מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מצמוץ אצל ילד בן 4טל31/12/2007
שלום, לבני בן ה4 יש מיצמוץ בעינים.
זה התחיל לפני שנה למשך כחודשיים , הפסיק ולפני שבועיים שוב חזר ובדרגה גבוהה יותר .
האם זה יכול לנבוע מבעיות ראיה או שזה טיקים כפי שאומרים כולם????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצמוץ
פרופ` יאיר מורד02/01/2008ברוב המקרים מצמוץ כזה לא נובע מבעיה בעין אלה ממתח נפשי. עם זאת פני לרופא עיניים לשלול בעייה כמו אלרגיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאריק31/12/2007
שלום
אני בן 17 ובבדיקה שגרתית אובחנו אצלי קרעים ברשתית, אולם תרם אובחנה הפרדת רשתית.
מחיפוש שעשיתי באינטרנט הבנתי שניתן "לסתום" את החורים ע"י הלחמה בלייזר.
הרופא שאיבחן אצלי את הקרעים אמר לי שלא כדי לי לסתום בלייזר מכיוון שזה יחמיר את המצב ויגרום לקרעים נוספים..
1. האם אני צריך לדאוג כי בעוד כמה שנים הראייה שלי טיטשטש?
2. האם כדי לי לשקול לייזר והאם זה לא סיכון גדול? (יש לציין שיש לי צילינדר- R-1.5 , L-0.5 ומספר גבוה יחסית: R- 9.00, L- 7.50)
3. איך הקרעים משפיעים על שגרת החיים? הרופא אמר שאני צריך לשמור על העניים והאופטיקאי אמר שאסור לי לעשות מאמץ פיזי רב... יש קשר למאמץ פיזי?
4. עוד שבוע אני מתגייס... כרגע אני עומד על פרופיל 72 רק בגלל המספר הגבוה. האם עכשיו שאובחנו הקרעים ברשתית יתכן והפרופיל ירד? (האופטיקאי אמר שבספר פרופילים כתוב שקרעים ברשתית מורידים ל 64 - מי שיודע שיאשר לי...)
אני ממש מפחד לאבד את העיינים... תענו לי בבקשה :(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרעים ברשתית
פרופ` יאיר מורד31/12/2007שלום אריק
לדעתי רצוי מאוד שיבדוק אותך רופא מומחה לרשתית בכדי לתת חוו"ד האם כדי או לא לייזר. את הקרעים אתה לא תרגיש אבל אם תהיה הפרדות רשתית זה יכול לגרום לירידה קשה בראייה. לגבי הצבא - כדי לבדוק. לדעתי הקרעים מורידים פרופיל. פעילות גופנית - לא מפריעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקפים לתינוקדודה מודאגת29/12/2007
האם מס' +7 אצל תינוק (בן 10 חודשים) שונה ממספר זהה אצל מבוגר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק
פרופ` יאיר מורד31/12/2007כן. אם מספר +7.0 התינוק רואה היטב אבל המאמץ לראות טוב יכול לגרום להופעת פזילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבט הצידה וקשר עיןsigal29/12/2007
בוקר טוב,
יש לי ילד בן 6 מאובחן ADHD ומקבל רטלין. מגיל צעיר יש לו מבט הצידה וקשר עין לא תקין. מקרוב קשר עין לקוי מאוד ומרחוק בסדר. לקחתי אותו לבדיקות של רופא עיניים אורטופטיסט ואופטומטריסט שאמרו לי
הראיה שלו 6/6
ROT - עין אחת +1 עין שניה +1.25 וצילינדר -0.25
אין ניסטגמוס
קרקעית תקינה
כמו כן אמרו לי שאין לו פזילה סמויה ואין צורך במשקפיים מאחר וילדים מסוגלים להביא את העין לראיה טובה .
שאלתי היא......האם ידוע על גורמים אחרים שיכולים לגרום למבט הצידה ולקשר עין לקוי מקרוב ומרחוק לא?
תודה
סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר עין
פרופ` יאיר מורד29/12/2007אני הייתי בודק גם את המיקוד. פני לאורטופטיסטית או לרופא עיניים לילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיקוד ראיה
sigal30/12/2007תודה רבה על תשובתך.
לקחתי את הילד לרופא עיניים ולאורטופטיסט ואמרו לי שאין לו בעיה של מיקוד ראיה. שאלתי היא אולי ידוע לך על גורם נוסף שקשור בעיניים שיכול להביא לכך?
סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמספר
פרופ` יאיר מורד30/12/2007כן יש הבדל גדול. בעוד שמבוגר עם +7.0 לא מצליח לראות טוב, אבל בדרך כלל לא מפתח פזילה, אצל תינוק קורה מצב הפוך. הוא רואה מצוין, אבל המאמץ לראות יכול לגרום לו לפזילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקפים לתינוקררר28/12/2007
האם יש הבדל בין מספר בעיניים לתינוקות לבין מבוגרים?
מס' 7 לתינוק בן 9 חודשים נחשב למספר גבוה?
מה ההשלכות לעתיד אם מגיל כזה הוא עם משקפיים.
תודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקפיים
פרופ` יאיר מורד29/12/2007בהנחה שמדובר ב +7.0 זה אכן מספר גבוה בצורה חריגה. הילד מצליח לראות היטב למרות המספר אבל המאמץ שהוא עושה בכדי לראות יכול לגרום לו לפזילה. לכן כאשר מאבחנים מספר כזה כדי לתת משקפים. אם בעתיד המספר ירד עד ל +3.5 ומטה ניתן יהיה להוריד את המשקפיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 3 חודשיםיפה27/12/2007
אחותי ילדה לפני 3 חודשים .
הילדה מיום היוולדה לא ממקדת את מבטהבאנשים שמדברים אליה, לא עוקבת במבטה אחרי דמויות ולא מגיבה לצעצועים שאנו מנפנפים בפניה.
עוד העיניים מתגלגלות וחוזרות למצבן, בקופ"ח טוענים שייתכן וזה יעבור עד גיל 4 חודשים האם הילדה רואה ?האם יש סיבה לדאגה?אנחנו לחוצים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת לא עוקבת
פרופ` יאיר מורד28/12/2007אם מבנה העיניים תקין בבדיקה אצל רופא עיניים ניתן אכן לחכות. תינוקות רבים מתחילים לעקוב בגיל מאוחר יותר - עד 4-5 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עיניים בילד בן שנה וארבעה חודשנימרוד26/12/2007
שלום,
הבוקר גילינו בעינו של הבן שלנו הפרשה צהובה בפינת העין הקרובה לאף.
אנו מחזיקים בבית משחה מסוג במיקסין (מלפני חמישה חודשים)
האם ניתן למרוח את המשחה לפני השינה? האם יש בכך סיכון? בכדי להקל עליו את השינה לפני שאנו יכולים לגשת לרופא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת
פרופ` יאיר מורד28/12/2007משחה בת 5 חודשים מקומה בפח האשפה. פנו לרופא או לחילופין אל תעשו דבר משום שלעיתים קרובות דלקות קלות כאלו חולפות לבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות עיניים חוזרותאורטל25/12/2007
בתי בת שנה ושמונה חודשים סובלת מדלקות עיניים חוזרות, האם יש סיבה לדאגה ובדיקת הנושא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות חוזרות
פרופ` יאיר מורד26/12/2007יש לשלול הצרות של צינור הדמעות. אם אמנם זאת הבעייה כדי לטפל ולא לחכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיניים אדומותגלית25/12/2007
שלום, עיניו של בני בן ה-5 אדומות ודומעות, הלכנו לרופא עיניים ואמרו כי מדובר בדלקת, אך הנושא נמשך כבר מספר חודשים. האם יש כיוון אחר שכדאי לנו ללכת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים אדומות
פרופ` יאיר מורד26/12/2007סביר להניח שמדובר באלרגיה. פנו לרופא עניים לילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נים גלוי בעין - פגמנחם23/12/2007
יש לי תאומים זהים בנים בני 4 חודשים אשר נולדו בשבוע 31.5,לאחד מהם בעין שמאל רואים מצד ימין של האישון מין נים דק אדום שמגיע מקצה העין הימני עד כמעט לאישון
חשוב לציין כי בבדיקות עינים שנערכו הן בבפגיה והן לאחר מכן אצל רופא עיניים בביה"ח תה"ש (כחלק מבדיקות שגרה לפגים ) נאמר לנו כי הכל תקין.
האם יש סיבה לדאגה,האם יש צורך בבדיקות נוספות ?
בתודה מראש
מנחם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נים
פרופ` יאיר מורד23/12/2007אם הנים מגיע עולה על הקרנית ומגיע לאישון יש להגיע לבדיקה. אם הוא רק על הלחמית לא נראה לי שיש סיבה לדאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילה וחרשות..ג'ולי20/12/2007
שלום
יש לי תינוקת בת 8.5 חודשים שנולדה חרשת,עדיין לא ידוע גורם החרשות
נבדק גנטי ,יצא תקין,הריון ולידה תקינים...התפתחות תקינה,ילדה עירנית חייכנית
עושה הכל לפי הגיל...
לאחרונה הבחנתי באיזה שהיא פזילה בעין ימין ..ואולי לא פזילה...אבל משהו לא נראה לי שם...(אף אחד לא רואה זאת חוץ ממני....
האם ידוע לך על קשר בין חרשות לבעיית עיניים מסוג שכזה?
אודה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה וחרשות
פרופ` יאיר מורד22/12/2007שלום רב
כל תינוק, ועל אחת כמה וכמה תינוק שסובל לבעייה גנטית (במקרה שלך חרשות) צריך לעבור בדיקת עניים מקיפה. פני לרופא עיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילה מדומהדן19/12/2007
כשבתמונה עם פלאש החזר האור נופל בדיוק על מרכז האישון בשתי העיניים, אין פזילה?! (השיטה לבדיקת פזילה אצל תינוקות עם גשר אף רחב)
כלומר, החזר אור במרכז האישון בשתי העיניים הוא אינדיקציה טובה שאין פזילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה מדומה
פרופ` יאיר מורד22/12/2007לא. זה לא כל כך פשוט. לעיתים יש פזילות שמופיעות רק לעיתים. אין תחליף לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין עצלהמיכל19/12/2007
שלום ד"ר מורד,
אנחנו מטופלים אצלך עם תינוקת בת שנה+3 חוד' עקב אבחון של עין עצלה (שמאל).
המלצת על רטייה ל-3 שעות ביום לתק' של חודשיים ואכן עשינו כך, ולמראית העין נראה היה שהפזילה כבר נעלמה. הפסקתי את הטיפול ברטייה לפני כמה אחרי שהשלמתי חודשיים. אבל התור שיש לי אליך הוא רק לעוד כמעט חודש ושמתי לב בימים האחרונים שהפזילה חזרה אבל אם קודם העין פזלה החוצה כעת היא פוזלת פנימה לכוון האף.
אני מאוד מודאגת כיוון שאני לא מצליחה להקדים את התור ואני ממש חוששת מנזק לעין.
אודה לך אם תכוון אותי בהתאם.
האם כדאי לי להמשיך מעבר לחודשיים עם הרטייה?
בברכה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד22/12/2007צרי קשר ואקבל אותך בהקדם לבדיקה חוזרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקנפתלי18/12/2007
תינוק בן חודשיים וחצי
כשמדברים איליו הוא אינו ממקד פנים מול פנים אלא מפנה האישונים כלפי מעלה .
האם זה מדאיג ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק
פרופ` יאיר מורד22/12/2007העקיבה אצל תינוק יכולה להתפתח באיחור מה, עד גיל 3 חודשים ואף יותר. אם בדיקת העיניים תקינה אין סיבה לדאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפשוף עינייםאלינא בן שלמה18/12/2007
בני בן 5 סובל מרגישות בעיניים בעיקר בזמן צפייה בהופעה למשל הצגות.
הדבר מתאפיין בגירוד במהלך שעה שלמה של ההצגה או יותר ,עיניים דומעות, אדומות מאוד ומיצמוץ הדבר מאוד מקשה עליו ומתסכל אותו יש לציין כי במהלך היום למשל בגן מול הלוח הוא גם מתלונן לעיתים.
מבדיקה אצל רופא עיניים (לא מתמחה בילדים) נאמר לי שהכל תקין אולם הילד ממשיך לסבול ולהימנע מללכת להצגות ולפעילויות כאלה ואחרות.
גם אני וגם בן זוגי מרכיבים משקפי ראיה.
אנא התייחסותך האם כדאי שאגיע לבדיקה אצל רופא עיניים שמתמחה בילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפשוף עיניים
פרופ` יאיר מורד22/12/2007סביר להניח שבנך סובל מהפרעת מיקוד קלה או מאלרגיה. פני לרופא עיניים לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



