אילו פחמימות יש להם ערך גליקמי נמוך

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אילו פחמימות יש להם ערך גליקמי נמוך
    נעמה
    15/03/2012

    אני מעונינת להתחיל להכין ארוחות בריאות יותר הכוללות פחמימות בעלות ערך גליקמי נמוך יותר, אילו פחמימות אני יכולהל להוסיף לארוחה או שאני צריכה להמנע כלל מאכילת פחמימות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אילו פחמימות יש להם ערך גליקמי נמוך - תגובה

    אהרון רזון
    15/03/2012

    יש אינדקס גליקמי ועומס גליקמי. אני מניח שהתכוונת לאינדקס. המונח "ערך גליקמי" אינו ברור.
    הערך הבריאותי של האוכל לא נמדד לפי האינדקס הגליקמי שלו. מה שקובע הוא תכולת ויטמינים, מינרלים, סוג הפחמימות (מורכבות, פשוטות), הרכב חומצות האמינו, הרכב חומצות השומן, כולסטרול, סיבים תזונתיים, ערך קלורי ועוד. האינקס הגליקמי הוא אחד מהפרמטרים, בעל חשיבות (יחסית) רק עבור סוכרתיים. אם את לא בקטגוריה הזאת, לא רק שלא צריכה להמנע מפחמימות, אלא הן צריכות להוות את הרוב היחסי בתזונה שלך. אגב, גם סוכרתיים חייבים לאכול פחמימות, אך באופן סלקטיבי ובכמות מתונה. למעשה אי אפשר להמנע מאכילת פחמימות מאחר שאלה נמצאות ברוב המזונות בכמות זו או אחרת.
    האינדקס הגליקמי רלוונטי רק במקרה של צריכת המוצר הבודד. שילובו עם מאכלים אחרים באותה הארוחה או קרוב אליה משנה לגמרי את האינדקס הגליקמי.
    ברשת יש שפע של טבלאות. חפשי בGOOGLE לפי "טבלה אינדקס גליקמי".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחמימה כמו קמח לבן וכד' אינה בריאה

    נעמה
    15/03/2012

    שוב שלום
    אבל ידוע שפחמימות שעברו תהליכי עיבוד כמו קמח, לבן אורז לבן וכד' הן פחמימות לא בריאות והן גורמות לפעילות מוגברת של האינסולין,ככל שנאכל יותר מהן כך נצמצם את מחסן האינסולין שבגופנו, ונגדיל את הסיכוי לסכרת סוג 2 . אז מיהן הפחמימות היעילות יותר ידוע על שיבולת שועל, סובין , כוסמת, על חיטה מלאה, האם בורגול הוא פחמימה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחמימה כמו קמח לבן וכד; אינה בריאה - תגובה

    אהרון רזון
    15/03/2012

    אכן, מומלץ להמנע מקמח לבן, אורז לבן וכו' ולהעדיף דגנים מלאים ומוצריהם, אבל זה אינו קשור לאינדקס הגליקמי. מבחינת האינקס הגליקמי אין הבדל משמעותי בין דגנים מלאים ומוצריהם לבן דגנים מלוטשים (לבנים). יתירה מכך, בחלק מן הטבלאות מופיע אינדקס גליקמי של לחם מלא, גבוה במקצת מזה של לחם לבן ואותו דבר לגבי אורז מלא מול אורז לבן.
    ההעדפה הבריאותית לדגנים מלאים (כל מה שציינת, כולל בורגול, אורז, קנואה,שיפון), היא בזכות הערך התזונתי הגבוה של הדגנים המלאים בגלל שרוב הוויטמינים, המינרלים והסיבים נמצאים בקליפתם שמסירים בתהליך העיבוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחמימה כמו קמח לבן וכד' אינה בריאה

    נעמה
    15/03/2012

    שוב שלום
    אבל ידוע שפחמימות שעברו תהליכי עיבוד כמו קמח, לבן אורז לבן וכד' הן פחמימות לא בריאות והן גורמות לפעילות מוגברת של האינסולין,ככל שנאכל יותר מהן כך נצמצם את מחסן האינסולין שבגופנו, ונגדיל את הסיכוי לסכרת סוג 2 . אז מיהן הפחמימות היעילות יותר ידוע על שיבולת שועל, סובין , כוסמת, על חיטה מלאה, האם בורגול הוא פחמימה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו