מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- התמודדות עם לחץ, פרידה, בגידה, פיטורין
- הפרעות שינה ועייפות
- פרחי באך
- פוריות הגבר והאישה, אמבריולוגיה,IVF
- ניתוחים פלסטיים, ניתוחי אף, כירורגיה פלסטית
- טרשת נפוצה
- פוריות רפואה סינית
- חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי
- תזונת ספורט
- מיניות האישה, מין נשי
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- שיקום פציעות ספורט, שיקום אורטופדי
- יעוץ זוגי ודייטינג
- רפואת שיניים לילדים
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
ד"ר אסנת רזיאל
טיפול רב תחומי בהשמנה כירורגית בכירה, מומחית לטיפול תרופתי להרזיה וטיפול רב תחומי בהשמנה והמנהלת הרפואית של אסיא בריאטריק - מרכז לטיפול בהשמנת יתר, אסיא מדיקל, אסותא רמת החיילפרופ` אלי הרשקוביץ
מנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בחטיבה הפדיאטרית ומנהל השרות למחלות מטבוליות מולדות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש סורוקה בב"ש. יו"ר לשעבר של האיגוד הישראלי לאנדוקרינולוגיה לילדים. מתמחה בגדילה, השמנה, סוכרת, מחלות עצם מטבוליות, בלוטות התריס ויותרת הכליה ועוד.
- אבחון פסיכו-דידקטי לילד שמשולב בגןמיכל01/02/2012
שלום, אני שואלת את השאלה עבור אחותי...
יש לה ילד גבוה מאוד שמשולב בגן רגיל שנה שנייה. הוא בן 5, ועתיד בשנה הבאה לעלות לכיתה א'. מחר יש פגישה עם הפסיכולוגית שרואה אותו בגן, ואחותי אמרה לי שהפסיכולוגית אמורה להציע/לבקש אבחון פסיכודידקטי. השאלה, מה זה? האם זאת תהיה המלצה או חובה? למה העניין נועד? כמה זה קובע לקראת עלייה לכיתה א'? ועוד משהו: האם הפסיכולוגית היא הסמכות היחידה שמחליטה על זה שיעלה לכיתה א' רגילה, או שזה מגיע יחד עם המלצת גננת לוועדת ההשמה? תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון פסיכו-דידקטי לילד שמשולב בגן - תגובה
דיטה הוד שיינבלט02/02/2012שלום מיכל,
מקווה שלמרות שהפגישה כבר נערכה יהיה לכן ערך בתשובה.
להבנתי, באבחון פסיכו דידאקטי לא בוחנים רק יכולות דידקטיות בתחומי אינטליגנציה, חשבון וקריאה / אוריינות, אלא גם בוחנים את המצב הריגשי של הנבחן. למשל אם נלחץ, אם אינו משתף פעולה, אם נינוח ובטוח בעצמו.
ניתן לשער שהפסיכולוגית מעוניינת באבחון כזה על מנת לקבל תמונה מלאה יותר לגבי הילד לפני שתיתן את המלצתה. סביר שהיא מכירה אותו על בסיס מפגשים לא תדירים ומעוניינת להכיר עוד פנים בו, ביכולותיו וקשיו.
אבל דעי שיש נהלים במעבר בין המסגרות -
לקראת ועדת ההשמה הגננת ממלאה שאלון (אולי הפסיכולוגית יועצת לגננת במילוי השאלון , אך הוא באחריות הגננת ובחתימתה) והשאלון מועבר להורים לידיעה ולחתימה.
הפסיכולוגית מעבירה את חוות דעתה לפיקוח לקראת הועדה.
יש דרישה לאבחון עדכני , אם אני לא טועה במקרה שעברו למעלה משנתיים מאז האבחון האחרון. ואז אפשר לבחור בין אבחון אצל פסיכולוג או בבטריה שלמה של האבחון, או באבחון מסוג אחר - כפי שמציעה הפסיכולוגית. זוהי בחירה של ההורים באיזה אבחון לבחור ובוודאי שלא ניתן לחייבם ללכת לאבחון פרטי ויקר. עקרונית, יספק את הועדה לראות אבחון בו מופיע שהילד עדיין מצוי על הספקרום.
בועדה שוקלים את כל המידע, בעיקר את זה שמעבירה הגננת, שכן השאלון שהיא ממלאה נוגע לכל תחומי התפקוד. ההורים נמצאים בועדה ויכולים להציג גם הם חוות דעת על התפקוד של אנשי מקצוע מטעמם. כמובן גם חוות הדעת של הפסיכולוגית תבוא בחשבון, אך אינה בלבדית בדרך להכרעת הועדה.
נאחל בהצלחה בהמשך הדרך,
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?