טובי פלד פסיכולוג ילדים ונוער
פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
ד"ר אליהו סמואל פסיכותרפיסט ילדים ונוער
פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
שלום, אני בת 37 + 2. כל חיי הייתי מאוד רזה ואחרי הלידות ירדתי במשקל יותר ממה שהייתי בצעירותי. המשקל היה משתנה בהתאם למצבי הרוח, בתקופות לחוצות הייתי יורדת לתת משקל ולהיפך. היום אולי בגלל שטוב לי, אני מרגישה מאוד נפוחה, חסרת שליטה במה שאני אוכלת, ושוקלת 2-3 קילו יותר ממה שהייתי רוצה (47 ק"ג בגובה: 1.56). כשאני שוקלת 45 ק"ג זה נראה יותר טוב וההרגשה טובה יותר. אני במשקל תקין היום אבל הבטן שלי כל הזמן נפוחה והגדלתי את ההיקף שהיה כל חיי 60!! ממש מבאס אותי שאני לא מצליחה לסדר את זה. אני עושה פעילות גופנית (אירובי, זומבה ופילאטיס) פעמיים לפעמים 3 פעמים בשבוע. ומנסה להוריד אולי בכמויות של הארוחות. בבוקר אני שותה שייק (בננה, תפוח, תמר, זרעי צ'יה, פשתן, מורינגה, אבוקדו ותרד). זה משביע מאוד ואני לא אוכלת כלום עד הצהריים בחדר האוכל שבעבודה. אני בוחרת במנה עיקרית, עוף/קציצות/פרוסות בשר ברוטב + ירקות מבושלים וסלט לפעמים עם קצת טחינה. ואז אחה"צ מתחיל הבלגן. אני לא יודעת מה לאכול וכשאני עוצרת לרגע אני מגלה שאני לא באמת רעבה, אבל סתם בא לי לנשנש. אז זה יכול להיות עם הילדים, עוגיות בריאות שאני מכינה, במבה, חטיף גרנולה. כשאני מכינה ארוחת ערב אני מנשנשת עם הילדים ולא ממש אוכלת כדי להפחית את הנפיחות בבטן (ביצה קשה עם קוטג' וקצת ירקות) ואם לא נשנשתי אחה"צ אז אני מכינה לי ירקות מוקפצים עם אטריות שעועית שזה מאוד משביע. ויש פעמים שאני משתדלת ממש לצום מארוחת הצהריים עד למחרת בבוקר. אבל מעבר לקושי הגדול של קרקורי הבטן, אני לא באמת מצליחה להוריד בנפיחות או במשקל. כי בבוקר אני נהנת מבטן שטוחה אבל לקראת צהריים כאילו לא עשיתי כלום והסבל של יום קודם היה לחינם. אני מנסה לשחזר איך אכלתי בעבר כדי לאמץ את השיטה ולהתמיד בה היום, ואני חושבת שפשוט הייתי אוכלת הרבה פחות. כן הייתי משלבת גם לחם בבוקר, ואפילו גם שטויות, אבל המינון היה הרבה פחות. אני שמה לב שאולי אני נמצאת במעגל של סבל ופיצוי ואז כשמגיעה ארוחה, אני "מפצה" את עצמי בכמות גדולה יותר של אוכל שלא לצורך. ויכול להיות שאלה סימני הגיל, וקצב חילוף החומרים לא מה שהיה בעבר... אשמח לשמוע ולקבל עצה לגבי ההמשך. ממש מטריד אותי להסתכל במראה ולראות את השינוי הגופני. גם בחירת הבגדים מושפעת מהבטן הנפוחה ולמרות שאני רזה בגוף, אני לובשת בגדים במידה גדולה כדי להסתיר את הבטן הבולטת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
אני מבינה את סבלך למרות שאת במשקל תקין רזה. א. לעיתים צריך להיות יותר סלחניים לשינויים בגוף. אישה אחרי לידות ובגיל מסוים לא תמיד הבטן שטוחה כמו בגיל 16. ב. יש נשים רזות עם בטן וזוהי נטיה גנטית. ג. בבוקר אנחנו שטוחים ואחהצ עם האוכל במשך היום הבטן יותר בולטת, במיוחד אצל רזות. למרות זאת ניתן עדיין לשנות תזונה ולהבין מה גורם לכך לדעתי יש להתחיל לסדר את אחהצ ולא לנשנש בלי סוף וגם להפחית כמויות. גשי לדיאטנית לייעוץ והכוונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואבים
בן 35, אב לנועם ואור, בעל ותק של 20 שנים בענף מוצרי התינוקות. לשעבר מנכ"ל בייבי קלאב. כיום עוסק במתן יעוץ ליבואנים ועסקים בתחום מוצרי התינוקות.... קרא עוד