מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיית צילינדר לתינוק בן 7.5 חודשיםעמוס22/11/2007
שלום,
לקחתי את בני בן 7.5 חודשים לבדיקת ראייה ע"מ לבדוק בעיה של עין עצלה. את הבדיקה ביצענו מאחר ואני סובל מעיין עצלה וידוע לנו שגילוי בגיל מוקדם מאפשר טיפול בבעיה.
במהלך הבדיקה (שכללה גם הרחבת אישוניים) התגלה צילנדר נמוך יחסית בשתי העיינים - (המס' המדוייק לא נמסר נו) כך שלא הומלץ שימוש במשקפיים בשלב זה. בכל מקרה נתבקשנו לקבוע תור נוסף למעקב בעוד חצי שנה.
שאלות:
1. מה הסיכוי שהילד יזדקק למשקפיים בהמשך? האם קיים סיכוי שהבעייה תעלם כאשר הילד יגדל?
2. מאחר והתגלה צילנדר במס' דומה בשתי העיינים, האם הסיכוי שתתפתח עין עצלה קטן?
3. האם יש המלצות ע"מ למנוע החרפה של הבעיה או המלצות לשיפור המצב?
אשמח אם תתייחס לנושא
בברכה,
עמוס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילינדר
פרופ` יאיר מורד23/11/2007צילינדר נמוך נפוץ מאוד בתינוקות. ברוב המקרים הוא נעלם. אין סיבה להלחץ, לא חושב שאתם צפויים למשקפיים בשנים הקרובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה,
עמוס23/11/2007נקווה שהילד באמת לא יצטרך משקפיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לזיה בלחמיתאמה20/11/2007
לבתי בת העשר הופיע לפני כחודש כתם אדום שהפך חום, תחילה גדל מעט ואז הפסיק גדילתו. הרופא אבחן זאת כממצא פיגמנטארי בלחמית טמפוראלית בעל מראה של נבוס. רופא כירורג שבדק קבע כי מדובר בלזיה חומה בגודל של 3.2 מ"מ על 2 מ"מ, ללא הרמה משמעותית וללא ריבוי כלי דם מיוחד. האבחנה שלו היתה conjunctival pigmentations והמלצתו היתה "להסירה עקב הופעתה הפתאומית ועל מנת למנוע מעקבים ממושכים שיגמרו בהסרת הלזיה".
השאלה שלנו היא: האם יתכן שבשל היותו רופא כירורג המלצתו היא ניתוח וקיימת האפשרות כי הממצא ייעלם מעצמו? מה הסיכונים הכרוכים בניתוח מסוג זה והאם כדאי לעשות ניתוח כזה רק בשל הפן האסטתי או שמא הסיכונים גדולים מדי? האם יש מקום להמשיך ולעקוב על מנת לראות כיצד העניין יתפתח או שצודק הרופא באמרו שמימילא בסוף יהיה צורך להסיר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לזיה
פרופ` יאיר מורד27/11/2007שלום רב
לשאלותיך:
האם יתכן שבשל היותו רופא כירורג המלצתו היא ניתוח וקיימת האפשרות כי הממצא ייעלם מעצמו?
הממצא לא יעלם מעצמו
מה הסיכונים הכרוכים בניתוח מסוג זה והאם כדאי לעשות ניתוח כזה רק בשל הפן האסטתי או שמא הסיכונים גדולים מדי?
הסיכונים מועטים מאוד - בעיקר הצורך בהרדמה כללית.
האם יש מקום להמשיך ולעקוב על מנת לראות כיצד העניין יתפתח או שצודק הרופא באמרו שמימילא בסוף יהיה צורך להסיר?
לדעתי לא מדובר בלזיה סרטנית אלה בבעייה אסטתית בלבד. לשיקולכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שק דמעות סתוםלימור18/11/2007
שלום,
ביתי בת 8 חודשים ונולדה עם שק דמעות סתום, למעשה גילינו זאת בעקבות דלקת בעין שהיתה לה ממש בימיה הראשונים ובבדיקה אצל רופא העינים נאמר לנו ששק הדמעות סתום.
מאז ב"ה היא אינה סובלת עוד מדלקות בעין למעשה זאת היתה הפעם היחידה.
היינו במעקב אצל רופא עינים והיום כאשר הייתי אצלו הוא שאל אותי האם אני רואה דמעות עומדות בעין זו, תשובתי היתה כן, אך רק כאשר היא בוכה לא ככה סתם באמצע היום.
לאחר בדיקתו ע"י טיפות הוא החליט שיש להפנותה לניתוח. ולשאלתי האם זאת בעקבות בדיקתו הוא השיב שלא אלא על סמך האינפורמציה שקיבל ממני שאכן עדיין ישנן דמעות שעומדות בעין, ושהוא לא ראה במהלך הבדיקה דמעות עומדות בעין.
אני לא מתלהבת לרוץ לניתוח כיון שהבנתי שניתן להמתין עד גיל שנה ולראות אולי שק הדמעות יפתח מעצמו.
מהי המלצתך? תודה מראש לתשובתך המהירה.
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמעת
פרופ` יאיר מורד18/11/2007אם את לא רואה דמעות עומדות ואין הפרשות ודלקות - אין סיבה לנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשק דמעות סתום
לימור12/12/2007שלום,
בהמשך לפנייתי הקודמת אליך בענ יין ביתי בת ה - 9 חודשים, קיבלנו מהרופא המלצה לנתח אותה.
בעבר לא היו הפרשות מהעין ולא דמעות עומדות. אך לאחרונה כאשר התחלתי לשים לב לעניין יותר.
אני רואה בימים האחרונים בבוקר שישנן הפרשות קלות בתוך העין (הפרשות צהובות לא רבות), ודמעות עומדות בתוך העין. ובנוסף אני רואה סימן של דמעות יבשות שזלגו כנראה במהלך הלילה והתייבשו על העור.
מהי המלצתך?
1. האם להמתין עוד חודש חודשיים?
2.מהם סיכויי הצלחה של ניתוח בגיל זה?
תודה,
לימור
תודה,
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד דבר קטן
לימור12/12/2007שלום ד"ר
עוד דבר אחד קטן האם זה לא מאוחר לפנות לרופא היודע לבצע לחיצה מיוחדת שלעיתים פותחת את הסתימה?
תודה,
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדמעות
פרופ` יאיר מורד12/12/2007ניתן עדיין לבצע לחיצה. אני הייתי ממתין עד גיל שנה עם הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה תודה תודה על תשובתך המהירה :))
לימור12/12/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקפייםדני18/11/2007
שלום,
תודה על תשובתך על שאלתי הקודמת בקשר לעין עצלה .
כאמור בתי היא בת 14 ובעין אחת יש לה מספר מינוס 1.5 ובעצלה - מינוס 2 .
בינתיים לקחנו אותה לאחרונה ל 2 רופאים שאמרו שיש לה עין עצלה, אך לפני שנה רופאה אחרת אמרה שאין לה, האם תתכן טעות?
רופא ראשון אמר שצריך לשים משקפיים באופן קבוע והשני - רק כשהבת מרגישה שיש צורך .
אך הבת שלי נתפסה למה שאמר הרופא השני ועכשיו היא מסרבת לשים את המשקפיים באופן קבוע וכל הזמן מורידה אותם, אומרת שהם מפריעים לה (אולי זה מפריע לה יותר חיצונית). היא טוענת שבראיה מקרה (מחשב, שעורים) זה לא עוזר לה וכשהיא יוצאת עם חברים היא פשוט לא רוצה לשים אותם.
קשה לי מאוד לשכנע אותה.
האם זה מאוד חשוב שתשים משקפיים באופן קבוע ע"מ שזה יעזור לעין העצלה (במידה ואכן יש לה) או שאפשר לוותר לה ? אולי בכל זאת לתת לה תרגילים לעין העצלה מעכשיו ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקפים
פרופ` יאיר מורד18/11/2007אם המספרים שלה הם מינוס 1.5 ו- 2.0 לדעתי אין לה עין עצלה. עם זאת זה מספר משמעותי וכדי להרכיב משקפיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוגלה בעיןעדי17/11/2007
שלום,
לבני בן השבועיים יש הפרשה שנראית כמו מוגלה מעין ימין.
מה זה יכול להיות ומה צריך לעשות ?
רופא עיננים או רופא ילדים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוגלה
פרופ` יאיר מורד18/11/2007מציע לפנות לרופא עיניים. מדובר כנראה בהצרות צינור הדמעות ורופא העיניים יכול לעשות לחיצה שתפתח את החסימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בודיקורט וקטרקטאבא מודאג17/11/2007
בתי בת 6 מטופלת מזה 4 שנים בבודיקורט באינהלציה 500 מ"ג פעמים ביום.
לאחרונה נודע לי שיש קשר בין האינהלציות להופעה אפשרית של קטרקט.
האם זה נכון רק ברמה העקרונית או גם טיפול של ארבע שנים אמור להדאיג אותנו?
ושאלה אחרונה - במידה וניבדק אצל רופא העינים ולא יימצא קטרקט - זה אומר שאין נזק עד עכשיו או שהנזק עלול לצוץ בעתיד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קטרקט
פרופ` יאיר מורד18/11/2007הסיכוי להופעת קטרקט אפסי בשימוש בבודיקרט. עם זאת כדי לבדוק אחת לשנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. הסרת דאגב מליבי
אבא מודאג20/11/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין דומעת..יפה17/11/2007
דר' יאיר שלום רב!
לפני כיומיים התחילה העין לדמוע לי כשהייתי בסדנא שלי(חוג)לדרמא,
העין התחילה קצת לדמוע, אני בטוח שזה קרה בעקבות המזגן שהיה שם הוא היה פועל, ואז חטפתי מכה ממישהו וזה גבר, העין לא מפסיקה לדמוע מאז, ויש לציין שאיני צריך משקפיים כי כבר הייתי בבדיקת ראיה, ברצוני לדעת מאיו סיבה העין דומעת בלי הפסקה?, ניסיתי למרוח משחה עם פד סטירילי אבל גם זה לא עזר!..
לפני שאלך לרופא עיניים אשמח לקבל ממך תשוב, והכי חשוב, מה אנייכול לעשות בנידון במקום ללכת לרופא(תרופות סבתא וכאלה..)
תודה רבה:)
מאור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין דומעת
פרופ` יאיר מורד18/11/2007כדי לפנות לרופא משום שיכול מאוד להיות שיש לך שריטה בקרנית העין שיכולה להסתבך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הטיית הראש הצידה תוך צפיה בטלויזיהלולי15/11/2007
בוקר טוב,
כשבני (כבר בן 5) רואה טלויזיה הוא מטה את הראש טיפה הצידה ונראה כאילו הוא משתמש יותר בעין אחת או שממקד את הראיה שלו מהצד. הייתי אצל אופטומטריסט שאמר שיש לו בעיית ראיה והפנה לרופא עינים. הלכתי לשני רופאי עיניים ושניהם עשו לו בדיקה, גם עם טיפות, ואמרו שהוא רואה 6/6 ושענין הראש לא קשור לרופא עיניים. חשבתי ללכת לנוירולוג אבל אז אמרו לי שיש כזה דבר בעיה בשרירי עינים וזה קשור לאורטופטיסט. אז מה לדעתך באמת יש לבני?
ומהו אורטופטיסט?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הטיית ראש
פרופ` יאיר מורד17/11/2007יתכן מאוד שהטיית הראש קשורה לפזילה סמויה. עליך לפנות לרופא עיניים לילדים. אורטופטיסטית היא מומחית לבדיקת פזילה המסייעת לרופא העיניים לילדים, וגם היא יכולה לבדוק זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב לתינוקת - כל כמה זמן?קרן14/11/2007
שלום,
ביתי בת שנה וחודש. בגיל 4 חודשים היינו בבדיקת עיניים. אכן התגלה מספר (שאיני זוכרת כרגע) וקבענו תור לאחר חצי שנה לגיל 10 חודשים. בגיל זה כבר יצאנו עם מרשם 6.5 עין ימין ו-4.5 עין שמאל. מאז (כחודשיים) היא מרכיבה משקפיים.
שאלתי היא - כל כמה זמן היא אמורה להיות במעקב?
בנוסף, לפני כשבוע היינו בבדיקת מיקוד - האם בדיקה זו היא ללא טיפות? בסך הכל בדקו שאכן המשקפיים במספר שנרשם במרשם, ובדקו בעזרת פנס קטן את מעקב הראיה שלה, שאין לה פזילה ושאין התפתחות של עין עצלה.
קבעו לנו שני תורים, האחד בעוד 3 חודשים שוב לבדיקת מיקוד והשני לרופא לעוד חצי שנה ואבא שלה לא רגוע וכל הזמן מבקש שנלך לעוד בדיקה יותר מוקדם.
ועוד שאלה - נניח שלא נלך לבדיקה נוספת ובמהלך החצי שנה אכן ישתנה לה המספר. מה הנזק שעלול להגרם אם הילדה בעצם מרכיבה משקפיים שלא תואמות למספר שלה?
אודה לתגובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב
פרופ` יאיר מורד14/11/2007לי דווקא נראה שהמעקב שלכם מספק. המספר לא משתנה כל כך מהר. אפשר להרגע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטארט בעינייםאתי14/11/2007
אני בת 58 עברתי ניתוח קטרט בשתי העינים.
הניתוח האחרון היה לפני שנתיים.
אחרי הניתוח הזמנתי משקפיים והיתה תקופה שהמשקפים התאימו אך מאז החלפתי 4 פעמים משקפים הם פשוט לא התאימו. ההיתה תקופה עד לאחרונה שראיתי בכלל בלי משקפים. והסתדרתי די טוב.
הראיה שלי לרחוק היא ראיה די טובה הבעיה היא ראיה לקרוב.
יש לציין שאני עובדת במחשב למעלה מ- 8 שעות ביום.
היום אני כמעט ולא רואה מקרוב ולא יכולה לקרוא אפילו את העיתון.
השאלה שלי - מה עושים אחרי ניתוח ב- 2 העיניים. האם אפשר להזמין שוב משקפים אצל האופטומטירסט או שאני חייבת לעשות בדיקה אצל רופא עיניים. ומה קורה עם הניתוח הקטרט שעשיתי ב- העיניים.
אודה על קבלת תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קטרקט
פרופ` יאיר מורד14/11/2007אחרי ניתוח קטרקט יש צורך במשקפיים לצורך קריאה. פני לאופטומטריסט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםדני12/11/2007
אני בן 17 בעל ראיה 6\6 בזמן החרון אני מרגיש כזה יבישות בעיניים ואני נמצא כל יום בין 5-8 שעות מול מסך ועושה הפסקה כל חצי שעה ,שעה האם זה יכול לגרום לעיוורון או ירידה בראיה איזה המלצות יש לך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש
פרופ` יאיר מורד12/11/2007לא נראה לי שאתה בסכנה לעיוורון. פשוט תקפיד על הפסקות והשתדל להיות פחות מול המסך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת דואןענת11/11/2007
אני גננת בגן ילדים ובגן בו אני עובדת לומד ילד המובחן בתסמונת דואן...הייתי מעוניינת לקרוא חומר בנושא ,אשמח אם תפנה אותי למקורות מידע.
בנוסף הייתי מעוניינת לדעת האם יש דברים חשובים פרט לכך שהילד אמור לשבת ממול לגננת במפגש היכולים לעזור ולהקל על הילד.
האם הילד סובל מקוצר ראיה , האם יש לו ראיה דועינית, והאם יכול להיות לו קושי במיקוד , בקשר עין יד או כל דבר אחר.אשמח לקבל עזרה ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דואן
פרופ` יאיר מורד12/11/2007שלום
תסמונת דואן היא בעייה מולדת של שרירי העיניים בגללה הילד לא יכול להניע את אחת העיניים עד לקצה טווח התנועה. אצל רוב הילדים אין בעייה במבט ישר קדימה, ועם הזמן הם פשוט לומדים להניע את הראש במקום את העין ומנהלים חיים נורמליים לחלוטין. אצל חלק מהילדים יש פזילה במבט ישר ואז הם מטים את הראש הצידה בכדי לא לראות כפול. במקרים כאלה יש להפנות לניתוח פזילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין עצלהרם10/11/2007
שלום,
לבת שלי בת ה 14 נתגלתה עין עצלה (ללא פזילה)
להלן נתונים מהבדיקה של הרופא:
שמאל : PH=15 רגיל = 6/36 בדיקה כללית = DISTANCE SC
ימין : PH=7 רגיל = 6/12 בדיקה כללית = DISTANCE SC
לחמיות גרויות + 2 קרניות זכות לק-עש עישונים שווים עגולים מגיבים בהרחבה -
עדשות זכות קרקעיות שטוחות.
אבחנה :
Refractive errors uns stabil stabil
Amblyopia uns stabil stabil
טיפולים : ! 1 ניקודות = 5
Ret.exam+ind.opthalmoscope-mydriasis
בבדיקת אופטומטריסט היא ראתה רק את האות הראשונה בעין עצלה.
האופטומטריסט נתן משקפיים מספר מינוס 1.5 בעין ימין ו מינוס 2 בשמאל (עצלה).
היא עדיין לא רואה טוב בשמאל גם עם המשקפיים (מטושטש)
האם מומלץ לה משקפיים באופן קבוע או לא (רופא אחד אמר קבוע ואחר - רק לפי הצורך) ?
האם מומלץ לעשות תרגילים - מה הסיכוי שבמצבה התרגילים יעזרו ?
האם יש סיכון שהמצב יהפוך לפזילה ? היא ילדה מאוד יפה וזה מפחיד אותי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין עצלה
פרופ` יאיר מורד11/11/2007לא ברור לי מה המספר של הילדה. המספרים שצינת לא צריכים לגרום לעין עצלה. נראה לי שכדי לפנות לרופא עיניים לילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעין עצלה
דני11/11/2007שלוםת
תודה על תשובתך
הבעיה שהיא רואה מאוד מטושטש בעין שמאל.
לפני המשקפיים בבדיקת עיניים היא ראתה רק אות ראשונה.
עם המשקפיים ( מספר -2 בשמאל ו -1.5 בימין) , שהחלה לשים לפני מספר ימים, היא רואה יותר טוב , אבל עדיין מטושטש בשמאל.
האם ייתכן שאין לה עין עצלה למרות מש שאמר לנו רופא ואפטימיטריסט ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרחבת אישון - בדיקהאורי08/11/2007
האם יש סכנה שהאישון יתרחב ולא יחזור לקדמותו? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישון
פרופ` יאיר מורד11/11/2007במילה אחת - לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תעלת דמעות סתומה לבת שנתייםמיכל06/11/2007
ביתי בת השנתיים ככל הנראה סובלת מתעלת דמעות סתומה.עין דומעת בכל יום.
רופא העיניים שלה טוען שבגילה המצב לא ישתנה,להיפך יכול להרע וממליץ על פרוצדורה כירורגית.
שאלתי היא, האם כדאי לקחתה ליעוץ נוסף על מנת לאשש את האבחנה.
אינני ששה לרוץ עימה להרדמה כללית.
האם ידוע לך על טיפול נוסף בתעלת דמעות סתומה ולאו דווקא טיפול בדרך הכירורגית?
האם המצב יכול להשתנות לטובה?
תודה
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תעת דמעות סתומה
פרופ` יאיר מורד07/11/2007ראשית - רופא העינים צודק. בגילה כל יום שאת מחכה רק יוריד את הסיכוי להצלחה של הטיפול. מוגזם לקרוא לפתיחת דרכי הדמעות "פעולה כירורגית". זאת פעולה פשוטה וכמעט חסרת סיבוכים. ההרדמה הכללית אורכת מספר דקות בלבד - בטוח מאוד.
אני הייתי ממליץ לשקול הרחבה של דרכי הדמעות עם בלונית סיליקון בכדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של הפעולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



