מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לגבי טיפות להרחבת אישונים לבתכיכי05/11/2007
שלום דוקטור,
ביתי בת ה-5 ניבדקה במכון עיניים ונקעה לה מספר + ב2 העיניים. (בעין אחת 2+, בעין השניה 3.25+)
בבדיקה אצל רופא עיניים שערכתי לה כדי לבדוק שוב, נימצא כי המיספר הוא מינוס--- !!!!!!!.התוצאות לא זהות ואפילו הפוכות.
משיחה עם רופא עיניים נאמר לי שיש 2 סוגי טיפות עיניים שונות- מידרמיד וציקלן.
יש לי 2 שאלות:
האם תוכל להסביר את ההבדל בין שתי הטיפות?
האם יתכן שלא חיכינו מספיק עם הטיפות ולכן לא ראו את מלוא הבעיה של העיניים ואמרו שיש לה - במקום +?
בהמון תודה,
כיכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפות
פרופ` יאיר מורד07/11/2007כיכי שלום
ראשית אם יש לביתך באמת הבדל במספר בין העיניים יתכן שהיא צריכה משקפיים למניעת עין עצלה. לגבי שאלותיך:
האם תוכל להסביר את ההבדל בין שתי הטיפות?
מידרמיד טיפות חלשות יותר שהשפעתם פגה אחרי שעתים, ציקלו - חזקות יותר. אצל ילדים מומלץ לתת את שתיהן((!) משום שהשריר התוך עייני חזק מאוד אצל ילדים.
האם יתכן שלא חיכינו מספיק עם הטיפות ולכן לא ראו את מלוא הבעיה של העיניים ואמרו שיש לה - במקום +?
בדיוק. אם הטיפות לא משפיעות כמו שצריך הבדיקה לא טובה.
אני ממליץ לפנות לרופא עיניים לילדים שיתן מרשם מדויק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבע עיניים מוזרליבת04/11/2007
לבת שלי יש צבע עיניים משונה, לא מוגדר (קרוב לאפור) שלא דומה לצבע של אף אחד מהמשפחה. חוץ מזה, יש הבדל קטן בצבע של כל עין לעומת השניה. זה משהו שצריך לבדוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בצע עינ יים
פרופ` יאיר מורד07/11/2007לא נראה לי בעייתי. בכל מקרה כל ילד צריך לעבור בדיקת עיניים לשלילת עין עצלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילדה נופלת המוןהדס31/10/2007
יש לי ילדה בת שנתיים ושמונה חודשים. נראה לי שבזמן האחרון הא נופלת יותר מהממוצע שילדים נופלים. המליצו לי לקחת אותה לבדיקת עיניים אצל אורטופטיסט. אשמח לדעת מזה? או שאולי מספיק לקחת לרופא עיניים רגיל?
תודה על התשובה, הדס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה
פרופ` יאיר מורד31/10/2007עדיף רופא עיניים שיבדוק את קרקעית העין וכן את המספר בצורה מדויקת. אורטופטיסטית בודקת פזיל ה ומיקוד וזאת לא הבעייה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בי"ח ציבוריעידן31/10/2007
ד"ר מורד
ידוע שבניתחוים פרטיים ניתן למעשה לבחור את המנתח,
האם את ניתוחי פזילה במחלקה בביה"ח אסף הרופא אתה מנתח?!
או שישנו עוד רופא\רופאים איתם אתה מנתח ברוטציה, או מתמחים אותם אתה מלווה.?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בי\,ח ציברי
פרופ` יאיר מורד31/10/2007באסה"ר כמו בכל בי"ח ציבורי אחר יש מספר מנתחים - בינהם מומחים ומתמחים ואי אפשר לבחור את המנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Exotropiaדפנה30/10/2007
שלום רב,
בני בן השנתיים היה היום בבדיקה אצל ד"ר מלמד בחיפה. בעלי הלך איתו לבדיקה, הרופאה ביצעה 2 בדיקות שבסופן קבעה שהוא סובל מ Exotropia. יש לו לפעמים "בריחה" של העין החוצה, בדרך כלל כאשר הוא מסתכל למרחק. היא אמרה כי עלינו לקנות מדבקות, אך לא הבנתי מבעלי בדיוק אילו מדבקות לקנות, כמה פעמים ביום עלינו להשתמש בכך ומהי מידת היעילות. כמו כן, היא אמרה שבדיקת הראיה היא טובה, כלומר, הוא רואה טוב, אך אם לא נטפל בפזילה, ייתכן והמצב ידרדר לכדי עין עצלה. אשמח לקבל מידע על התופעה, האם אתה מכיר את הרופאה שביצעה את הבדיקה או שעלינו לגשת להתייעצות נוספת, כיצד עלינו לטפל בה ומהי השכיחות וסיכויי ההחלמה.
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארזוטרופיה.
פרופ` יאיר מורד31/10/2007לצערי אינני מכיר את הרופאה. פזילה כזאת יכולה לנבוע מצורך במשקפיים ויש לודא כי אין לילד מספר. אם זה נעשה הטיפול שקיבלתם הוא נכון - סגירה של העין הטובה עם רטייה מספר שעות ביום. יש לפנות לרופאה כדי לקבל הוראות מדויקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה ברשותך
דפנה31/10/2007האם התופעה שכיחה או נדירה? ממה שהבנתי מבעלי, היא אמרה לסגור בכל פעם עין אחרת ולאו דווקא את העין הבריאה. מה עליי לעשות? היא ביצעה בדיקת ראייה שיצאה תקינה, כלומר, הוא רואה טוב. האם עליי לגשת להתייעצות נוספת? מהם הסיכויים והסיכונים בהמשך?
מצטערת, בסופו של דבר יש יותר משאלה אחת...
תודה רבה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות
פרופ` יאיר מורד31/10/2007האם התופעה שכיחה או נדירה?
שכיחה
ממה שהבנתי מבעלי, היא אמרה לסגור בכל פעם עין אחרת ולאו דווקא את העין הבריאה. מה עליי לעשות?
מה שהיא אמרה
היא ביצעה בדיקת ראייה שיצאה תקינה, כלומר, הוא רואה טוב. האם עליי לגשת להתייעצות נוספת?
לשיקול דעתך
מהם הסיכויים והסיכונים בהמשך?
סיכוי של 50% שהסגירות יעזרו. אם לא - ניתוח שהסיכוי שיצליח הוא 85%.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד"רעידן30/10/2007
האם הסימנים הורדרדים\שקופים בעין (בתקופה של חודשיים לאחר ניתוח פזילה נניח) אמורים להעלם עם הזמן?! וכמה זמן זה לוקח בדרך כלל..
ואם לא, אז האם יש משהו לעשות..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימנים
פרופ` יאיר מורד31/10/2007כן. הכל אמור לחלוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפור בחלק הלבן של העיןחגית29/10/2007
שלום,
בני בן חצי שנה. היום שמתי לב שבשתי העיניים החלקים הקיצוניים (אלה שרואים כאשר מסתכל לצדדים) הם אפורים ולא לבנים. האם זה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפור בלבן
פרופ` יאיר מורד31/10/2007מדובר בפיגמנט שאין לו משמעות בדר"כ. עם זאת כל ילד צריך שיעבור בדיקת עניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילי עינייםעידן25/10/2007
שלום ד"ר
באילו מקרים יעילים תרגילי עיניים ל"תיקן" פזילה
(סוג הפזילה, גודל הפזילה וכו'..)
בנוסף איפה מבצעים אותם אם וכאשר..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגילים
פרופ` יאיר מורד27/10/2007כאשר יש פוריה או טרופיה שמופיעה רק לעיתים נדירות אפשר לתרגל אצל אורטופטיסטית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לאותה שאלה( לחוצה מאוד ....)מנה24/10/2007
בהמשך לתשובתך לשאלתי מיום 19/10 בנוגע לתסמונת דאון , ברצוני לשאול אותך בנוסף מס' שאלות נא התייחסותך בהקדם ותודה מראש
האם יתכן שאכן הבעיה מכשנולדה ואף אחד לא הבחין זאת גם בטיפת חלב או רופא ילדים ולמה דווקה הבחנתי אותה רק לפני כחודש ימים
האם זה נכון שאם הבעיה מהלידה אין מה לעשות
אם לא אז מה הסיבות ומהם דרכי הטיפול
כנ"ל מהם אחוזי ההצלחה בכל שיטה
האם יתכן שזה מצב חולף או זמני כי לפעמים נדמה לי שהכל רגיל ואף אחד לא שם לב
סליחה אבל בבקשה תפרטו לי הכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמונת דואן
פרופ` יאיר מורד24/10/2007ראשית מדובר בתסמונת דואן ולא דאון.
שנית - קשה לי לענות לכל השאלות הללו באינטרנט, מה גם שלא בטוח שזאת אמנם הבעייה. פני לבדיקה אצל רופא עיניים לילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתסמונת דואן
מנה24/10/2007האם ישנו הבדל בין תסמונת דואן או דאון , או שמדובר באותה תסמונת אבל כל אחד כותב או מאיית אותה בצורה אחרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראייה
פרופ` יאיר מורד24/10/2007לשאלותיך:
1. האם הקרבה למסך גורמת למעין מצמוץ מוגזם?
לא
2. האם הישיבה הקרובה למסך עלולה להיות בשל בעיות ראיה?
בהחלט
3. האם עלי לקחתה לרופא עניים ע"מ לאבחן את הבעיה?
כן!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר יאיר מורד היקרים23/10/2007
במקרה של פזילה אחרי כמה זמן אמורים לראות תוצאות עם הרכבת משקפיים??
ואם לא רואים תוצאות האם זה מצריך בניתוח? או שניתן לנסות גם טיפול בפריזמות?
האם פריזמות זה טיפול שמתאים גם לתינוקת כבת שנה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד23/10/2007לשאלותיך:
במקרה של פזילה אחרי כמה זמן אמורים לראות תוצאות עם הרכבת משקפיים??
חודש-חודשיים
ואם לא רואים תוצאות האם זה מצריך בניתוח? או שניתן לנסות גם טיפול בפריזמות?
לעיתים פריזמות עוזרות אבל לא אצל תינוקות
האם פריזמות זה טיפול שמתאים גם לתינוקת כבת שנה?
לא. אם משקפיים לא עזרו צריך ניתוח ועדיף לא לחכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ים24/10/2007רק רציתי להגיד תודה ענקית על כל התשובות שלך ענית לי על שאלות שאני מחכה כבר הרבה זמן לתשובות.
תודה!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עפעף נפוח אצל תינוק בן חודשייםכרמית22/10/2007
שלום רב,
יש לי תינוק בן חודשיים. היום שמתי לב שהעפעף השמאלי שלו בולט יותר מהשני , כלומר העין השמאלית נראית יותר סגורה (אין שום אדמומיות או דמע). מהי תופעה זו?
תודה,
כרמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עפעף
פרופ` יאיר מורד22/10/2007אצל תינוקות רואים תופעות כאלה מדי פעם ולא מדובר בבעייה בדר"כ, אבל פני לבדיקה אם התופעה נמשכת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ראיה לילדיםיפעת22/10/2007
שלום רב,
ביתי בת שנתיים ושמונה חודשים ואני חושבת שאינה רואה טוב. האם עלי לקחת אותה לרופא עינים או אופטמיטריסט? בקופ"ח כללית שלחו אותי לאופטיקה דורון או הלפרין אבל לא נראה לי סביר שאופטמטריסט רגיל ידע לאבחן היטב בעיה (אם יש) אצל ילדה בגיל זה.
מה האפשרויות שלי?
אני רוצה להגיע למקום שידע לאבחן אותה נכון.
תודה רבה על התשובה
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ראייה
פרופ` יאיר מורד22/10/2007אכן את צודקת. רק רופא עיניים יכול לבדוק במדויק את הראייה אצל תינוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוריה או טרופיהעידן21/10/2007
מהו ההבדל בין אקזוטרופיה לאקזופוריה?!
(אני יודע שאקזופוריה הוא מצב שהעין בורחת רק לעיתים,אך הבנתי שגם בחלק מאלו שלוקים באקזוטרופיה העין אינה פוזלת בצורה תמידית) אם כך מהו ההבדל?!
ואיך הוא מתבטא..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ובקשר לאנזמת רופאים
עידן22/10/2007מדוע רופאי עיניים רגילים מצביעים לעיתים קרובות על מצב של אקזופוריה, ואילו רופאי עיניים ילדים ופזילה מצביעים על אקזוטרופיה?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפוריה טרופיה
פרופ` יאיר מורד22/10/2007פוריה היא מצב בו העין חוזרת לבד למצב ישר לאחר הזזת הכיסוי ממנה ואילו טרופיה היא פזילה קבועה שלא חוזרת למצב ישר לבד. אין כל קשר למי בודק אבל השאלה האם הבודק יודע להגדיר מה הוא מצא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטרופיה
עידן22/10/2007אך ביומיום יכולה להיות טרופיה שכמעט ואינה נראית?!
כאשר אדם מרגיש את המאבק עם העיניים בכל שניה ושניה מדובר כנראה בטרופיה נכון?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטרופיה
פרופ` יאיר מורד27/10/2007כאשר העין פוזלת מבלי שתכסה אותה זאת טרופיה. כאשר היא פוזלת רק כאשר מכסים אותה זאת פוריה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחוצה מאוד נא לעזור ...דחוףמנה19/10/2007
הבת שלי הינה בגיל 2.5 שנים לאחרונה גיליתי שכנראה יש לה בעיה בעין שמאל
כשבקרתי אצל רופא העיניים הוא הפנה אותה ל CT מוח כולל בסיס ראש וגם CT ארובות עיניים והנה אני מצרפת בדיוק מה שכתב:
בדיקת עיניים מקטע קדמי: ללא מוצא פתלוגי בעין שמאל, ללא מוצא פתלוגי בעין ימין
אישון : ללא מוצא פתלוגי בעין שמאל, ללא מוצא פתלוגי בעין ימין
קרקעית העין: ללא מוצא פתלוגי בעין שמאל, ללא מוצא פתלוגי בעין ימין
הגבלה בתנועה בעין שמאל כלפי חוץ
אבחנות: ABDUCENS NERVE PALSEY LEFT
הוא הסביר לי שמדובר בעצב השישית ויתכן וזו בעיה מהלידה ובכך אין מה לעשות היא תישאר כך, ואם לא יש מה לעשות רק אחרי הסי.טי
יש לי כמה שאלות :(אין לי סבלנות לחכות לעוד שבוע לתור שלה)
האם יתכן שאכן הבעיה מכשנולדה ואף אחד לא הבחין זאת גם בטיפת חלב או רופא ילדים ולמה דווקה הבחנתי אותה רק לפני כחודש ימים
האם זה נכון שאם הבעיה מהלידה אין מה לעשות
אם לא אז מה הסיבות ומהם דרכי הטיפול
כנ"ל מהם אחוזי ההצלחהבכל שיטה
סליחה אבל בבקשה תפרטו לי הכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד20/10/2007אם אין פזילה במבט ישר, נראה לי שלא מדובר בשיתוק 6 אלא במצב אחר שנקרא סינדרום דואן. מציע לפני שרצים ל CT לפנות לבדיקה אצלך רופא עיניים לילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוחק ראייהסימה18/10/2007
לפני כחודש ביתי בת ה 6.5 פרכסה לראשונה מתוך שינה ובעקבות EEG סוער הוחלט לטפל בה בדפלפט 200 מ"ג פעמיים ביום + קרניטין פעם ביום. (למרות שזהו מקרה ראשון של פרכוס).
כעבור שבועיים הילדה התלוננה על כך שאינה רואה טוב ועל כאבי ראש, לקחתי אותה לבדיקת עיניים.
ממצאי הבדיקה הראו כי לילדה "רוחק ראיה" , מה שלא נצפה בבדיקות קודמות ולפיכך תצטרך לענוד משקפיים באופן קבוע.
הרופא אמר שהשינוי נגרם גם כתוצאה מתרופת הדפלפט.
האם אכן התרופה גורמת לשינוי קיצוני בראיה בפרק זמן כל כך קצר? (חודש מבדיקה קודמת?)
מה המשמעות של רוחק ראיה? האם ייתכן שבעתיד לא תצטרך לענוד משקפיים?
תודה ולילה טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוחק ראייה
פרופ` יאיר מורד20/10/2007רוחק ראייה איננו שייך לתופעות הלואי הידועות של דפלפט וכן לא נראה לי שרוחק הראייה הופיע בעקבות הפרכוס.
הסיכוי שהמשקפים ירדו בעתיד קשור לחומרת רוחק הראייה. מספרים קטנים נוטים לרדת עם הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



