מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תסכול מאין תוצאותפנינה15/10/2012
אני בת 45 צמחונית מזה 14 שנה ערכים של ברזל,פריטין,המוגלובין ועוד נמוכים מהסקלה
יש לי עודף משקל של כ-10 קילו
ראשית לצד הבריאותי, לרפואה הקונבנציונלית אין הרבה מה להציע חוץ מלקיחת כדורי ברזל
אבל עד עתה בעצם לא הגיעו לשורש הבעיה מדוע הברזל לא נספג בגוף
לפני כחודשיים פניתי לרפואה הסינית לדיקור בניסיון לפתור את הבעיה
לאחר כ-6 מפגשים חד שבועיים אני טרם מרגישה שינוי באנרגיות (עייפות רבה)
עברתי גם שינוי תזונתי בהמלצתם, אני מתחילה את היום עם דייסת קונגי(אורז)
צהריים מרק עדשים או ירקות+גריסים או אורז (מלא כמובן) דג(פעמיים בשבוע) ירקות חיים ומבושלים עלים ירוקים אחה"צ אגוזי פקאן+משמש אורגני ערב פרוסת לחם כוסמין+טחינה או גבינת עיזים.
מצד אחד התזונה עשתה לי טוב נפסקו תחושת המלאות, הנפיחויות (גזים)
מצד שני נראה לי שאני עולה במשקל
מבחינת התעמלות משתדלת פעמיים בשבוע (בתקופת החגים לא הצלחתי)
כרגע המצב הוא של תסכול עמוק ממאמצים שלא מביאים שום תוצאות בהרזיה
האם חסרים של ברזל + משפיעים על אי ירידה במשקל
איזו חלופה הייתם מציאים לי בכי לפתור את הבעיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסכול מאין תוצאות - תגובה
אפרת סויסה הרוש21/10/2012אין קשר לחסר בברזל וחוסר ירידה במשקל.
את צריכה לזכור שתזונה בריאה לא בהכרח היא תזונה המתאימה לירידה במשקל ולכן את צריכה להקפיד על כמויות מעבר לאיכות האוכל.
התפריט שניתן לך נשמע דל בחלבונים ועתיר בפחמימות ויתכן שזו הסיבה לעלייה במשקל.
בנוסף האם ניסית סוגים שונים של ברזל??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפנינה, כלכך פשוט וקל להרזות.
אבי27/10/2012היי פנינה
התשובה הקצרה היא - את צריכה לאכול שומן - והרבה שומן!
הרבה פעמים זה כלכך יותר פשוט וקל ממה שאת חושבת,
אני רוצה להגיד לך שמנסיוני האישי כצמחונית כ8 שנים עד שחזרתי לאכול בשר לפני כשנה וחצי הייתי בעודף משקל, הרגשה של חוסר אנרגיה ועייפות כרונית.
ניסיתי להוריד משקל בכל דרך אפשרית (דיאטות שונות ומשונות למיניהן)
עד שגיליתי שפשוט צמחונות היא דבר לא טבעי (שלא תביני לא נכון, העניין המוסרי חשוב מאין כמוהו וזה מה שגרם לי להיות צמחונית) אבל ממוסריות ועד בריאות האדם הדרך רחוקה (יש אומרים לפחות 3 מיליון שנות אבולוציה..)
הרי האדם אכל בשר משחר היותו אדם והממצאים תומכים בכל בכל אתר ואתר ארכיאולוגי שנחפר (כולל כאן בארץ). כלים לצייד היו בשימוש החל מאוסטרולופיתקוס אפריקנוס וכלה בהומו ספיינס בן מינננו.
כך שבעצם הצמחונות אנו מונעים מעצמנו את המזון שהגוף שלנו הסתגל אליו במשך מיליוני שנים ועל בסיסו הותאמו הגנים שלנו הגוף השתנה (הדוגמא הטובה ביותר היא גדילת המוח בצורה יוצאת דופן).
אנו הרביבורים - כלומר אוכלי כל, גופנו הותאם במשך מיליוי השנים האחרונות לצריכת בשר ושומן מהחי ו"להנות" מהעושר האנרגטי שבו (השומן הוא המזון הדחוס ביותר אנרגטית!!)
אז בתגובה לשאלתך חפשי הדיאטה הפליאוליתית ותיהי בריאה!
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשמע חסר היגיון
פנינה27/10/2012לאכול שומן ולרזות,הסבירי את ההיגיון שבדבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשומן מהחי לא משמין! הוא מזון על
עידו28/10/2012הגוף שלנו מותאם אבולוציונית לצריכת שומן מהחי (כולל בשר) וירקות במידה.
זה המזון המועדף על הגוף,
ברגע שאת מכניסה לגוף מזון פחות מועדף (דוגמת פחמימות, דגנים וכו,..)
הגוף מרגיש את הסינגל שאומר לו שאת נמצאת במחסור והתזונה האידיאלית (שומן ובשר) איננה בשפע ומתחיל לאגור שומן.
זה מנגנון אבולציוני שהתפתח באדם במשך 2 וחצי מיליון השנים האחרונות.
מה שמשמין אותך זה מזון שלא נועד לבני אדם.
את הולכת לשנות את החיים שלך אם תביני את העיקרון הזה.
זה הולך ותופס תאוצה הרעיון של תזונה קדמונית או בקיצור דיאטצת פליאו (פליאוליתית)
תתחילי לקרוא בלוגים של "מר קדמוני" ו"פליאו סטייל" חפשי בגוגל
יש שם המון המון מידע!
או חפשי באנגלית paleo diet
ואת יכולה להיכנס לקבוצה בפייסבוק paleo israel יש שם כבר קרוב ל300 חברים
שכולם מעידים על שינוי עצום בחיים שלהם (משקל,בריאות,אנרגיה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגיוני מאוד, דיאטת פליאו
עידו29/10/2012חפשי באינטרנט
או בפייסבוק paleo israel
ותגלי איך נהיים בריאים ורזים מצריכת בשר ושומן מהחי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתחפשי דיאטת פליאו והכל יתחבר
עידו29/10/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיאטת שומן רווי תביא לך בריאות
עידו29/10/2012תחפשי דיאטת פליאו בגוגל
או paleo israel בפייסבוק יש שם קבוצה גדולה של אנשים
דיאטה בגישה אבולוציונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכרגע אין בכוונתי לחזור ולאכול חיות
פנינה29/10/2012ובנוסף אני מכירה צמחונים בריאים ורזים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא חובה לאכול חיות
עידו29/10/2012ממש לא, זאת לא דיאטה בשרית למרות שזה הדבר הטבעי ביותר.
תצרכי הרבה שמן קוקוס (87%שומן רווי)
אחד השמנים הבריאים ביותר שקיימים.
תכנסי לפייסבוק ותתייעצי יש שם המון חומר
paleo israel* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא יודעת לגבי השומן,
ענת30/10/2012אבל אני ממליצה לך על הדיאטה שאני עושה עכשיו, הדיאטה של אואנה.
מכירה? זאת עם הספריי HCG והאצות וכו...
אני יודעת שמאל אומרים ככה וככה, לכולם יש דעה חח
אבל תכלס, זה עובד, ומהר, ו- אמנם בצורה מוסדרת לפי תפריט - אבל אפשר לאכול!!
אני תכלס אוכלת ואפילו לא מגיעה למכסת ה500 קלוריות ביום שמותר..
כדאי לבדוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
נטעחן דיאטנית31/10/2012בהחלט יש קשר בין חוסר ברזל ותחושת עייפות, וחוסר אנרגיה. ומשום כך לחסר בברזל אכן יש השפעה על יכולת ירידה במשקל.
לגבי התזונה הבריאה, זה מצוין ויישר כח, רק שתזונה בריאה לרוב אינה תזונה שמתאימה לירידה במשקל, וזאת מכיוון ואוכל בריא אינו בהכרח דיאטטי.
לגבי הברזל, ישנו אחוז לא מבוטל של אנשים באוכלוסיה שסובלים מבעיית ספיגה. הפתרון הקונבנציונאלי הוא כדורים או זריקות של ברזל.
הייתי ממליצה בכל זאת לפנות לדיאטנית קלינית שתבנה יחד איתך תפריט שיהיה בריא, ויאפשר ירידה במשקל.
בהצלחה,
נטעחן ליבנה, דיאטנית קלינית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


