מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה עבור ד"ר מצר!!!שאלה חשובה13/02/2008
שלום ד"ר מצר,
ילדתי לפני כ-11 תאומים בשבוע 31 בפגיה ברמב"ם. הם עברו מעקבי עיניים גם על ידך.
לפי כשבוע וחצי שמתי לב כי לביתי, שיש לה עיניים כחולות יש עין אחת חצי כחולה וחצי חומה(לדעתי זה לא התחיל כחצי אלא הלך והתגבר). בביקורת האחרונה בפגיה אכן אישרו את החשדות והפנו אותנו לטיפולך.
אתמול היינו בבדיקה אצל רופא פרטי מומחה שלא מצא כל הוכחה לבעיה, הוא ביצע גם בדיקות במנורת סדק ובדק את שתי העיניים, הוא אומר כי אין סיבה לדאגה אך כדי לשלול באופן ודאי Waardenburg syndrome יש לבצע cocaine test במסגרת ביה"ח. שאלותי הן:
1. האם הבדיקה מסוכנת?
2. האם באמת יש צורך לבצע אותה? והאם עפ"י המידע היית אכן ממליץ לבצעה?בהנחה שאכן כל שאר הפרמטרים תקינים.
3. במידה ויש לבצע את הבדיקה האם יתן לעשות זאת במסגרת הבדיקה הבאה שלנו אצלך בביה"ח או שצריך לקבוע תור מיוחד? ( אני פשוט ממש לא מעונינת לטרטר אותה לביה"ח ובסופו של דבר לחזור על בדיקות שבוצעו ולא לבצע באותו היום את הבדיקה הנ"ל )
4. במידה ואכן לא קים הסינדרום ממה יכול לנבוע כזה דבר? מה יכולים להיות הגורמים? הבנתי שמדובר בתופעה נדירה.
מתנצלת על ריבוי השאלות אבל אני מאוד מאוד דואגת!!!
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עינים בצבע שונה
ד''ר עידי מצר13/02/2008הסיבות לעיניים בצבע שונה בגיל הינקות הם רבות. יש מצבים הרבה יותר שכיחים מתסמונת וארדנבורג היכולים לגרום לכך. אני מציע שתגיעו לבדיקה אצלי ולפי תוצאות הבדיקה אוכל לכוון אתכם לבירור/מעקב הרצוי ולענות על שאלות רלוונטיות. במידה ואתם במכבי אנא צרו קשר עם המרפאה שלי 04-6069906, אם לא, אנא צרו קשר עם מרפאת רמב"ם לקבלת תור ב-04-8542497.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לד"ר מצר
שאלה חשובה13/02/2008תודה רבה על התגובה המהירה,
אכן ניסיתי לקבוע תור במירפאתך אך נאמר לי לצערי כי התור הקרוב הוא בחודש מאי...(ואז אז יש עוד המון זמן.... )
חבל לי לטלטל את התינוקת לביה"ח עם כל הזיהומים וכו... מה גם שכפי שצינתי ערכנו בדיקה אצל רופא מומחה שציין כי עפ"י מה שהוא צופה הכל תקין.הבדיקה ממש לא נעימה וחבל לי שהיא תעבור אותה שוב. האם יש דרך להעביר לך את הסיכום של הרופא וחוות דעתו( אנו גם מגיעים אליו לביקורת בעוד מספר ימים שוב) ובמידה ותמצא לצורך נתאם את ה- cocaine test?
- מהם הגורמים הנוספים בגדול לעינים בצבע שונה? ( שוב בהנחה שהבדיקות תקינות)
אני מאוד מודאגת...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך בירור
ד''ר עידי מצר13/02/2008אנא בקשי תור דחוף אלי. אני אאשר את זה. אשמח אם תביאי את החומר הרפואי הקיים (בדיקת הרופאים הקודמים) איתך. אני מקווה שאוכל לשפוך יותר אור על המצב.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה על העזרה ועל הנכונות
שאלה חשובה14/02/2008ד"ר מצר,
תודה רבה על עזרתך.
ביום שלישי הקרוב אנו מגיעים לביקורת אצל ד"ר משה שניר.
למירפאתך נגיע ביום שישי הבא עם כל החומר הרפואי+חוו"ד של ד"ר שניר.
בתקווה לבשורות טובות...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאמא עם צבעים שונים בעיניים
ליאת15/02/2008שלום קוראים לי ליאת ויש לי בן עם בעיה דומה אם בא לך לדבר תשאירי טלפון ואני אחזור אלייך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלליאת
שאלה חשובה17/02/2008הסבירו לכם ממה זה נובע?
יש לך סיפור מעודד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאמא עם העיניים השונות
ליאת19/02/2008אין הסבר מדוייק אבל את יכולה לחפש באינטרנט כל מיני מאמרים בנושא מה שהכי חשוב בסופו של דבר שזה לא יפגע בראיה של הילד את הצד האסתטי שבדבר לומדים לקבל ולאהוב . שוב אם בא לך לדבר תשאירי טלפון ואני אחזור אלייך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר מצר
ענבל קונמי01/03/2009שלום, גם לבן שלי יש עיניים בצבעים שונים ובנוסף יש לו תלתל בהיר בשיער כהה יותר. שני מאפיינים של וארדנבורג. הוא שומע טוב. האם שני המאפיינים שציינתי בהכרח אומרים שיש לו וארדנבורג או שיכול להיות צירוף מקרים? האם יכול להיות שתהיה לו ירידה בשמיעה או שהירידה היא בד"כ מולדת? אני יודעת שאתה עוסק ברפואת עיניים ולא אוזניים, אך אם אתה מכיר את התסמונת אשמח לחוו"ד כי המאמרים שמצאתי לא נהירים לי. תודה (-:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם קיימת חובה לערוך בדיקת עיניים?דני12/02/2008
האם קיימת חובה לערוך בדיקת עיניים לילדים עד גיל 10?
היכן מעוגנות חובו אלו? כיצד ניתן לשים את היד על חובות אלו?
על מי חובה זו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות עיניים לילדים
ד''ר עידי מצר12/02/2008אין חובה לבדוק עיניים לילדים. הדבר הוא בגדר המלצה על מנת לאתר מבעוד מועד ליקויים בראייה הניתנים לתיקון כגון פזילה, בעיות משקפים, עין עצלה ועוד. רבים מבעיות אלה אינן גורמים לילד להתלונן ולא בולטים להורים. מומלץ להבדק ביחוד לפגים ועם להורים יש או היו בעיות ראיה כלשהן או למשהו מהאחים ומהאחיות. במידה ואין גורמי סיכון מיוחדים אני ממליץ על בדיקת עיניים בגיל 18 חודש, בגיל 3 (כאשר הילד כבר יכול לעבור בדיקת ראיה עם תמונות) ולפני כתה א.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת פזילה והרחבת אישוניםחן חג'ג'11/02/2008
מדוע מרחיבים אישונים כשמאחנים פזילה?!
האם ככה מידת הפזילה קרובה יותר למצב האמיתי?!
(כלומר פוזלים עם יכולת מיקוד מעולה לא יכולים "לעבוד" "ולעקוף" את הבדיקה במידה זו או אחרת)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד11/02/2008תיקון פזילה נעשה לעיתים על ידי משקפיים. הילדים לא ניתן למצוא את המספר המדויק ללא הרחבת אישונים. זאת הסיבה להרחבת האישונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טלוויזיהמורן11/02/2008
האם ילד/פעוט שרואה טלוויזיה קרוב יצטרך לשים משקפיים בעתיד? כלומר האם זה פוגם בראייתו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טלויזיה
פרופ` יאיר מורד11/02/2008לא הוכח שלטלויזיה יש איזה שהיא השפעה מזיקה על העין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת עינייםתמירה11/02/2008
עשיתי היום בדיקת עיניים לבתי התינוקת בת שלושה חודשים בשעה 9 וחצי בבוקר שמו לה טיפות בעיניים ועכשיו השעה ארבע וחצי והאישונים עדיין לא חזרו להיות שווים לגמרי בגודלם האם זה תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישונים
פרופ` יאיר מורד11/02/2008בהחלט. לעיתים האישונים מורחבים אפילו 24 שעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינור דמעות חסוםדן11/02/2008
שלום. לבני בן השלושה חודשים אובחן ע"י רופא עינים צינור דמעות חסום. הודרכתי לבצע לחיצות חזקות עם האצבע כלפי האף פעם ביום בנוסף לאנטיביוטיקה. בכל פעם התינוק בוכה מאוד ולאחר מכן העין נפוחה מאוד ואדומה. הדבר נמשך כבר כ- 20 ימים ועדיין לא נראה שהבעיה נפתרה. האם ההמלצה הינה להמשיך עוד ועוד? האם יש פתרונות נוספים (לא ניתוח)? האם יתכן שחסימה כזו תיפתח לבד עם הזמן? יש לציין שביצוע הלחיצות קשה מאוד שכן מדובר בלהכאיב לתינוק. מה המלצתך בנושא? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיסוי לטיפול בחסימה בדרכי הדמעות
ד''ר עידי מצר11/02/2008אין צורך לבצע עיסוי חזק. כדאי להגיע להדרכה אצל רופא עיניים לילדים. סטטיסטית 90% מהמקרים נפתרים באורח עצמוני עד גיל שנה. עיסוי עוזר להמנע מניתוח לשטיפה וצנטור דרכי הדמעות. לגבי האנטיביוטיקה - יש מקום לתת אותה רק אם יש החמרה חריפה ולא בהכרח כטיפול שגרה העלול ליצור חיידקים עמידים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון עוורון צבעים אצל בן 2.5מעוז10/02/2008
בני בן ה 2.5 אינו מצליח להבחין ולהבדיל בין הצבעים השונים , התפתחות תקינה בכל שאר המישורים - מספרים, צורות הנדסיות דיבור וכ"ו .
האם ניתן לאבחן עוורון צבעים בגיל זה ? מה יכולה להיות הסיבה לתופעה כמעין זו? האם ישנו טיפול ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיוורון צבעים בילד
ד''ר עידי מצר10/02/2008ניתן לבדוק עיורון צבעים בגיל זה עם ערכה מתאימה לכך. לעתים מדובר בילד שהוא צעיר מכדי להבחין כהלכה בין צבעים. קיימים גם סיבות אחרות. השכיחה שבהם הוא עוורון צבעים תורשתי שיש ל-7% מהבנים באוכלוסיה. קיימות בעיות עיניים נוספות היכולות לגרום לכך.
מומלץ להגיע לרופא עינים ילדים לבדיקה מעמיקה יותר. בריאות שלמה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות אצל תינוקמיכל09/02/2008
שלום ולילה טוב,
בני בן שמונה שבועות. אתמול התנפח לו האזור שמסביב לעיניים והעור האדים ונראה מבריק (קצת כמו לאחר בכי). אין הפרשות. נכון להיום העיניים עדיין נפוחות, אם כי אני לא רואה החמרה במצב. בנוסף הוא אוכל פחות מהרגיל, אך אין לו חום והוא ערני ושמח :). שוחחתי בטלפון עם רופא הילדים והוא הפנה אותי למיון (אני לא מעוניינת להגיע לשם ולחשוף את התינוק לכל מיני חולירות.. ).ממה יכול לנבוע מצב זה? אני מאוד מודאגת.
תודה מראש,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות מסביב לעיניים
ד''ר עידי מצר10/02/2008מצב זה יכול לנבוע החל מאלרגיה, דלקת עיניים (שלא חייבת לבוא עם הפרשות) וכלה בדלקת של הרקמות מסביב לעיניים כתוצאה מעקיצה, פציעה או סינוסיטיס.
אני מסכים עם רופא הילדים שיש לבדוק זאת במיון ילדים על מנת לשלול דלקת הדורשת טיפול באשפוז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיתוס או אמת?רינה09/02/2008
שלום רב,
לבתי בת השבע גילו קוצר ראייה ונתנו מרשם למשקפיים עם עדשה 1.5-
שמעתי שניתן למנוע הרכבת משקפיים על ידי תרגילים לעיניים וכן לבישת עדשות עם פלוס לזמן קצר כל יום ולבהות רחוק. האם זה נכון?
האם בעת ענידת משקפיים השריר נהיה "עצל" וזהו תהליך בלתי הפיך? כלומר אם התחלנו עם משקפיים זה רק יחמיר ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיתוס
פרופ` יאיר מורד09/02/2008שלום רב
למרות מחקר אינטנסיבי, אף אחד לא הצליח להראות כי לבישת או אי לבישת המשקפיים גורמת לשינוי כלשהוא בעליית המספר. לגבי כל תרגילי העיניים למיניהם - גם כאן אין שום הוכחה שזה עובד ומועיל (פרט להגדלת חשבון הבנק של המתרגלים למינהם).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוגלה ודמעות 5 ימים טיפול אופטי גטהשלי09/02/2008
ילדה בת חמש עם דלקת עיניים חמורה, מקבלת כבר חמישה ימים טיפות אופטי-גטה (מרופא עיניים) ואין שיפור. העין מפרישה דמעות ומוגלה כל כמה דקות ואיזור סביב העין אדום. לי לא נראה שהטיפול מתאים (מכיון שאין שיפור וכבר עברו מספיק ימים) אני חוששת לנזק, לא רוצה להצטער.
אנא המלצתכם הדחופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוגלה ודמעות
פרופ` יאיר מורד09/02/2008יתכן מאוד שמדובר בדלקת ויראלית ואז אכן הטיפות לא יעזרו. פני שוב לרופא כדי שישקול טיפול משולב בסטרואידים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרשות מהעיניים
דבי01/03/2008שלום, הבן שלי בן 9 חודשים וכבר יומיים יש לו הפרשות מוגלה מהעיניים, האם זו דלקת ואם כן האם קומפרסים עם תה קמומיל עשויים לעזור? בנוסף, האם רופא ילדים מספיק לטיפול בבעיה או שעדיף שמלכתחילה אגש לרופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת
פרופ` יאיר מורד01/03/2008אם מדובר בדלקת חד פעמית מזה יומיים מספיק לפנות לרופא ילדים ולקבל טיפות אנטיביוטיקה. לתה קמומיל אין השפעה יותר מאשר למים חמים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר מורדחן חג'ג'07/02/2008
שלום
זה עומר בר, החייל, המטופל באסףהרופא.
אני אמור להגיע אליך ביום ראשון "בדחיפות" בעקבות הדלן בקרנית.
פרופ' מאייר חוה, שאמרה שעלי להיות במעקב יום יומי בביהח בו נותחתי, רשמה לי לבנתיים ויסקוטירס ופוסיתלמיק.
יש לנו אירוע בבסיס ביום א', שבו אני אמור להגיע. מכיוון שראית כבר במה מדובר לפני כשבוע, עקרוני אם אגיע ביום רביעי במקום בראשון, ואמשיך עם הטיפות בנתיים?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עומר
פרופ` יאיר מורד09/02/2008אם אין כאב משמעותי תמשיך עם הטיפות ותבוא ביום ד. נראה לי שקצת יש OVER REACTION
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מודאגתשרית06/02/2008
שלום רב,
הבן שלי בן שלושה חודשים ועדיין לא ממקד את עיניו, הוא אינו עוקב לגמרי
אך בבדיקות נמצא שהוא רואה והכל תקין.הרופא ההתפתחותי טוען שיש איזו בעיה אבל הוא לא יודע
מה...הוא חושב שאולי זה "לייט ויזיואל בלומה" אך הוא אומר שלרוב זה מגיע עם טונוס שרירים נמוך
ולבני הטונוס שרירים תקין.
מה אפשר לעשות?למי עליי לפנות?האם יכול להיות שיש משהו שהוא מעבר לעניין הראייה?
הוא מחייך מעט מאוד וגם את זה קשה מאוד להוציא ממנו, האם עניין הראייה קשור לכך?
תודה רבה
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ממקד עיניים
ד''ר עידי מצר06/02/2008חוסר מיקוד עיניים בגיל 3 חודשים יכול לנבוע מהבשלה מאוחרת של מערכת הראיה, אך גם מבעיות במבנה העין או בעיות כלליות. מומלץ לפנות לרופא עיניים של ילדים להמשך בירור שיכלול בדיקת עיניים מלאה של המבנה, האופטיקה ותפקוד העיניים. כל טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיניים נפוחותסיגל06/02/2008
שלום, בני בן 5 סובל מנפיחויות בעיניים, מתחת לעיניים בעיקר. האם זה יכול להיות קשור לראיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בעיניים
ד''ר עידי מצר06/02/2008נפיחות בעפעפים יכולה להגרם מסיבות מקומיות כגון דלקת עיניים, דלקת עפעפים או מסיבות כלליות כמו אלרגיה. אני ממליץ להגיע לבדיקת רופא עינים וילדים להמשך בירור. כל טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימנים אדומים ורודים מתחת לעינייםמיכל04/02/2008
ד"ר שלום רב,
בתי בת 2.5 עם חום עולה ויורד 39 מעלות כ 4 ימים.
יומיים אחרי שהתחיל החום,שמנו לב לכתם ורוד אדום מתחת לעין אחת. למחרת בבוקר הילדה התעוררה עם הפרשות דבוקות על כל הפנים (הפרשות מהעיניים), וכן אותו כתם התפשט גם לעין השניה. אציין כי העיניים עצמן לא היו אדומות ולא הפרישו במשך היום (אציין כי החום מלווה בנזלת)
בביקור אצל הרופאה ,טענה כי לילדה יש וירוס ולגבי העיניים טענה שיש לה דלקת (?!)...
ביום למחרת לא היו כלל הפרשות מהעין ולכן גם לא מרחנו כלל את המשחה שקיבלנו (סינטומיצין) אבל עדיין יש את הסימנים הורודים אדומים מתחת לעיניים.
האם לבקש מהרופאה לבצע ספירת דם?
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת
פרופ` יאיר מורד04/02/2008אני נוטה להסכים עם הרופאה - מדובר בדלקת עיניים ויראלית הנגרמת מאותו וירוס שגרם לחום. סבלנות וזה יעבור. אין תרופה אחרת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך ד"ר.שאלה נוספת:
מיכל04/02/2008מכוון ולא התחלנו טיפול עם הסינטומיצין,האם יש טעם להתחיל?
אין הפרשות מהעין (היו רק פעם אחת) הכתם מתחת לעיניים נראה כי מתבהר,
אך עדיין אנחנו עם חום ....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנוגע לניתוח לתיקון פזילה - תינוקאורן03/02/2008
שלום רב,
בני בן שנה והוא צפוי לעבור ניתוח לתיקון פזילה.
אני מעוניין לדבר בטלפון/במייל אם מישהוא שיש לו תינוק/תינוקת שעברו ניתוח מסוג זה.
מה קרה אחרי הניתוח? האם זה עזר? מה לגבי הכאבים לאחר הניתוח?
האם התפתחות רגשית/מוטורית התעכבה לאחר הניתוח?
האם הראייה בימים הראשונים היתה בעייתית?
חום ותופעות לוואי?
בקיצור... אשמח לקבל אינפורמציה ולדבר על הניתוח ואחריו.
תודה,
אורן.
[email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד03/02/2008שלום רב
מנסיוני:
מה קרה אחרי הניתוח? האם זה עזר? בדר"כ כן - אחרת לא היינו מנתחים...
מה לגבי הכאבים לאחר הניתוח? - מועטים ביותר
האם התפתחות רגשית/מוטורית התעכבה לאחר הניתוח? - להיפך. תיקון פזילה בדר"כ מאיץ את ההתפתחות הזו
האם הראייה בימים הראשונים היתה בעייתית? - ניתוח פזילה לא אמור להשפיע על הראייה כלל
חום ותופעות לוואי? - לעיתים נדירות בלבד
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



