טובי פלד פסיכולוג ילדים ונוער
פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
ד"ר אליהו סמואל פסיכותרפיסט ילדים ונוער
פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
שלום, קראתי על כך שמאוד כדאי להגמל מגלוטן אפילו אם לא מאובחנים כאלרגיים או לפחות מכל מוצרי הקמח הלבן. הגובה שלי 1.6 ומשקל 68. אני אוכלת יחסית הרבה פחמימות (בעיקר לחם). אומנם אני משתדלת להקפיד על לחם מלא קל אבל בדר"כ זה יהיה בין 7 ל10 פרוסות ליום (האם זה הרבה?). גם עדיין אני אוכלת לחמניות/בגט מקמח לבן (ואז פחות פרוסות לחם קל באותו יום). ובצהריים יש מנת פחמימות ספגטי, פתיתים או אורז וכד'. כמו כן, בדר"כ בין הארוחות כשאני רעבה אז אני לא מצליחה לעמוד בפיתוי של עוגיות, עוגות או חטיפים. איך אפשר לנסות לצמצם צריכת הפחמימות והלחם? מה יכול להיות תחליפים מתאימים ? האם כדאי לנסות לא לאכול בכלל גלוטן לתקופה מסוימת? אבל אז אין לי מושג מה לאכול במקום. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
במקום חטיפים אני ממליצה לך על אובלטים שומשום זה גם טעים וגם לא משמין וללא שומן טראנס , וב-30 יחידות יש רק 100 קלוריות!! שזה כלום... אני אוכלת את זה בדיאטה במקום לחם ומקלות גרסיני עם גבינה גם אפשר לאכול כמות כפולה יותר וגם מאוד טעים... ובשישי שבת אני מרשה לעצמי הכל ...[חטיפים, לחם וכו'...] ולא עולה במשקל... כי כבר ביום ראשון אני שוב עושה דיאטה וכל מה שאכלתי בשישי שבת יורד מהרכבר ביום אחד של דיאטה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
אין שום צורך ותועלת להמנע מגלוטן, אלא אם מדובר בחולה צליאק, (או במי שנפל קורבן לפרסומת פתוחה וסמויה שמציעה גמילה תמורת תשלום לא ממש סימלי). יחד עם זאת, המנעות מכל מזון המכיל גלוטן, פירוש הדבר המנעות מרוב הדגנים ומוצריהם, עובדה שמטבע הדברים מובילה להפחתת הערך הקלורי של התפריט (בתנאי שלא מחליפים אותם במאכלים שווה ערך קלורי), אך אין בזה שום דבר בריאותי. לא ידוע לי הרכב התפריט הכולל שלך, אבל על פניו נראה לי עשיר בפחמימות. בהרבה כוח רצון עליך להגמל מעוגות ועוגיות, אחרת אין הרזיה. אם זה קורה רק מידי פעם, נגיד פעם בשבוע בכמות קטנה, זה לא נורא. כמו כן, כל העמילנים (אורז, פתיתים, ספגטי,לחמניות) צריכים להיות מלאים (לא לבנים), כי מעבר לפן הבריאותי זה משביע יותר. על מנת למנוע רעב בלתי נשלט, מומלץ לאכול במנות קטנות כל 3 שעות, לשתות מספיק מים (ורק מים) ולהעשיר את התפריט בכמה שיותר ירקות וגם כמה פירות, וכמובן, אם את לא צמחונית, לא להמנע מבשר ודגים שאכילתם גם תורמת לשובע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואבים
ב-18 שנות עבודתי ביד שרה, שימשתי בתפקידי ניהול מגוונים. מזה כ-6 שנים אני מנהלת השאלה אזורית בגוש דן וירושלים ואחראית על יותר מ-200,000 השאלות פריטי ציוד רפואי בשנה. בתפקידי אני מתעסקת רבות באיכות וסוג... קרא עוד