אספרגר במבוגר -אבא לילדים קטנים ונשוי...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אספרגר במבוגר -אבא לילדים קטנים ונשוי...
    מעיין
    29/02/2016

    היי,
    נשואה לאדם שנמצא בספקטרום, יש אספרגר.
    לא מצליח לזהות מצבים חברתיים- כולל לא להבין אותי.
    מדובר באדם שלא מסוגל לחשוב קדימה, לחשוב על תוצאה לפני שתקרה , להרגיש מה מרגיש האחר, לדעת מה נכון להגיד ומה לא ומתי ואיך...ממש מתקשה בזה כמו ילד קטן.

    בקיצור-אספרגר על כל היבטיו.

    אין לי יכולת כלכלית להתחיל לטפל ולהקנות כלים ואסטרטגיות .
    מה כן?
    אני קואצ'רית בעצמי ומאמנת אישית - אני מציינת זאת כדי להראות שסביר להניח שיש לי גישה מסויימת ברמה סבירה לפחות לבני אדם ולהרגיש אותם.

    לכן, אשמח מאד אם תוכלי, עד כמה שניתן בעינייך, לספק לי ולו במעט אסטרטגיות לעבודה עם בעלי כדי שלפחות ינעם יותר זמננו יחד ונרגיש יותר כזוג , ביחד, בשיתוף, בחברות, בהבנה והזדהות עד כמה שניתן.

    אני מלאת מוטיבציה וכוח.
    עם ראש מאד מקורי ונמרץ..אך ניסיתי המון המון ללא הצלחה.

    אשמח לסיוע על גבי דף זה , אפילו טיפ אחד חזק ומשמעותי זה יהיה מעולה שבמעולים אם אקבל!!

    המון תודה!! (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסור שתטפלי בבעלך

    אמא
    02/03/2016

    זה משפיל ופטרוני
    אם זה מתאים לכם לכו יחד לטיפול זוגי אצל פסיכולוג/ית
    שמבין בספקטרום ומבין בטיפול זוגי.
    קיימים כאלה אם כי לא רבים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אספרגר במבוגר -אבא לילדים קטנים ונשוי... - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    08/03/2016

    על אף ההמלצה שאת מקבלת לא לטפל בבעלך, אני מציעה זווית נוספת חשובה - לבדוק איתו אם הוא שם לב לקשיים שאת מתארת ולהשלכות שלהם ביום יום עליך ועל הילדים, לבדוק איתו אם הוא היה רוצה בעזרה , אם הוא רוצה טיפול, ואם הוא רוצה את העזרה הזו ממך.
    אם כל אלה נכונים - כנראה שמתאים לפעול. אם משהו אחד מזה לא נכון - חישבי על פתרון אחר.
    אני מאוד מאמינה בהצגת המתרחש תחת מודל של פתרון בעיות, בעבודה תו"כ אירוע ולא ב"לשבת לדבר על זה" או שיעורים בהתנהגות חברתית. סביר ששזה ממש לא יתאים. ניתן למשל לפעול כך:
    1. זיהוי הבעיה (אוי לא, קורה משהו בין אבי ורמי)
    2. המשגת הבעיה (נראה לי שאבי ורמי מתווכחים. נראה לי שרמי כועס על אבי).
    3. הצעת פתרונות אפשריים (או שכדאי לגשת ולעזור להם או שכדאי לחכות קצת ולראות אם יפתרו את העניין ביניהם)
    4. בחירת פתרון מתאים (נראה לי שהם לא מצליחים לבד וצריך לגשת להתערב. הכי טוב לומר לאבי לוותר לרמי).
    5. ביצוע הפתרון וסגירת העניין (זה עבד מצוין. בדיוק מה שהיה צריך. אם הם לא מצליחים לפתור ויכוח לבד, הכי טוב להפריד ביניהם ולהגיד למי שהתחיל להתנצל).

    אני מקווה שזה נשמע רעיון עדין וסביר.
    בתקווה לבשורות טובות,

    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו