מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ריפלוקס-תינוק בן 5 חודשיםשלומית07/09/2011
שלום רב בני בן 5 חודשים סובל מריפלוקס מגיל חודש (פליטות רבות,אי נוחות באוכל ובמיוחד בשינה בלילה) מטופל ע"י אכילת אינפמיל+ זנטק. בזמן האחרון אמנם יש שיפור בפליטות אך בכל פעם שאני נותנת לו מעט מים הוא פשוט מקיא כל מה שאכל לפני. לציין כי בני אוכל מוצקים (פירות+ירקות) ואני מחכה כשעה אחרי האוכל ורק אז נותנת לו מעט מים ,ועדיין דקה אחרי שסיים לשתות הוא פשוט מוציא את כל המים בליווי מה שאכל לפני..השאלה היא מה לעשות? כמובן שאי אפשר לא לתת לו לשתות בכלל האם זה לא מסוכן שהוא מקיא אחרי השתייה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס-תינוק בן 5 חודשים - תגובה
פרופ' חיים ביבי08/09/2011במזון התינוקות יש מספיק מים ולכן אין טעם להוסיף מים אחרי האוכל.
צריך לעקוב אחר השתן אם השתן בהיר קרוב לודאי שהתינוק מקבל מספיק נוזלים.
רפלוקס אמור להשתפר עם הגיל ולכן רצוי לעקוב בסבלנות להיות במעקב הרופא המטפל ובהתאם לשנות הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה במשקלמעין07/09/2011
ביתי נולדה במשקל 2.750 וכשהגענו לבית היא ירדה המון אמרו לי להעיר אותה ולהאכיל אותה הייתי מנקיה שנה.היא לא אכלנית גדולה היום וכמובן היא לא אוכלת ארוחת בינים או עוגיות.היא עדיין עם בקבוק חלב כי זה עוזר לה לישון טוב בלילה או בצהריים .ניסיתי להלחליף את הבקבוק במים איך קמה רעבה בלילה
בכל אופן היינו בבדיקה הרופא חושב שהיא שמנה לגיל שלה ולאחוז שהיא נולדה והיא אמורה להיות הרבה פחות
החיא בת שנתיים במשקל 10 קילו האם אני צריכה להוריד לה קלוריות באוכל?או שזה נורמלי לגילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חברה שאלה
מעין07/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליה במשקל - תגובה
פרופ' חיים ביבי08/09/2011יש טעם להניח את מדידות המשקל על עקומת משקל ולראות את קצב ההתפתחות.
משקל 10 ק"ג לגיל שנתיים הוא לא משקל עודף. יש צורך בהמשך מעקב אצל הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אצבעות ברגליםמעין07/09/2011
האצבע ברגל עולה על האגודל תמיד ניסינו לסיים לביתי נעלי אצבע איך זה לא עוזר.יש לסבתא של בעלי אותו מצב..אני מאוד מודאגת שזה לא יעבור
היא בת 11 חודשיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אצבעות ברגלים - תגובה
פרופ' חיים ביבי08/09/2011יש טעם להבדק אצל אורטופד ילדים.
אם לסבתא יש ממצא דומה והיא כבר סבתא - כנראה שזה לא מפריע לתפקוד ולהתפתחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון גיל שנהצביה07/09/2011
שלום רב,
הבת שלי חוסנה ביום ראשון בחיסון ה MMRV ובחיסון הפרבנר והמחומש.
שלושה ימים הכל היה רגיל ללא תופעות בכלל. אתמול בלילה והיום שזה היום הרביעי לאחר מתן החיסון התפתח חום של 38.6 , נזלת ועיניים אדומות ודומעות, האם אלה התופעות של ה MMRV? כמה ימים החום אמור להימשך? הבנתי שהתופעות הן בין היום ה 4 ל12 האם החום יכול להמשך כמעט שבועיים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון גיל שנה - תגובה
פרופ' חיים ביבי08/09/2011אכן החום והתופעות האחרות יכולים להיות תגובה לחיסון. יש צורך בבדיקה אצלה רופא המטפל..משך התופעות והתסמינים כמו החום והאודם בעיניים שונה מאדם לאדם. חום מתמשך יצריך מעקב צמוד ובדיקות בהתאם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן והקאותנעה הולנדר06/09/2011
שלום
בתי בת 4.5, שוקלת כ- 15 ק"ג וגובהה כמטר וחמישה.
היא מרבה להתלונן על כאבי בטן תוך כדי או מייד לאחר ארוחה, וקרה לא מעט שהיא הקיאה לאחר שאכלה קצת יותר מידי מוצרי חלב ו/או מאפים/ מאכלים מבצק.
כמו כן היא מאד מאד חיוורת, אולם בדיקות דם שעשינו לה לפני כחצי שנה הראו המוגלובין תקין.
יש לציין שכשהיתה בת שנה וחצי עשו לה בדיקה לאבחון צליאק שיצאה שלילית.
האם יש בדיקות מסויימות שאפשר לעשות על מנת לאתר את הבעיה? האם כדאי לחזור על בדיקת הצליאק?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן והקאות - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/09/2011אם יש קשר למאכלים מסוימים הייתי מנסה להמנע מהם
בכל מיקרה אם שמת לב שיש קשר למוצרי חלב- הייתי מנסה להמנע ולראות מה קורה.
לגבי צליאק- אם אין תלונות אחרות וההמוגלובין תקין הסבירות לצליאק נמוכה.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד המסרב לעשות פיפי בגןנתי06/09/2011
בני בן שלוש וחצי נכנס השבוע לגן עירייה חדש. הילד מסרב לעשות פיפי בשרותים של הגן למרות שלפני כן לא היתה לו בעיה בשום שירותים מחוץ לבית. בימים אלו באתי לקחת אותו בשעות הצהריים (סביב 3) ולא מעבר לכך, מתוך דאגה לכך שהילד מתאפק יותר מדי שעות. האם ניתן להמשיך כך מס' ימים נוספים כדי שהילד יסתגל לגן ולבסוף יעשה שם פיפי או שהדבר גורם לילד נזק בריאותי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד המסרב לעשות פיפי בגן - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/09/2011אין בכך כל נזק בריאותי,
תוך מספר ימים, כאשר ייתרגל למסגרת החדשה לדעתי הוא יתחיל לתת שתן בגן
בהצלחה
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת דם לפעוטה בת שנה וחודשיעדי06/09/2011
ד"ר שלום!
ביתי בת שנה וחודשיים והיום עשו לה בדיקות דם לאחר שבבדיקה
שלפני גיל שנה ההמוגלובין שלה ועוד כמה פרמטרים היו נמוכים...
לאחר שלושה חודשים שבהם נאמר לי שעלי לתת לה 10 טיפות ברזל
(והפסקתי לפני שבעיים) חזרתי על בדיקת הדם ואלה התוצאות:
6.3 K/ul WB
5.25 M/ul RBC
9.9 g/dl HB
30.8 % HCT
18.9 pg MCH
32.1 g/dl MCHC
15.7 % RDW
58.7 fL MCV
25.8 % NEUT%
61.3 % LYM%
7.6 % MONO%
5.1 % EOS %
0.2 % BASO %
3.9 % LUC%
1.6 K/ul NEUT.abs
3.9 K/ul LYMP.abs
0.5 K/ul MONO.abs
0.3 K/ul EOS.abs
0.0 K/ul BASO abs
0.3 LUC abs
0.0 MACRO%
47.3 MICRO %
0.4 HYPER%
11.8 HYPO %
4.0 MICRO%/HYPO%
291 K/ul PLT
00.0* *00.0 fL MPV
מה זה אומר? האם הייתי צריכה להמשיך עם הברזל? עד מתי?
אשמח לקבל תשובה.... תודה רבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת דם לפעוטה בת שנה וחודשי - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/09/2011ההמוגלובין נמוך ומעיד על חוסר ברזל
אנא התייעצי עם הרופא ילדים לגבי תזונה עשירה בברזל
וכמו כן תוספת ברזל במינון טיפולי ולא מניעתי
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום בלתי מוסבר ו FMFאורלי05/09/2011
שלום, בני בן 6 ובמהלך השבועות האחרונים סובל אחת לשבוע מחום לא גבוה מאוד (בסביבות 38) לעיתים בליווי כאבי בטן .
פנינו לרופא ילדים שהעלה חשד ל FMF , האם צריכים בהכרח להופיע כאבי פרקים וכאבי בטן בכל התקף או שהחום לבדו יכול להעיד על המחלה? אילו מהסימפטומים למחלה חייבים להתקיים? , לא ידוע לנו על חולים במשפחה , בכל מקרה קיבלנו בדיקות דם לאיבחון .
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום בלתי מוסבר ו FMF - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/09/2011לא חייבים להופיע כל התסמינים האחרים כמו כאבי פרקים ועוד
מציע פשוט לעשות את הבדיקה ואז כולם יהיו רגועים יותר
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלג'ילא04/09/2011
שלום
רשמו לביתי בת השנה וחצי פלג'יל עקב יציאות רכות ממושכות. היא שוקלת 11 קילו ורשמו לה 2מ"ל 3 פעמים ביום שזה יוצא 150 מ"ג ביום.
לפי מה שראיתי במידע על התרופה במשקל זה אמורה לקבל 300 מ"ג. האם להעלות את המינון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלג'יל - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/09/2011את צודקת לדעתי יש לתת מינון גבוה יותר
אנא פני לרופא הילדים לשינוי מינון
מה שיותר חשוב הוא לעשות 2-3 תרביות צואה כדי לראות אם יש בכלל צורך בפלגיל
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילשוליםשרון04/09/2011
שלום
הבת שלי בת שנתיים משלשלת מזה 4 ימים והטוסיק שלה ממש אדום היא צורחת מכאבים מה עליי לעשות אני מורחת לה כל הזמן משחה כמה זמן יכולים להימשך נשילשולים הרופא אמר שיכול להיות שנדבקה מוירוס בגן ואני לא יודעת מה לעשות כי היא עושה קקי כל כמה דקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילשולים - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/09/2011מדובר בגירוי עקב השלשולים
מציע משחת דסיטין או אינוטיול כל החלפה
ולאוורר כמה שיותר
השלשול ישתפר תוך מספר ימים כי קרוב לוודאי שמדובר בוירוס
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק רזהיעל03/09/2011
תינוק בן שנה וחודש שוקל 8.400. בגובה הוא בסדר. נראה מאד רזה. ואוכל יפה מאד. איזה בדיקות עליו לעבור, מדוע אינו משמין?? האמא רזה. האם יתכן זה גנטי??. הוא יושב, הומעד, והולך מסביב הלול (בתמיכה). שאלת נוספת אודה אם תעזרו לי: בחודשים הראשונים לאחר הלידה היה יושן בחדר של ההורים. לאחר מכן ברגע שהעבירו אותו לחדר משלו, הוא מתקשה להירדם. הוא רק נרדם בעגלה ולאחר שנרדם מעבירה אותה למיטה שלו. ואם אשים אותו לישון במיטה שלו בחדר לא של הוריו, הוא צורח וצועק עד לב השמים ואינו נרגע. וזה כבר כמה חודשים. מה עושים? מה הפיתרון??? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק רזה - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/09/2011נראה כי התינוק מתפתח יפה, ערני וחיוני
אינו סובל מהקאה או שלשול, רק רזה קצת,
קרוב לוודאי שאין כל בעייה
מציע לערוך בירור בסיסי כמו ספירת דם ועוד
וכמו כן להתייעץ עם דיאטנית ילדים לגבי התזונה שלו והעשרה קלורית
ובשורה התחתונה-כן יש גנטיקה בעניין
לדעתי אין לך כל סיבה לדאוג
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום נמוךיפית03/09/2011
שלום רב בני בן ארבע ו- 4 חודשים. בד"כ בריא(סובל רק מאנמיה,מטופל בברזל)
בחודש האחרון מידי פעם אני מרגישה שהוא חם . במדידה מופיע חום של 7.4-7.5 . יש לציין שבחודשים האחרונים לא היה חולה בכלל.
האם זה משהו שצריך לבדוק או שהחום הזה שכיח בקרב ילדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום נמוך - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/09/2011בהחלט שכיח
לא מעיד על כל בעייה
ואינו מצריך כל בירור
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מציצת אצבעורד02/09/2011
שלום ,התינוקת שלי בת חודשיים וחצי ,והיא התחילה למצוץ אצבע ,שאני נותנת לה מוצץ היא יורקת אותו וישר מכניסה את האצבע,וככה היא מאוד נירגעת,השאלה שלי האם אני צריכה לגמול אותה מזה ,קראתי שזה מאוד מזיק ללסתות ,לדיבור ,ולשיניים,וגם יכול לעשות יבלות בעור,
מה עלי לעשות?
ואם צריך לגמול אותה אז איך עושים זאת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציצת אצבע - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/09/2011התינוקת שלך רכשה הרגל המרגיע אותה במקום מוצץ.
למרות הכל איני מציע להלחם או לנסות לשנות הרגל המרגיע אותה ונותן לה בטחון.
לכל הרגל יש ייתרונות וחסרונות-גם למוצצים.
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים מסביב לפהאמא02/09/2011
שלום, ילדי בן שנה וחודש והשבוע החלו לו פצעים קטנים בסנטר ובקרבת הפה. היום בבוקר הוא קם עם מעין פצע ממש בצמוד לשפה התחתונה שנראה כמו עקיצה אדומה / תחילה של פצע חום... אני לא יודעת מה זה.. האם ללכת לרופא לבדוק את זה? האם אלו תסמינים של מחלת הפה והטלפיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים מסביב לפה - תגובה
פרופ' יצחק לוי02/09/2011ייתכן התחלת מחלת הפה והגפיים ואז אין הרבה מה לעשות אלא להמתין שיעבור
או גירוי מהמוצץ- לייבש את האיזור ולשמור ללא ריר או רוק
שלך
ד"ר איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפורניים מתפוררותמור02/09/2011
שלום,
לפני כיומיים כשגזרתי לבתי ציפורניים (בת שנתיים ו9 חוד') שמתי לב שבשלוש מאצבעותיה בידיים הציפורן מתפוררת, כאילו חטפה מכה וזה הפך ללבן ורך.
אתמול בלילה שמתי לב שככה גם הדבר באצבע ברגלה.
היא החלה להתלונן שהיא עייפה יותר מהרגיל... האם יש קשר?
מה ניתן לעשות? תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפורניים מתפוררות - תגובה
פרופ' חיים ביבי02/09/2011בדיקה אצל הרופא המטפל ורופא עור.
יש צורך בבדיקות מעבדה לשלילת בעיה שיש לה טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
