מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הכרתי מישהו שיש לו אספרגרלילך22/06/2015
האם יכול להיות שתקופה ארוכה מכירים מישהו ולא מרגישים שמשהו אצלו לא בסדר כלומר שיש לו אספרגר? לא שמתי לב לכלום ולא שמתי לב שהוא שונה או משהו אצלו לא בסדר? האם יכול להיות שאדם נורמלי שאין לו אספרגר ולא שום דבר אחר לא ישים לב לזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכרתי מישהו שיש לו אספרגר - תגובה
דיטה הוד שיינבלט05/07/2015לילך,
השאלה שלך מעניינת ואני לא בטוחה שיש לה תשובה חד משמעית. יכול להיות שהבחור שהכרת הצליח לקיים אינטראקציה עם אסטרטגיות מפצות טובות. יש אנשים שממש מתאמנים על איך לנהל שיחה, יודעים ומודעים מאוד לאילו נושאים הולכים אצלם ואצל אחרים חזק, מצליחים לזהות כל מיני ניואנסים באינטראקציה של אנשים כדי לדעת מתי להצטרף לשיחה, איך אפשר לעשות כאילו מקשיבים מבלי להישיר מבט עם קשר עין. יתכן שהלמידה שלו היתה טובה מאוד ולכן "הערים" עליך. כשמקיימים אינטראקציה קרובה בדרך כלל מרגישים את החסכים החברתיים, עם אינטראקציה סביב סביבות ואירועים משתנים ודינאמיים יהיה קשה למישהו עם אספרגר להסוות את הקשיים או הלקות בהבנה החברתית, לאורך זמן. אני ממליצה לך לקרוא עוד על הלקות. יהיה לך מעניין לראות אם הסימנים היו שם כל העת...
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתגובה שלך מחרידה בעיני
אמא02/03/2016אין כאן שום הונאה או עבודה בעיניים על מישהו.
אנשים עם אספרגר גבוה מאוד רוכשים את היכולות במשך החיים.
נכון, יותר לאט מנוירוטיפיקליים,
נכון, הרבה פעמים בעזרת הקוגניציה כתחליף לאינטואיציה.
ואצל המון אספים רגשות האהבה האמפטיה האיכפתיות והרצון בחיברות לגמרי קיימים.
הבנת שפת גוף פחות
לגבי קשר עין- אצל חלק מהאספים קיים.
ואצל מי שפחות קיים הוא מקשיב הקשבה מלאה בלי קשר עין,
ואם הוא למד להסוות את החוסר בקשר העין זה בשביל הנימוס והמקובלות-לא כדי לעשות את עצמו מקשיב.
הוא ממילא מקשיב.
כותבת בתור רעיה ואם למספר ילדים חלקם אספים,
מדענית ואספית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד משהו
אמא02/03/2016אם הקשר שלהם היה אחד על אחד והאדם גבוה מאוד לא היתה סיבה שהיא תבחין במשהו, וגם אם כן ראתה משהו זה לא דברים שהיא היתה מעלה על דעתה כאוטיזם.
לגיל 30-40 אספים גבוהים מגיעים כשהם כבר מבינים את העולם ומתנהלים בו די טוב.
ההבדל הוא בניואנסים הדקים של התנהלות חברתית/תקשורתית.
פעם היו קוראים לזה מסורבלות חברתית.
יכול להיות הבדל גם במיומנויות עדינות של שיחה- נטיה לקטוע אחרים בדיבור, נטיה לנאומים או פחות תגובות לדברי השני בשיחה.
יש גם כנות ויושר יותר מהרגיל.
אולי אלה דברים שאפילו מצאו חן בעיניה-
איש שיחה מעניין וישר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד משהו - תגובה
דיטה הוד שיינבלט08/03/2016תודה שתרמת לנו מהידע והחוכמה שלך מקרוב.
אני מקבלת את הביקורת על המילה "הערים". אכן כשמדובר בניואנסים - קשה להבחין, וגם כשנהנים עם מישהו, נוטים פחות לחפש מה שלילי בו.
אני בהחלט מכירה את הזווית של להתאמץ עבור אחרים, עבור ניסיון להוביל להצלחה של קשר. זו מופיעה גם בקרב מבוגרים צעירים ומבוגרים בהתפתחות התקינה, כשעם הזמן ועם התחזקות הקשר , לעיתים , מתאמצים פחות עבור האחר. האפשרות הזו עדיין יכולה להתקיים כהשערה עבור הזוג המדובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

