טובי פלד פסיכולוג ילדים ונוער
פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
ד"ר אליהו סמואל פסיכותרפיסט ילדים ונוער
פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
שלום רב, מאז שאני זוכרת את עצמי אני לא אוהבת לשתות מים ואני גם כמעט ולא מרגישה צמא, יוצא לי לשתות 2 כוסות של מים ביום. מה שכן, אני שותה לא מעט נס קפה (4-5 כוסות ביום בערך). עכשיו אני מנסה לעשות שינוי קצת בהרגלים, להוריד בהדרגה את הקפה בשאיפה להגיע לכוס אחת ביום ולהגדיל את כמות המים שאני שותה. הבעיה היא שאני לא יודעת כמה מים אני באמת צריכה לצרוך ביום. יש כאלה שאומרים ליטר, יש כאלה ששני ליטר וכו'. העניין הוא שאני גם לא מסוגלת לשתות כמויות כאלה כי לאחר שתיית כוס מים אחת אני הולכת לשירותים 3 פעמים במרווחים של רבע שעה עד שאני מרגישה מרוקנת לגמרי. אז אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם אשתה 8 כוסות מים ביום (אבלה כל היום בשירותים). אם אני שותה גם הרבה מים בבת אחת אני מרגישה פשוט בחילה. אז כמה תכלס צריך לשתות ביום? האם זה נורמלי ללכת לשירותים 2-3 פעמים לאחר שתיית כוס מים אחת? האם קפה/תה נחשב לנוזלים ראויים? האם בריא/מומלץ לשתות כמות גדולה של מים (למשל חצי ליטר) בבת אחת?
תודה מראש וסורי על ריבוי השאלות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
מאיה שלום, *כמות הנוזלים הרצויה אינה מדוייקת אבל כן הייתי מעריך באיזור ה-7-8 כוסות במזג אוויר נוח. *קפה מכיל קופאין שהוא חומר משתן ולכן כוס קפה לא נחשב לכוס מים. *אין מניעה לשתות חצי ליטר מים בבת אחת. * אם אחרי כל כוס מים את צריכה להכנס לשרותים 3 פעמים עד שאת מרגישה מרוקנת הייתי מציע שתדברי על כך אם רופא המשפחה שלך. הוא ידע אם יש מקום לשלוח אותך לבירור נוסף. בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
ולא פעם שמעתי שקפה דווקא מעכב את חילוף החומרים (נס קפה לא קפה שחור) אבל לכי תדעי, יש הרבה חילוקי דעות בנושא כמו לכל דבר. בכל אופן בעקבות החלטה שלקחתי לעצמי החלטתי להתחיל לחיות בריא כשחלק מכך זה לשנות את הרגלי התזונה שלי. כמישהי שלא שתתה מים בכלל (רק דיאט קולה וקפה) אספתי כל טיפ אפשר בניסיון לגרום לעצמי לשתות רק מים והרבה, ובעקבות כך פשוט התחלתי להסתובב עם בקבוק מים, מה שגרם לי לשתות יותר ובעיקר מים. לאט לאט הורדתי גם את הקפה וגם את הדיאט קולה ואפילו עשיתי מתקן של מי עדן סמייל בבית! אני! בכל מקרה ממליצה לך לאמץ את הטיפ הזה, ולא באמת להתחיל לחשב את כמות הכוסות שאת שותה, את לא תאמיני מה מים עושים לחילוף החומרים בגוף ולעור הפנים! בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואבים
מומחה לגסטרו-ילדים
מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד.
... קרא עוד