מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקת מיקוד ראיהשרה יצחקי02/12/2007
שלום!
אני מעוניינת לעשות לבני בן ה- 6 בדיקת מיקוד ראיה (בעקבות המלצה).
איפה מבצעים בדיקה כזו (רצוי באזור צפון)? האם כל רופא עיניים עושה בדיקה כזו? אולי אופטומטריסט?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיקוד
פרופ` יאיר מורד02/12/2007שלום רב!
את הבדיקה מבצעים רופאי עיניים לילדים ואורטופטיסטיות. בררי אצלך בקופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עינייםרחל02/12/2007
שלום רב,
בני בן השנה וחמישה חודשים חזר מהגן עם דלקת בעין ימין.
רופא משפחה יוכל לראות אותו רק מחר.
רציתי לשאול מהו הטיפול הראשונישעליי לעשות עד מחר,?
ברשותי משחת סינטומצין, האם מותר לי להשתמש בה?
האם בני צריך להשאר בבית, או שמותר לו ללכת לגן?
תודה וערב טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת
פרופ` יאיר מורד02/12/2007שלום רב!
לא יקרה כלום אם תחכי למחר. לא כדאי להשתמש במשחה ישנה. לגן אסור ללכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לייזרצביקה02/12/2007
מאיזה גיל מומלץ לעשות ניתוח לייזר לעיניים, בתי ממש סובלת מכך שהיא מרכיבה משקפיים אבל היא רק בת 10 והראיה יכולה עדיין להשתנות. מתי כדאי לבצע ניתוח כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לייזר
פרופ` יאיר מורד02/12/2007שלום רב!
מומלץ לבצע את הניתוח אחרי גיל 18, ובתנאי שהמספר התייצב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות עינייםנתנאל30/11/2007
שלום רב לך דוקטור:
אני בן 15 וחצי ומרכיב משקפיים מגיל 6.
קיימת אצלי בעיניים דלקת אלרגית של הלחמית ואני סובל ממנה כבר מגיל 7 בערך..
אני מטופל אצל רופא עיניים והוא תמיד נותן לי טיפות אופטילסט לטיפול.
האופטילסט מעביר את הדלקת אבל היא שוב חוזרת תמיד.
אומנם היא כלל וכלל לא מפריעה לי ולא מהווה שום מטרד אך עדיין אני ממש רוצה להיפטר מהדלקת הזאתי.
מה הנך אומר על על כך?
האם אופטילסט טובה במצבים כאילו?
ויש לי עוד שאלה:
אני מרכיב עדשות מגע כבר שנה בערך.
אחרי שימוש של שנה הרגשתי קצת לא נוחות בעין והלכתי לרופא והוא אמר שבעקבות הרכבת עדשות מגע הדלקת האלרגית עלולה להחריף.
הוא אמר לעשות הפסקה של שבוע עם העדשות..לשים את הטיפות האילו ולחזור שוב לעדשות.
אך הדלקת חזרה כשמתי שוב את העדשות.אני רואה יותר קרישי דם כאילו בעין.
הולכים ונעלמים..ושוב חוזרים מדי פעם.
מה הנך מציע?
מה הנך אומר על כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת
פרופ` יאיר מורד30/11/2007צריך להמשיך בטיפול באופטילסט שלא גורם שום נזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות קבועות בעינייםעופר29/11/2007
ביתי בת חודשיים ומיום הולדתה ישנם הפרשות בעניים היינו אצל רופאת ילדים ורפאת עיניים קיבלנו
משחת עיניים סינטומיצין למריחה אך זה לא עזר לאחר מכן קיבלנו טיפות טוברקס וגם זה לא עזר אצל רןפא העיניים השלישי קיבלנו טיפות תרוצידין והתבקשנו לבצע עיסוי בארובות העיניים מחשש לסתימה חלקית בתעלות הדמע כל זה לא עזר ורופא אחר אמר כי ישנה סכנה בעיסויים אותם אנו מבצעים מה לעשות??????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות
פרופ` יאיר מורד30/11/2007לביתכם יש סתימה חלקית בצינור ניקוז הדמעות. זה נפתח לבד ב 95% מהמקרים עד לגיל שנה. בנתיים יש לעשות את הדברים הבאים:
1. לפנות לרופא היודע לבצע לחיצה מיוחדת שלעיתים פותחת את הסתימה
2. לנקות את ההפרשות עם צמר גפן טבול במים פושרים
3. לא לתת אנטיביוטיקה אם אין ממש דלקת של העין (כלומר עין אדומה)
4. לעשות מסג על שק הדמעות כל החתלה
5. לחכות בסבלנות ובלי לחץ להעלמות התופעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרופא מתאים
עופר30/11/2007האם אתה מכיר רופא שיכול לבצע לנו את הלחיצה?
היינו אצל שלושה רופאים שלא ביצעו זאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרשות
פרופ` יאיר מורד01/12/2007כל רופא עיניים לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהכרמית29/11/2007
בני בן ה-8 זקוק למשקפיים, אני מודאגת מההשלכות החברתיות. האם זה בריא בגילו להרכיב עדשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות
פרופ` יאיר מורד30/11/2007ניתן להרכיב עדשות אבל בגיל 8 הדבר יהיה כרוך בתרגול ממושך ובסיכונים. אני מציע לתת לו משקפיים. יש היום כל כך הרבה ילדים עם משקפיים, וככל שהוא יגדל יהיו לו עוד ועוד חברים ממושקפים. זה באמת לא נורא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצמוץ בעניים אצל בן שלוש לא באפן קביפעת דהן27/11/2007
בני בן שנתיים ותשעה חוד' סובל לאחרונה ממצמוץ בעניים תופעה זו החלה לפני מספר חודשים נעלמה ושוב חזרה. רציתי לדעת מה יכולות להיות הסיבות ומה עלי לעשות בנידון מבחינת הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצמוץ
פרופ` יאיר מורד27/11/2007בדר"כ מדובר בתופעה התנהגותית הקשורה למתח נפשי. סיבות אחרות יכולות להיות אלרגיה או פזילה סמויה. פני לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לעינייםמאור26/11/2007
אני נמצא מלא זמן על המחשב ונראה לי שאני צריך משקפיים...עכשיו אני כבר בכיתה ח' אז רציתי לשאול כמה שאלות
1.אם אני ממצמץ הרבה מול המסך(המחשב) נגיד מה זה אומר?
2.קראתי על עדשות מגע, אבל מה הסכנות שיכולות להיות בזה? נגיד אם בטעות מישהו פוגע לי איכשהו בעין מה יקרה?
3.בזמן האחרון אני לא רואה טוב מהלוח , יכול להיות שזה בגלל שאין לנו וילונות והאור מפריע לי כי אני יושב הכי בצד, אבל חבר שלי שיושב לידי אומר שהוא רואה משם...האם זה אומר שאני צריך ללבוש משקפיים?
4.במקרה ואני צריך משקפיים, הם ישארו לתמיד?
אגב אני ינסה ללכת עם אמא שלי לרופא עיניים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקפיים
פרופ` יאיר מורד27/11/2007מאור חמוד
אני מציע קודם כל לפנות לרופא עיניים בכדי לראות אם אמנם יש צורך במשקפיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עכירות בזגוגית העיןשמואל ארום25/11/2007
כיום אני בן 31 אבל את הבעייה הזאת יש לי מאז שאני זוכר שהתחלתי לראות, בערך בגיל 5 שאלתי את אמא שלי מה זה והיא אמרה שזה משהו תורשתי וגם לה יש ואין מה לעשות עם זה. בכל אופן עד לתקופה האחרונה הצלחתי להתעלם מזה פחות או יותר, אבל בזמן האחרון זה ממש משגע אותי. בכל אופן הבעייה היא שאני רואה מעין בועות חצי שקופות מחוברות שיוצרות מעין חוטים צפות בשדה הראיה שלי תמיד (לפעמים יש גם משהו כהה, זה במיוחד בולט על רקע לבן ובאור בהיר).
ראיתי בתגובות כאן ובאינטרנט שכניראה אין מה לעשות עם זה, אבל שווה לנסות.
הבנתי שזוהי תופעה שקורת בעיקר בגיל מתקדם אבל כפי שציינתי, זה מלווה אותי לפחות מגיל גן חובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עכירות בזגוגית
פרופ` יאיר מורד27/11/2007עכירות בזגוגית היא תפועה נפוצה שאכן מופיעה בדר"כ בגיל מבוגר. לצערנו אין דרך להוציא את העכירויות האלה מתוך הזגוגית, פרט לניתוח שהסיכון בו רב. צריך ללמוד לחיות עם זה. צר לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילה לילד בן 4שרון25/11/2007
האם טיפול בפזילה יכול להיות ע"י משקפיים גם אם אין בעיית ראייה?(לא נצפתה בעיית ראייה בבדיקת הרופא). והאם ניתוח הוא האפשרות האחרונה לאחר פסילת שאר האפשרויות שציינת?
דרך אגב, קבעתי תור למרפאה שלך לאחר תגובתך באמצע דצמבר. נקווה לבשורות טובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד27/11/2007שלום אפרת
לשאלותיך:
האם טיפול בפזילה יכול להיות ע"י משקפיים גם אם אין בעיית ראייה?(לא נצפתה בעיית ראייה בבדיקת הרופא).
כן. לעיתים הילד מצליח לראות היטב אבל המאמץ שהוא עושה בכדי לראות טוב גורם לו לפזול.
והאם ניתוח הוא האפשרות האחרונה לאחר פסילת שאר האפשרויות שציינת?
כן
דרך אגב, קבעתי תור למרפאה שלך לאחר תגובתך באמצע דצמבר. נקווה לבשורות טובות
להתראות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עפעף שלא עוברת לילדה בת 6גלעד25/11/2007
שלום
ביתי בת 6
לפני כשבועיים העפעף הימני החל להתנפח
עשינו קומפרסים עם תמצית בבונג
משלא עבר פנינו לרופא עינים וקבלנו משחת עינים אנטיביוטית
היא מטופלת מזה כשבוע וחצי אולם
הנפיחות כולה עברה
אבל נשאר בעפעף מעין כדור/גולה בקוטר חצי ס"מ
שלהערכתי לא קטן אלא אפילו קצת גדל
והדבר מאד מציק לילדה
מה לעשות,? האם המשחה עדיין רלונטית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת
פרופ` יאיר מורד27/11/2007מדובר בכלזיון - בלוטה שנסתמה והזדהמה. חכי בסבלנות - בדר"כ זה מצטמק לבד. אם לא - יהיה צורך לנקז את הבלוטה בנתוח קטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכויי הצלחת ניתוח לתיקון פזילהדוד25/11/2007
שלום,
אני סובל מפזילה לצדדים בשתי העיניים (ראייה כפולה, אין ראייה תלת-מימדית, בעיה אסטתית).
לאחרונה פניתי לרופא עיניים מומחה, שקבע כי עלי לעבור ניתוח לתיקון הפזילה.
מעבר לסיכון שיש בכל ניתוח (גם אם טוענים שהוא מיזערי), מסתובבת אצלי תחושת סיכון נוספת: במצבי הנוכחי אני אמנם סובל מראייה כפולה, אבל העין פוזלת במידה כזו שאחת התמונות "נזרקת לצד" לגמרי ואני מצליח להתעלם ממנה לחלוטין ולראות תמונה בודדת (או שאני מצליח במאמץ להעמיד את שתי התמונות פחות או יותר מקבילות ואז כמעט ואין כפילות). החשש שלי הוא, שהתיקון לא יהיה מושלם ותישאר פזילה מסויימת כך שאסבול מראייה כפולה וייווצר מצב של "תמונה על תמונה" עם קצת היסט (OFFSET) והדבר יפריע לי, ובמיוחד שלא אהיה מסוגל להתמודד עם זה ולאחד את התמונות.
לסיכום: לא ברורה לי רמת הדיוק של המדידות שביצע הרופא, וכמו כן מהי רמת הדיוק שהמנתח יכול להגיע אליה בתיקון הפזילה, ולכן אני חושש שהניתוח רק יגרום נזק/סבל ברמה התפקודית והאסטתית, והייתי שמח להבין האם קיים בסיס לחשש שלי.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד27/11/2007אכן קיים בסיס מסוים לחששותיך. כפל ראייה קבוע יכול להופיע לעיתים נדירות לאחר ניתוח פזילה. ניתן לבדוק את הסיכוי לכך בקלות לפני הניתוח בעזרת פריזמות, ואני אישית אכן מבצע בדיקה כזאת לפני כל ניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר יאיר.
דוד28/11/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת עין עצלהדני24/11/2007
שלום,
איזו בדיקה היא הבדיקה האמינה ביותר לעין עצלה לילדה בת 14 ?
אחרי שרופאה לפני כשנתיים אמרה שאין עין עצלה ו 2 רופאים לאחרונה קבעו שיש לה עין עצלה , לקחתי אותה לרופא נוסף כדי לוודא אם יש לה.
המספרים שלה הם מינוס 1.5 ומינוס 2 בעצלה והיא מרכיבה משקפיים כחודש.
הבדיקה שעשה הרופא האחרון :
נתן לה להסתכל על לוח מספרים עם או בלי משקפיים, עם או בלי סגירה של עין אחת.
עם העין העצלה (עין טובה סגורה) עם המשקפיים היא עדיין ראתה ככה-ככה (טעתה בכמה מספרים).
עם הבדיקה הזו הוא קבע שיש לה עין עצלה.
האם זו אכן הבדיקה שיכולה להצביע בוודאות על עין עצלה?
האם כדאי להבדק פעם נוספת?
איזו בדיקה יש לבקש?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין עצלה
פרופ` יאיר מורד27/11/2007עין שרואה לא טוב למרות שהילד מרכיב משקפיים היא עין עצלה. צריך רק לודא כי המשקפיים אכן מתאימות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילה לילד בן 4שרון23/11/2007
לבני בן ה-4 נתגלתה פזילה לאחרונה. ביקרנו אצל רפא עניים שאמר שאכן יש פזילה אך כרגע לא ניתן לעשות דבר. הראייה שלו תקינה לחלוטין ולכן יש לחכות 4 חודשים עד הביקורת הבאה.
האם יש דרך לטפל בפזילה? ניתוח? האם הרופאים ממליצים על ניתוח או שמעדיפים להמתין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד23/11/2007בגיל 4 מתפתחת מערכת הראייה והזנחה של טפול בפזילה יכולה לגרום נזק בעתיד. יש לפנות לרופא עיניים לילדים להחלטה איך לטפל: משקפיים, תרגילי עיניים, ניתוח וכו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עיניים מתמשכתנעמי22/11/2007
אצל בני בן השלושה חודשים הופיעה בגילשבוע דלקת עיניים. המליצו לי לנגב את ההפרשות ולעסות את העיניים בכיוון האף בתנועות ניקוז.לאחר כמה זמן שזה לא עזר פניתי לרופא והוא נתן לי טיפול בטיפות "אופטי גנטה" ל5 ימים. הטיפול שיפר את המצב אך לאחר כמה ימים התחיל שוב ובהדרגה חזר לקדמותו.
שוב פניתי לרופא והפעם קיבלנו טיפול ב"תארוצידין" ושוב הטיפול השפיע ולאחריו שוב התחילה ההפרשה.
מה עושים?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת
פרופ` יאיר מורד23/11/2007בנך סובל כנראה מהצרות צינור הדמעות, הגורמת לו להפרשות אלו. יש מאמר על כך באתר. עקרונית צריך לעשות שני דברים:
1. לפנות לרופא היודע כיצד לבצע לחיצה הפותחת את החסימה
2. לנקות במגבונים או צמר גפן עם מים פושרים ולחכות בסבלנות.
אין טעם בהפגזות עם אנטיביוטיקה כי אין מדובר בדלקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה-יכול להיות כלמידיה?
נעמי24/11/2007ביום שלאחר ההודעה שלי נאמר לי כי יכול להיות שמדובר בחיידק הכלמידיה שעבר בתעלת הלידה.
האם יכול להיות?
אם כן, מה הטיפול?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלמידיה
פרופ` יאיר מורד27/11/2007תיאורטית זה אפשרי. בכדי לבדוק זאת יש לבצע תרבית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



