פי טבעת קדמי

מנהל הפורום

פרופ` רפאל יודסין
פרופ' רפאל יודסין
לקביעת תור אצל פרופ' רפאל יודסין ללא פרסום בפורום
 
  • פי טבעת קדמי
    אסתר נעה
    15/07/2007

    שלום

    כשהתינוקת שלי נולדה היא הובחנה עם פי טבעת קדמי (פי הטבעת קרוב לוואגינה). ובנוסף יש לה גם עם פיסורה (פצע בפי הטבעת) שלא נרפא עם היום (בת 8 חודשים).

    אנחנו במעקב בביהח שניידר. הבעיה היא שכל רופא אומר משהו אחר. כאילו סוג של בורות רפואית, וזה נורא מבלבל ומתסכל. כשאנחנו באים למעקב, כל פגישה היא עם הרופא שנמצא שם באותו היום.

    רציתי לשאול- מה עליי לדעת בנושא.

    תודה.

    ושאלה בקשר לפיסורה-

    הרופא האחרון שהיינו אצלו אמר שכדי שהפיסורה תתרפא צריך שיציאות יהיו רכות, ולכן נתן מרשם לשמן פראפין. ואני שואלת- הרי כשהתינוקת ינקה הנקה מלאה עד גיל חצי שנה, והיו לה במשך חצי שנה יציאות רכות, וחצי שנה הפיסורה לא נרפאה מכך, אז האם יעזור השמן הזה? ובנוסף- אם אני כן יתן לה את השמן, האם הגוף יכול להתרגל לעזרה של השמן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פי טבעת קדמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Anterior Anus

    פרופ' רפאל יודסין
    15/07/2007

    לשאלת "פי טבעת קדמי"- עם הזמן יותר ויותר ברור מה עובי המחיצה בין הוגינה לפי הטבעת. אם היא דקה מדי (הערכה סובייקטיבית של הבודק לפי נסיונו המצטבר עם השנים) ניתן לאמר אם תהיה בעיה בעתיד בלידה.

    לשאל "פרפין" - לא מתרגלים לפרפין וריכוך יציאות עד ניזולן היא הדרך לריפוי. מה שלא ברור לי הוא האם בכלל יש פיסורה. הרי פי טבעת קדמי תמיד כרוך בשינויים בהיקפו.

    אם תרצי - אוכל לבדוק (ויש לי "קצת" נסיון: 026778899.

    כל טוב ושבוע טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פי טבעת קדמי

    אסתר נעה
    16/07/2007

    תודה על התגובה.
    מהי תקופה ממושכת?
    הרופא אמר לתת את הפראפין במשך 3 שבועות, 3 כפיות ביום. האם נחשבת תקופה ממושכת?
    ובקשה לפי טבעת קדמי-אני אברר את מה ששאלת. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפין

    פרופ' רפאל יודסין
    17/07/2007

    מאחר ופרפין אינו תרופה, לא מתרגלים אליו, לא מתמכרים אליו, ובמידה ופרפין נלקח בערב במנה אחת בלבד לכל היום = הוא אינו "גונב" את הויטמינים מהמזון. לרוב טיפול בפרפין נמשך חודשים ואני נוהג לתת מינון בסמ"ק (מינימום 10 סמ"ק ליום) משום שכפיות מודרניות הן בנפחים שונים (ולרוב קטנים מחמישת הסמ"ק המסורתיים).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפין

    אסתר נעה
    18/07/2007

    תודה על התגובה.
    ביתי בת 8 וחצי חודשים. כמה סמ"ק לתת לה ביום, ולכמה ימים? (לטיפול בפיסורה)
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפין

    אסתר נעה
    22/07/2007

    יש לי שאלות בנושא, ואשמח אם תוכל לענות לי עלין.
    - האם הפיסורה תתרפא מתישהו-? כי כשהתינוקת שלי ינקה הנקה מלאה, עד גיל חצי שנה, היו לה יציאות רכות, ובמשך החצי שנה הפיסורה לא נרפאה, אז האם הפראפין יעזור ?
    - אם לא נשתמש בפראפין, האם הפיסורה תחלים מעצמה? (נאמר לי שהרוב המכריע של פיסורות בילדים קטנים מחלים מעצמו ללא התערבות)
    - האם הפיסורה תחמיר אם יהיו יציאות קשות?
    - ואם היא לא תתרפא, האם זה יצרוך טפר?
    - כשהיא הייתה קטנה יותר, רופא אחד המליץ על תרופה שמרחיבה את פי הטבעת- ג'ל ניפלדיפין 0.02% (משהו כזה). האם זה יכול לעזור?
    - ואותו רופא המליץ על ג'ל אילחוש- עזרקאין ג'ל- האם זה נחוץ?
    - כשהיה לה פעם עצירות, רופא המשפחה נתן לנו מיקרולט (זה כמו נר גלצרין). האם להשתמש בזה אם יהיו עצירויות?
    - מזה ג'ל נעפדיפן?
    - מזה ניזולן?
    - וכמה סמ"ק פרפין ביום אתה היית ממליץ לתת לתינוקת בת 8 חודשים, ולמשך כמה זמן, כדי הפרפין לא יפחית ספיגת ויטמינים מהמעי?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפין

    פרופ' רפאל יודסין
    23/07/2007

    בגיל כזה המינימום הם עשרה סמ"ק כל ערב בערנות מלאה. אין בעיה לעלום לעשרים ושלושים. מבחן הצואה הוא הקובע - יציאות רכות עד "שלשוליות". לפחות לחודש +++

    פיסורה חייבת בטיפול בתינוק אם היא גורמת לדמם או לכאב או לפחד מיציאות. יש באמת מצב נדיר של פיסורות כרוניות שאינן גורמות לאף אחד מהנ"ל שאינו דורש טיפול ונמשכות חודשים עד שנים.
    פרפין שנלקח במנה אחת ליום לא גורם לשום בעיה עם ספיגת ויטמינים.
    ניפדיפין גורם תרופתית להרחבת פי הטבעת ומיועד רק לחולים שלהם סבל רב ביציאות ומגשר בין תחילת הטיפול במרככי צואה לאפשק (לרוב יום יומיים).
    עזראקאין היא תרופה להרגעה מקומית - רק במקרים של כאב חזק ורק בהתחלה להקלה זמנית. בהחלט לא לאורך זמן.
    מיקרולט הוא חוקן קטן ונדרש רק כשיש צואה קשה כמו "אבנים". לבטח לא לטיפול ממושך.

    לא הבנתי מה זה "טפר" אולי התכוונת לתפירה של המקום - אם כן: בשום פנים ואופן.
    ניזולן ? לא מוכר לי בכתיב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!

    אסתר נעה
    25/07/2007

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו