מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מרפס פועםשירה22/05/2012
שלום רב,
לפני כחודשים בערך הבחנתי אצל ביתי בת העשרה חודשים (כיום) שהמרפס הקדמי קצת שקוע ורואים את הדופק בצורה ממש בולטת, המרפס שלה פועם, עולה ויורד לפי הדופק..הייתי אצל רופאת הילדים והיא לא כ"כ ידעה מה לומר לי והפנתה אותי דחוף לאולטראסאונד חדרי מוח.. אני לא יודעת מה זה אומר .. וזה נורא מלחיץ אותי..רציתי לשאול מה הסיבה שהמרפס יהיה פועם בגיל הזה? ומה זה יכול להיות? אשמח לתשובה מהירה.. תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכל תקין
שמוליק בולביק24/05/2012מרפס פועם הוא סמל לבריאות תקינה של פעוט/ה.
מרפס שקוע צריך לבדוק האם הילדה שותה מספיק ונותנת מספיק שתן.
לא יודע מה הטריד את הרופאה שלכם אבל אולטרא-סאונד היא בדיקה קלה, פשוטה, לא כואבת וללא קרינה כך שלא הייתי מפחד.
לסיכום הסירי דאגה מליבך וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרפס פועם - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/05/2012תופעה נורמלית ותקינה
אין בעייה
שלך
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלפוחיות ברגל לתינוקת בת שנהקרן21/05/2012
שלום רב,
לבת שלי יש ב- 2 ברגליים (בחיבור שבין הרגל לברך - בעצם עצמה)
מעין שלפוחיות אדומות ...בהתחלה חשבתי שזה עקיצות
כי זה היה נראה כמו פצעונים/פצעים. והיום ראיתי שיש לה שלפוחיות.
זה ברגל אחת..ומתחיל גם בשנייה.
מה זה יכול להיות?
מה אפשר לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלפוחיות ברגל לתינוקת בת שנה - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/05/2012בל לראות קשה לעשות אבחנה
נשמע לי כעקיצות חרקים
מציע לגשת לרופא שיראה
שלך
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 4 חודשים-פליטות מרובותרוני21/05/2012
שלום רב
בתי בת 4 חודשים. נולדה 3250 שוקלת כיום 5300. היא ירדה בעקומה של משקל לגיל. היא יונקת 6 ארוחות ביום(1 מתוכן בלילה).
כמעט אחרי כל ארוחה היא פולטת. בדרך כלל כמות מועטה ומעט סמיכה. רציתי לשאול האם זה תקין והאם ייתכן וזה קשור לירידה באחוזונים.
כעת אני מוסיפה לה אחרי הנקת ערב עוד 120 מ"ל של מטרנה שמתוכם אוכלת בערך עוד 70. רוב תודות
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 4 חודשים-פליטות מרובות - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/05/2012מדובר ברפלוקס של תינוקות שזוהי תופעה ידועה ומוכרת
כל עוד הילד עולה במשקל בצורה סבירה- לפי הרופא המטפל
אין צורך בהתערבות כלשהי
שלך
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא הולכת יחפהאלינור20/05/2012
שלום, ילדה שלי עוד חודש בת שנתיים, לא מוכנה ללכת יחפה, הא עומדת על קצות האצבעות ובוכה בהיסטריה שירימו אותה, אם שמים לה גרביים או נעליים אין לה שום בעיה ללכת ואפילו לרוץ, יש מקום לדאגה? מה יכול להיות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא הולכת יחפה - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/05/2012אולי רגישות יתר קלה
אין צורך לדאוג
זה יסתדר
שלך
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 3 חודשים - ישנה הרבהמיכל20/05/2012
היי,יש לי תינוקת בת 3 חודשים,מטופלת פעמיים ביום באנטיביוטיקה עקב דלקת בשתן(האנטיביוטיקה תינתן עד מועד בדיקהת רפלוקס בשתן).
הילדה ישנה הרבה שעות במהלך היום(ערה מקסימום שעה ונרדמת לעוד חצי שעה).
ישנה לילה שלם(10 שעות) ללא התעוררות לאוכל,במהלך היום אוכלת כל 4 שעות 120 מ"ג.כאשר היא ערה היא חיונית וחייכנית.
האם זה תקין שהילדה ישנה כ"כ הרבה שעות במהלך היום?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 3 חודשים - ישנה הרבה - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/05/2012תברכי על כל יום שכזה
תנוחי ותצברי כוחות
אין כל בעייה
שלך
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון מחומשת בגיל שנהשין שן20/05/2012
שלום,
בני בן שנה, קיבל את כל החיסונים ע"פ הנדרש.
השבוע אנחנו טסים ליוון, חופשה הכוללת רחצה בבריכה ובים, הבן שלי לא יספיק לקבל את המנה האחרונה של חיסון המחומשת שאמורים לקבל בגיל שנה.
הבנתי שחיסון המחומשת מכיל בתוכו את החיסון נגד פוליו.
ועכשיו לשאלתי, האם אני יכולה להכניס את בני לים או לבריכה למרות שלא קיבל את המנה האחרונה של חיסון המחומשת (כלומר הוא לא קיבל את המנה האחרונה של החיסון נגד פוליו), האם הוא מחוסן נגד פוליו או שמא קיימת סכנה כלשהיא בכניסה למים?
תודה ויום נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון מחומשת בגיל שנה - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/05/2012אין סכנה ביוון אין פוליו
תהנו
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לתפקודי יד- כתך לא סימטריגלי19/05/2012
שלום,
בני כמעט בו 3 וחצי חודשים,נולד בשבוע 41 בריא , סובל מריפלוקס קל שמשתפר עם הגדילה.
מזה זמן רב עלה בי החשד שהוא משתמש פחות בכתף-זרוע ימין ( פחות משתמש בה כשמשכיבים אותו על הבטן).
בימים האחרונים הוא תופס את כף רגלו השמאלית עם כף ידו השמאלית אולם הוא לא מצליח לעשות פעולה זו עם ידו הימנית והוא אוחז ברגל עצמה ולא מצליח להגיע לכף הרגל.
כמו כן הוא נשכב על הצד בשני הצדדים, אך הוא עדיין לא התהפך.
אציין שהוא לא אוהב לשכב על הבטן אולם בחודש האחרון אני מקפידה והא מרים את הראש ומסיט אותו מצד לצד בצורה חופשית כעד 10-15 דקות (לפעמים פחות) כאשר אני אוחזת אמותיו מתחת לבית החזה.
הוא גם מרים את ראשו ללא עזרתי אולם הוא פושט את ידיו קדימה ואחורה, אך יש שיפור מן המצב ההתחלתי .
כמו כן הוא כן אוחז בחפצים בשתי כפות הידיים ומזיז את שתיהן בחופשיות והוא כבר מחזיק את הצואר.
האם יש צורך בברור נוסף בקשר להתקדמות הלא סימטרית בתיפקוד? ואם כן למי לי לפנות?
בנוסף החל מאיזה טמפרטורה יש צורך בקרור יזום של החדר בו ישן התינוק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לתפקודי יד- כתך לא סימטרי - תגובה
פרופ' יצחק לוי25/05/2012לא נראה לי שיש בעייה
בכל מיקרה ניתן להבדק ואם הרופא יתרשם שקיימת בעייה הוא יפנה להערכת פיזיותרפיסטית
שלך
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרפטוקוק בגיל 3 ורגישות לפניציליןאורית17/05/2012
שלום, בני בן השנתיים ותשע חולה זו הפעם השנייה בדלקת גרון סטרפטוקוקלית שמתבטאת בכאבי גרון, חום וחולשה (בשני המקרים נלקח משטח גרון חיובי). בפעם הראשונה לפני כחודש טופל במוקסיפן ופיתח פריחה שאובחנה כרגישות לפניצילין.
בסיבוב הזה המשטח החיובי חזר אתמול, רופאה אחת המליצה לי על טיפול באריתרומיצין (תרופה בשם PRIMACINE), ורופאה אחרת על אזניל.
האם יש עדיפות ביניהן מבחינת יעילות התרופה לסוג זה של חיידק?
האם יש עדיפות מבחינת הפוטנציאל לפתח תגובה אלרגית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרפטוקוק בגיל 3 ורגישות לפניצילין - תגובה
פרופ' יצחק לוי19/05/2012שתי התרופות יעילות באותה מידה והחיידק רגיש להן כמעט במאה אחוז
אזניח ניתן רק 5 ימים ולכןצאולי יותר נוח
שלך
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלישת שיערעדי -לחוצה17/05/2012
ילדתי בת שנתיים וחצי והתגלתה אצלה לפי כ3 חודשים תופעה של תלישת שיער משערותיה סיבוב סביב המוצץ וכניסה לפה, בין הפעולות הנ"ל סביר להניח שהיא בולעת שיער.. רציתי בבקשה לדעת איזה טיפול אני יכולה לתת במקרה זה(יש לציין שזו ילדה עם בטחון עצמי גבוהה מדברת שוטף גמולה כך שלא ניראת בעיה פסיכולוגית)
מה הסיכון בבליעת שיער ומה יש לעשות? והאם זה דבר שחולף?
בבקשה עזרה דחופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלישת שיער - תגובה
פרופ' יצחק לוי19/05/2012יש סיכון ביצירת גוף זר מכדור שיער בקיבה וחסימת מעי
ולכן יש לנסות להמנע מכך
קודם כל לנבדק אצל רופא הילדים
שלך
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת דם בת שנה ו3ליאת16/05/2012
הבדיקות האלו עבור ילדה בת שנה ו3 חודשים
HB
11.3 g/dl
HCT
35.0 %
MCV
76.6 Fl
MCH
24.8 pg
MCHC
32.4 g/dl
RDW
15.0 יש סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירת דם בת שנה ו3 - תגובה
פרופ' יצחק לוי19/05/2012תקין לגיל
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נובימול למניעהרוני15/05/2012
הילדה שלי קיבלה היום חיסון מחומש רוטה וצהבת.בחיסון הקודם עלה לה החום ונתתי נובימול.האם לתת לה גם עכשיו לפני השינה למניעה? היא מאוד חסרת שקט אבל החום לא ממש עלה(ואני חוששת שיעלה תוך כדי השינה)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נובימול למניעה - תגובה
פרופ' חיים ביבי16/05/2012אם היא חסרת שקט יש צורך בבדיקת רופא ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסה עם תינוק בן חודשייםשרון15/05/2012
שלום,
רציתי לדעת מאיזה גיל אפשר לטוס עם תינוק?
אחיו של בעלי מתחתן בארה"ב כחודשיים אחרי תאריך הלידה המשוער.
מדובר בהריון ראשון כך שגיל התינוק יכול להיות אף טיפה יותק קטן...
רציתי לדעת האם ניתן לטוס עם תינוק בגיל הזה, בהתחשב במערכת החיסונית של התינוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסה עם תינוק בן חודשיים - תגובה
פרופ' חיים ביבי15/05/2012אם יש צורך לטוס באופן דחוף אין בעיה מבחינה חיסונית בכל גיל.
לילדים קטנים יש בעיה בהמראה ונחיתה - לעיתים יש כאב אזניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימן כחול - תינוקת בת שנה ו 3דנה13/05/2012
שלום,
לביתי היו 2 סימנים כחולים ברגל שעברו.
רופאת הילדים אמרה שזה הגיוני ושילדים מקבלים מכות ושאין להלחץ.
אתמול ראיתי שיש לה סימן כחול קטן בחזה. אולי קיבלה מכה ממשחק , לא יודעת.
היא עשתה בדיקות דם כולל ספירה לפני חודש וחצי והכל היה תקין, האם על סמך זה ניתן להרגע? מתי יש לדאוג מסימנים כחולים? האם צריכים להיות הרבה סימנים כדי שזה יהיה מדאיג?הילדה בריאה לחלוטין ומתנהגת רגיל ברוך השם.
אודה לדעתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימן כחול - תינוקת בת שנה ו 3 - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`13/05/2012מציעה להיבדק ע"י רופא ילדים ולשקול ביצוע בדיקה לתפקודי קרישה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום גבוה באופן קבוע לילד בן כשנתייםדובי13/05/2012
שלום רב,
יש לי בן, בגיל שנתיים אוטוטו. בחצי שנה האחרונה (אולי אפילו יותר) כל שבועיים בערך מעלה את החום ל 39-40 מעלות חום למשך יום עד חמישה ימים. הלכנו איתו לשלושה רופאים שונים, במקרים שונים, כולם תמיד אומרים שמדובר בוירוס. (עשו לילד ברב המקרים בדיקות, דם, שתן, צילום ריאות כמה פעמים שהחום היה מלווה גם בשיעול) כדי לשלול חיידק. ולא מצאו כלום).
אנו כמובן מציגים את התופעה לרופאים, שהילד מעלה כל כשבועיים את החום, ואנו מורידים באמצעות אקמולי. ושוב, כל הרופאים אומרים שמדובר בתופעה שכיחה לפעוט עד גיל שנתיים בערך.
ואני שואלת, האם זה הגיוני? האם אכן התופעה שכיחה?
אנו פשוט חסרי אונים...זה נראה לנו לא הגיוני שהילד חולה בתדירות כ"כ גבוהה.
אשמח להתייחסותכם.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה....
דובי13/05/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחום גבוה באופן קבוע לילד בן כשנתיים - תגובה
פרופ' חיים ביבי16/05/2012הזמן יביא את האבחנה.יש צורך ברישום ותיעוד החום. יתכן ומדובר בתהליך טבעי של יצירת חיסון תוך התמודדות עם גורמים מזהמים-וירוסים ברוב המקרים.
יש צורך בבדיקת רופא בכל מחלת חום מעל מספר שעות-חום שגם אותו יש צורך לתעד.
במידה והחום ממושך ללא הסבר זיהומי בבדיקה גופנית - יש צורך להתייעץ עם מומחים בתחום - כגון - ראומטולוג ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צעדים ראשוניםדנה12/05/2012
שלום,
בני בן שנה וארבעה חודשים. הוא עדיין איננו הולך. הוא עומד עם תמיכה והולך סביב שולחן או כל חפץ אחר. אני לא מרגישה שהוא בכיוון של ללכת לבד. האם יש צורך לפנות לפיזיותרפיה או לתת לזמן לעשות את שלו?
תודה רבה,
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צעדים ראשונים - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`13/05/2012לא נשמע לי חריג במיוחד. בכל אופן מציע להיבדק ע"י רופא ילדים\נאורולוג ילדים. במידה ומדובר בבעיה כלשהי: חולשת שרירים לדוגמה, שניתן לטפל ע"י פיזיותרפיה, מה טוב.
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
