ילדתי החליטה בעקבות Gary Yourofsky

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ילדתי החליטה בעקבות Gary Yourofsky
    קטיה
    07/04/2012

    להפוך לטבעונית. מבלי להכנס לפרטי האמירות שלו (לגבי תזונה ושהאדם הוא בעצם צימחוני ועוד), רציתי לשאול: הילדה לא מנסה לאזן את הדברים שהפסיקה לאכול (בשר, דגים, חלב, ביצים, גבינה, דבש...) בדברים אחרים. היא אינה אוכלת אגוזים או כל מיני מוצרים מיוחדים. גם במשפחתינו נטיה לסרטן וסויה לא מומלץ. בנוסף הפריטין בדם שלה אפסי. מה הם הדברים הראשונים שיכולים להפגע מדיאטה כזו, שאין בה ניסיון אמיתי לאזן חסרים? (כלומר מה הם הדברים החיוניים ביותר שרצוי שתאזן מיד.). מה הם הסימטומים הראשונים שעלולה לחוש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדתי החליטה בעקבות Gary Yourofsky - תגובה

    אהרון רזון
    08/04/2012

    אני מבין את דאגתך והיא באמת מוצדקת. גוף האדם בכלל ומערכת העיכול בפרט מותאמים לאכילת מזון מן החי ומן הצומח. הטבעוניים והנטורופתים הפנטיים מביאים טעונים מופרכים לגבי התאמתו של האדם לטבעונות. הם עושים את זה מתוך אידאולוגיה קיצונית ומזיקה תוך התעלמות מהמבנה האנטומי והפיזיולוגי של גופנו.
    עליך לדעת שוויטמין B12 , חיונית לבניית המוגלובין ולתהליכים חשובים אחרים, נמצא רק במזון מן החי ובעיקר בשר ודגים. וכמו כן הברזל האבץ ועוד, הכי זמינים במוצרים מן החי. מוצרי החלב הם עדיפים להספקת סידן. המינרלים הנ"ל נמצאים בכמות משמעותית גם בחלק מן הצומח, אבל ספיגתם בעיתית.
    המחלה הכי חמורה שעלולה להיות קטלנית היא אנמיה ממרת, קרי ספירה נמוכה באופן קיצוני של ההמוגלובין שנגרמת על ידי תזונה לוקה בB12 או אי ספיגתו . אם בנוסף,
    הפריטין (לרוב יחד עם הברזל) אפסי, כפי שאת אומרת, זה מסוכן כפליים.
    אם אתם ההורים לא מצליחים לשכנע את הילדה לאכול בריא, טוב תעשו להפגיש אותה עם פסיכולוג המתמחה בתחום הנדון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך, על התשובה המהירה

    קטיה
    08/04/2012

    והמפורטת. ראשית מעבירה לילדתי. אולי היה רצוי שיהיו מספר סרטונים מבוססים ומלומדים שיתיחסו אחת לאחת לטענותיו. כי יש הרבה אנשים שההרצאה זו משפיעה עליהם. ובעיקר בני נוער. על כל המסקנות הגורפות שמובאות בה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזון..

    חופית קנטר
    10/11/2012

    שלום לך,
    אני נוטה לחלוק על התגובה שמעליי.
    אם מה שהגיבו לך מעליי נכון גברתי, אז ארגון התזונה האמריקאי , על כל המחקרים שעליו, טועה.
    הוא ועוד ארגונים נוספים בחברים בהם אנשים משכילים שכמובן בודקים את הנושא לפני שמדברים איתך עליו (אהמ אהמ) אישרו את התזונה הטבעונית כתזונה הולמת, אף על פי המחלוקת אם לזה נועדנו או לא.
    אינני אומרת שבתך אינה צריכה תחליפים, היא צריכה להקפיד על התזונה שלה ולהקפיד על בדיקות דם כדי שאתם תוכלו לנשום לרווחה.
    הויטמין היחידי שבאמת צריך לשים לב אליו הוא בי 12. זה אמנם נכון שמקורותיו הם רק מן החי, אך היא יכולה לקבל אותו מתוספי ויטמין או ממזונות מועשרים . גם המקורות מהחי מועשרים בזה באופן מלאכותי כי בתהליך הפסטור יורדת הכמות של הויטמין . אם את רוצה לבדוק בעצמך קיימים מחקרים רבים והמלצות רבות באינטרנט ואני יכולה להגיד לך בבירור שבן אדם שמתנגד באופן גמור לדעה של מישהו אחר ופוסל את ארגון התזונה האמריקאי ורופאים ותזונאים רבים אחרים בלי אפילו לבדוק אם יש לדברים היגיון, הוא לא כל כך אחראי. את אמא, לא צריך להלחיץ אותך עוד יותר. תבדקי בניחותא את הדברים ותסמכי על הילדה שלך שכל מה שהיא עושה זה רק כדי לנסות להשתפר כבן אדם וללמוד ולהבין ורק מכוונות טובות. וכמו כן אם את לא רוצה שיחסיכם יעלו על שרטון כדי שתנסי לתמוך בה. שיהיה לך יום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדתי מיוזמתה הפסיקה את הדיאטה

    קטיה
    11/11/2012

    לאחר שבדיקות דם הראו שהיא במצב של כמעט תת תזונה. לא הייתה רזה, אבל כל הפרמטרים התחילו לחרוג לכיוונים לא טובים. היא בנוסף דיווחה על חולשה וסחרחורות. הקולסטרול במקום לרדת עלה פלאים. הסידן ירד מתחת לנורמה. הברזל כנ"ל. חלבונים כנ"ל... והילדה בעצמה החליטה אחרת. היא אדם טוב ורגיש, ועדיין צריכה לחיות ולהתמיד בכל אלפי הפעילויות שלה. בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו