מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קלוקוט או זיפרלאה28/12/2014
צלקת עם בליטה על גב האף כתוצאה מנפילה. משחת קלוקוט או זיפר? מה יעיל יותר? מה עדיף למרוח? ומה יכול לתת טיפול לייזר לצלקת? אני כחודש אחרי הנפילה ואובדת עצות מה יהיה הדבר הכי נכון לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלוקוט או זיפר - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן29/12/2014קלוקוט פעמיים ביום 6 חודשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם לידהלילי28/12/2014
שלום רב,
לבעלי יש כתם לידה אדום-סגול גדול מאוד על הגוף עם נקודות באותו צבע בפנים (מצ''ב תמונה). עכשיו אני בהריון חודש 6. אשמח לדעת:
1. האם זה יכול לעבור לילד שלנו?
2. איך נקרא הכתם?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם לידה - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן29/12/2014הכתם אינו גנטי
מדובר בVASCULAR NEVUS* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראקוטן לילד בן 13נעמי28/12/2014
בני בן ה 13 סובל מאקנה קשה בעיקבות זה התחיל טיפול בראקוטן האם זה לא מסוכן לילד בגילו? האם מותר לו להשתתף בשיעורי ספורט? הוא לוקח 40 מ"ג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה דילגו על שאלתי
נעמי29/12/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתענו לי בבקשה
נעמי05/01/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראקוטן לילד בן 13 - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן05/01/2015לא מסוכן , יש להשתתף בספורט באופן מתון ולא מאמצים מיוחדים . מסנן קינה חובה כל שעות היום , מינון נקבע לפי משקל גוף . חשוב לטפל נכון להתמיד , להקפיד על ההוראות לקבל טיפול איכותי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה..עוד שאלה
נעמי05/01/2015כמה זמן בערך הטיפול אמור להמשיך? איזה קרם הגנה את ממליצה?
והאם מותר לו לקחת גם רטלין בזמן הזה או שעדיף להימנע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה..עוד שאלה - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן10/01/2015טיפול ברואקוטאן 6 חודשים לפחות , תלוי גם באופי הבעיה ,דלקת קשה , כפוף להחלטה של הרופא המטפל.
כן אפשר לקחת גם ריטלין, קרם הגנה ברמה של 40 SPF* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה..עוד שאלה - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן14/01/2015הטיפול בין 6 חודשים ומעלה לפי חומרת הבעיה והחלטת הרופא עור . כן אפשר לקחת ריטלין . הכל בהשגחת הרופא המטפל ושיתוף פעולה מלא של הילד וההורים להצלחת הטיפול .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראקוטן לילד בן 13 - תגובה - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן14/01/2015קיבלת תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקסאוואררונית26/12/2014
עקב מחלת הסרטן ממנה אני סובלת, הומלץ לי על ידי האונקולוג על טיפול בתרופה הביולוגית נקסאוואר. לאחר יומיים שלושה של טיפול התחלתי להרגיש אדמומיות בקרקפת. כאשר לאחר 11 ימי טיפול האדמומיות התפשטה, לכל חלקי הגוף, באופן קיצוני וחזק. כמעט ואין לי שטח לא אדום בגוף. בהמלצת האונקולוג, הפסקתי הטיפול בתרופה וכן הומלץ לי על מריחת קרם לחות, כמה שיותר וכן על נטילת פרדינזון בכמות 20 מג' למשך 5 ימים. כעת, לאחר יומיים מהפסקת הטיפול הביולוגי (נקסאוואר) ונטילת פרדינזון, כאמור ואין שום שינוי. אני מאוד מאוד חרדה למצב. אודה לתשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקסאוואר - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן26/12/2014ממליצה להתייעץ תוך בדיקה של העור . עם רופא עור המקושר למחלקה האונקולוגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימני מתיחה- טיפול מסוכן?לילי25/12/2014
שלום,
יש לי סימני מתיחה כתוצאה מעלייה וירידה במשקל. הסימנים ישנים ומשחות לא יעזרו כבר, והייתי מעדיפה להימנע מלייזר. קראתי על טיפול בפחמן דו חמצני להעלמת סימני מתיחה ורציתי לשאול אם הטיפול בטוח ואינו מזיק באיזושהי צורה לגוף (לא מבחינה חיצונית כמובן...)בטווח הקצר ובטווח הארוך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימני מתיחה- טיפול מסוכן? - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן26/12/2014כל הטיפולים המיועדים לסימני מתיחה יכולים לשפר לא להעלים , לא לטווח קצר או ארוך , סימני מיחה הם קרע של האלסטיקה בעור והם תכונה הורמונלית גנטית , ומוחמרת בעליה במשקל . הלייזר או גלי רדיו רשתיים יכול לסייע ואין צורך לפחד ,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוטיפול בפחמן דו חמצני גם אינו מזיק?
לילי26/12/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים לאחר גילוח או אקנהאיתי25/12/2014
שלום רב אני בן 24.
לפני כשנתיים סבלתי מפצעי אקנה רבים בגוף ובפנים. הרופאת עור המליצה לי על לקיחת ראקוטן במשך חצי שנה. הדבר עזר. שמתי לב שאני מתגלח מופיעים לי יום אחרי פצעונים קטנים שלדעתי נובעים מהגילוח. היום הלכתי לרופא עור והא נתן לי מינוצקולין ותרחיץ לאקנה. האם מינוצוקלין אפשר לקחת אחרי שעה שאוכלים חלב או לא? הבנתי מהרופא שאסור לאכול לפני ואחרי בליעת הכדור במשך שעתיים מוצרי חלב. אם כן מה לאכול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים לאחר גילוח או אקנה - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן26/12/2014מינוקסיצקלין מומלץ לאחר האוכל , רצוי ללא מוצרי חלב , צהרים אפשר , וחוץ מזה גילוח יומי עם סכין עוזר עם הזמן להפחית את הפצעים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת TERBINAFINEסטודנט לרפואה24/12/2014
שלום. אמי סובלת זמן רב מפטרייה ברגל. רופאת העור נתנה לה מרשם של TERBINAFINE במינון של 250 מ"ג. בעלון מזהירים מפני אינטרקציות עם חוסמי בטא ואימי נוטלת קרדיולוק. האם התרופה בטוחה עבורה?
בנוסף היא מתכננת נסיעה ליפן לשבועיים בעוד כשלושה חודשים. האם היא יכולה לנטול את התרופה כהרגלה או שמוטב להתחיל לנטול את הכדור רק בחזרתה לארץ?
הרופאה אינה זמינה בטלפון ואין לנו עם מי להתייעץ.
תודה רבה,
סטודנט (עייף).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת TERBINAFINE - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן26/12/2014טרפינפין היא תרופה בטוחה , שבועיים לא יקרה כלום אם תפסיק את הטיפול ,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיעררני24/12/2014
שלום רב,
רופאת העור הפנתה אותי לבדיקות דם בעקבות נשירת שיער. היא אמרה לי לעשות את הבדיקות ביום השלישי של המחזור בשל בדיקה הורמונלית (פרוגסטרון). שתי שאלות:
1. אני נוטלת גלולות מרסילון באופן קבוע, האם הן עלולות להפריע לתוצאת בדיקת הדם?
2. ככל הנראה אני לא אוכל ללכת ביום השלישי של המחזור לעשות את בדיקת דם. אוכל ללכת רק ביום השני או ביום הרביעי, מה עדיף? ומדוע זה כה חשוב שאלך דווקא ביום השלישי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשירת שיער - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן26/12/2014תנסי ללכת הכי קרוב להצעת הרופאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקיצה עם מוגלההדר23/12/2014
אני כרגע מטיילת בחו"ל, נעקצתי כנראה מאיזה שהוא ייתוש או חרק.
לאחר העקיצה גירדתי מאד את העקיצה ונוצר איזור עם מוגלה.. בהתחלה זה התנפח והייתה תחושה של לחץ של נוזלים על האיזור. לאחר מכן זה התפוצץ ורוב הנוזלים יצאו.
הבעייה זה שזה לא עובר כבר אחרי שבועיים, פניתי למרפאת מטיילים פה והרופא שם אמר שזה לא זיהום ושזה יעבור לבד ושאני אשים על זה פלסטר, כשאני מחליפה פלסטרים אני רואה שעדיין יוצא משם מוגלה וקצת דם.
אני מתחילה לדאוג שמא הוא טעה ואכן זה זיהום ואני לא לוקחת תרופה נגד זה ולכן זה לא עובר.. מה עושים?
ואם זה זיהום אפשר המלצה לאנטיביוטיקה בכדור או במשחה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקיצה עם מוגלה - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן26/12/2014משחה אנטיביוטית מומלצת BACTROBAN פעמיים ביום ל7 ימים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודות חומותאיריס22/12/2014
ביתי בת 18 נוטלת גלולות דיאנה כמעט חצי שנה עקב טיפול בפצעי בגרות ושמה לב שיש לה נקודות חומות מסביב לפיטמה (בעטרה)ובנוסף גם כאבי ראש.
האם זה בגלל שימוש בגלולות והאם להפסיק השימוש בהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודות חומות - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן26/12/2014לא ניראה שיש בעיה אך כדאי לבדוק אצל רופא עור , ולא להפסיק את הגלולות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רואקוטן פעם שנייהאבנר20/12/2014
שלום,
אני בן 27, שוקל 70 ק"ג, לוקח רואקוטן פעם שנייה(פעם אחרונה שלקחתי היה בתקופת הצבא) עבור אקנה בגב, מבקש לציין כי מצב האקנה בגב לא נורא אך למרות זאת האקנה ממשיכה לצמוח מדי יום. על פי המלצתה של הרופא שלי קיבלתי מינון של כ-40 מ"ג למשך שלושה חודשים, מקריאה באינטרנט ראיתי שצריך מינון של 120 מ"ג לכל ק"ג כך שהכמות המינמלית שאני צריך היא 8400 ק"ג, שאלתי היא-האם הכמות שאני אקח לשלושה חודשים לא קטנה מדי ועלולה לגרום להופעת האקנה מחדש? האם צריך לקחת גם בפעם השנייה את הכמות המינמלית של ה-120 מ"ג לק"ג? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רואקוטן פעם שנייה - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן21/12/2014שיקולים רפואיים לקבלת רואקוטאן קשורים ם לפרמטרים לפי החלטת הרופא עור ,, המינון אכן מינון מצטבר אך היו שינויים רבים במינון המקובל לפי חומרת נאקנה , סוג העור , דלקת העור ועוד . בעבר היו גישות אחרות ומינון החומר אינה משקףאת איכות הטיפול ולא את משך הטיפול .
אקנה יכול לצאת גם תחת טיפול ברואקוטאן ולכן יש לשל בין טיפולים סיסטמיים לחיצוניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלדקטוןשרון17/12/2014
שלום, אני בת
יש לי דלילות נשית בשיער כמה שנים, רופאת עור רוצה להוציא ג' ולתת לי כדורים אלדקטון
1. האם שמעת שאלדקטון גרם לצמיחת שיער ?
2. מותר לקחת / לא יגרום נזק אחר (כי זה כדורים ללחץ דם) ?
אשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלדקטון - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן21/12/2014אלדקטון היא תרופה הניתנת לשחלה פוליציסטית ואקנה ,וגם לאיזון ילד . יש מקרים שלאקנה זה מאד עוזר לגבי שיער לא ידוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטוקונזול 2 אחוזאריאל16/12/2014
שלום ,
האם יש מגבלה להשתמש באופן תמידי בשמפו המכיל קטוקונזול 2 אחוז ( בהנחה וחופפים 1-2 פעמים בשבוע )?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קטוקונזול 2 אחוז - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן21/12/2014אחת לשבוע מספיק , לשלב הד אן שולדרס, או סבוקאלם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גושים שומניים בקרקפתליאור15/12/2014
שלום רב. גדלו לי מספר גושים שומניים בקרקפת. אני מעוניין להסירם מטעמים אסטטים. הבעיה היא שכתוצאה מההסרה נוצרות צלקות מכוערות. אין דרך אחרת מלבד ההסרה, קראתי בחלק מהמקומות שניתן לנקז אותם. זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גושים שומניים בקרקפת - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן21/12/2014כריתה היא הדרך הנכונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרחבה
ליאור30/12/2014היי תוכלי להרחיב. מדוע לא ניתן לנקז?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרחבה - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן05/01/2015כי פתיחה של אבצס או גוש מבלי לכרות את הקרום מסביב יחזיר את המצב תוך זמן קצר לנגע חדש ,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקיצותאדיר14/12/2014
שלום אני בן 20 ואני בצבא כרגע לפני 5 חודשים שירתתי בבסיס בדרום תקופה, באחד הימים פתאום ראיתי שיש לי עקיצות של יתוש ברגליים שנראות רגילות כמו עקיצה רגילה 4 עקיצות סף הכל רק ברגליים, העקיצות ניהיו פצעים שלא מחלימים כבר עברו 4 חודשים ועדיין יש לי את פצעים מאותן עקיצות אני מצרף תמונה של איך שהפצע נראה אולי תוכלו לעזור לי ולהסביר לי מה זה או אם זה דבר מוכר אם יש משחה שאפשר לשים
תודה אדיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקיצות - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן15/12/2014ממליצה לפנות למרפאת עור בבית חולים המסונף עם צהל בשאלה של שושנת יריחו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
