כולסטרול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כולסטרול
    P
    29/08/2013

    אני מתאמן כבר כמעט חצי שנה אינטנסיבי ביותר וממש טוב אחרי אימון כמובן לאכול ביצים, עכשיו בביצים יש חלבון וחלמון ונאמר לי שבחלמון יש הרבה כולסטרול ועדיף להוציא את החלמון ולאכול רק את החלבון, זה בריא? זה כדי? על מה אני מוותר בזה שאני לא אוכל את החלמון? האם גם בחלבון עצמו יש כולסטרול? תודה ושבוע טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול - תגובה

    אהרון רזון
    30/08/2013

    בניגוד לדעה שרווחה בעולם המערבי לגבי אכילת ביצים –מחקרים שנערכו למעלה מ- 30 שנה מראים כי אנשים בריאים יכולים לאכול ביצה עד שתיים ביום מבלי לחשוש שרמות הכולסטרול שלהם יעלו. אחת הדרכים שנמצאו יעילות ביותר לחיזוי מחלות לב וכלי דם הוא היחס בין הכולסטרול "הרע" (LDL) לבין הכולסטרול "הטוב" (HDL). אכילת ביצים אינה משפיעה באופן משמעותי על היחס. לפי מחקרים אלה, אכילה של ביצה או שתיים ליום אינה אמורה להוות סיכון (אצל אנשים בריאים), בעיקר כאשר היא משולבת בתזונה יומית הכוללת ירקות, פירות, דגנים מלאים ומוצרים מן החי דלי שומן. גישה זו מתבססת גם על מסקנות מדעיות לפיהן השומנים הרווים שבמזון, הם אלה שמשפיעים באופן משמעותי על רמת LDL בדם (השומן שבחלמון ברובו איננו רווי). טעון אחר הוא שהחלמון מכיל כולין - וויטמין שמבטל או מפחית את ההשפעה של הכולסטרול התזונתי על יצירת LDL.
    אגב, כ-85% (ולפי מקורות מסויימים אף יותר מזה) מן הכולסטרול בדם הוא אנדוגני, כלומר נוצר על ידי הגוף עצמן, יותר מדוייק בכבד.

    מה יש בחלמון?
    ויטמינים מקבוצת B (כולל חומצה פולית ו-B12).
    ויטמין A
    ויטמין D
    ויטמין E
    יוד
    אבץ
    ברזל
    סידן
    קרוטן
    כולין
    כל חומצות האמינו החיוניות.

    החלבון (הלבן) לא מכיל כולסטרול אבל הוא דל מאוד מבחינה תזונתית מלבד חלבון באיכות יותר ירודה מהחלמון.

    המסקנה לא צריכה להיות שתתחיל לזלול הרבה ביצים, כי למרות האמור כל אחד מגיב באופן שונה וולא צריך להגזים באף מאכל. הדרך המומוצת היא לאכול כל פעם ביצה שלמה ועוד חלמון אחד או שניים. אפשר כל יום גם שתי ביצים (לא מטוגנים בשמן) בתנאי
    שרמת הסוכר שלך תקינה ואין לך נטייה לכולסטרול (LDL) גבוה.
    אם אתה מאוד אוהב ביצים, אני מציע שתמדוד את רמת הכולסטרול בדם ותאוכל כמה שבועות שתי ביצים שלמות ביום ולאחר מכן תמדוד פעם נוספת, לראות אם חל שינוי ביחס LDL\HDL.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו