מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סינווראילה.16/01/2008
שלום,
אני מקווה שהשאלה לא דבילית,
כחצי שנה לאחר ניתוח לתיקון פזילה. שמתי לב כי עין אחת רגישה יותר לסינוור מהשיניה. זו העין שהייתה עצלה לפני הניתוח.
האם יש קשר לניתוח? האם מעיד על משהו אחר שקשור לבריאות העיניים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוור
פרופ` יאיר מורד16/01/2008שאלה בהחלט לא "דבילית"
לעיתם כאשר נותרת פזילה קלה אחד הסימנים הוא סינוור בשמש. מציע להבדק שוב אצל המנתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי לציין
איילה.19/01/2008הילדה מרכיבה משקפי ראייה ולכן לא בוצע תיקון מלא של הפזילה. המשקפיים אמורות לתקן את יתר הפזילה .
הרגישות הגבוהה יותר לסינוור למרות המשקפיים.
האם תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסינוור
פרופ` יאיר מורד19/01/2008אכן כן. כדי לבדוק אם נותרה פזילה למרות המשקפים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה ירד משום מה..
דן21/01/200812
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורהיפעת דן15/01/2008
בתי סובלת מאלרגיה בעיניים בעיקר בעונות המעבר, אבל בשנה האחרונה לאורך כל השנה. אנחנו במעקב אצל רופאת עיניים.
לפני 9 ימים החלה שעורה בעין. במשך 3 הימים הראשונים עשיתי לה קומפרסים עם קמומיל (ביומיים הראשונים כל שעתיים!) ושמתי סינטומיצין לפני השינה למשך 7 ימים. השעורה עדיין לא עברה. עכשיו רואים "בליטה" מתחת לעפעף העליון. מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה
פרופ` יאיר מורד16/01/2008שלום רב
ניתן להמשיך טיפול עם קומפרסים ומשחה עוד שבוע שבועיים. לעיתים אין ברירה וצריך לנקז את השעורה בניתוח קטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלי דם במרכז העיןאסתר13/01/2008
לבני בן השש יש בעין אחת כלי דם שלא התמוסס במרכז העין, בנוסף יש לו ניסטגמוס,וכמובן עד לא מזמן סגרנו לו עין אחת אם רטיה והשנה הפסקנו השאלה האם קיים טיפול ניתוחי כלשהו לשיפור הראיה "להעלים את כלי הדם "?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלי דם
פרופ` יאיר מורד16/01/2008שלום רב
קשה לענות ללא בדיקה משום שצריך לראות מהוא כלי הדם עליו את מדברת. לגבי הניסטגמוס, ישנם ניתוחים היכולים לשפר את הראייה. פני לרופא עיניים לילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשותליסה12/01/2008
שלום אני רוצה ללבוש עדשות בשביל יופי וככה יש ל ראיה מעולה אמא אומרת שעדשות ערסו את עניים זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות
פרופ` יאיר מורד12/01/2008תלוי בת כמה את ומי יפקח על לבישת העדשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבק נכנס לעדות מגערווית12/01/2008
שלום רב,
יש לי ילדה בת 14 עם עדשות מגע אני פוחדת אם ייכנס לה אבק לתוך העין בזמן שהיא מרכיבה עדשות מגע מה יקרה?? האם זה יכול לגרום לעיוורון?
תודה רבה רווית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבק
פרופ` יאיר מורד12/01/2008שלום רב
חדירת אבק לעין היא בעייה שגרתית בזמן הרכבת עדשות ובדר"כ לא יוצרת נזק. עם זאת ביתך חייבת להיות עצמאית ולדעת להוריד ולהרכיב את העדשות לבד במקרים כאלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות מגערווית12/01/2008
שלום
אני נער בן 14 מרכיב משקפיים ואני רוצה לדעת אם מותר לי להרכיב עדשות מגע
אבא שלי אומר שאסור לי בגלל שהוא אומר שאני קטן עדיין בשביל להרכיב עדשות מגע
אז אני רוצה לדעת אם מותר לי....בתודה אביב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות
פרופ` יאיר מורד12/01/2008כל עוד זה נעשה בפיקוח מקצועי - מותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסיגל10/01/2008
בני הן ה-7 עבר בדיקת ראיה והתבר שהו זקוק למשקפיים. אני מאוד מפחדת מההשלחות החברתיות. רציתי לדעת שני דברים.
1. האם עדשות מגע לילד בגילו זה בסדר?
2. אם לקנות משקפים, אילו משקפיים באופנה היום לילדים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקפיים
פרופ` יאיר מורד11/01/2008שלום רב
ילדים רבים היום מרכיבים משקפיים, וכל שנה יהיו עוד ועוד ילדים כאלה בכיתה של בנך. קחי זאת בקלות. עדשות מגע לא מומלצות. ביחרי משקפיים יפות בחנות אופטומטריה, והעיקר - קחי זאת בקלות ואל תשדרי לבנך שהוא "מסכן"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמעין08/01/2008
אני עובדת על מחשב כל היום עם עדשות. לקראת סוף היום מתחיל להיות לי יובש בעינים ואני רואה מטושטש והעניים אדומות. אני מאוד רוצה להמשיך להגיע לעבודה עם העדשות, משום שאני ניראית יותר טוב איתם מאשר עם משקפיים.
שאלותיי:
1. האם אני עושה לעצמי נזק לעיניים.
2. האם יש משהו להקל על הבעיה ולהמשיך להגיע עם עדשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחשב
פרופ` יאיר מורד11/01/2008שלום רב
כאשר עובדים מול מחשב לעיתים קרובות יש יובש בעיניים הגורם לאודם. פני לרופא לקבלת מרשם לדמעות מלאכותיות המתאימות לעדשות מגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחת ולתמיד!! נכון או לא נכון??ריקי06/01/2008
האם זה נכון שצפיה מקרוב בטלויזיה פוגעת בראיה?
קראתי מאמר שטען שכל עוד אין בעיה מלכתחילה בראיה , הראיה הבריאה לא תיפגע מצפיה קרובה בטלויזיה!! ושוב מציינת הראייה לא תיפגע!!
מיתוס?? או אמת לאמיתה??
תודה רבה מראש
ריקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טלביזיה
פרופ` יאיר מורד06/01/2008אם הצפייה בטלביזיה היתה פוגעת בראייה חצי אוכלוסיית העולם היתה בבעיה קשה. זהו מיתוס ותו לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילהתמר05/01/2008
שלום (שמחתי לגלות שיש פורום שכזה...), בתי בת שבעה חודשים מאז שנולדה שמנו לב שישנה פזילה. מגיל שלושה חודשים היא במעקב של פעם בחודש אצל רופא עיניים אשר אבחן כי היא סובלת מפזילה מולדת (העיניים מתחלפות כל פעם עין אחרת פונה פנימה). לפי המלצתו אנחנו שמים לה רטיות כל פעם בעין אחרת למשך שלוש-ארבע שעות מגיל שלושה חודשים. הרופא שאנו הולכים אליו מדבר על ניתוח בסביבות גיל שנה-שנה וחצי. היינו במרפאה אחרת ע"מ לשמוע עוד דיעה כשהקטנה היתה בת חמישה חודשים והם טענו כי עדיף לנתח מיד ע"מ לנסות להשיג אפשרות לראיה דו עינית.
הרופא הראשון טוען כי סביר להניח שלא תוכל להשיג ראיה דו עינית וכי אין לכך משמעות גדולה והוא אומר כי אינו מבצע ניתוח בגיל כה צעיר. אני מבינה כי מדובר בשתי אסכולות אנגלית ואמריקאית אבל... אנחנו מבולבלים ודואגים ולא רוצים שבתנו תפגע מבחירה לא נכונה שלנו. מה דעתך?
כמו כן רציתי לדעת מה הם הסיכויים להצלחה בניתוח שכזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד06/01/2008שלום רב
ראשית כנראה אמנם שצריך ניתוח. הדעה הרוווחת היום אצל רוב מנתחי הפזילה (ואני בתוכם) היא שכדי לנתח בגיל 10-9 חודשים ולא לחכות מעבר לכך. הסיבה לכך היא שבגיל זה מתפתחת הראייה הדו עיינית, ולכן תיקון מקודם יתן סיכוי להתפתחות מסוימת של ראייה זו. לדעתי אין כל תועלת בדחיית הניתוח לגיל שנה וחצי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודל האישונים נראה לא שווהעידו04/01/2008
האם כאשר שני האישונים נראים לא שווים בגודל בילדה בת 3 חודשים צריך להטריד ?
שני האישונים מגיבים לשינויי אור אבל ניתן להבחין בהבדל גודל בינהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישונים
פרופ` יאיר מורד04/01/2008ברוב רובם של המקרים אי שיויון בין האישונים איננו מעיד על כל בעייה. עם זאת כדי להבדק אצל רופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Exotropia - בשלב מוקדם מאודaa03/01/2008
בתי בת שלושה חודשים ושבוע.
היא אינה יוצרת קשר עין רציף ולפעמים לא יוצרת קשר עין בכלל.
רופא התפתחות ילדים בטיפת חלב בדק אותה והפנה אותנו לרופאת עיניים.
לאחר שהיינו אצל רופאת עיניים, מסתבר שלילדה יש אקזוטרופיה.
סה"כ העיניים תקינות לאחר בדיקה אך כנראה ישנו קשר בין הפזילה כלפי חוץ וחוסר היכולת שלה ליצור קשר עין ולהתמקד.
רופאת העיניים נראתה מודאגת מהפזילה כלפי חוץ בשלב זה. ונשלחנו לבדיקה נוספת אצל רופא להפתחות הילד כדי לבדוק "כיוונים נוספים".
על מה זה יכול להעיד מבחינה התפתחותית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקזוטרופיה
פרופ` יאיר מורד04/01/2008מוקדם להכנס ללחץ. ישנם ילדים שמתחילים לעקוב מאוחר יותר מאחרים. פזילה אקזוטרופית גם היא מאוד שכיחה בתינוקות וב 90% מהמקרים חולפת לבד. לכן חכי בסבלנות עוד חודש חודשיים לפני שתתחילי לבצע בדיקות מיותרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילהדינה03/01/2008
שלום,
האם יתכן פזילה אצל ילד בן 7 רק בעין אחת, ורק עכשיו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד03/01/2008בהחלט כן. פני לרופא עיניים לילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת עיניים הראשונהdanny01/01/2008
באיזה גיל מומלץ לעשות את הבדיקה הראשונה במדה ויש היסטוריה משפחתית של פזילה ועין עצילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
פרופ` יאיר מורד02/01/2008בגיל של בין 8-10 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת דואןרוית01/01/2008
בקשר לתשובה של פזילה והטיית הראש בתסמונת דואן האם שחייה יכולה לעזור לבת 4 או פיזיוטרפיה כדי לא לעקם את שריר הצוואר עמוד השדרה בהטייה של הראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דואן
פרופ` יאיר מורד02/01/2008שלום רב
כיוון שהטיית הראש נובעת מפזילה לשחייה או פזיוטרפיה של הצואר לא תהיה כל השפעה. אם יש הטייה משמעותית צריך לבצע ניתוח פזילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)





