מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הדרוצלה-באיזה גיל עדיף לעבור ניתוחAnna11/04/2021
שלום. לבן שלי בן שנה וחודש יש הדרוצלה באשך שמאל, מגיל חודשיים. לא משתפר ולא מחמיר מאז הופעתו הפתאומית. האם כדאי עכשיו לעשות ניתוח או לחכות עד גיל יותר מאוחר? בגלל שכבר כמעט במשך שנה ההידרוצלה נשאר במצב יציב ולא משתפר-כירורג ילדים ממליץ על ניתוח כבר עכשיו (כלומר לא דחוף אבל טוען שאם עד עכשיו לא השתפר אז אין סיבה לחכות כי לא יישתפר גם בעתיד).
תודה רבה
אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הידרוצל
פרופ' רפאל יודסין11/04/2021אני בעד לחכות. אם אין חשד לבקע אין סיבה לנתח לפני גיל 4 שנים.
ראי טקסט מאתר אחר שלי:
.
מתוך אתר YNET במדור "התשובות לשאלות הכי שכיחות"
www.ynet.co.il/pedsurg
האם לנתח הידרוצל ?
הידרוצל (הידרקון בעברית) פרושו: שק עדין מלא בנוזל סביב האשך. משמעות הנוזל סביב האשכים היא שיש עדיין קשר דקיק לחלל הבטן המאפשר למים להגיע אל סביב האשך. אין שום נזק בקיום ההידרוצל אלא אם הוא מעיד על קשר לחלל הבטן שיכול להתרחב עם הזמן ולאפשר ללולאות מעי להכנס לתעלה דבר שמשמעו בקע (שבר).
הסיבה לקיום נוזל סביב האשכים נעוצה בתהליך נדידת האשכים מאזור ליד הכליה בכל צד
האשכים נודדים בחלק האחורי של חלל הבטן ובצמוד לציפוי הקרומי הדק שתוחם את חלל הבטן ולא נותן למעיים לגעת בשרירים סביב. ביציאת האשכים מחלל הבטן אל שק האשכים הם גוררים בצמוד עליהם את הקרום הזה ויוצרים מעין אצבע של כפפה מחלל הבטן ועד לאשך בשק.
חלל האצבע הזו צריך להסתם עד ללידה. אם הוא נסתם ברובו קרוב לבטן ומשאיר חלל קרוב לאשך נוצר הידרוצל. אם הוא נשאר פתוח ורחב יש בקע ולתוך חלל זה נכנסות לולאות מעי.
רק מציאות בקע מחייבת ניתוח בכל גיל. הידרוצל מנותח רק מעבר לגיל ארבע שנים. אין לנתח הידרוצל עד גיל ארבע שנים שכן הנסיון מלמד שרובם ייספגו מאליהם. הסיבה היחידה לנתח הידרוצל הוא קיום בקע בנוסף לו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)

(1).jpg)