מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אי כניסה להריון נוסףהורה18/03/2018
נולדו לי שמונה ילדים בריאים ורצינו לדעת האם זה מקשה על כניסה נוספת להריון? האם יש משהו שניתן לעשות בנידון? האם כלכלה מסוימת תשפיע?
חשוב לציין שיש לי היפותירואידיזם מאוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כניסה נוספת להריון
ד``ר אריה לידור18/03/2018שלום לך
אין בעובדה זו לכשעצמה הפרעה לכניסה להריון . אך אם קיימת בעיה בהשגת הריון נוסף יש צורך בברור הסיבה
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מותר עיסויים אחרי לידה?שירן17/03/2018
שלום רב, ילדתי לפני 10 ימים. לידה וגינאלית. הרדמה אפידורל. שאלתי היא האם מותר לעשות טיפולים לאחר לידה? אם כן אילו? האם יש הגבלה לסוג מסוים? ואם להמתין לאחר כמה זמן ניתן יהיה לעשות עיסויים? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לידה וגינאלית
ד``ר אריה לידור18/03/2018שלום לך
אין כל מניעה לבצע עיסויים
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרד מתחת לבטן בהריוןלאה15/03/2018
שלום ,
שבוע 19 כל הזמן מגרד במקום ספיציפי אחד .מתחת לבטן התחתונה איפה שפעם בוצע ניתוח . מה אפשר למרוח להקלה על הגרד ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף שאלה על ברזל
לאה16/03/2018הרופא אמר לי לקחת 2 כדורי ברזל ביום. נוטלת אקטיפירין .לעיתים גורם לעצירות או לעוויתות בבטן .רציתי לשאול אם אמרו לקחת 2 ביום ,איך ניתן לחלק את זה ביום ? אחד לוקחת בצהריים אחרי ארוחה בשרית .לגבי השני יש לי בעיה כי בערב אוכלת לרוב חלבי וידוע שאין לקחת אחרי חלב.אודה לעזרתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברזל
ד``ר איילון לחמן16/03/2018שלום.
מומלץ לקחת כדורי הברזל, אחד בבוקר ואחד בערב. כלומר שיהיו רחוקים אחד מהשני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגרד.
ד``ר איילון לחמן16/03/2018שלום.
ממליץ שתיגשי לרופאך,שיבדוק האזור המגרד ויחליט על הטיפול המתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עירוי של ברזל ופרנטלטליה15/03/2018
שלום,
הבנתי שכאשר מקבלים עירוי ברזל יש להפסיק מתן ברזל דרך הפה. העניין הוא שאני בשבוע 27 ולוקחת מדי יום פרנטל, המכיל גם הוא ברזל. האם עליי להפסיק לקיחתו עקב כך? הכדור מאוד חיוני עבורי שכן אני צמחונית...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרהנאטאל
ד``ר איילון לחמן16/03/2018שלום.
בעיקרון לא צריכה להיות בעיה מיוחדת בשילוב הפרהנאטאל ועירויי הברזל.אבל התיעצי עם רופאך ובצעי על פי החלטתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 17-OH-PROGESTERONE שבוע 4מיכל15/03/2018
שלום רב ,
אני ממש בתחילת הריון (שבוע 4 וקצת) בבדיקה :
17-OH-PROGESTERONE
יצאה התוצאה : 16.5 nmol/L
מה המשמעות והאם יש מקום להמשך בירור ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר OH-PROGESTERONE
ד``ר אריה לידור18/03/2018שלום לך
המדד הטוב ביותר לקיומו של הריון ואיכותו הוא רמת הורמון ההריון - HCG
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה גדולה בערכי ה-beta HCGשירי14/03/2018
ב06/03, פחות משבועיים מהביוץ, בטא הייתה 207. אחרי שבוע (13/03) בטא 6959. האם תקין?
זו לא עליה גדולה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה גדולה.
ד``ר איילון לחמן16/03/2018שלום.
העליה בערכים אכן יפה ומרשימה.המומלץ לבצע בדיקת US לתקינות וגיל ההריון, מספר העוברים וכו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימומים 7+4 כבר כמעט שבועיים- עם דופק חשובליאור14/03/2018
היי.
רציתי לשאול האם בשלב זה שיש דימומים כבר שבוע וחצי כלפעם בבדיקה נאמר שיש דופק .
האם יש היריונות תקינים עם דימומים שלא פוסקים? אני מאוד חוששת והיות וזה טיפול ולא רגיל בעצם הגוף מאותת שזה לא תקין.
בנוסף, הגדלנו את התמיכה אך מלבד זה שזה פחת זה לא מראה סימני סיום.
האם אתם מכירים הריונות שהתחילו ככה והסתיימו טוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימומים.
ד``ר איילון לחמן16/03/2018שלום.
בודאי שהיו הרבה הריונות שהחלו כפי שאת מתארת והסתימו עם תינוק בריא על הידים.אגב לצערי לא מכיר איתותים של הגוף לכך שזה לא תקין.מניח שאת מקבלת טיפול תומך עם תכשירי פרוגסטרון. בהצלחה בכל מקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספים בהריון ומינון חומצה פוליתאשרת14/03/2018
שלום,
אני בשבוע 27, עד כה נוטלת:
בבוקר - כדור פרנטל של אלטמן.
בצהרים - כדור פריפול.
בערב - כדור אומגה 3 של אלטמן.
כל אחד מהם מכיל 0.4mg חומצה פולית.
כעת בשל המוגלובין נמוך הרופא המליץ להוסיף כדור פריפול נוסף ביום. סה"כ אטול 1.6 מ"ג חומצה פולית. האם זה בסדר? האם לא מדובר בכמות יומית גדולה מידי של חומצה פולית? ומתי במהלך היום מומלץ לשלב את הכדור הנוסף?
תודה על המענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומצה פולית.
ד``ר איילון לחמן16/03/2018שלום.
לא ,המינון של החומצה פולית בסה"כ אינו גבוה.לגבי שילוב הברזל הנוסף ממליץ לקחת כדור פריפול אחד בבוקר והשני בערב והפרנאטאל בצהרים.האומגה שלוש לא משנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בקרם פנים המכיל צמח דקוריתנילי12/03/2018
שלום, אני בשבוע 8, עד כה השתמשתי כל יום בקרם פנים המבוסס על צמח הדקורית. הרגע גיליתי שהוא אסור לשימוש לנשים בהריון. זה צמח שגם אוכלים אותו, השאלה היא מה הנזק שיכול לעשות? האם הצמח אסור לאכילה או שמא אסור גם להשתמש חיצונית על הפנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמח דקורית.
ד``ר איילון לחמן19/03/2018שלום.
לקבלת תשובה מקצועית,יש להתקשר למחלקה המיוחדת לכך במשרד הבריאות,טל:02-5082825.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת היריון לאחר 2 ניתוחים לפרוסקופייםאנונימית11/03/2018
שלום, קצת היסטוריה עלי: אני בת 33 ויש לי אסטמה. היריון ראשונה- לידה בניתוח קיסרי בשל לידת עכוז. היריון שני- בחודש שלישי החלו דימומים ונאלצתי לשכב ולנוח עד הלידה. לידה טבעית. היריון שלישי- לפני כשנה עברתי ניתוח לכריתת חצוצרה בעקבות היריון חוץ רחמי. כתוצאה מכך לאחר שנה של נסיונות כושלים להיכנס להיריון, נאלצתי לעבור טיפולי ivf. לאחר הפריה ראשונה נקלטתי. היריון רביעי- בשבוע 7 עברתי ניתוח לפרוסקופי בשל תסביב שחלתי: תסביב מלא מצד ימין ותסביב חלקי מצד שמאל. כיום, כחודש אחרי הניתוח עדיין יש לי כאבים לרוב בצד ימין, ובבטן התחתונה. רק כשאני שוכבת הכאבים עוברים. אני עובדת במרחק של כ 55 קמ מהבית, ונוסעת באמצעות 2 אוטובוסים לכיוון. העבודה היא משרדית ולרוב בישיבה אך לחוצה מאוד. אחרי שלושה שבועות מהניתוח חזרתי לעבודה ואחרי יומיים הרופאה שלחה אותי לנוח בבית, כי הכאבים המשיכו להיות חזקים. האם לדעתך לאור המפורט, יש לי סיבה מוצדקת לבקש שמירת היריון?
סליחה על האורך ותודה מראש על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת הריון.
ד``ר איילון לחמן12/03/2018שלום.
אכן נראה שמגיעה לך מנוחה. כדי לקבל שמירת הריון,יש להוציא הטפסים המיוחדים מהביטוח לאומי שיומלאו עי רופא הנשים המטפל. לפני כל זאת ממליץ שתפני לרופא תעסוקתי בקופ"ח ,שימליץ על שמירת הריון עקב עברך הניתוחי והמרחק ממקום העבודה.עםהמכתב שלו,לחזור כאמור עם הטפסים מהביטוח הלאומי,לרופא הנשים המטפל.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
אנונימית12/03/2018תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרסאונד ראשון לבדיקת דופקגילי11/03/2018
האם האולטרסאונד הראשון לבדיקת דופק הוא ביטני או וגינלי ?
אפשר לבקש ביטני ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דופק.
ד``ר איילון לחמן12/03/2018שלום.
ע"פ הספרות הרפואית, הדופק נצפה בדרך כלל ,החל מהשבוע 6+3. יש צורך בבדיקה נרתיקית בגיל זה של ההריון.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - ומאיזה שבוע אפשר לעשות דרך הבטן ?
גילי12/03/2018
מאיזה שבוע אפשר להבדק דרך הבטן ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופק.
ד``ר איילון לחמן19/03/2018שלום.
לביצוע US דרך הבטן, מומלץ החל מהשבוע ה-12.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שק הריון תוך רחמי קטן האם הריון תקין?שני09/03/2018
שלום, הנתונים הידועים הם: שק הריון תוך רחמי קטן, עדיין לא נצפה קוטב עוברי. וסת אחרונה 8.1 תאריך הוצאת התקן 21.1.
יש תקווה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
ד``ר איילון לחמן09/03/2018שלום. לא ציינת באם המחזורים סדירים.אם סדירים,גיל ההריון כ-9 שב,דבר שלא מתאים לממצאים שתארת.דרוש המשך בירור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי מחזור בתחילת הריוןמירב08/03/2018
שלום ד"ר.
אני ממש בתחילת הריון (שבוע 4), רק בשבוע שעבר עשיתי ביטא .
יש לי מידי פעם כאבים בבטן כמו כאבי מחזור. זה מופיע כמה פעמים ביום .
האם זה נורמלי ?
כדאי לגשת לרופא ? הרי עדיין לא רואים כלום בשלב זה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
ד``ר איילון לחמן09/03/2018שלום.
אכן נשים רבות חובות כאבי בטן לא ברורים בתחילת ההריון.נובע בעיקר מצמיחת הרחם והשתרשות שק ההריון בתוכו. בכל מקרה מומלצת בדיקת US לודא מיקום ההריון שהינו בתוך הרחם,מספר שקי ההריון-תאומים? וכו.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי שפיר וציפ גנטיליהי08/03/2018
כרגע בשבוע 19 ולפי מה שהבנתי עד שבוע 20 מומלץ לבצע את מי השפיר (בת 29)
עשיתי שקיפות וסקירה מוקדמת והכל יצא תקין והגודל של העובר תואם בדיוק לשבוע ויום, מבחינת כל המימדים בבדיקה.
פתאום נכנסתי לחרדה שאולי עדיף שאעשה מי שפיר כי התוצאה של החלבון יצאה 1:6,000 ואצל הרוב יוצר 1:10,000
אפילו לאחותי שהיא בת 34 יצא יותר...
מגיעה לי בדיקת מי שפיר חינם דרך קופת חולים לאומית.
השאלה היא עד כמה זמן באמת מסכן את העובר? האם אתם ממליצים תמיד לעשות מי שפיר או שמיקרה שלי הייתם מחכים גם לסקירה מאוחרת, או שפשוט ממליצים לעשות? פתאום נכנסתי ללחץ ממש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי שפיר
ד``ר איילון לחמן08/03/2018שלום.
קודם כל התוצאה של 1:6000 הינה בהחלט תקינה.בדיקת מי השפיר וציפ גנטי הינה בדיקה בהחלטרחבה ומדויקת. הסיכון להפלה הינו ע"פ הספרות הרפואית,1:600.לציין בנוסף שאין הגבלת גיל הריון לביצוע הבדיקה. כלומר בכל שבוע ניתן.
ההחלטה הינה שלך.אגב כיצד זכית לבדיקה חינם בדרך הקופה?.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלייה שלא יוצאת בשלמותהנטע06/03/2018
שלום
היו לי שלוש לידות בשלושתם השלייה לא יצאה שבשלמותה בשני הלידות הראשונות נשארו חלקים דיממתי ונאלצו להוציא לי ידנית בלידה השלישית השלייה בכלל לא יצאה דיממתי המון ושוב הוציאו אותה ידנית בשלושתם הלחץ דם ירד משמעותית עד ל50/30 וקיבלתי עירוי נוזלים אני מאוד מעוניינת בעוד ילדים זה כנראה די בטוח שבפעמים הבאות השלייה שוב תעשה בעיות דרך אגב כל מהלך ההריון והלידה עצמה היה תקין לחלוטין השאלה שלי היא האם זה מסכן אותי מאוד עד כדי כך שלא כדאי עוד הריון והאם כדאי לי בכלל ללדת שוב רגיל או רק ניתוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיליה.
ד``ר איילון לחמן07/03/2018שלום.
השאלה היחידה שמצריכה בירור , היא באם מבנה הרחם הפנימי הוא תקין..מעבר לכך אין הוראת נגד להריונות בעתיד. כמובן חשוב לידע הצוות הרפואי בחדר הלידה,בבואך ללדת על הקורה בלידותיך הקודמות.בעית השיליה אינה הוראה לניתוח קיסרי בעתיד. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
