מידע רפואי
פורומים
- אנדוקרינולוגיה ילדים
- בחירת שם לתינוק, שמות לתינוקות, נומרולוגיה
- בנות, העצמה נשית
- הומאופתיה
- פרידות, גירושין, בגידות
- צמחי מרפא
- תרומת ביציות
- הריון ולידה - התפתחות עוברית
- NLP דמיון מודרך
- טיפולי ורידים, דליות, מחלות כלי דם
- מילוי קמטים, עיבוי שפתיים, הזרקת בוטוקס
- שרירנים ברחם - מיומה
- הורות טבעית
- נוירופידבק - טיפול לא תרופתי
- פסיכותרפיה
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
ד"ר אילן בוש
פסיכיאטר ילדים בכיר מומחה בפסיכיאטריה ילדים ונוער, הפרעות קשב וריכוז, מתן ייעוץ פסיכולוגי, פסיכותרפיה, אוטיזם, גיל ההתבגרות, הפרעות חרדה, הגיל הרךד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ריבוי תלמידים בכיתת חינוך מיוחדהורים05/09/2016
שלום, הילדה שלי נמצאת בחינוך מיוחד (בה"ס לליקוי תקשורתי). תמיד היו בכיתה 8 ילדים. השנה לקחו כיתה מקבילים של הכיתה של הילדה ויכניסו לכיתה אחד 15 תלמידים בכיתה אחד. אמרו לי שזה רק לחלק מהדברים הם יהיו ביחד, הילדה מספרת לי שהם גם במפגשים וגם במשחקים ביחד. בכיתה השנייה ילדים בתפקוד נמוך, בוכים וצועקים. הילדה שלי מספרת שמענישים אותה, בגלל שקשה לה עם בכי וצעקות. מה אני עושה? אני לא יכולה לספר למחנכת שהילדה מספרת לי לא מה שהיא אמרה לי ולבעלי. היום הילדה דיברה בלי סוף לבד, מפחדת לבד בחדר ולפני שינה היא אמרה לי המורה הכניסה אותה לחדר לבד, כי היה לה קשה עם צעקות. מה אני עושה? למי לפנות? מי אחרי על השינויים במסגרת? מדובר רק על הכיתות של הילדה וכיתה שנייה מקבילית. כל הכיתות אחרות הם ללא בעיה, אפילו יש כיתות שיש 5 ילדים. אם זה נכון לעשות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חינוך מיוחד
רוצה לעזור06/09/2016איפה את גרה? תבדקי באתר העירייה מי אחראי על חינוך מיוחד
קבעי פגישה עם המחנכת/מורה, אולי אם ידעו שבתך מספרת בבית מה קורה לה בבית ספר, היחס אליה ישתנה
זה מה שאני היתי עושה, לבחירתך דרכי פעולה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחינוך מיוחד - תגובה
דיטה הוד שיינבלט08/09/2016נושא מאוד מלחיץ ומטריד שאתם מעלים כאן.
אני לא הייתי עולה מיד לעיריה, אלא פונה מיידית למנהל/ת בית הספר.
יתכן שיש שיקולים, אולי באמת מספר השעות ביחד מצומצם. חשוב לשמוע מגורם שהוא יותר מערכתי מהמורה, אך לא מנותק או חיצוני כמו העיריה.
בהחלט יש מקום לספר בבית הספר מה הילדה סיפרה בבית ולדרוש הסברים, גם אם יגידו שהיא מעוותת את המציאות, עדיין יש להתייחס לתחושות שלה ולמצוקות שלה בכובד ראש.
באוכלוסיה מיוחדת, חשוב מאוד להכין ילדים לקראת שינוי. במקרה של שינוי מציף כזה, אם אכן כך הדברים, וללא עריכת הכנה מספקת, זהו מוקד קושי שיוצר מצוקה ומוריד ביצועים.
נשמע לי בעייתי להגיד לבית הספר לשלב ילדים עם החמישיה מכיתה אחרת במקום עם הכיתה הנוכחית. זה מעורר אנטגוניזם, וסביר שיש שם שיקול מערכתי שלא ידוע להורים. חבל ועצוב שלא משתפים הורים ואולי מנצלים את העובדה שילדים לא מדברים או לא נוהגים לשתף. אם גישה זו תתברר כנכונה, יש למחות עליה בקול רם, ואם התשובות שתקבלו מעידות על גישה זו, יש ליידע את הפיקוח בנושא.
בהצלחה,
אשמח לעדכון איך דברים מתקדמים.
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
הורים09/09/2016שלום ותודה על תגובתכם,
היום הילדה שלי, כשיצאה מהכיתה עם המורה להסעה, המורה אמרה לי "הילדה, היום כל זמן נגעה "שם" ושהילדה אמרה לה, "כי נעים לה". בזמן שהמורה סיפרה, הילדה פשות עמה ורקדה מרוב שרצתה להתפנות. אגב, הילדה כבר יומיים גם בבית התחילה להתאפק + אתמול בערב ברח לה קצת פיפי והיום גם בכיתה (המורה לא אמרה לי זה). בסוף ילדה נכנסה לשירותים בביה"ס. כאשר שאלתי, ילדה בביתה, הילדה אמרה לי, שהיא החזיקה, כי סיבה ראשונה - לא היה לה זמן להתפנות,
סיבה שנייה - יש ילד נעול בשירותים, כי הוא הרביץ לילד אחר,
סיבה שלישית - לא רוצה שהילד הנעל אותה בשירותים.
בזמן כשדיברתי עם המורה, הילדה שאלה את המורה "למה כעסת עלי?" אותה שאלה שאלתי את הילדה, "למה המורה כעסה עליה?", הילדה אמרה "כי ברח לי הפיפי". ביקשתי מהילדה, לארות לי איך המורה כעסה, הילדה קמה + הלכה לארון בגדים + פתחה דלת של הארון + וניסתה לסגור את עצמאה. על שאלתי, "איפה זה קורה?", התשובה הייתה "שם הכיתה, שמקבילית בתוך הכיתה שלה והיא הייתה לבד".
על המפגשים ושיעורי ספורט, התחילה לספר שרק כיתה שלה. אולי משנים מערכת.
הייתי רוצה לציין, אני לא יכולה לספר מה שהילדה מספרת לנו, כי בביה"ס לא אוהבים כשמדברים. אשמח מאוד, אם יש איזה אתר, עם רשימה של מוסדות חינוך מיוחד.
תודה וסליחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה - תגובה
דיטה הוד שיינבלט19/09/2016שוב הדברים נשמעים מטרידים.
אני מבינה שעולות שאלות על התפקוד בכיתה ובבית הספר. לכל בית ספר יש מנהל/ת, יש מפקחת מעליה.
אני ממליצה לבדוק עם הצוות ולא לקפוץ למסקנות רק לפי דברי הילדה, למרות שזה מעורר חשדות בעייתיים מאוד.
בנוסף, זיכרו כי מעבר מסגרת אחרי שנים הינו צעד שיש לערוך לקראתו הכנה ולא לבצעו באופן מיידי ומלחיץ.
אני מקווה שהמערכת תהיה פתוחה לשמוע את התלונות שלכם ולהגיב ברצינות הראויה.
משרד החינוך מפעיל קו פניות ציבור. זו אפשרות לעלות הלאה עם הבירורים. הנושאים שאתם מביאים פחות נוגעים למימד הקליני, ולכן אני מוגבלת בסיוע.
הקו הפתוח לפניות תלמידים והורים עומד לרשותכם בימים א'-ה' בין השעות 08:00-15:00 . אני מקווה שתצליחו להעזר בזה
בהצלחה
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?