מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עישונים לא שווים כתוצעה מפגיעת כדורעמי03/10/2007
לד"ר יובל שלום !
הבן שלי בן 15 קיבל אתמול בערב מכה חזקה וישירה בעין מכדור טנינס בעת מישחק.
לאחר שטיפה במיים קרים וטיפות עיניים ישנה רגישות קלה ואדמומיות קלה ואי שוויון בעישונים.
האם אי שוויון העישוניים מהווה מצב חירום או דחוף למיון עיניים ?
או שניתן להמתין ליום שישי לבדיקת לרופא עיניים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישונים לא שוים
פרופ` יאיר מורד03/10/2007פנה למיון לשלילת חבלה פנימית בעין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת רופא שעושה בדיקת מיקוד ראיהנירית03/10/2007
בני בן ה-10 מטופל בשיטת אלבאום. אחד מהטיפולים קשור במיקוד ראיה. בשביל לטפל בבעיה החיצונית (שרירים חלשים, עקיבות בתנועה) יש צורך לוודא שהמיקוד הפנימי של העין תקין (הסבר שניתן לי ע"י המטפלת), אשמח לקבל פרטים על מי שמבצע בדיקה כזו, רצוי באזור אשדוד-רחובות.
תודה מראש,
נירית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופא
פרופ` יאיר מורד03/10/2007לצערי אין ברחובות או אשדוד. את יכולה לפנות למרפאתנו בראשל"צ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תינוק בן 3.5 שבועותענבל29/09/2007
ראיתי אצל ילדי קו על האישון הימני זה משהו שנמצא שם קבוע מה זה יכול ליהיות? והאם אפשר לבדוק תינוק בגיל כה מוקדם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישון
פרופ` יאיר מורד03/10/2007גשי לבדיקה אצל רופא עיניים בכדי לשלול שמדובר בקטרקט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילים לחיזוק העינייםסימה25/09/2007
הבת שלי לא רואה טוב מרחוק והיא בסך הכל בת 4. יש איזה תרגילים שאפשר לעשות לה כדי לחזק את העיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא
פרופ` יאיר מורד25/09/2007לא! כל התרגילים הינם אחיזת עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריסים שנכנסים לעיןמרי23/09/2007
לבת שלי יש ריסים מאוד ארוכים ולפעמים הם מתקפלים ונכנסים לעין וצריך להפריד אותם בעדינות ולהוציא אותם. כדאי לגזור לה את הריסים (לא את כולם, לקצר באורך)? אני פוחדת לעשות את זה כי אני פוחדת להזיק לה, אבל מצד שני היא סובלת עכשיו אז אני לא יודעת מה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריסים
פרופ` יאיר מורד24/09/2007לדעתי לא כדי לגעת בריסים בכדי לא לגרום נזק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דעות שונותהילה19/09/2007
שלום,
לילד שלי בן שנה הובחנה פזילה קלה בשתי העיינים לפי מה שנאמר לי זה מתחלף אצלו ונאמר לי סטייה קלה
הוא 1 ורבע במספר מה ששגרתי אצל כל התינוקות . הייתי אצל שתי רופאים בכירים אחד אמר שרק ניתוח יעזור כלומר לא משקפיים ולא חסימות. והרופא השני אמר לנסות משקפיים שאולי ה1 ורבע מכביד עליו ואם ניתן לו משקפיים הסטייה הקלה תשתפר.
עכשיו לשים לתינוק בן שנה משקפיים זה דבר לא פשוט אשר יכול לגרום להתנגדות מאוד מצידו ונראה לי כמעט בלתי אפשרי.
שאלתי היא מה באמת עושים הרי עדיף לנסות הכל לפני ניתוח ומצד שני למה לענות תינוק אם אין סיכוי לשיפור?
ברור לי שלכל אחד יכולה להיות דעה אחרת אבל מה לדעתך והכירותך מהמקרים של פזילה קלה משקפיים יכולות לעזור?
אני יודעת שקשה ככה באינטרנט לתת תשובה אבל בכל זאת אשמח לשמוע את דעתך!!!
מתי באמת עולה אופציה של ניתוח? באיזה גיל עושים ניתוח פזילה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעןת שונות
פרופ` יאיר מורד22/09/2007באמת קשה לענות מבלי לבדוק. רק במקרים נדירים משקפיים עוזרות כאשר המספר כה קטן, במיוחד בגיל צעיר כל כך. אפשר לתת צאנס קצר למשקפיים אבל לדעתי בהמשך צריך לשקול ברצינות ניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח פטרגיוםתומר18/09/2007
שלום
יש לי קרום פטריום מי יכול לנתח אותי האם אתה מנתח ניתוחים מסוג אילו ואם לא מי הכי טוב בתחום הזה בארץ
בברכה ותודה מראש
תומר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטריגיום
פרופ` יאיר מורד22/09/2007אנחנו לא נוהגים להמליץ שמית על רופאים בפורום זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין אדומהמיה18/09/2007
שלום רב
בתי בת 5 חודשים.מהיום בבוקר העין השמאלית שלה אדומה.
היאם זו דלקת?
מה ניתן לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין אדומה
פרופ` יאיר מורד22/09/2007סביר להניח שמדובר בדלקת. פני לרופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עד איזה גיל ללכת לרופא ילדים?דליה17/09/2007
הבת שלי בת 16 ומתחילת הלימודים מתלוננת על בעיה בראיה שלא הייתה לה בשנה שעברה, למי כדאי לקחת אותה - לרופא עיניים רגיל או מישהו שמומחה בילדים או אולי בכלל אופטימטריסט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופא
פרופ` יאיר מורד17/09/2007כל רופא עיניים טוב יוכל לפתור לה את הבעייה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילה בילד עם הידרוצפלוסאיילת15/09/2007
שלום רב,
בני בן שנתיים ושלושה חודשים נולד עם הידרוצפלוס לאחר דימום מוחי.מגיל קטן פוזל פנימה.אני מכסה לו את העיין כל יום ברטייה אבל לאחרונה נראה שהפזילה החמירה.בבדיקת רופא נמצא ש:אזוטרופיה של 20-25pd לרחוק ו-40 לקרוב.קטע קדמי וקוטב אחורי תקינים.דסקות תקינות עם קיעור 0.4 מרכזי.רפרקציה צקלופגלית עם אטרופין על מנת לשלול מרכיב אקומודטיבי.למרות שידוע כי קריוסטטוזיס מגיע עם אנומלית מיקום שרירים חוץ עיניים אשר עלול לגרום לבעיית פזילה.
האם הבדיקה עם האטרופין הכרחית,כי אני מפחדת מבדיקה זו.בנוסף,לפי דעתך עלי להתעניין בניתוח תיקון פזילה כבר בגיל כזה?אודה על תשובתך ושנה טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד15/09/2007לדעתי לא. סביר להניח שהפזילה נובעת מההדרוצפלוס והפתרון היחיד לה הוא ניתוח. לדעתי אין תועלת במעקב וצריך לנתח. חבל על כל יום שעובר על הילד עם פזילה. כך הוא מאבד את היכולת שלו לפתח ראייה דו עיינית. פזילות מסוג זה מומלץ לנתח סביב גיל שנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצמוץ בעינייםאילת13/09/2007
שלום
בתי בת 6.5 עלתה לכיתה א'.
שבוע לפני הכניסה לכיתה א' החלה לגלגל את עיניה מצד לצד. לטענתה היא נהנית מכך.
בימים האחרונים החל גם מצמוץ.
בתי מאד תחרותית והישגית, ולוקחת קשה כל דבר שאיננה מצליחה בו, גם אם היא עושה אותו בפעם הראשונה.
אודה לעזרתך
אילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצמוץ
פרופ` יאיר מורד15/09/2007סביר להניח שהמצמוץ נובע ממתח. אל תעירי לה על כך והכל יחלוף כלא היה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מבולבלתג'וליה12/09/2007
שלום
יש לי ילד בן 3 שכבר תקופה אני מנסה ללמד אותו לזהות צבעים - התחלתי ללמד אותו את התבעים הנ"ל: ירוק ,אדום,כחול,צהוב ולבן מכל הצבעים הוא מזהה רק צהוב ולבן השאר הוא מתבלבל - אני מנסה דרל משחקים -בגדים שהוא לובש - כל מה שאני יכולה לחשוב ניסיתי - האם מדובר בעיוורון צבעים - בבקשה תנחה אותי למי לפנות -( הילד בנוסף לכך הוא מאוד היפראקטיבי שיש לו בעית ריכוזבדברים אחרים אבל צורות למשל הוא יודע לזהות )
תודה מראש
ג'וליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראיית צבעים
פרופ` יאיר מורד15/09/2007סבלנות אמא. יש ילדים רבים שעדיין מתקשים בזיהוי צבעים בגיל 3. לא ממליץ לעשות דבר בשלב זה. עיוורון צבעים משמעותי מגיע עם תופעות נוספות כמו ריצוד שלל העיניים ועוד שאין לבנך. עיוורון קל לא מפריע ואינו מחייב טיפול. הייתי בכל מקרה, כפי שאני ממליץ לכל ילד, לפנות לבדיקת עיניים רגילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ראיה אצל תינוק בן 9.5 חודשיםמאיה12/09/2007
ד"ר שלום רב וחג שמח!
ברצוני לקבל מענה למספר שאלות.
מאחר ואני ובן זוגי קצרי ראיה (אני בסוף התיכון ובעלי בגיל ההתבגרות) הומלץ לנו ע"י רופא הילדים לקחת את בננו לבדיקת ראיה, בה התגלה כי יש לו צילינדר בשתי העיניים וקוצר ראיה קטן בעין ימין (לא נאמר לנו עד כמה קטן) והומלץ לבוא לבדיקה חוזרת בעוד כחצי שנה.
שאלתי היא:
1. האם קיים סיכוי לכך שבעוד זמן מה יעלם הצילינדר.
2. האם קוצר ראיה בגיל הזה (9.5חודשים) הוא קבוע או שגם הוא עשוי להשתפר?
3. באילו מצבים תידרש הרכבת משקפיים ?
4. כמה זמן לוקי לאישונים לחזור לקדמותם לאחר הזלפת הטיפות? בצענו בדיקה אתמול ב-17:00 והיום בבוקר האישונים עדיין מורחבים, האם זה תקין?
מצטערת על האורך!
תודה על תגובתך!
שנה טובה וחג שמח!
מאיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ראייה
פרופ` יאיר מורד15/09/2007
1. האם קיים סיכוי לכך שבעוד זמן מה יעלם הצילינדר.
כן
2. האם קוצר ראיה בגיל הזה (9.5חודשים) הוא קבוע או שגם הוא עשוי להשתפר?
יכול להשתפר אבל ברוב המקרים הוא דווקא יכול לגדול
3. באילו מצבים תידרש הרכבת משקפיים ?
אם יהיה מספר משמעותי
4. כמה זמן לוקי לאישונים לחזור לקדמותם לאחר הזלפת הטיפות? בצענו בדיקה אתמול ב-17:00 והיום בבוקר האישונים עדיין מורחבים, האם זה תקין?
לדעתי בשעה זאת כבר חזרו האישונים למצבם הטבעי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורה בעיןחלי11/09/2007
בני בן שנתים וחודשיים החל להופיע לפני פחות משבוע אדמומיות בעין שהתפתחת אט אט לשעורה לאחר איבחון של רופא הילדים אשר רשם לי לתת לו משחת במיקסין למרוח בלילה
מיום ליום הבחנתי שהעין נעשת גרועה יותר והשעורה שנמצאת בעפעץ התחתון התחילה לגדול ונהיה לה ראש מוגדלתי חזרתי שוב לרופא הילדים והפעם הוא רשם לי לתת לו אינטיביוטיקה צ'יפורל 3 פעמים ביום אישית אני נגד אנטיביוטיקה מאחר שהיא הורדת את החיידקים הבריאים שלנו בגוף
שאלתי היא האם איבחון של רופא עיניים יגיד אחרת והאם הייתי צריכה מיד לגשת אליו ולא לאופר הילדים???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה
פרופ` יאיר מורד15/09/2007חלק חשוב מהטיפול הוא קומפרסים חמים - אם כי זה קשה לביצוע אצל תינוק. אם יש זיהום כן הייתי נותן אנטיביוטיקה. עדיף לטפל באגרסיביות אחרת יתכן שתצטרכו לנקז כירורגית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילה לתינוקת בת 7.5 חודשיםשרית09/09/2007
הבת שלי בת 7.5 חודשים ופתאום שמתי לב שעין שמאל במבט לא ממוקד נוטה שמאלה מדי מטה
וכן קורה גם לעיתים בעין ימין במבט לא ממוקד נוטה ימינה מדי מטה.
אני צריכה לדעת דחוף..... האם זה טבעי עד גיל שנה או שיש צורך לגשת לרופא עיניים.
תעזרו לי אני ממש אבודה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד09/09/2007בהחלט לא הייתי מחכה אלא פונה לרופא עיניים לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)





