שתי שאלות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שתי שאלות
    תמר
    25/04/2013

    בני בן 5.5, בתפקוד גבוה וגם עם ADHD (לוקח ריטלין).

    1.הבעיה הכי גדולה שלו בגן זה שהוא הרבה פעמים נעלב מדברים שילד אחר אומר או עושה, למרות שאלה בכלל לא דברים מעליבים. למשל: כשהם מסיימים לאכול כל ילד שם פתק עם השם שלו על הלוח. כשהוא סיים לאכול ילד אחר רץ ללוח ואמר "אני אשים את השם שלך" (לא מתוך ניסיון לפגוע), אבל בני חשב שהילד השני יודע שהוא רוצה לשים את השם שלו ונעלב מאוד, ואפילו הרביץ לילד השני.

    האם יש דרך למנוע את היעלבויות היתר האלה ו/או לווסת את עוצמת התגובה להיעלבות (אפילו אם לא מרביץ, שגם לא יבכה ויכעס על הילד השני)

    2. יש לו תנועות משונות מאוד של משיכה במכנסיים באזור הישבן או המפשעה, או חיטוט באף. פעם זה היה "בקטן" ועכשיו היד שלו כל הזמן מושכת במכנסיים או מחטטת באף, וזה קצת קשה לצפיה וגורם לכך שקשה לנו לקבוע עם ילדים אחרים אחרי הצהריים, כי ההורים שלהם נרתעים.
    האם יש משהו לעשות נגד זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שתי שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתי שאלות - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    28/04/2013

    שלום דנה,
    בהחלט יש אפשרות להתערב. ואני אשיב בקצרה אך יש לתכנן את ההתערבות בצורה טובה.
    1. לסיטואציה של שימת השם אפשר לתת אזהרה והכנה מראש, הוא יכול ללכת לארוחה עם השם אצלו ביד, כדי למנוע מצב שמישהו יגע לו בשם
    אפשר שהסייעת שאיתו תשמור ותעיר לילדים, או לילד הספציפי ואם לא היא אז הגננת, שלא יגע לאחרים כי זה לא נעים להם.
    1.ב. כמובן הבעיה של אי הבנה של כוונות האחר או חוסר הבנה אם יש הצקה או לא, זו כמובן בעיה רחבה יותר הנוגעת ללקות בתיאוריית המיינד (את מוזמנת לקרוא על theory of mind) - היכולת להבין את המחשבות, האמונות , הרצונות והכוונות של אחרים. מישהו צריך לתווך לו את כוונות האחר. אפשר ללמד אותו לשאול "למה אתה עושה את זה?" אם הוא לא מבין. אפשר לעבוד בנוסף על זיהוי מצבים עם השאלה "הוא התכוון או לא התכוון? הוא רוצה או לא רוצה?" וכדאי להתכונן למצבים מגוונים של החיים , למשל עם בובות במשחק סימבולי או עם סיפורים חברתיים המציגים סיטואציות מגוונות בין ילדים, עם אתגרים דומים.
    2. לגבי הגירודים והנגיעות - כדאי לשאול אותו אם משהו מציק לו (אולי גומי/ מכנסיים/ תחתונים לוחצים? ) בכל מקרה, כדאי לעקוב באילו מצבים עושה זאת - אם כשהוא עסוק בפעילות הוא מתעסק עם אביזרי הפעילות ורק אם הידיים חופשיות הוא מתעסק בבגדים, זו יכולה להיות אינדיקציה טובה. אפשר למלש לתת לו אז משהו להתעסק איתו - שרוך קטן או חתיכה קטנה של פלסטלינה (משהו שמזכיר את הרעיון של כדור לחץ).
    מקווה שיעזור לך.
    בהצלחה
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוא מפסיק את הנגיעות רק כשהוא ישן

    יעל
    29/04/2013

    וכמובן ששאלתי למה הוא נוגע - אז הוא תמיד מוצא תירוצים אבל זה רק תירוצים.
    למשל: הוא אומר שהוא מושך במכנסיים באזור הישבן כי התחתונים נכנסות לו פנימה,
    אבל זה לא נכון כי הוא עושה זאת גם כשהוא ערום.

    האם אני אמורה להעיר? להתעלם? האם אין טיפול לזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לענת

    דיטה הוד
    29/04/2013

    אפשר בהחלט לטפל. היה חשוב לבדוק ולשאול. אפשר גם לשאול ברגע שהוא ערום ועושה זאת ולראות מה אז תהיה התשובה. אפשר להציע משחה נגד גירוד וכד.
    והתנהגותית - הדרך הסבירה היא לחזק על הזדמנויות בהם הוא לא מבצע את ההתנהגות. לקרוא לזה "שומר על הידים/ מתנהג יפה עם הידיים/ שומר ידיים שקטות/ לא נוגע". להגדיר שזה נעים יותר ככה שהוא "מתאפק/ מתגבר, כמו ילד גדול". ולהוסיף ככה יהיה לילדים נעים יורת לשחק איתך.
    אם הוא למשל נוגע כל דקה, כדאי לשבחו על איפוק כל 50 שניות. רגע לפני ולא רגע אחרי שעשה.
    וכפי שעניתי, כל התנהגות אלטרנטיבית וחיובית עם הידיים תהיה מועדפת, להיות עסוק, במשהו נעים ונוח, יעשה טוב לשני הצדדים.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו