מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לגבי בצלדנה18/09/2012
זה בסדר לאכול מעט בצל אפוי לפעמים בדיאטה עם 1200 קלוריות? להתייחס אליו כמו אל שאר הירקות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי בצל - תגובה
אהרון רזון18/09/2012זה בסדר, אך עדיף חי (למרות הריח) כדי שהסגולות המיוחדות (אם באמת ישנן כאלה)
יישמרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבצל - המשך
דנה19/09/2012ולא להתייחס אליו כאל פחמימה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבצל - המשך - תגובה
אהרון רזון19/09/2012נעשה סדר בדברים:
את רוב הירקות, בייחוד טריים, אפשר לאכול חופשי מתוך הנחה שהם ממלאים טוב את
הבטן ובאים על חשבון מאכלים עם צפיפות קלורית גבוהה (משמינים). כל זה נכון בדיאטה ללא ספירת קלוריות. בשיטת הספירה (אני לא ממליץ עליה), סופרים כל מה שמכניסים לפה
כולל ירקות, בגלל שגם להם יש ערך קלורי. לכן, אם את סופרת לא רק קלוריות אלא גם פחמימות, עליך לקחת בחשבון גם את הפחמימות שבבצל, כמו בכל יתר הירקות.
אם התפריט היומי שלך הוא 1200 קק"ל + הקלוריות שבירקות, זה לא נכון להתייחס אליו כאל תפריט של 1200 קק"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
דנה20/09/2012אז אם לא לספור קלורות, איך אפשר לדעת האם הכמויות שאוכלים הן מספיקות כדי לרדת במשקל ולא מוגזמות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
אהרון רזון20/09/2012השקילה השבועית תראה אם התזונה שלך מתאימה מבחינה קלורית. תמיד אפשר להוסיף או להוריד. דיאטה זה לא מבצע חד פעמי, אלא אימוץ של אורח חיים בריא לאורך ימים. אף אחד לא יכול לספור קלוריות כל החיים, כלומר לשקול כל מה שהוא אוכל, לבדוק בטבלאות ולחשב. הדבר הכי טוב הוא לפנות לאיש מקצוע להדרכה, אפילו חד פעמית.
אם יש לך חשק ויכולת ללמוד לבד לאכול נכון כמותית ואיכותית, תמיד תוכלי לפנות לפורום עם שאלות הבהרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לקבל חוות דעת..
דנה21/09/2012אני בד"כ אוכלת בבוקר דגנים מלאים כגון ברנפלקס או פייבר 1 - בערך כוס חד פעמית, יחד עם כוס חלב - משתדלת שיהיה 1%. בצהרים אוכלת פרוסת לחם קל או 4 כפות פחמימה מלאה, חזה עוף בגריל או קופסת טונה, סלט ירקות ובנוסף 2 כפיות טחינה. בערב אוכלת פרוסת לחם שיפון, ביצה ובערך רבע גביע של גבינה 3%. ארוחות ביניים הן פרי אחד או שניים (תפוח, אגס, 2 תמרים), או יוגורט פריוביוטי לבן 1.5% וירקות. כמו כן מעט מסטיקים (בערך 4-5 מלבנים קטנים ביום) וסוכריות ללא סוכר (בערך 3-4 ביום). בנוסף שותה 2 כוסות קפה המורכבות ממעט חלב (בערך 10% מהכוס), ללא סוכר או ממתיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושכחתי להוסיף ש..
דנה21/09/2012בארוחת הערב מוסיפה גם 4 כפיות טחינה גולמית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לקבל חוות דעת.. - תגובה
אהרון רזון21/09/2012בהעדר מידע על נתונים אישיים, התפריט נראה בד"כ בסדר.
יש מקום לשיפור ארוחת הבוקר. לדגני בוקר מתועשים צריך להתייחס כאל ממתקים. לא מומלץ כל בוקר. עדיפים דגנים טבעיים לא מתועשים, למשל שיבולת שועל. כמו כן, רצוי להוסיף ירקות לארוחת הבוקר.
כדאי להכניס לתפריט גם שמן זית על חשבון חצי כמות הטחינה, למשל בארוחה אחת שמן זית ובאחרת טחינה. כמו כן, גם אבוקדו מומלץ בתור שומן בריא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
דנה21/09/2012- אפשר לאכול את הירקות שעתיים אחרי ארוחת הבוקר? זה משנה? - אני לא אוכלת שמן זית ואבוקדו. אפשר להשמין מהטחינה בכמויות אלה? גובה 1.71 משקל 63.8 מבנה גוף בינוני גיל 28
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
אהרון רזון21/09/2012אפשר לאכול את הירקות שעתיים אחרי ארוחת הבוקר? זה משנה?
*****כן אפשר.
- אני לא אוכלת שמן זית ואבוקדו. אפשר להשמין מהטחינה בכמויות אלה?
*****לא משמינים ממאכל בודד אלא מסה"כ התזונה היומית מול הוצאת האנרגיה, כלומר המאזן האנרגטי. אם הוא חיובי (הכנסת אנרגיה גדולה מהוצאתה) אזי משמינים.
בתזונה הנכונה לא רק הקלוריות חשובות, אלא גם הערך התזונתי של כל מאכל בנפרד
והתפריט בכללותו. לכל מזון יש משהו ייחודי מבחינת הערך התזונתי, לכן חשוב הגיוון.
אני חוזר על המלצתי להוסיף גם שומנים בריאים אחרים לתפריט, מה עוד, שיותר מדי
טחינה מידי יום מעכבת את ספיגת המתכות (סידן, ברזל, מגנזיום, אבץ) בגלל תכולתה
הגבוהה של חומצה פיטית.
גובה 1.71 משקל 63.8 מבנה גוף בינוני גיל 28
*****מאחר ומשקלך תקין לחלוטין, יהיה קשה לרזות עם התפריט הנוכחי בלי פעילות גופנית משמעותית.
אפשרות אחרת, הרסנית למדי, שבסופו של דבר תגרום להשמנה ותפגע בבריאות, היא דיאטה דלה מאוד, על סף הרעבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)

.jpg)


