חייבת את עזרתכם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חייבת את עזרתכם
    שר
    02/05/2013

    שלום לכולם.
    חייבת את עזרתכם המקצועית.
    אני בת 19, 165 ס״מ גובה, שוקלת בסביבות ה65 קילו.
    הסיפור הוא כזה:
    בערך כאשר הייתי בת 12-13 ירדתי בעזרת דיאטנית בסביבות ה9 קילו(מ61 ל52 קילו).
    מאז שמרתי בקפדנות רבה על משקל של 53-54 קילו בשילוב של תזונה נכונה וספורט אירובי ואנאירובי 3-4 פעמים בשבוע שעה כל פעם.
    בערך כאשר הייתי בת 15 וחצי עליתי עלייה דרסטית במשקל(כעשר קילו) בתקופת זמן קצרה של פחות מחצי שנה ללא שינוי מאוד משמעותי באכילה שלי ועדיין שילבתי פעילות גופנית. (אולי היו ימים שאכלתי יותר למרות שלא זכור לי משהו כזה אבל לא היה שם ״לטחון בלי חשבון״ לא מתוקים ודברים כאלה).
    הדבר מאוד דיכא אותי אבל ניסיתי איכשהו להוריד וללא הצלחה.
    לאט לאט עם הזמן ובעזרת אנשי מקצוע היקף הגוף הצטמצם אבל לא ממש הייתה ירדה במשקל עצמו אלא נראתי רזה יותר פשוט.
    כיום אני עדיין מאוד שומרת כ1200 קלוריות ביום עם שילוב של ספורט(תפריט מאוזן ובריא).
    הייתי בכל קבוצת הרזייה וכמעט אצל כל דיאטנית אפשרית אבל הבעיה שאני נתקלת בה היא שבעצם בשבוע שבועיים הראשונים של תפריט הדיאטה אני יורדת כ2 קילו ואז כאשר אני ממשיכה בדיאטה, מקפידה, עושה ספורט ולא מרשה לעצמי יותר ממה שכתוב בתפריט אני או מעלה 1-2 בשבוע או נשארת אותו הדבר ואז בשקילה הבאה אני שוב יורדת קילו ואז שוב עולה וזה בעצם הדפוס הקבוע והמאכזב.
    מה ששמתי לב גם בעצם זה שאני משנה משהו בהרגלי התזונה ,יורדת מעט ואז הגוף מתרגל לתזונה מסוימת והעיניין נתקע.
    אין לי מושג כבר מה לעשות.
    זה מייאש אותי ,מעצבן אותי ואין לי תשובות , אף אחד לא נתן לי מענה.
    חשוב לציין שכבר איבדתי את ההנאה מאכילה, מאוד שומרת ואין לי רגעי שבירה(אוכל רק בשביל לשבוע ולא להשמין וזה קצת עצוב...)
    אולי מישהו מכם ומאנשי המקצוע יודע מה לעשות בנדון? שמע על מקרה כמו שלי ? חווה על בשרו?
    מצטערת אם הארכתי יותר מידי, אשמח למענה מהיר.
    תודה רבה ושבת שלום!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חייבת את עזרתכם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חייבת את עזרתכם - תגובה

    אהרון רזון
    05/05/2013

    לא כל אחד יכול להיות רזה כפי שהיה רוצה, מה עוד שמשקלך תקין. אם המחיר להורדת כמה קילו, שמנסיונך יחזרו בהקדם, הוא אובדן שימחת החיים, אובססויה להרזיה ודכאון תמידי, אזי עדיף להשאר במצב הנוכחי ולהשתדל לשמור עליו. חשוב לאכול בריא, מאוזן ומגוון, להמשיך בפעילות הגופנית הסדירה, ובמקרה הצורך והאפשרות להגביר אותה. דכאון, מעבר לפן הנפשי, עלול להזיק גם לבריאות הגופנית
    יותר מעודף משקל מתון (ואני חוזר שגם זה אין לך) תחת שליטה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו