מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כסכסת תינוקותאולה17/04/2012
שלום . בן שלי בן חודש ושבוע ויש לו כסכסת מרובה על הראש . איך ניתן לטפל בזה ? תודה מראש .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כסכסת תינוקות - תגובה
פרופ' חיים ביבי18/04/2012יש צורך בבדיקת רופא ילדים והתאמת טיפול לפי ממצאי הבדיקה.
יש כמה טיפולים ועמה אפשרויות לאבחנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פניסטילנ.ב17/04/2012
לנכדתי בת השנה ש אסטמה של העור .היא מקבלת 3 פעמים ביום פניסטיל וגם משחות . בכל פעם שמנסים להפסיק את הפניסטיל יש התלקחות מחדש של הכתמים האדומים . שאלתי היא כמה זמן ניתן לתת לה פניסטיל ? האם זה לא מסוכן ?
היא מקבלת פניסטיל כבר חודש רצוף .
תודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פניסטיל - תגובה
פרופ' חיים ביבי18/04/2012אפשר לתת פניסטיל תקופה ממושכת-כמה שצריך.
יש גם תרופות אחרות שנותנים פעם ביום.
יש צורך להתייעץ עם הרופא המטפל או רופא העור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא נגמרה הסאגה- וכבר מתחילה עוד אחתסיון16/04/2012
דוקטור שלום
בני בן שבעה חודשים, מיום רביעי החל מחלת חום (עד .+39 מעלות בלילות). נבדק אצל הרופא ביום רביעי וגם בחמישי (לפני כניסת החג) ולא נמצא דבר. מאחר והחום המשיך לטפס ונמשך גם בשבת, הלכנו למוקד ושם מצאו לויקופניה קלה וניוטרופניה קלה (760) וגם אנמיה קלה (10.6)! וכל הנ"ל יוחסו לזיהום ויראלי. הילד קיבל במוקד נר אקמולי והחום ירד. מאוחר יותר בלילה נמדד לו חום בטוסיק- 35 מעלות!!! (עם כמה מדחומים, כי לא האמנו שזה יכול להיות). בילינו את 24 השעות שאחרי בבית חולים, שם לא היה לו חום כלל, טמפרטורת הגוף הייתה סביב 36 , ונכון לאתמול היה נראה שהילד הולך ומתאושש. בבדיקות בבית החולים נראה אודם מועט בגרון, הנויטרופניה בתחילה החריפה ועם השחרור הערך התיצב שוב על ה760, ובקיצור היה נראה שמדובר בזיהום ויראלי שהולך ומגיע לסיומו. שוחררנו לביתנו שמחים וטובי לב, אלא מה- היום בצהריים הקטנצ'יק התחיל לשלשל. בינתיים "רק" שתי אפיזודות של שלשול, אבל לאור מה שקרה בימים האחרונים ותמונת הדם, אני תוהה אם יש להלחץ או שמדובר ב"שאריות" של המחלה. כרגע אין לו כבר חום, אבל הוא חלשלוש
תודה רבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא נגמרה הסאגה- וכבר מתחילה עוד אחת - תגובה
פרופ' חיים ביבי18/04/2012כמובן שלזמן מרכיב חשוב בהבנת התהליך. אבל, לפי התיאור יש סיכוי סביר שמדובר במחלה על בסיס זיהום ויראלי. אותו הוירוס יכול לעשות הכל. יש צורך במעקב רופא מטפל צמוד במידה ויהיה חום גבוה והרגשה לא טובה, כי לעיתים יש זהום חיידקי משני כסיבוך למחלה הראשונית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אודם בלובן העין לתינוקת בת 11 ימיםאמא16/04/2012
ביתי נולדה במזל טוב לפני 11 ימים.
כאשר החלה לפתוח עיניים ראינו שיש בלובן העין שלה בשתי העיניים מסביב לאישונים כתמים אדומים, ממש מין כתם אדום שמקיף את כל האישון.
התחושה הראשונית שלי אמרה לי שאין מה לדאוג ומין הסתם זה מלחץ הלידה, למרות שזו היתה מאד מהירה. יש לציין שעל כל פניה היו שטפי דם שכבר נספגו.
האם השערתי נכונה? אם כן מתי צריך לעבור?
ואם אני טועה? האם יש ללכת עם הילדה לבדיקה? האם דחוף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודם בלובן העין לתינוקת בת 11 ימים - תגובה
פרופ' חיים ביבי18/04/2012יתכן ומדובר בתגובה ללחץ בתעלת הלידה - במידה של ספק רצויה בדיקת רופא.
אם מדובר בתהליך הנוע מהלידה - מדובר בספיגה תוך מספר ימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שעות אמור לישון ילד בן 4.5?yael16/04/2012
בני הולך לישון ב 21:00 וקם ב 7:00. האם צריך להשכיב אותו מוקדם יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה שעות אמור לישון ילד בן 4.5? - תגובה
פרופ' חיים ביבי18/04/2012זמן השינה טוב מאד ומתאים לגיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זוסטר לאם מניקה תינוקת בת חודשאנה15/04/2012
אני אם טריה לתינוקת בת חודש.
בעברי היה לי הרפס זוסטר בעכוז וטופלתי באציקלוביר.
כעת נראה לי שחוזרת הפריחה.
איך ניתן להמנע מהדבקה?
האם מותר לקחת אציקלוביר או אחת התרופות האחרות ולהניק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זוסטר לאם מניקה תינוקת בת חודש - תגובה
פרופ' חיים ביבי18/04/2012רצוי למנוע מגע הדוק למרות שאין הדבקה ברורה.
לגבי הזובירקס אין תיאור ברור של תופעות לוואי ידועות אבל מקובל אצל אם מניקה להתייעץ עם הרופא שנותן התרופה לפני הלקיחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נרות 150 מגשמרית15/04/2012
האם אוכל לתת לבני בן השנה (שוקל 10 קג) נר 150 מג אקמולי ?ואם כן האם כדאי להגדיל את מרווח הזמן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרות 150 מג - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`15/04/2012נר 150 מ"ג מתאים למשקל 10 ק"ג.
ניתן לתת כל 4 שעות במידה ויש בכך צורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תיאבון אחרי חיסון גיל שנהתמי13/04/2012
יומיים אחרי החיסון בני הפסיק לאכול כרגיל - מתעצבן ומסרב כשמציעים ויורק אוכל החוצה. המצב נמשך היום שבוע.
אני כבר לא יודעת מה לחשוב - אני מנסה שלא לעשות מזה סיפור ולאפשר לו להחליט בעצמו על רמות הרעב... ולכן פשוט מוותרת לו ולא מנסה לריב או להתעקש.
אבל כמה זה יכול להימשך??? האם זה עדיין מהחיסון או שזה הפך להתנהגות?? מה עושים אם זה מצב התנהגותי, הרי אני לא ממש יכולה להסביר לבן שנה שלאכול זה חשובה ואני לא רוצה להתחיל להכניס גורמי סטרס לארוחות, אני לא רוצה ליצור בעיית אכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר תיאבון אחרי חיסון גיל שנה - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`15/04/2012בהחלט זה יכול להיות כתוצאה לחיסון. מכיוון שחיסון גורם למחלה"קלה" אז זה יכול להימשך כאורך מחלה ויראלית: 5-10 ימים.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאותנועה13/04/2012
כבר כחודש מאז שביתי נכנסה לגן. כעת בת שנה. מאז הכניסה לגן צינון ושיעול פרודוקטובי הפך למצב כרוני. ללא בעיות אכילה בשנה האחרונה כלל אך כעת כבר כ 3-4 שבועות מקיאה את בקבוק הבוקר ב 90% מהבקרים. הקאה גדטלה ומרשימה וזאת לאחר שיעול בו היא מפנה ליחה. בנוסף בזמן שתית מים במהלך היום לעיתים שואפת מים לקנה הנשימה ומתחילה להשתעל. האם תקין בשל הליחה (ההקאה הינה בבוקר עם שתיית בקבוק החלב)? או שעלינו לפנות לבירור גסטרו או אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות - תגובה
פרופ' יצחק לוי13/04/2012הקאה לעיתים נגרמת על ידי שיעול והוצאת ליחה מרובה,
הליחה מצטברת בזמן השכיבה בלילה, ובבוקר הילד משתעל בניסיון לפנות את הליחה שהצטברה בלילה. מציע שתחכי עם ארוחת הבוקר עד שהילד מסיים להשתעל ורק אז תתני לו לאכול.
לא נראה לי בשלב זה שאת צריכה לפנות לגסטרו.
שלך
פרופ איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול בשד לילדליאור11/04/2012
שלום,
לפני יומיים הבחנתי אצל ילד שלי שהוא בן 5 גידול בשד ימין, שממבט ראשון זה אפילו נראה כמו שד של ילדה. לאחרונה הילד לוקח תרופה בשם "מינירין מלט" שהיא כנגד הרטבה לילית. אז יש לי 2 שאלות:
1. האם יכול להיות שזה כהשפעה מנטילת התרופה?
2. מה זה יכול להיות? האם זה קורה לפעמים?
בתודה מראש ובברכה,
ליאור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול בשד לילד - תגובה
פרופ' חיים ביבי12/04/2012הגדלת שד אצל בנים נפוצה בעיקר בגיל ההתבגרות, ברוב המקרים תהליך שפיר.
גיל 5 מוקדם מעט. לא ידוע לי שמינירין יכול לגרום לתופעה למרות שהכל יתכן.
יש צורך בבדיקת רופא מטפל לצורך תיעוד הממצא, מעקב ואפשרות לבירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחיתוליםנתנאל11/04/2012
שלום רב,
התחלנו לילדה בת 2.5 תהליך של גמילה מחיתולים, התהליך הולך יפה בשתן אך מהיום שהורדנו את החיתול היא לא עושה צואה, מדובר על 4 ימים שהיא כבר לא נתנה צואה, לעיתים היא מבקשת לשים בחזרה טיטול על מנת לעשות צואה, מה אמורים לעשות במצב כזה? האם זה תקין? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מחיתולים - תגובה
פרופ' חיים ביבי12/04/2012צריך סבלנות ולפעול בלי לחץ. אם רוצה את הטיטול - להחזיר לצורך יציאה,
לאפשר לה להתרגל למצב החדש בקצב שלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות עיניםרונית11/04/2012
קיבלתי אלומיד טיפות עינים נגד דלקת אלרגתית לילד בן שלוש. במינון: 1 טיפה * 3 פעמים ביום. מאחר והילד נמצא בגן עד חמש והולך לישון בשמונה בערב. לא אוכל לחלק את המינון באופן שווה במשך היום . האם ניתן לתת בשבע בבוקר , בחמש אחה"צ ובשמונה בערב?
או במקרה זה לתת פעמיים ביום למרות שנאמר לי שלוש
שאלה שניה:
מאחר והילד לא נותן לי לשים לו ואני נאלצת לנסות כמה פעמים. ןהאם נורא אם נכנס לו בטעות לעיתים יותר מטיפה ? האם יש משחה אלומייד במקום טיפות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפות עינים - תגובה
פרופ' חיים ביבי12/04/2012לפי הכתוב בהוראות התרופה - לילדים- המינון המומלץ הוא 1-2 טיפות עד 4 פעמים ביום כך שאפשר לתת בטווח הזמנים שציינת וגם טיפה נוספת. לא ידוע לי על משחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה עם זחלמירב09/04/2012
יש לי בן בן שנה וחצי. היום כשהחלפתי חיתול היה בתוך הצואה שלו זחל (לא תולעת) באורך סנטימטר. כמובן שנלחצתי. לאחר המקלחת הוא התלונן על כאבי בטן ודרש לישון. (מאוד לא מאפיין אותו). חיפשתי קצת ולא מצאתי באתרים או בספרים.
נשמע מוכר? צריך לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה עם זחל - תגובה
פרופ' חיים ביבי11/04/2012נשמע כמו תולעת הנקראת תולעת סיכה pin worm אפשר לחפש תמונה שלה בגוגל
במידה ומדובר בתולעת אין מקום לדאגה אך יש צורך בטיפול והדרכה להגיינה אישית עם דגש על רחיצת ידיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3.9אירית07/04/2012
שלום רב,
בימים אחרונים ילד מתלונן על כאבים בברכיים.
היינו אצל רפואת ילדים, היא אמרה לעקוב ולגשת בעוד עמה ימים אם ימשיך להתלונן.
בדרך כלל מתלונן בעת הליכה או רכיבה על האופניים.
אין חום.
אני נורא לחוצה, מה זה יכול להיות ואיזה בדיקות צריך לעשות?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3.9 - תגובה
פרופ' חיים ביבי08/04/2012לזמן ולמעקב יש מרכיב חשוב באבחנה. אם התופעה תעלם - מצויין, אם לא יש צורך בבדיקת רופא חוזרת ובדיקות מעבדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות דם
אירית10/04/2012שלום רב,
היום עשינו בדיקת דם
הספירה יצאה תקינה לחלוטין
המוגלובין 13.10
hematocrit 37.70
lipemic index normal
Hemolytic index 1
Icteriv index normal
Crop 1.4
Rbs 4.70
רק השקיעת דם יצא 16
חזרנו עם התוצאות לרופאת ילדים והיא אמרה שהכל תקין.
שקיעה 16 בגיל של בילד תקינה, למרות שרשום בערך הנורמה שתיקן זה עד 10.
הוא גם אמרה שאין משמעות השקיעה כאשר כל שער הבדיקות תקינות.
אשמח לשמוע את דעתכם. האם באמת שקיעה כזו לא מצביעה על משהו מסוכן כאשר כל הבדיקות יצאו תקינות לחלוטין?
הרבה תודה, אני מאוד מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה טעיתי בשמות של הבדיקות
אירית10/04/2012crp 1.4
Icteric index normal* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה טעיתי בשמות של הבדיקות - תגובה
פרופ' חיים ביבי11/04/2012בדיקות המעבדה הן על גבול התקין. לכן יש צורך בסבלנות ולראות אם יש שיפור - אין מקום לדאגה. אם אין שיפור גם אין מקום לדאגה גדולה אבל יש צורך לחזור על הבדיקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת משקליאנה06/04/2012
שלום רב וחג שמח,
בתי הקטנה הובחנה בתת משקל. היא בת שנתיים ומשקלה הוא 9.600, גובה 86 ס"מ.
הרופא קצת נלחץ מכיוון שלפי ההיסטוריה הילדה שקלה באותו המשקל בגיל שנה וקצת.
היפנו אותנו לדיאטנית תינוקות. יש לציין שבתי עברה לפני כמה חודשים בדיקות דם מקיפות והבדיקות יצאו תקינות, פרט לויטמין D והיא מקבלת אותו בטיפות. אציין שאני חוספת אותה לכל מאכל האפשרי ומגוון, אך היא אוכלת בכמויות מאוד קטנות.
אינני רואה עיכוב התפתחותי כלשהו פרט לדיבור שגם זה משתפר מיום ליום.
מה עלי לעשות? אשמח לקבל כמה עצות.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תת משקל - תגובה
פרופ' חיים ביבי08/04/2012אני בטוח שהרופא יודע לבצע בירור לגבי חוסר עליה במשקל. במידה ויש בעיה באכילה אפשר גם להפנות למרפאת אכילה - מותנה שכל הבירור הרפואי היה תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)