תזונה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תזונה
    שירה
    20/03/2014

    בת 23, יש לי כמה שאלות שאשמח לתשובות:
    1) רציתי לדעת אם אני משתדלת לאכול כל יום גבינות 5% ויוגורט 3% ואני משתדלת לאכול מדי יום אבוקדו או כמה כפות טחינה גולמית או חמאת בוטנים ואני נמנעת מלבשל עם שמן בכלל ולשים שמן בסלט, האם זה בסדר מבחינה בריאותית?
    בנוסף רציתי לדעת, אם אני מתארחת אצל אורחים שמבשלים עם שמן, ואני שומרת על תזונה מאוזנת, האם כדאי לאכול בנוסף סלט עם שמן זית או בלי שמן בכלל?
    2) האם אכילה של כל יום בין 5-6, מומלצת?
    3) האם אכילה של גבינה צהובה 5%, מומלצת?
    תודה:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנסה לעזור לך קחי הכל בעירבון מוגבל

    הראל
    20/03/2014

    1) את לא חייבת להשתדל לאכול גבינות או יוגורטים ביום, גם אם לא תאכלי מהם לא יקרה לך שום דבר. אבוקדו הוא פרי נהדר, בין ה-5 הכי מומלצים לאכילה. מנגד, האבוקדו עשיר בשומן, ולכן זכה לכינוי 'אגס החמאה'. אבוקדו ממוצע מכיל 30 גרם שומן, ולכן דיאטנים ממליצים לאכול ממנו במתינות. עם זאת, היום ידוע שרוב השומן באבוקדו הוא חד שומן בלתי רווי, כלומר שומן 'טוב' שמוריד את רמות הכולסטרול.
    טחינה זה מאכל נהדר, אבל עמוס בקלוריות ושומנים, לדעתי, גם אבוקדו וגם טחינה ביום זה פיצוץ של קלוריות, למרות שאת אוכלת במתינות, תנסי לשים לב לקלוריות ולשומנים שאת מקבלת מהם, אף על פי שהשומנים שתקבלי מהם הם שונים לחלוטין בערכם בהשוואה לשומנים מזיקים שתקבלי ממזונות לא בריאים (ג'אנק פוד, חטיפים וכד').
    לגבי חמאת בוטנים, זה בסך הכל עוד סוג של ממרח מתוק וטעים, אין בו שום יתרונות בריאותיים, בטח לא רלוונטי לגוף שלך.
    זה בסדר גמור שאת מוסיפה שמן לסלט (לא להוסיף יותר מכף) וזה מאוד בריא ביחד עם הירקות של הסלט.
    לגבי טיגון (או מה שאת מכנה בישול עם שמן), כמה שפחות יותר טוב. טיגון בעיקרו אינו יעיל לבריאות בשום צורה, וככל שתמנעי מטיגון, כך בריאותך תהיה טובה יותר.
    כשאת אצל אורחים, מאוד קשה לסרב או להמנע מהאוכל שהם מציעים, את יכולה "לחטוא" בתזונה שלך, אך תשימי לב שזה לא בהגזמת יתר, אוכל זו הנאה גדולה מאוד מהחיים וזה דרך של בני אדם לנחם אחד את השני ולגרום להנאה.
    2) אם את מסתדרת עם 5-6 ארוחות ביום אז זה מצויין, מי אני שאגיד לך מה הגוף שלך מרגיש, או מה הכי מתאים לך.
    3) אכילה של גבינה צהובה, גם אם היא בעלת 5% שומן, היא לצורך הנאה בלבד, ואין בה יתרונות בריאותיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    שירה
    23/03/2014

    האם אכילה של כל יום בין 5-6 תמרים מומלצת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    שירה
    27/03/2014

    תודה על התשובה.
    בנוסף עשיתי בדיקת דם לאחרונה ויצא שהכולסטרול שלי 221, כאשר הטווח עד 200.
    אני חייבת לציין שאני בת 23 ואני משתדלת לא לאכול אוכל שעתיר בכולסטרול מלבד גבינות 5%, ביצה פעם ביום.
    אשמח לדעת מה זה אומר, תודה:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה - תגובה

    ד``ר נסטור ליפובצקי
    26/03/2014

    שירה שלום,
    1) נשמע בסדר גמור, פרט לחמאת בוטנים שלא נחשב למוצר בריא. שמן לא מבושל בעל תכונות בריאות יותר משמן שעבר בישול
    2) רצוי לאכול 5 ארוחות מפוזרות לאורך היום, ארוחה אחרונה לפחות 3-4 שעות לפני השינה
    3)גבינה צהובה 5% אם מדובר בפרוסה אחת מכיל הרבה סידן וכמות השומן הרווי שתקבלי נסבלת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו