טובי פלד פסיכולוג ילדים ונוער
פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
ד"ר אליהו סמואל פסיכותרפיסט ילדים ונוער
פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
אני מעונינת להתחיל להכין ארוחות בריאות יותר הכוללות פחמימות בעלות ערך גליקמי נמוך יותר, אילו פחמימות אני יכולהל להוסיף לארוחה או שאני צריכה להמנע כלל מאכילת פחמימות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
יש אינדקס גליקמי ועומס גליקמי. אני מניח שהתכוונת לאינדקס. המונח "ערך גליקמי" אינו ברור. הערך הבריאותי של האוכל לא נמדד לפי האינדקס הגליקמי שלו. מה שקובע הוא תכולת ויטמינים, מינרלים, סוג הפחמימות (מורכבות, פשוטות), הרכב חומצות האמינו, הרכב חומצות השומן, כולסטרול, סיבים תזונתיים, ערך קלורי ועוד. האינקס הגליקמי הוא אחד מהפרמטרים, בעל חשיבות (יחסית) רק עבור סוכרתיים. אם את לא בקטגוריה הזאת, לא רק שלא צריכה להמנע מפחמימות, אלא הן צריכות להוות את הרוב היחסי בתזונה שלך. אגב, גם סוכרתיים חייבים לאכול פחמימות, אך באופן סלקטיבי ובכמות מתונה. למעשה אי אפשר להמנע מאכילת פחמימות מאחר שאלה נמצאות ברוב המזונות בכמות זו או אחרת. האינדקס הגליקמי רלוונטי רק במקרה של צריכת המוצר הבודד. שילובו עם מאכלים אחרים באותה הארוחה או קרוב אליה משנה לגמרי את האינדקס הגליקמי. ברשת יש שפע של טבלאות. חפשי בGOOGLE לפי "טבלה אינדקס גליקמי".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
שוב שלום אבל ידוע שפחמימות שעברו תהליכי עיבוד כמו קמח, לבן אורז לבן וכד' הן פחמימות לא בריאות והן גורמות לפעילות מוגברת של האינסולין,ככל שנאכל יותר מהן כך נצמצם את מחסן האינסולין שבגופנו, ונגדיל את הסיכוי לסכרת סוג 2 . אז מיהן הפחמימות היעילות יותר ידוע על שיבולת שועל, סובין , כוסמת, על חיטה מלאה, האם בורגול הוא פחמימה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
אכן, מומלץ להמנע מקמח לבן, אורז לבן וכו' ולהעדיף דגנים מלאים ומוצריהם, אבל זה אינו קשור לאינדקס הגליקמי. מבחינת האינקס הגליקמי אין הבדל משמעותי בין דגנים מלאים ומוצריהם לבן דגנים מלוטשים (לבנים). יתירה מכך, בחלק מן הטבלאות מופיע אינדקס גליקמי של לחם מלא, גבוה במקצת מזה של לחם לבן ואותו דבר לגבי אורז מלא מול אורז לבן. ההעדפה הבריאותית לדגנים מלאים (כל מה שציינת, כולל בורגול, אורז, קנואה,שיפון), היא בזכות הערך התזונתי הגבוה של הדגנים המלאים בגלל שרוב הוויטמינים, המינרלים והסיבים נמצאים בקליפתם שמסירים בתהליך העיבוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
שוב שלום אבל ידוע שפחמימות שעברו תהליכי עיבוד כמו קמח, לבן אורז לבן וכד' הן פחמימות לא בריאות והן גורמות לפעילות מוגברת של האינסולין,ככל שנאכל יותר מהן כך נצמצם את מחסן האינסולין שבגופנו, ונגדיל את הסיכוי לסכרת סוג 2 . אז מיהן הפחמימות היעילות יותר ידוע על שיבולת שועל, סובין , כוסמת, על חיטה מלאה, האם בורגול הוא פחמימה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואבים
לימוד יציבה נכונה עי" הכרה בהרגלים לא נכונים והיכולת לשנותם.
הקלה ומניעה של כאבי צוואר, גב , ברכיים ועוד.
מתאים במיוחד למוסיקאים, רקדנים, אנשי תיאטרון וספורטאים
... קרא עוד