מה עושים?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה עושים?
    רפי
    15/01/2014

    בן 54, אובחנתי כחולה בסרטן הערמונית גליקסון 6, PSA=5.5, נמצא בגליל אחד מתוך 11 5%.
    רוב האורולוגים מציעים מעקב פעיל בהסתמך על סטטיסטיקות, אותי זה קצת מפחיד
    פרופ' מסויים הציע ברכיתרפיה ואחר ניתוח רדיקלי.
    מה לדעתכם הפיתרון הבטוח יותר והמועדף ולמה?
    כמו כן באם ההמלצה היא לניתוח אשמח לשמוע מה דעתכם פרופ' בניאל באמצעות רובוט או שעדיף את פרופ' שלהב מחול?(יש ברשותי ביטוח)
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עושים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים? - תגובה

    יצחק (איצי) באר
    15/01/2014

    שלום רפי,
    אני לא רופא וזו דעתי הלא מקצועית:
    מחלתך כנראה מינימלית ולכן הרופאים מציעים מעקב פעיל.
    יחד עם זאת ברור החשש שלך מצעד כזה.
    לפי הניסיון שלי תוצאות ניתוח טובות מתקבלות כאשר ה PSA נמוך מ-10 והגליסון לא יותר גבוה מ-6. לפי זה אתה יכול להישאר במעקב פעיל אך לוודא שאם ה PSA עולה יש לבצע את הניתוח להסרת הערמונית לפני שהוא מגיע ל 10. אם זו האסטרטגיה שלך אז יש למדוד בתדירות גבוהה (נניח כל חודש) את ה PSA כדי לראות מה המגמה שלו ולפעול בהתאם.
    לחילופין אם אתה חושש מההמתנה הזו אז זה לגיטימי לעשות ניתוח כבר עכשיו.
    אם אתה הולך על ניתוח רובוטי, השיקול החשוב הוא שהמנתח יהיה בעל ניסיון רב בניתוחים כאלה. (עדיף כזה שעשה מאות ניתוחים).
    בהצלחה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו