מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים בשן טוחנת...ומוגלה נלוותרועי פרידמן14/10/2007
שלום רב!
עברתי לא מזמן צילום נשך רגיל בכול הפה בגלל חשש לעששת בשן הטחנת שרצו לעקור לי התברר שהשורש שלי גובל בעצב של הלסת התחתונה כתוצאה מכך הפנו אותי לעקירה כירוגית השאלה היא איפה הכי טוב לבצע את העקירה? האם יש אפשרות בהרדמה מלאה לעקור גם באותו למעלה או בצד השני כי לפי מה שהבנתי מהרופא לי אני צריך לעקור את כול שיני הבינה שלי..
.ממתין לתשובתך..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשן טוחנת
ד``ר דניאל ניצן14/10/2007שלום רועי
1. אני לא יכול להמליץ כאן על כירורג.
2. יש רשימת מומחים באתר של ההסתדרות לרפואת שיניים.
3. ניתן לעקור שיני בינה בהרדמה כללית. שאל את הכירורג שתפנה אליו.
בברכה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףףףףףףףףףףףגלעד14/10/2007
שלום רב,
עשיתי צילום פנורמי כי גודלת לי שן בינה. הופניתי לכירורג ברמב"ם ונודע לי כי ביום שלישי אני צריך לבצע:
חיתוך וניקוז של מורסה / ציסטה פשוט
ביופסיה של חלל הפה - רקמה רכה
פתולוגיה, בדיקת מאקרו ומיקרוסופיה
זאת מכיוון כי נאמר לי ששכבת העצם שלי דקה ביותר וצריך "לגדל" עצם מחדש.
הייתי מעוניין לקבל מידע בנושא על חומרת הטיפול, זמן הטיפול, האם מדובר בניתוח, גודל הכאב בזמן טיפולו של הכירורג בנושאים הנ"ל והאם עליי להיות מאושפז בביה"ח אח"כ.
בתודה מראש ואנא התייחס / י לנושא בדחיפות
גלעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיני בינה
ד``ר דניאל ניצן14/10/2007שלום גלעד
אין לי מספיק מידע - אני זקוק לצילום הפנורמי ולאנמנזה מלאה.
את כל השאלות שלך הפנה לרופא המטפל.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגי צילוםחגית13/10/2007
מה ההבדל בין צילום סטאטוס לפריאפקאלי?
ברור לי שסטטוס מתייחס לכל הפה - אך השאלה היא לגבי שן בודדת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוגי צילום
ד``ר דניאל ניצן13/10/2007שלום חגית
סטטוס מורכב מצילומים פריאפליים של כל השיניים ומצילומי נשך.
צילום פריאפיקלי - מראה את כל השן, כותרת ושורש. שימושי להערכת סתימות שורש ותהליכים סב-חודיים.
צילום נשך - מראה את כותרת השן, ומבוצע במאונך אליה. שימושי להערכת עששת כותרתית.
בברכה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהולצורך אבחון
חגית14/10/2007סדק בשורש - איזה צילום עדיף?
מה ביחס לצילום פנורמי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך....
חגית14/10/2007הבנתי שבמידה ויש דלקת הנובעת בגין סדק בשורש ככל שהזמן יחלוף יהיה נזק לעצם יותר מאשר תועלת - כמה זמן נחשב לסיכון מיותר?
אני פשוט מעוניינת לדעת בוודאות שאין סדק בשורש ואני רואה שרופאי השיניים בעצמם מתלבטים...
כנראה שהטיפול של חידוש ט"ש קשה יותר מעקירה....
אני כבר מיואשת, אובדת עצות... ולא מצליחה לקבל החלטה אם לעקור את השן וזאת כמובן בגלל שאם כן אעקור אותה אזיי הלסת העליונה שלי תשאר ללא שן טוחנת אחת :(
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסדק בשן
ד``ר דניאל ניצן14/10/2007שלום חגית
1. סדק לא רואים בדרך כלל בצילום. אפשר להסיק שיש סדק על סמך אוסף התסמינים הקליניים והרנטגניים.
2. כל יום עם השן הוא סיכון מיותר
בברכה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדק בשורשדפנה13/10/2007
כנראה שיש סדק - גם רופאי השינים מתלבטים - אני לא רוצה למהר לעקור כי גם ככה אין לי כמעט שיניים - הם טוענים שכדאי כי יש לי בלוטה בחניכים...
מה לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדק בשן
ד``ר דניאל ניצן13/10/2007שלום דפנה
אם יש הפרשה מפצע בחניכיים (פיסטולה) - קרוב לודאי שהשן אבודה, והשארתה תגרום ליותר נזק מתועלת. צריך לעקור אותה בהקדם כי העצם מסביבה נספגת, וזה ייצור בעיה קשה במידה ותרצי לבצע שיקום על גבי שתלים.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמרות הרפואה המתקדמת...
חגית13/10/2007לא ניתן לפתור כזו בעייה ?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסדק בשן
ד``ר דניאל ניצן13/10/2007שלום חגית
התשובה היא לא.
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת סינוסמייק12/10/2007
שבועיים לאחר שבוצעו בי הרמת סינוס פתוחה השתלת עצם ו-4 שתלים בלסת עליונה ואני עדיין מדמם דרך האף לחלל הפה האם זו הסיבה ומתי צפוי הדימום להפסק ? לדימום. מטופל בקביעות בתרופות נגד יתר לחץ דם. הפסקת קרטיה למחרת הפעולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרמת סינוס
ד``ר דניאל ניצן12/10/2007שלום מייק
ייתכן מעט דמום מספר שבועות אחרי הפעולה.
הפסקת קרטיה משפיעה רק אחרי 7-10 ימים.
בברכה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מייק12/10/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת סיוגרןאיתן11/10/2007
שלום ד"ר, שמי איתן ואני בן 32 לפני כשנתיים הובחנתי כחולה בתסמונת שיוגרן. ההבחנה ניתנה לי לאחר ביצוע ביופסיה מבלוטות רוק קטנות מהשפה התחתונה שבפי. בתשובה נרשם שנמצאו שני צברים לימפתיים באחד עד 40 ובשני מעל 50. בירור מקיף של רופא עיניים ושל ראומטולוג היה תקין. קיבלתי טיפול תרופתי של 4 כדורי סלאגן ביום שלא רק שלא עזרו לתחושת היובש לפעמים אף השפיעו לרעה. לאחר כשנה (מרגע ההבחנה) רמת הרוק שבפי חזרה לנורמל ללא טיפול תרופתי ומומחית לבלוטות רוק מהדסה עין כרם קבעה שאני בריא ושאני לא סובל מהתסמונת והיובש הקיצוני נגרם אצלי כתוצאה ממתח רב שהייתי שרוי בו. כיום מרבית הזמן יש בפי כמות רוק רגילה אך לעיתים רחוקות פי מתייבש שוב למספר שעות ואו מספר ימים. שאלתי היא: אם אינני סובל מהתסמונת אז איך ייתכן שבבדיקת הביופסיה נראו צברים לימפתיים? הבנתי שזאת הבדיקה האמיתית והיחידה שאם נמצאים בא אותם תאים אז הם מראים רק על דבר אחד וזה תסמונת שיוגרן - כמובן שדרושה גם קורולציה קלינית. האם ישנם עוד סיבות שבגללם יימצאו צברים לימפתיים בבלוטות רוק? אודה לתשובתך המלומדת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמונת שיוגרן
ד"ר ירום נועם11/10/2007בכדי לאבחן את תסמונת שיוגרן דרושים מספר קריטריונים וביופסיה חיובית ללא הקריטריונים האחרים אינה אבחנתית.
ניתן למצוא צברים של לימפוציטים בבלוטות רוק אצל אנשים בריאים ללא כל סימפטומים ליובש פה.
אפשר לחזור על בדיקות הדם הספציפיות למחלה זו. במידה והבדיקות תקינות ויובש הפה אינו מטריד יותר סביר להניח שלא מדובר בתסמונת שיוגרן
ד"ר ירום נועם
מומחה ברפואת הפה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיוגרן
יעל פ04/10/2009אני חולה בלופוס מיאסטניה ושיוגרן SSA חיובי
בהקשר זה אני סובלת מיובש בפה בלוע וצריבה בעיניים
לא נעשתה ביופסיה
נוטלת אימורן100מג' ליום וIVIG אחת לחודש בגלל מיאסטניה גראביס
כמו כן תפליט פריקרדיאלי בכמות בינונית
הטיפול והמעקב במרפאת לופוס ובמח' לטרשת נפוצה
האם יש צורך בבדיקות נוספות ומה ניתן לעשות כאשר היובש בפה והצריבה בעיניים בלתי נסבלים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוכנפלנוסאריאלה10/10/2007
מחלת עור בשם לוכנפלנוס
בחלל הפה והטיפול היחידי הוא טפות סטוריאידים לשטיפת
האם זה הטפול היחיד והיקר
האם אין טפול אחר?
בתודה מראש
אריאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליכנפלנוס
ד``ר דניאל ניצן10/10/2007שלום אריאלה
למיטב ידיעתי שטיפות סטרואידליות הן הטיפול היחיד.
אם את רוצה מידע נוסף - פני למומחה לרפואת הפה, זה תחום ההתמחות שלהם.
בברכה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת הפרקmrs. piggy10/10/2007
אני לא בטוחה שזאת השאלה המתאימה לפורום, אם לא אני מצטערת.
אמא שלי סובלת מדלקת בפרק, שחיקה של הפרק בעקבות טיפולי שיניים אינטנסיביים.
רציתי לשאול אם יש טיפול *לא* תרופתי שיכול לעזור, הכדורים שנתנו לה מאוד חזקים, וגורמים לכאבי בטן קשים מאוד.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בפרק
ד``ר דניאל ניצן10/10/2007שלום
פיזיותרפיה ושינוי בהרגלים (אכילה, שחיקת שיניים וכו') יעזרו.
פנו ליעוץ במרפאת פרקי הלסת.
בברכה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסת תחתונה בולטתמשה10/10/2007
שלום,
מה מהות הניתוח להזזת לסת תחתונה פנימה. האם חותכים עצמות ואיפה? מה הסיכונים ותקופת ההחלמה? האם ניתוח מורכב? האם הזזה לא יצרת בעיה לשיניים שמקומם משתנה.
אם הבעיה אסטתית בעקר האם כדי לעבור ניתוח?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת בולטת
ד``ר דניאל ניצן10/10/2007שלום משה
1. זה ניתוח אסטטי בעיקרו, ולכן-
2. אם כדאי או לא - רק אתה יכול להחליט
3. בניתוח חותכים עצמות - אי אפשר להזיז את הלסתות בלי לחתוך אותם
4. המנתחים ידאגו הסגר הדנטלי יישמר. פעמים רבות צריך להשלים את הטיפול בעזרת יישטר שיניים (תצטרך למצוא אורטודנט שיהיה מעורב בטיפול)
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינה כלואהלילי09/10/2007
שלום לכם!!!
לפי צילומים שערכה לי רופאת השיניים ניכר כי ישנה שן בינה כלואה (צד ימין למטה). היא לא מפריעה ולא מכאיבה בינתיים. אך האם ישנן סיכונים בכך שאני מתמהמהת בעקירתה? האם היא עלולה ללחוץ/לעקם שיניים שכנות? אציין כי שיני יפות וישרות. עברתי כבר עקירת שן כלואה בצד השני (עם תפרים וכו') וזה ממש לא נעים. לא בא לי לעבור זאת שוב...
אני בהריון בשבוע ה- 5. מהי עמדתך לגבי טיפולים בתקופה זו?
אודה על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה כלואה
ד``ר דניאל ניצן09/10/2007שלום רוית
1. כדי לומר לך אם צריך לעקור - אני צריך צילום פנורמי
2. אם צריך לעקור - כדאי לחכות אחרי הלידה. מזל טוב !
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר בין רופאיםמוריה08/10/2007
התחלתי לעבור טיפול שיניים מקיף שכולל שתלים ואני לא ממש מרוצה (בלשון ההמעטה).
אפשר לעבור רופא באמצע הטיפול או שבגלל שמישהו אחר התחיל העבודה לא תהיה טובה כי הוא לא יבין בדיוק מה נעשה? (אני פונה לכאן ולא לרופא כי ברור לי שלרופא יש אינטרס כלכלי והוא יכול להגיד לי שזה בסדר ובסוף לעשות לי נזק לפה)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר בין רופאים
ד``ר דניאל ניצן09/10/2007שלום מוריה
המעבר בין רופאים אפשרי ברוב המקרים - תלוי באיזה שלב של הטיפול את נמצאת.
בברכה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיית חלל הפהגל05/10/2007
שלום רב,
נקבע לי תור לביופסיית חלל הפה, בשל סתימה בבלוטת רוק (Renula ברצפת הפה). שאלותיי הן-
האם אין כיום טיפול אלטרנטיבי (דהיינו שאיננו כירורגי) לבעיה הנ"ל?
כמה זמן בד"כ אורך הניתוח הנ"ל? האם ההרדמה היא מקומית ומאפשרת פעילות רגילה מייד עם תום הניתוח?
האם ישנן מגבלות לפני הניתוח (אכילה, שתיה וכד')? האם ישנן מגבלות לאחריו וכמה זמן בממוצע נמשכת החלמה?
אשמח אם תוכלו להשיב לי.
בתודה מראש,
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסיה
ד``ר דניאל ניצן09/10/2007שלום גל
לצערי אין חלופה- רנולה צריך להוציא בצורה כירורגית.
לגבי שאר השאלות - הרופא המטפל יתן לך את כל המידע.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן- נזק לשן שכנה?יעל05/10/2007
קראתי באחד השאלות פה שלמישהי נגרם נזק לשן צמודה לשן שעקרו, איזה נזק יכול להיגרם לשניים השכנות ?
האם אני צריכה רופא כירוג עלמנת לעקור שן ליטראלית ( שן עם שורש אחד) קדמית עם כותרת ממש קטנה אך מודבק לה מבנה יצוק מזהב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שן
ד``ר דניאל ניצן09/10/2007שלום מיכל
בדרך כלל לא צריך להיות נזק לשן הסמוכה לאתר עקירה.
העקירה שאת מתארת אינה קשה, ויכולה להתבצע על ידי הרופא המטפל, אלא אם הוא ינחה אותך אחרת.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטה בחניכיםרונית04/10/2007
רופא אחד טוען שזה בגלל דלקת בשן ושיש צורך בחידוש ט"ש ואילו רופא אחר טוען שיש סדק בשורש...
באיזה צילום נראה הסדק הכי טוב? אם בכלל...
האם השן אבודה ולא ניתן לנסות להצילה? (מדובר בשן אחרונה בלסת עליונה) אשר חסרה ממילא בשינים ואין משפיק עצם להשתלה... אולי רק לאחר הרמת סינוס ... כלומר תהליך ארוך, קשה ומתיש...
יתכן מצב שיהיה סדק בשורש ולא יהיו כאבים?
מה שמציק לי היא בלוטה שיצאה לי בחניכים מעל השן שבה כתר וט"ש ישן...
מה יקרה אם לא אעשה כלום??? ... כלומר אני לא רוצה למהר עם עקירה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטה בחניכיים
ד``ר דניאל ניצן09/10/2007שלום רונית
לפי התאור, נשמע שהשן לעקירה. המתנה לא תעזור - להיפך, העצם סביב השן תלך ותפחת ככל שתמתיני זמן רב יותר, וזה נזק בלתי הפיך.
סדק בדרך כלל לא רואים בצילום, אלא מסיקים מהתסמינים ומהמראה הקליני והרנטגני.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פתיחת פה לא סימטריתיעל04/10/2007
שלום, בנשים האחרונות , אני לא מצליחה לישון טוב, יש לי כאבים בלסתות והלסת התחתונה שלי .נשמטת כלפיי מטה אני מצליחה להירדם רק עם אני תומכת בלסת התחתונה בעצמי( עם היד)
בנוסף, שמתי לב שהפנים שלי קצת התעוותו ופתיחת הלסת שלי לא סימטרית, בנוסף אני שומעת " תיקים" בזמן סגירת ופתיחת לסת כאשר אני אוטמת את האזנים בעזרת האצבעות
דבר נוסף- אני מתעייפת מאוד - כלומר הלסתות מתחילות לכאוב גם כשאני אוכלת כריך, ואם אני אוכלת משהו קשה אז בכלל - הרקה מתנפחת לי!!!!
ישנתי שנה עם סד לילה וזה עזר לכאב והקל, אך הסד גורם לנסיגת חניכיים
האם יש טיפול אחר חוץ מניתוח ? והאם כל זה קרה לי בגלל לחץ ? ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתיחת פה
ד``ר דניאל ניצן09/10/2007שלום מיכל
כאבים הנובעים מפרקי הלסת ושרירי הלעיסה נגרמים מסיבות רבות, שלחץ נפשי היא רק אחת מהן.
הטיפול כולל שינוי בהרגלי האכילה והרגלים נוספים, פיזיותרפיה, סד לילה במידה ויש שחיקה לילית, וכדורים לכאבים ולהרפיית השרירים. לעיתים אין מנוס מניתוח.
אני מציע לך לגשת למרפאה לבעיות בפרקי הלסת.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




