מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח לסת לאחר תאונהעירית13/09/2010
במרץ השנה נפלתי על הראש, הלסת השמאלית יצאה מהמקום ולא יכולתי לאכול, עד היום כ-6 חדשים אחרי, למרות שנעשת שטיפה וטיפולים פיזיוטרפיים אני סובלת מכאבים בצד שמאל כאבי ראש חזקים , ואיני יכולה לאכול שום דבר קשה, רק רך מאד.
לאחרונה יעץ לי רופא לעבור ניתוח לקריעת הצלקות וכן לעשות מן קיבוע שאחריו אצטרך במשך כ-6 שבועות להיות עם פה מקובע, אני מאד חוששת וזה נראה קשה ביותר. מה עלי לעשות? האם פיזיוטרפיה יכולה בסופו של דבר לפתור את הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לסת לאחר תאונה
ד``ר יזהר שוחט20/09/2010פיזיותארפיה ע"י מומחה בנושא יכולה לסייע. לעיתים אין מוס מטיפול ניתוחי. יש צורך בבדיקתך ע"י כירורג לצורך החלטה בנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לסת תחתונהמאגדי מוסא12/09/2010
שלום ד"ר...
אני בחור מהצפון...יש לי בעיה..עם הלסת התחתונה שלי..שאני מרגיש שהיא בולטת קצת..כשאני מסתכל עליה במיוחד במראה מהמבט הצדדי..משני הצדדים..אני מעוניין לעשות..ניתוח..למרות שאומרת לי גיסתי שהיא רופאת שיניים.." שהיא הלסת לא כלכך בולטת"...ואני רואה שהיא בולטת במיוחד בתמונות שלי...והראש שלי מרגיש שהוא קצת ארוך....השאלה שלי היא...
1. האם כדאי לעשות הניתוח...האם יש תופעותת לוואי חמורות..אחרי הניתוח?
והאם הוא ישפר את המראה שלהפנים שלי..? (למרות שאומרים לי שאת בחור שנראה טוב מאוד)
אבל רק הדבר הזה מציק לי
2. כמה כסף הניתוח יעלה לי...?
תודה רבה מראש
מוסא מאגדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת בולטת
ד``ר דניאל ניצן19/09/2010שלום
1. ניתן לשנות מיקום הלסת
2. הניתוח הוא לא פשוט ויש לו סכנות וסיבוכים
3. העלות היא לפי מדיניות קופת החולים שלך
לפרטים נוספים אתה יכול לגשת לבדיקה בבית חולים רמב"ם
בריאות
דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ואי נוחות בפנים-שן בינה?טל11/09/2010
שלום,
אני בן 22 ויש לי ברקע כבר 5 שנים פיברומיאלגיה, ואחד מהסימפטומים העיקרים שלי הם הרגשת מלאות בפנים, רגישות חזקה מאוד כאשר מתופפים על סינוסים/ארובות עיניים/לחיים ושאר עצמות הפנים ומרגישים נהדר כאבים כאשר מזיזים את הראש מהר מצד לצד.
רופאים כבר שללו בעבר סינוסיטיס, כאשר יש לי ברקע אף סתום כרוני כבר שנים, וחולי פיברומיאלגיה רבים שדיברתי איתם טוענים שהם לא מכירים את ההרגשה הזאת.
כמובן שבנוסף יש לי כאבים בכל הגוף אך ההרגשה בפנים מגבילה אותי.
יש לי בפה מימין למעלה, שן טוחנת שאני חושב שגודלת באלכסון, כאשר היא יצאה החוצה עוד ועוד עם השנים, ומלפני 5 שנים-התחלת הפיברומיאלגיה, היא הייתה יותר בפנים מהיום.
אין לי הרבה בעיות יוצאות דופן של דלקות חניכיים/כאב חזק מאוד באיזור השן אך יש לציין שאני חורק כרוני הרבה מאוד שנים את השיניים ויש הרס די גדול לשיניים.
רציתי לשאול, האם יכול להיות שהשן הטוחנת גורמת להרגשה הלא נעימה בפנים? האם על ידי צילום רופא מיומן יכול לדעת אם זה המקרה? או שצריכים לנתח ולראות? והאם יכול להיות בכלל ששן טוחנת אחרת שלאיצאה היא הגורם?
פשוט אני נמצא באי נוחות גדולה וההרגשה בפנים תורמת הרבה לכך.
למי אני פונה עכשיו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ואי נוחות בפנים-שן בינה
ד``ר יזהר שוחט11/09/2010תיאור הכאב מתאים הרבה יותר לסינוסיטיס כרונית ולא לכאבים ממקור שן בינה. יש צורך בבדיקת מומחה לאא"ג וייתכן שידרש צילום סיטי של הסינוסים על מנת לשלול בעיה בהם. במידה ונשללת בעיית סינוסים רצוי שתיבדק ע"י מומחה בכירורגיית פה ולסתות .
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טעם מר בפהאילה הדר11/09/2010
שלום רב
זה מספר שבועות אני סובלת מטעם מר בפה. אני שותה מים והם מרים וכך כל מזון אחר. רופא השיניים המליץ על אורלטן, מבלי לראות אותי.
האם ייתכן שהטעם המר הוא תוצאה של פיטריה על הלשון? לאיזה בעל מקצוע עלי לפנות? רופא משפחה לא התיחס ברצינות לתלונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טעם מר בפה
ד``ר יזהר שוחט11/09/2010פטרייה עשויה לגרום לשינו בתחושת הטעם בפה אולם נידרש בירור לגבי הגורם להופעתה. מומלץ כי תיבדקי ע"י מומחה ברפואת הפה לצורך אבחנה והמשך טיפול
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץ בנושא ניתוח ציסטה בלסתאיגור וולקוב11/09/2010
מבקש מידע בנושא ניתוח ציסטה בלסת . מחפש מומחים, מרכז רפואי מטודיקות של ניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ בנושא ניתוח ציסטה בלסת
ד``ר יזהר שוחט11/09/2010לא צויין סוג הציסטה,גודלה ומיקומה. ניתן לפנות למחלקות פה ולסת באחד מבתי החולים כגון רמבם תל השומר הדסה עין כרם וכו'
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניטוח כריתת ציסטה
איגור וולקוב11/09/2010למי שיכול לעזור
לחבר ילדות שלי, שעדיין גר באוקראינה, אבחנו ציסטה בלסת.
אני בודק בשבילו אפשרות לעבור ניטוח כריתת ציסטה בארץ.
מה היא הדרך לתושב מדינה זרה ?
איך אני יכול לקבל מידע על שיטות וכלים לביצוע ניתוח מסוג זה במחלקה שלכם.
האם אפשר לקבל איזה שהיא ערכה בנושא הכספי.
מה הוא סדר גודל של בדיקה ראשונית, אבחונים, הדרושים ליפני ניתוח, ועלות של ניתוח עצמו?
מהאבחונים, שהוא ביצע באוקראינה, יש לי צילום פנורמי ותוצאות איבחון ב-
3D
אשמח לקבל תגובתכם בהקדם האפשרי
בכבוד רב,
איגור וולקוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלים שנדחודני05/09/2010
עברתי סידרת טיפולי שיניים ארוכה 3 שתלים נדחו מתוך שמונה , האם זה סביר? אם מגיע לי שתלים במקום או זיכוי כספי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתלים
ד``ר דניאל ניצן06/09/2010שלום
אחוזי ההצלחה בשתלים הם סביב 90% . כמובן שייתכן אחוז כשלון גבוה יותר, בעיקר אם יש גורמי סיכון כגון עישון או סכרת.
הטיפול החוזר או החזרים כספיים תלויה במדיניות המרפאה. בדרך כלל לא מחזירים כסף, כי כמו בכל תחומי הרפואה - אתה משלם על הניתוח, לא על הצלחה.
בריאות
דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום לרופאים,מיכל04/09/2010
עליי לעבור עקירת שן בינה כלואה בשבוע הבא (ע"י מומחה בהדסה)והדבר מפחיד אותי מאוד, משום שתהיה זו פעם ראשונה שאעשה טיפול רציני באופן יחסי בשיניים.
האם תוכלו לומר לי במה כרוך הדבר, האם זה נחשב לטיפןל חריג לעומת למשל טיפול שורש או עקירה רגילה? ומבחינת הכאב? האם יש מקום לחשש מפני כאב בלתי נסבל?וכמה זמן אורכת עקירה מסוג זה?
אודה למענה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע מדלגים על שאלתי?
מיכל06/09/2010האם מדלגים על חלק מהשאלות מסיבה מסויימת? אם השאלה לא רלוונטית אשמח אם רק תאמרו כדי שאוכל לדעת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לרופאים
ד``ר יזהר שוחט06/09/2010העקירה אורכת כ 30-40 דק' הממוצע. העקירה עצמה אינה כואבת הייות והמקום מורדם אולם לאחר שהשפעת ההרדמה פגה ייתכנו כאבים בימים הראשונים המלווים בנפיחות במקום.
שיהיה בהצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינהזהבית03/09/2010
שלום עקרתי שן בינה תחתונה לפני 3 ימים ולא עשו לי תפריים והכאבים חזקים תוך כמה זמן זה צריך לעבור כי אני לוקחת כל 4 שעות כמעט 2 כדורי אופטלגין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
ד``ר דניאל ניצן03/09/2010שלום
הכאבים עשויים להמשך עוד מספר ימים. לרוב אחרי 7-10 הכל נרגע.
בריאות
דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חניכייםטלי03/09/2010
שלום לכם
אני בת 34 , בריאה בד"כ , מזה כחודשיים אני מרגישה מתחת לשפה העליונה בדופן הפנימית רגישות, נראה כשפשוף שטחי שמידי פעם מתכסה ברובד לבן שמתקלף במגע, האזור אדמומי ורגיש למגע ולעיתים כואב ומציק, כמו כן ישנה גם נקודה לבנה קטנה ומטרידה באזור.
יש לציין כי יש לי פסוריאזיס (קרקפת, מרפקים וברכיים-מטופל ונשלט)- ייתכן שזה אחד מנגעי הפסוריאזיס??? או חמור מכך...למי לפנות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חניכיים
ד``ר דניאל ניצן03/09/2010שלום
אנא פני למומחה לרפואת הפה.
רשימת מומחים יש באתר ההסתדרות לרפואת שיניים
דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ ומיחושיםאלון03/09/2010
לפני כארבע חודשים עברתי טיפול שורש מבנה וכתר.(הרופא שעשה את טיפול השורש לא מומחה.)
לאחר כשבועיים של לחץ ומיחושים לא חשתי דבר.
לפני כחודש התחלתי לחוש לחץ ומיחושים בצד שבו נעשה הטיפול.
לחץ בשניים והן לחץ שהוקרן ללחי ולרכה.
הגעתי לרופא השיניים עם התלונה והוא לא ראה שום ממצא קליני לדבריו.
הוא שלח אותי לשיננית לניקוי ולאחר מכן לצילום פנורמי.
הגעתי אליו עם הצילום ולטענתו הוא לא רואה דבר בצילום ולא רוצה לעשות טיפול שלא לצורך.
לטענתו הבעיה כנראה בחניכיים. ההמלצה שלו ללכת למומחה כירורג פה ולסת.
מה דעתכם?
אני לא ממש יודע מה לעשות. ללכת לכירורג? אולי יש בעיה בשן שנעשה בה טיפול שורש?
אולי כדאי לי ללכת לאנדודונט?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ
ד``ר דניאל ניצן03/09/2010שלום
כדאי להתיעץ עם רופא נוסף - מומחה לטיפולי שורש או כירורג פה ולסת
בריאות
דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינה בגלל דלקתד``ר דניאל ניצן02/09/2010
עקרו לי לפני שבוע וחצי שן בינה תחתונה ובגלל שהייתה דלקת גם נתנו לי אנטיביוטיקה ל, לאחר שבוע וחצי של כאבים עים חזרתי לרופא המטפל והוא אמר שהתפתחה לי מכתשית יבשה ושם חבישה עם חומר מגעיל בטעם ציפורן, עדיין יש לי כאבים (זה לא ממש עזר!)
אשמח לדעת מהי בדיוק מכתשית יבשהוכיצד היא מתפתחת, והכי חשוב כמה זמן עד שזה מפסיק לכאוב?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכתשית יבשה
ד``ר דניאל ניצן02/09/2010שלום
הסיבה המדויקת להתפתחות מכתשית יבשה לא ידועה, כנראה שיש מרכיב חיידקי-זיהומי.
התוצאה היא עיכוב בריפוי התקין, וכאבים. בדרך כלל הכאבים נמשכים מספר ימים ומאריכים את זמן ההחלמה.
לאחר מכן ממשיך תהליך הריפוי, ולבסוף יש החלמה מלאה של אזור העקירה.
בריאות
דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר עקירהעופר31/08/2010
שלום רב ותודה מראש על העזרה
עקרו לי 2 שיניים טוחנות עליונות הקיצוניות ביותר מכל צד (לא שיני בינה). העקירות נעשו לאחר שמשך זמן רב סבלתי מכאבים וטיפולי השורש לא עזרו. אציין כי כל רופא אשר ראה את הצילומים לפני העקירות ציין כי הוא לא מבחין בכל בעיה, בעוד השיניים כאבו (הכאבים היו בוודאות מהשיניים הנ"ל). גם סוגים שונים של אנטיביוטיקה לא עזרו.
כיום אני לאחר 3 שבועות מהעקירות ועדיין יש כאבים. ייתכן שלמרות העקירות הכאבים יישארו ?
מה עוד יכולה להיות בעיה ?
אציין כי ביקרתי אצל הרופא שביצע את העקירות והוא לא רואה כל בעיה. העקירות היו רגילות ולא כירוגיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים לאחר עקירה
ד``ר יזהר שוחט01/09/2010ייתכן כי מקור הכאבים שהיו לפני העקירה לא היה מהשיניים שנעקרו ולכן נמשכים הכאבים מומלץ כי תיבדק ע"י כירורג פה ולסת לצורך החלטה לגבי המשך הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהשיר30/08/2010
הי שלום, בת 31 יש לי 3 שורשים לעקירה בשיניים טוחנות, שכואבות ויש לחץ כבר מלא זמן אציין אני חרדתית דנטלית לא קטנה ..רוב הפעמים בדלקת הייתי כמו כל הפחדנים לוקחת אנטיביוטקה הדלקת עוברת וממשיכים החייםם הפעם הדלקת לא מניחה..התחלתי בהוראת רופא במוקסימפן שלא עזר אחר כך אוגמנטין 500 שמעט עזר ועכשיו 875 שממש משפר כל הסיפור עם האנטיביוטיקה שבוע ויומים בערך, עיש לי גולה לבנה קטנה בחניכיים לטענתו מוגלה , עשיתי צילום פנורמי בצילום יש דלקת בלסת עליונה ליד השורשים נתבקשתי להמשיך עוד קצת עם האנטיביוטיקה ולהגיע להוציא אותם, שאלתי היא, הרופא שלי הוא לא כירוג אך לטענתו עם הצילום שראה אין בעיה להוציא כי השן המציקה יותר נכון השורש בצילום הוא כבר לא שן אחת אלא 3 שהתפצלו וזה מקל עליו את העקירה במקום לפצל במידה ויהיה קושי, שאלתי איך קורה דבר כזה לשורש??והאם זה מהזנחה?? והאם במצב הזה יותר קל לעקור ?והאם כדאי בעצם לקחת סיכון ולבצע את העקירה אצל רופא השינים שלי שהוא אינו כירוג פה ולסת , לתשובתכם הדחופה אודה .לא מדובר בשיני בינה אלא שורשים שבחלקם הקטן טיפס קצת בשר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה
ד``ר יזהר שוחט01/09/2010לעיתים עקב תהליך עששת בשן וריקבון הכותרת נפרדים השורשים זה מזה. לא ניתן לחוות דעה על מורכבות העקירה ללא בדיקה וצילום מתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנשך פתוחעדי29/08/2010
אני בת 30 בעלת מנשך פתוח. אני רוצה ליישר את השיניים והלסת, בנוסף חורקת בלילה ועם כאבי לסת וראש לעיתים תכופות. אשמח אם תוכלו להמליץ לי למי לפנות, ולהפנות אותי לרופא מסויים שאתם ממליצים עליו. תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנשך פתוח
ד``ר יזהר שוחט01/09/2010אנא פני למומחה ליישור שיניים - אורתודנט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינה תחתונהאורן לוין28/08/2010
רופא השיניים הסביר לי שעקירת שן הבינה התחתונה מצריכה עקירה כירורגית. פניתי לרופא דרך קופת החולים שאמר לי שהוא מוסמך לבצע עקירה מסוג זה. הייתי רוצה לדעת האם יש סטנדרט מסויים או תעודה ספציפית שחייבת להיות לרופא כדי לבצע עקירה זו והאם ניתן לבצע אותה בכל מרפאה או יש צורך בבית חולים לביצוע עקירה זו.
אודה על תשובה מהירה כי בינתיים אני סובל מכאבים בגלל דלקת בשן הבינה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שן בינה תחתונה
ד``ר יזהר שוחט01/09/2010ניתן לעבור עקירת שן ע"פ חוק ע"י כל רופא שיניים בתנאי שיש בידיו את הידע והיכולת לבצעה. רק כירורג פה ולסת מומחה הינו רופא שעבר הכשרה של 5 שנים במסגרת בית חולים בנוסף ל שנות לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים והינו בעל תעודת מומחיות ממשרד הבריאות לאחר שניבחן כנדרש. זהו התלחום ברפואת שיניים בו מתמחים בנין היתר בנושא עקירות שיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)




