מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מצבי לאחר כריתה רדיקאלית של הערמוניתאמיר27/02/2020
בן 65 . ללא מחלות רקע ל.ד 130-80. סוכרת בסביבות 100 מ"ג. שומנים בדם בסביבות 230 הטוב 55 הרע 160.טרגליצירדים 98. לא מעשן. עושה הליכה 5 פעמים בשבוע. כ50 דקות בכל פעם. לפני כעשר שנים בבדיקות רוטינה פסא5.6.התגלה סרטן ערמונית ממוקד גליסון3+4.עברתי ניתוח רדיקאלי של הערמונית כולל קשרי לימפה.לאחר הניתוח בגלל כישלון כימי פסא טפס עד 0.19 לאחר כשנה. עברתי 33 הקרנות.+2 זריקות לוקרין. מאז פסא 0.004. לפני חצי שנה פסא0.01 לפני חודש 0.014. מרגיש טוב .לא במעקב כבר 5 שנים מאחר ונאמר לי ע"י האונקולוגית המצב יציב רק בדיקת פסא כל שנה.
השאלה האם זה מדאיג או אולי המחלה חוזרת ? איך היית מעריך את מצבי לאור הניתונים הנ"ל.אם יש צורך במעקב היכן אורולוג או אונקולוג?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: מצבי לאחר כריתה רדיקאלית של הערמונית
יצחק (איצי) באר27/02/2020שלום אמיר
האונקולוגית צודקת.
עד רמת PSA 0.05 זה נחשב בלתי מדיד.
בכל מקרה לא מטפלים עד רמת PSA גבוהה יחסית למה שיש אצלך.
זה הרבה תלוי ברצון המטופל והאונקולוג.
אבל אם ה PSA יעלה מעבר ל 0.5 אפשר להתחיל לחשוב על טיפול. כמובן שזה גם תלוי בקצב העליה ובעוד גורמים כמו הגיל והמצב הכללי שלך והאם אתה מעוניין בכלל לטפל כשהמחלה מינימלית וכו'.
נראה שקצב העליה של ה PSA נכון לעכשיו הוא נמוך מאד. ויש לך הרבה זמן עד שהוא יהיה ברמה משמעותית.
לדעתי (ואני לא רופא) כרגע תמשיך במעקב PSA. אולי כדאי לך פעם ב 3 חודשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

