מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עקירת כתר בעייתי והמשך טיפול מה לעשותשירה16/04/2016
יש מצב שהולכים לעקור לי שן טוחנת . אבל אני גם באמצע מדידות גם למעחה אבל בצד שני. השאלה כמה זמן אחרי העקירה אפשר יהיה להמשיך במדידות מבלי שיכאב או יזיק למקום העקירה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר18/04/2016לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר זמני תוספתשירה15/04/2016
הכתר הזמני באמת נפל הבעיה שנשבר ל2 חלקים ולא שווים האם במצב כזה מתקנים או חדש ? וגם מאז שאין לי שם כתר גם כואב המקום זה הגיוני או שצריך להעיד / להדליק איתות שמשהוא לא תקין כי הרבה פעמים נפל והייתי בלי וזה לא כאב האם לאור זה הגיוני שמשהוא קרה והאם זה שאני שוחקת גם יש השפעה על המצב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר18/04/2016לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לאחר השתלת שן ועקירת שן בינה כלואהמורי15/04/2016
שלום,
לפני כיומיים עברתי עקירת שן בינה כלואה תחתונה (צד שמאל) ובנוסף השתלת שן (שן 36) סמוכה לאזור העקירה.
כרגע יש נפיחות ומעט קושי בבליעה ואני מבינה שהדבר תקין. מה שמטריד אותי הוא שמאוד כואב לי לסגור את הפה עד הסוף וגם לפתוח אותו. אני גם לא יכולה ללעוס דברים רכים. זה תקין? לאחר כמה ימים התופעה צריכה לחלוף?
אציין שאין לי יותר דימום והתחיל להיווצר לי מין קרום לבן באזור ההשתלה והעקירה, זה בסדר?
אודה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תופעות לאחר השתלת שן ועקירת שן בינה כלואה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר18/04/2016מורי שלום,
התופעות שאת מתארת , הנין בגדר הנורמה.
עקב הפצע שקיים באזור העקירה סביר שתהיה מגבלה בפתיחה או סגירת הפה.
הקרום הלבן - הינו הגלד שנוצר במקום - מאחר והמקום רטוב ומדובר ברירית - הרי שאזור העובר ריפוי , יראה לבן.
מאחל רפואה שלמה והחלמה מהירה
:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר זמנישירה14/04/2016
שלום אני בתהליכים של הרכבה לכתר קבוע שלא הולכות המדידות הלוך וחזור . פתאום היום באחת השיניים שצריכים לעשות את הכתר מתנדנדת (כמעט בטוחה שזו השן ) למרות שהייתי אצל הרופאה לפני חודש ושמה לי הרבה דבק , מה יכול לגמור והאם יכול להיות שמשהו השתבש ויותר מורכב , ובשן הנ"ל כבר עברתי ניתוח הארכת כותרת , יש לי עוד כמה ימים אשאל גם שם מקווה שיחזיק מעמד ולא ייפול לגמרי , אבל מה יכול להגרם יכול להיות משהו שהשתבש בכתר הזמני או מעבר לזה , יכול להיות שיבוש שיצטרכו טיפול חוזר או מורכב יותר ? כי מהניתוח שהייתי עוד כמה פעמים עם המדידות החוזרות מאז עוד אף פעם לא התנדנד / נפל וזה וזה בזמן מאוד קצר שהדבק יירד שרק לפני חודש הייתי בטיפול חוששת שמשהוא השתבש ומסבך את העניינים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר ניצן שלזינגר18/04/2016לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_שיניים' id=link]רפואת שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חששות מטיפול שורש בשן עם כתר זמנירוני30/03/2016
שלום.
נקבע לי טיפול שורש בשן עם כתר זמני, (שהוא חלק מגשר של שלושה כתרים מחוברים), ואני מוטרדת.
איך זה עובד?
מוציאים את הכתר לצורך הטיפול? האם ניתן יהיה להחזיר אותו באופן מושלם לאחריו? (מסיבות ברורות, לא אוכל להסתובב בלעדיו).
אשמח לתשובתכם בהקדם.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חששות מטיפול שורש בשן עם כתר זמני - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר04/04/2016רוני שלום,
במקרים בהם יש כתר זמני על שן המיועדת לטיפול שורש - ניתן להוריד את הכתר , לבצע את טיפול השורש ולהחזיר את הכתר למקום.
לכן אין לך ממה לחשוש .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתרשירה25/03/2016
רצית את עזרתך מה קורה לטכנאי כבר 3 -4 פעמים הרופאה נותנת הוראות לשנות את המידות של כתר שצריכים לעשות , נותנת מצלמת מראה שיש עוד הרבה מקום , ולמרות זאת לא נעשה טוב ואומרת שיש עוד הרבה מקום ולא צריך ניתוח חניכים אמרה שיש עוד בערך 3 ס"מ , מה יכול לגרום לכך ויכול להיות שבסוף כן אצטרך ניתוח ולא יצליחו למרות שיש עוד מספיק מקום , מקווה שהפעם זה יצליח עשתה ליתר בטחון גם שוב עוד פעם כמו המדידה הראשונה שיעשה דגם חדש אבל איך זה הגיוני ומה הפתרון והאם יש עוד משהו לעשות חוץ מהתעקשות עם הטכנאי והסברים לו , לא יכול שבמצב כזה יצטרכו כן הארכת כותרת שיש מספיק מקום למרות שבאמת יש לי שיניים קטנות מאוד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתר - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר04/04/2016שירה שלום,
קשה לתת יעוץ על סמך התיאור שלך ללא צילומים ורנטגן רלוונטי.
מאחל הצלחה ובריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר ללשון אחרי שתלים בכל הפהאורנה19/03/2016
שלום ותודה מראש,
יש לי שאלה קצת מוזרה אבל מטרידה. עשיתי טיפולי שיניים, בתקופה האחרונה הסתכלתי הרבה בפה וגם הוצאתי הרבה את הלשון כדי לראות את הטיפולים. יש דבר כזה שהלשון יכולה להתארך? משום מה נדמה לי בגלל שהוצאתי אותה הרבה היא נהייתה יותר ארוכה או שרק נדמה לי.
תודה רבה על התשובה, אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה בקשר ללשון אחרי שתלים בכל הפה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר19/03/2016אורנה שלום,
נראה שהדבר רק נדמה לך- הלשון לא התארכה כתוצאה מהוצאתה התכופה החוצה .
:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורשיונית11/03/2016
האם יתכן שרופא יגיד לי על שן שהיא זקוקה לטיפול שורש והיא בכלל לא כואבת לי ?
מה יקרה אם לא אעשה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול שורש - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר12/03/2016יונית שלום,
ישנם מצבים בהם שן מאבדת את החיות שלה מבלי שיהיו כאבים.- ישנם סימנים כגון השחרה של השן או חוסר תגובה לגירוי שלקור.
במקרים כאלו רצוי לבצע טיפול שורש - .
במידה וטיפול שורש לא יבוצע כשאר השן איבדה את החיות שלה , סביר שבמשך הזמן תתפתח דלקת מתחת לחוד השורש והמקום יזדהם.
רצוי לבצע את הטיפול עוד לפני שמתפתח זיהום , כי אז סיכויי ההצלחה גדלים.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה זמן בממוצע מחזיק שתל של שן טוחנת תחתונה?יוסי10/03/2016
אני אמור לעשות ורוצה לדעת אם יש משמעות לסוג השתל ואיך להימנע ממצב שהוא לא נקלט תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כמה זמן בממוצע מחזיק שתל של שן טוחנת תחתונה? - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר12/03/2016יוסי שלום,
על פי הספרות הרפואית , שתל דנטלי מחזיק כ 10 שנים.
עלי לציין כי מדובר בממוצע - ויש משמעות להרבה גורמים כגון:
מצב השינים הסמוכות, מחלת חניכיים פעילה? האם יש לעיסה סימטרית?
טיב העצם - האם העצם מספיק רחבה ויש מספיק מקום לשתל?
איך בוצעה ההשתלה?- האם לפי הפרוטוקול? האם בזווית נכונה?
איזה שתל?- האם עם אישורים של FDA CE? חברה טובה ורצינית עם מחקר?
איך בוצע השיקום- האם מאפשר ניוקי טוב?- האם יש פיזור עומסים נכון?
איך מתחזקים ומנקים את השתל?
ועוד....
כמו שאתה מבין , יוסי, יש הרבה גורמים להצלחה של שתל לאורך זמן.
עלי לציין כי סכויי קליטה של שתל הינם של 96% , כאשר מבוצע בידיים מיומנות.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת רצפת הסינוס - סיכוי וסיכוןיצחק28/02/2016
כאשר צריך לבצע הרמת סינוס לצורך שיקום דנטלי האם זה בעצם אומר ש"דוחפים" את הסינוס כלפי מעלה ? ואז בעצם הוא צריך לתפקד בפחות מרחב ממה שהיה לו... ?
האם אין בכך סיכון לסינוסים ולתפקודם ? האם תפקיד הסינוס בעצם קשור למערכת הנשימה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרמת רצפת הסינוס - סיכוי וסיכון - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר29/02/2016יצחק שלום,
הסינוס המקסילרי - הינו חלל המצוי מעל לאזור השיניים הטחנות העליונות והינו אחד ממספר סינוסים . הסינוס המקסילרי הינו חלק ממערות האף והוא קשור למערכת הנשימה . תפקיד הסינוסים אינו ברור , יש החושבים שהוא עוזר בליחוח( הגברת הלחות) וחימום האויר הנשאף לפני כניסתו לריאות . יש הסבורים כי המטרה של הסינוסים היא להקטין את משקל הגולגולת.
בכל מקרה כאשר מבצעים הרמת סינוס בעצם מרימים מעט את הרירת המצפה את הסינוס מכניסים גרירי עצם אשר לאחר כ 9 חודשים הופכים לחלק מרצפת הסינוס . אל העצם הזו ניתן להשתיל שתלים דנטליים.
מאחר וכמות העצם הנדרשת הינוה בין 10-13 מ"מ הרי שמדובר בנפח קטן של עצם אשר אינו משפיע על תפקוד הסינוס .
עלי לציין כי בד"כ לאחר עקירת שן טוחנת עליונה - הסינוס גדל על חשבון המקום שבו היתה השן בתהליך שנקרא איוורור ( פנאומטיזציה של הסינוס) - כך שהרמת הסינוס בחלקה מחזירה את נפח העצם שהיה מלכתחילה.
מקווה שהייתי לעזר.
בברכה
דר' ניצן שלזינגר :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לעשות טיפול שורש?זאב גרבר22/02/2016
שלום,
בוצעה סתימה בשן בעקבות כאבים.
הכאב המשיך וכעבור שבועיים הלכתי שוב לרופא השיניים.
הרופא רשם מוקסיפן והפנה לטיפול שורש.
לאחר נטילת המוקסיפן הכאב נעלם.
כרגע אין כאבים כבר יותר משבועיים.
האם טיפול שורש כרגע הוא חיוני?
האם יתכן נזק אם לא יבוצע טיפול שורש?
בתודה מראש
זאב גרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם לעשות טיפול שורש? - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר25/02/2016זאב שלום,
קשה לתת חוותת דעת ללא בדיקה.
בכל מקרה - ישנם מצבים בהם קיימת עששת עמוקה הקרובה למוך השן , בסילוק העעשת צמגיעים מאוד קרוב למוך השן אולם עדיין לא רואים צורך ברור בטיפול שורש.
במקרה כזה יש 3 אפשרויות :
1. לא תהיה רגישות והכל בסדר.
2. לאחר השחזור יש רגישותת לטמפ' אבל לאחר זמן מסויים הרגישות פוחתת ונעלמת.
3.קיימת רגישות לאחר הטיפול אשר אינה חולפת ואפילו מתגברת - במקרה כזה יש לבצע טיפול שורש.
במקה שלך - יתכן ויש צורך בטיפול שורש למרות שכעת אין כאבים - במידה והכאב נבע מדלקת שהגיעה לעצב. הרי שאנטיביטיקה לא היתה עוזרת - , במידה והכאב נבע מדלקת שהגיע לעצם מסביב לשורש - האנטיביוטיקה יכולה לעזור.
ממליץ להגיע לטיפול ובדיקה אצל הרופא שלך.
בברכה
דר' ניצן שלזינגר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגי שתליםסיגל20/02/2016
כדי לעבור השתלת שיניים ללא הרמת סינוס מצאתי ברשת כמה פתרונות
בלייד, סובפריסטל, להב, זיגומה, פטריגואיד.
מייעוץ עם רופא שיניים הבנתי כי שיטות אלו חדשניות ומעטים הרופאים אשר יודעים לבצעה בהצלחה.
האם תוכלו להאיר עיניי בהבדלים בשיטות ומהי השיטה העדיפה כאשר קיים חוסר עצם וכאשר הרמת סינוס היא בעייתית.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סוגי שתלים - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר29/02/2016סיגל שלום,
על מנת לייעץ באופן ספציפי - יש כמובן לבצע בדיקה + צילומים רלוונטיים.
בכל מקרה גם עבור השתלים שציינת יש צורך בעצם מינימלית ובמיקום מסויים - לא כל פתרון מתאים לכל אחד.
הרמת סינוס נדרשת עבור חוסר של עצם בלסת העליונה באזור אחורי- בד"כ לאחר עקירת השיניים העצם מאבדת נפח ומהצד השני הנפח של הסינוס גדל על חשבון העצם - כך שכמות העצם הזמינה להשתלה קטנה.
ישנם מספר סוגי שתלים אשר נותנים פתרונות במקרים של חוסר עצם באזור וסינוס ובכלל, סקרתי מספר סוגי שתלים:
1.בלייד ולהב - הינו אותו הסוג- מדובר בשתלים אשר נראים כמו להב כלומר צרים מאוד ולכן מתאימים לעצם צרה במיוחד - עדיין יש צורך בעצם עם מיימד גובה מספק - בד"כ לא יתאים לאזור של הסינוס - כי בד"כ החוסר הוא במימד הגבוה של העצם.
2. שתל סובפריאוסטלי- הינו שתל שאר מותקן רק על פני השטח החיצוניים של העצם ורקמת החניכיים מכסה אותו. היום ניתן ליצר שתלים בהתאמה אישית לכל אתר ע"י סריקה תלת מיימדית של העצם ויצור שתל מתאים. את השתלים הללו נ ניתן לקבע באמצעות ברגי חיבור אל העצם - ברגי טיטניום קטנים אשר אינם דורשים עצם מרובה ( בדומה להתקנה של צירים של ארונות)- שתלים כאלו מתאימים גם עם עצם מינימאלית - אולם עדיין אין מספיק מחקר ומידע לגבי מה קורה עם השתלים הללו לאורך הזמן.
3.שתל פטריגואדלי- הינו שתל המעוצב כשתל רגיל ( בצורה מתכנסת) ארוך יותר מן הרגיל - מעל ל18 מ"מ - אשר מותקן בצורה זוויתית בחלק האחורי של הלסת - ( מאחורי הסינוסים) ויכול לשמש כנקודת עיגון אחורית לגשר - י/ש צורך כמובן בעצם מספקת באזור הזה.
4. שתל זיגומטי - הינו שתל המקבל את העיגון שלו מהעצם הזיגומטית (העצם הבולטת בפנים אשר מצויה בקו האוזן וארובת העין - זוהי הקשת הזיגומטית- הבסיס שלה קרוב יותר לכיוון האוזן)- השתל הזה ארוך מאוד מעל ל 5 סנטימטר. קיימות שתי שיטות עיקריות להתקנת השתל - האחת דרך הסינוס עצמו ואילו השניה - השתל עובר בקיר הצדדי של הסינוס.
השתל נותן תמיכה אחורית לגשר - .במקרים בהם אין עצם באזור קדמי , ניתן לבצע שני שתלים זיגומטיים בכל צד של הלסת ולקבל תמיכה לגשר שלם.
ההשתלה מורכבת יותר מן ההשתלה הרגילה עם סיכונים גדולים יותר.
5. שתל קצר- במקרים בהם גובה העצם הוא 6 מ"מ - ניתן להשתמש בשתלים קצרים יותר מן הרגילים עם שיעורי הצלחה טובים.
6. שתלים נפתחים:- ישנם שתלים אשר מותאמים לעצם קצרה- שתלים אשר עם החדרתם הם נפתחים בדומה לדיבל ג'מבו - דבר אשר משפר את האחיזה שלהם בעצם ובנוסף מגדיל מאוד את שטח הפנים של השתל ובכך מאפשר פיזור טוב יותר של כוחות אל העצם.
אלו השתלים המיוחדים במקרים של חוסר בעצם - עלי לציין כי לכל שיטה יתרונות וחסרונות ויש להתאים כל מקרה לגופו .
מקווה שהייתי לעזר
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילומיםקובי20/01/2016
לכמה זמן תקפים צילומים ?
פנורמי / סטטוס / CT
כלומר עד כמה זמן אחורה ניתן להשתמש בהם ? .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילומים - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר25/01/2016קובי שלום,
אין תשובה ברורה לכמה זמן צילומים תקפים- במידה ובוצעו טיפולים בפה לאחר הצילומים - הם כבר פחות רלוונטיים.
לגבי CT- במידה והוא בוצע מיידית לאחר עקירות או לפני עקירות הרי שאחרי 6 חודשים הוא כבר לא תקף.
במידה ובוצע צילום בלסת שלא עברה שינויים , ואין מחלת חניכיים - הצילום תקף גם זמן ארוך יותר.
מקווה שהייתי לעזר :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות במידותספיר15/01/2016
שלום אני בתהליך לכתר קבוע בפה. עברתי את המידות שלחו למעבדה בדקו את כיפת המתכת מדדו ונראה בסדר שלחו שוב עם בחירת הצבע ואתמול בתור ששוב מדדו בכתר עם הצבע מה שלא ניסו הכתר ממש לא יושב טוב צילמו לראות אם יש בעיה שפספסו והכל תקין נתנו הוראות חדשות אם שינוי המתכת השאלה מה עושים במקרה כזה שינויים בכתר עם הצבע , מורידים את הצבע ואז עודים שינויים במתכת או כתר חדש כי כתבו או שינויים או כתר חדש פשוט מה נהוג והגיוני יותר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בעיות במידות - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר18/01/2016ספיר שלום,
במידה וכיפת המתכת מתאימה הרי שיש צורך רק לשנות את החרסינה ואין כל טעם בלקיחת מידה חדשה.
במידה כיפת המתכת אינה יושבת טוב , הרי שחייבים לקחת מידה חוזרת.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה חדשה
ספיר18/01/2016אני יודעת שהכתר לא יושב טוב ולא קצת אמרו שיש הרבה מקום עוד לשנות מה זה אומר בחרסינה או במתכת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בעיה חדשה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר18/01/2016ספיר שלום,
קשה לי לדעת על סמך התיאור שלך.
ממליץ לך לפנות לרופא ולשאול אותו את השאלות הללו.
:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרסינה או זירקוניהisca04/01/2016
הי שלום,
אני רוצה להחליף כתר קידמי בעקבות נסיגה מעליו.
כרגע יש לי כתר חרסינה ואני רוצה לעשות זירקוניה אם אני כבר מחליפה, נאמר לי במרפאה שהכתר זירקוניה אומנם יותר אסטטי אך פחות חזק מחרסינה.
האם זה נכון ? איזה כתר עדיף מבחינה אסטטית וחוזק לשן קידמית?
תודה ושיהיה לכולם חורף בריא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חרסינה או זירקוניה - תגובה
ד''ר ניצן שלזינגר06/01/2016isca שלום,
כתר זירקוניה או חרסינה ?
כתר זירקוניה הינו כתר אשר הבסיס שלו ( הכיפה) עשוי מזירקוניה והוא מצופה בחרסינה ( ישנם כתרים העשויים רק מזירקוניה, אבל אז האסטטיקה פחות טובה).
כתר חרסינה - אני משער שהכוונה לכתר על בסיס מתכתי ( זהב או מתכת אחרת) - הינו כתר אשר הבסיס שלו עשוי ממתכת והוא מצופה בחרסינה.
התוצאה האסטטית תהיה בד"כ טובה יותר בכתר על בסיס זירקוניה .
מבחינת חוזק שני הכתרים טובים .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



