מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
הבנתי
אוראל25/11/2011תודה על הייעוץ,עזרת לי מאוד !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה לא נכונה...אוראל24/11/2011
שלום,
אני בת 20, שוקלת 75 גובה 1.68 ואני פעילה בחדר כושר פעמיים בשבוע במשך שעתיים, עושה ריצות ומכשירים לחיזוק שרירים.
לאחרונה גילו אצלי אנמיה וכולסטרול גבוה(220), מה שמצריך ממני לקיחת ברזל, שינוי תזונה והרזיה למרות שאין לי כל בעיה עם משקלי או עם הגוף שלי.
אני מציינת גם שאני אלרגית ל: בוטנים,אגוזים,שקדים,כרוב\ית וכנראה לעוד כמה דברים שעדיין לא גילית :)
רציתי לדעת, איך אני יכולה לבנות תפריט שלא יכלול מאכלים כמו גבינות שמעלות את הכולסטרול, ומאכלים שאין לי אלרגיות אליהם אך יכולים להוסיף לי ויטמינים וברזל?
כמה ארוחות אני צריכה לאכול ביום על מנת להגיע למשקל של בין 65-67 עם הפעילות הגופנית שלי ? עד איזו שעה מותר לי לאכול והאם ישנה דרך להוריד את רמת הכולסטרול ע"י הכנסת מאכלים לתפריט שמורידים אותו ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר LDL, HDL, טריגליצרידים, ברזל, B12?
אהרון רזון24/11/2011אנא צייני את הערכים הנ"ל ובנוסף רמת הפריטין והמוגלובין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה
אוראל25/11/2011HDL - 69
LDL - 128
HEMOGLOBIN - 12.70
IRON - 50
VITAMIN B12 - 276
TRIGLYCERIDES - 85* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהFERRITIN
אוראל25/11/2011FERRITIN - 7.20
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה לא נכונה... - תגובה
אהרון רזון25/11/2011אני לא יודע על סמך מה נקבע שיש לך כולסטרול גבוה. LDL (כולסטרול "רע") הוא בטווח התקין, HDL (כולסטרול "טוב") הוא מספיק גבוה, אפילו מצויין. גם היחס בין שני הסוגים תקין לחלוטין. גם רמת הטריגליצרידים טובה מאוד.
הבעיה היא אמנם הברזל ובעיקר הפריטין, על אף שההמוגלובין עדיין בסדר.
לא הייתי רוצה להתערב בשיקולים של הרופא המטפל, אבל הייתי מנסה בשלב הזה לשים את הדגש בקבלת הברזל מהתזונה הטבעית.
התפריט שלך צריך לכלול בשר בקר רזה טרי לפחות פעמיים בשבוע ועוד פעם כבד כלשהו (עדיף עגל) וכמו כן 3-4 ביצים בשבוע. מותר ורצוי לאכול מוצרי חלב רזים אבל לא קרוב לאכילת ארוחה בשרית, לאו דווקא מסיבות כשרות אלא בגלל שהסידן שבחלב
מעקב את ספיגת הברזל.
לשמירת רמה תקינה של שומני הדם ולשיפורה צריך לאכול הרבה ירקות, ובמתינות דגנים ומוצריהם (לחם, פסטה וכו") מלאים בלבד, וכמו כן לצמצם עד כמה שאפשר אכילת דברי מתיקה. יש להמנע מטיגון ומזון מתועש (בד"כ מכיל שומן טרנס שהוא רע לכולסטרול). חומצת השומן אומגה3 משפיעה לטובה על רמת השומנים בדם אם כי המידע המחקרי עדיין דל יחסית. פעמיים בשבוע סלמון טרי יספק את האומגה3 הדרוש
וגם ערכים תזונתיים חשובים אחרים (B12, וויטמין D, ברזל ועוד ) .
הרחבת הפעילות הגופנית לרוב השבוע תעשה רק טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההתייחסות
אוראל25/11/2011זו הסיבה שביקשתי חוות דעת גם כאן.
הסיבה שהרופא קבע שרמת הכולסטרול גבוהה היא מכיוון שהוא התייחס לנתון של הכולסטרול שהגיע ל-220. האם היית ממליץ גם על לקיחת ברזל בכדורים?
אם נגיד אני לא אוכלת דגים אבל בשר כן ומעלה את רמת הפעילות הגופנית, האם הוספת ברזל שהוא לא טבעי תזיק לי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת ברזל
אהרון רזון25/11/2011ספיגתו של הברזל שבבשר (בצורת :"heme " ) יעילה יותר מזה שבתוסף. אם כבר תוסף, מבחינת הספיגה רצוי בצורה נוזלית, אבל תופעות הלוואי דומות: אי נוחות במערכת העיכול, בחילות, הקאות, עצירות\שילשול. יש לציין שלא כל המטופלים בתוסף מדווחים על תופעות לוואי. מאחר ומצבך אינו "קטסטרופלי" ובהנחה שהחסר נוצר בגלל תזונה דלת ברזל, ולא עקב מצב חולי כלשהו הייתי מסתפק בשיפור התזונה כפי שהצעתי ו לחזור על הבדיקות בעוד כמה שבועות. על מנת לא להפחית את הספיגה יש להמנע מקפה וכל מזון\משקה המכיל קפאין, רצוי לגמרי, ואם קשה לך,לפחות להמנע מהצריכה קרוב לארוחה המכילה ברזל.
הערה: הייעוץ בפורום אינו מחליף התייעצות פרטנית עם גורם מקצועי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


.jpg)