומיה חריגה בשטיפול שורש - יכול להיות תעלות מפותלות או חיבור של התעלות בקצה השורש או תעלות צדדיות , בד"כ תעלו כאלו קשות יותר להכנה ומילוי.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה טיפול צריך - עקירה או טיפול שורש?איילת28/11/2016
יש לי שן שלא ברור לגמרי אם עקירה או טיפול שורש. כנראה עקירה אבל לא סגורים יש לי כירוג לעוד כמה ימים ואם יצטרכו כבר יעקרו בבדיקה אין בעיה יאריכו עוד קצת את התור. השאלה אם בסופו של דבר יעקרו את השן האם זה מפריע יש לי טיפול שורש שבועיים בדיוק אחרי הכירוג לעשות לי מדובר באותה לסת אבל צד שני ושתיהן טוחנות שככה שתיהן אחת האחרונה ביותר ואחת לפני האחרונה ביותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עקירת שן וטיפול שורש בשן סמוכה
ד''ר ניצן שלזינגר29/11/2016איילת /שירה שלום,
אין כל מניעה לבצע את הטיפולים הללו ביחד או כל אחד לחוד .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת שיניים זמניות לא נוחותיוגב25/11/2016
שלום רב,
נעשה לי טיפול השתלת שיניים. טרם שמו לי שיניים קבועות. כרגע שמו לי שיניים זמניות לאחר ששמו לי ברגים בעצם. השיניים הזמניות ממש לא נוחות, ויש רווח בין השן לבין החניכיים ונכנס אוכל. האם ניתן להחליף את השיניים הזמניות לשיניים נוחות יותר עד שימשימו שיניים קבועות? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם ניתן לשפר כתרים זמניים?
ד''ר ניצן שלזינגר29/11/2016שלום יוגב,
במידה ויש מרווחים בין הגשר הזמני לחניכיים ובמידה וניתן להסיר את הגשר הזמני ( ואין צורך להמתין לקליטת השתלים), הרי שניתן למלא את המרווחים הללו ע"י אקריל.
פנה לרופא המטפל והתייעץ איתו.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השחרה של שן בינה טיפולמיטל25/11/2016
שמתי לב שיש לי פתאום השחרה של שן בינה מה זה אומר ואם יש בעיה המצריכה סתימה או טיפול שורש האם עושים או שמעדיפים כיום רק לעקור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן בינה לעקור או לטפל?
ד''ר ניצן שלזינגר29/11/2016מיטל שלום,
שן בינה הינה שן ככל השיניים - אולם מאחר ולא תמיד יש לה מספיק מקום בלסות - היא בוקעת בזוויות שלונות או שהיא נשארת כלואה .
אולם במידה והשן נמצאת במנח רגיל ומתפקדת כיתר השיניים וממולה יש שן בינה נגדית - הרי שרצוי לטפל ולשמר את ה/שן.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצורך בטיפול שורש בשןעינת25/11/2016
האם במקרה שך שליקה ו/או שבר קשה לי לזהות מה זה בדיוק אבל זה מספיק גדול עם כאבים וחיספוס גם לפי דעתי בקיר חיצוני של השן ומציקה מאוד השן חוץ מהכאבים שמטרידה מאוד ומרגישה כל הזמן כמו גוף זר ותחושה כמו של אבן ושוב סיכוי גדול שיצטרכו כבר טיפול שורש אם זה כואב ומטריד מאשר סתימה והאם שבר או פגיעה מהשחיקה שמצריכה טיפול שורש רואים בצילום או אפילו לא צריך אלא מספיק בדיקה?
חזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צורך בטיפול שורש
ד''ר ניצן שלזינגר29/11/2016שירה שלום,
השאלה ממש לא ברורה - בכל מקרה ממליץ לפנות לרופא השיניים והוא יבדוק וחליט מה צריך לבצע
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפל לי שתל מה עלי לעשותמירי24/11/2016
לפנח כשבע שנים הותקנו לי שתלים, הערב נפל לי כתר שלארבעה שתלים, אחד השתלים יצא עם הכתר. השתל שיצא חלוד. לעת עתה הדבקתי את הכתרים עם דבק זמני.
לא שמתי דבק בכתר עם השתל החסר, כך שנותר שם חלל של המבנה. שתי שאלות
האם החור של השתל יתטחה מעצמו?
האם החלל שנותר בכתר עלול להפיל לי שוב את הכתרים ואיך עלי לפעול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שתל שנכשל -
ד''ר ניצן שלזינגר29/11/2016מירי שלום,
אכן לפי הצילום השתליצא החוצה.
את שואלת לגבי מה לעשות עם החור שנוצר - בד"כ המקום יסגר .
אולם עלי להתריע בפנייך - עלייך להבדק אצל הרופא המטפל שכן יש לבדוק את מצב יתר השתלים, בד"כ כאשר שתל אחד נכשל , סביר שגם יתר השתלים יהיו במצב לא טוב.
חשוב לציין כי יש לתחזק את השתלים ע"י ניקוי והקפדה על הגיינה וכן ניקוי אבן תקופתי.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מירי29/11/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה בקשר לשחיקת שינייםנטע18/11/2016
אמרו לי שאני שוחקת שיניים וצריכה סד , אמרתי שאחשוב קשה לי להבין איך אשים את הסד ואתרגל ועכשיו שאלתי היא מה יכול לקרות לי אם אחליט לא לעשות סד למרות השחיקות מה יכול לקרות אילו נזקים מהמצב הזה ואם אין תחליף משהו אחר חוץ מסד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נזקים עקב שחיקת שיניים
ד''ר ניצן שלזינגר29/11/2016שחיתק שיניים או הידוק שיניים - הינן תופעות הגורמות לחצים גדולים מאוד על המשנן , המפרקים ושרירים
יוכלים להגרם נזקים:
1, שחיקת חומר שן - עד למצב קיצוני של הגעה לגובה החניכיים.
2. חריצים בצואר השן עד כדי שבר של השן או צורך בטיפול שורש .
3. סדקים ושקרים של השיניים והשורשים.
4.נסיגת חניכיים.
5. עיבוי שרירי הלעיסה.
6. כאבי ראש.
7. פגיעה במפרקי הלסת.
נראה לי שלאור הנ"ל ( ויש עוד) את מבינה שרצוי להשתמש בסד לילה על מנת למנוע את התופעות הללו.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיקה חזקה בסתימה וכאבדורית17/11/2016
שחקתי את הסתימה שלי , וזה כואב חשבתי שזה יעבור ובינתיים עברו מעל 10 ימים וממשיך לכאוב רואה שבר בסתימה האם כל התסמינים האלה מצביעים על תסבוכת וסיכוי גבוה לטיפול שורש במיוחד שזה כואב הרבה ולא סתם פה ושם , הבעיה שעוד כמה שבועות יש לי טיפול שורש בשן אחרת וחושבת אם ללכת בינתיים עד הטיפול השורש לרופאה הרגילה או לחכות והאם אם זו היתה שחיקה קלה זה היה אמור לעבור תוך ימים בודדים כמו שתמיד קורה לו או שיש אפשרות ששחיקה תכאב המון זמן או שהסיכוי באמת פגיעה גדולה בסתימה ולכן הכאב החזק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שחיקה שן וכאב
ד''ר ניצן שלזינגר19/11/2016דורית שלום,
לא ניתן לתת לך חוות דעת מבלי לבצע בדיקה קלינית ולראות צילום רנטגן -.
ממליץ לפנות לרופא המטפל על מנת שיבדוק ויחליט לגבי הטיפול המומלץ
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבע שן במהלך טיפול שורשרינת16/11/2016
האם הגיוני שתהייה שחורה ?
בוצע רק פתיחה וניקוי
עדיין לא בוצעה הרחבת השורש וחלפו כבר יותר מ 3 שבועות
מה הסיבה לכך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שינוי צבע של שן שאיבדה את החיות
ד''ר ניצן שלזינגר19/11/2016רינת שלום,
שן אשר מאבדת את החיות שלה יבד"כ תשנה את צבע לכהה יותר- הדבר נכון בשן אשר יש לה טיפול שורש , אולם גם שן שאיבדה חיות ואינה מטופלת ( למשל שן שקיבלה מכה חזקה ואיבדה את החיות שלה ) יכולה לשנות את הצבע שלה לכהה יותר ולעיתים כך מזהים את הצורך בטיפול השורש.
לא תמיד ברור מדוע השן משחירה - אולם ניתן להלבין את השן או להתקין עליה כתר אשר מכסה את הצבע הכהה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת סב חודיתבמהלך טיפול שורשיעל16/11/2016
מהי ? וכיצד ניתן להתגבר עליה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלקת סב חודית במהלך טיפול שורש- טיפול
ד''ר ניצן שלזינגר19/11/2016שלום יעל,
כל מהותו של טיפול השורש הוא למנוע חדירה של חיידקים דרך השורש - .
במידה ויש כבר זיהום בקצה השורש - בד"כ הטיפול יבוצע לפחות בשתי פגישות - שכן מגיעים אל הזיהום עם הפוצרים + מרחיבים את התעלה ומנקים אותה ואז שוטפים עם שטיפות מחטאות ומכניסים אנטיביוטיקה ומשאירים למשך זמן של כ 2-3 שבועות על מנת לאפשר לאנטיביוטיקה לפעול נגד החיידיקים.
אז שוב מנקים את התעלה ומבצעים איטום של התעלה ( סתימהת שורש)-.
במידה ומראש בקצה השורש היה תהליך דלקתי שספג עצם - יקח מספר חודשים עד לבנית העצם מחדש באזור הזה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימנים של קיר שבור בשןנטע14/11/2016
שחקתי את אחת הסתימות ויש חלק גדול למעלה בצד ימין של הסתימה זה עכשיו מאוד מחוספס והרבה פעמים כואב , האם זה שבר או שבר בקיר ואיך נראה שבר בקיר שאפשר לראות פשוט חושבת מה הדחיפות ללכת ואם אפשר לזהות והאם שבר בקיר בצדדים או שיכול להיות בחלק העליון למעלה שם החספוס והוא מספיק גדול ? והטיפול הוא בדרך כלל טיפול שורש במיוחד אם יש כאבים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בשן של שן עם סתימה
ד''ר ניצן שלזינגר19/11/2016נטע שלום,
קשה מאוד להבין מן השאלה שלך מה באמת קרה, אבל שה לא משנה כי בכל מקרה צריך להגיע אל הרופא המטפל על מנת שיבדוק ויחליט האם צריך להחליף סתימה או לבצע טיפול שורש + מבנה וכתר
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב במהלך טיפול שורשדנה10/11/2016
הגעתי לרופא עם כאבים, הוא פתח את השן ביצע ניקוי, לדבריו כמעט מלא... בביקור הנוסף כשהוא הכניס את הפוצר הרגשתי כאב בקצה השורש.
מה יכולה להיות הסיבה לכך? האם העובדה שלא ניקה במלואו או משהו אחר ?
הוא אומר שזה נורמלי ואופייני. האכן ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאב בממהלך טיפול שורש
ד''ר ניצן שלזינגר10/11/2016דנה שלום,
בטיפול שורש עם הרדמה מקומית טובה לא אמור להיות כאב - ולא משנה האם בטיפול הקודם בוצע ניקוי מלא או חלקי.
במקרים בהם ההרדמה המקומית תפסה רק חלקית - במקרה כזה כאשר הטיפול מגיע למקום בו יש עצב - המטופל ירגיש כאב.
נראה שזה היה המצב אצלך ולכן סביר שאין כל בעיה עם הטיפול אלא רק שההרדמה המקומית תפסה באופן חלקי.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה אמור לכאוב לאחר סיום הטיפול ?
דנה13/11/2016זה אומר שעדיין יש עצב ? כלומר שהטיפול טרם הושלם ?
לפעמים אפילו הלחי כואבת... מה יכול להיות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
כאב לאחר טיפול שורש
ד''ר ניצן שלזינגר19/11/2016דנה שלום,
מסביב לשורש השן יש רקמה חיה של עצם עם עצבוב ולכן לפעמים לאחר טיפול שורש יש כאב - הסיבה הנפוצה ביותר לכאב נובע מלחץ הידרוסטאטי שנוצר לאחר הסתימה עצמה והוא אמור להתפוגג עם הזמן.
במידה ויש כאבים גם בלחי - יתכן וזה נובע מן ההרדמה המקומית עצמה - עם הזמן זה אמור לעבור.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)



.jpg)
.jpg)



